Gå til innhold

Har du forberedt deg til corona viruset?

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Altså, det er jo ikke feil å være føre var -er vel bedre å være i forkant enn å stå der med skjegget i postkassa. 

Anonymkode: 8e933...fc9

Det som forundrer meg er at folk har glemt de forrige og hvordan man da reagerte. Man hadde svineinfluensa og da var det jo en del som døde. Ville faktisk trodd man hadde lært litt, men det synes man aldri å gjøre 🤨

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har sykehuset sagt de er godt forbredt å har god kapasitet og de kommer til å prioritere de sykeste av Corona pasientene. Så da må man kunne stole på det. Alle blir ikke syke på en gang...

Anonymkode: 2d317...ccd

Det er såvidt sykehusene har kapasitet til vanlig. Korridorsenger er jo et vanlig syn, så å tro blindt på at de vil ha kapasitet når vi ikke vet hvor aggressivt virus kan angripe blir bare dumt.

Anonymkode: b07b6...370

• Liker 2
Skrevet

Vi har mat så det holder, men skal ta ut ekstra medisiner.. Jeg er selv i risikogruppe, så ekstra medisiner i tilfelle mange rundt blir smittet den nærmeste fremtiden, kan være lurt 🙂

Er ikke stresset og har ikke panikk, er egentlig veldig glad for at jeg alltid handler på tilbud og har dermed flere middager i frysa 😂

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe du har forberedt i forbindelse med viruset? Noe man bør kjøpe og ha klart hjemme? 

Tenker om man blir isolert hjemme i to uker, så kan jeg alltids få mat på døra. Noe annet man bør tenke på? 

Anonymkode: 2379d...e11

Nei. 

Jeg jobber på OUS, og har ikke endret på noe. Er nøye med håndhygiene gjennom jobbe. Skulle jeg bli syk, blir det nok som en vanlig influensa. 

Anonymkode: aaca3...a64

Skrevet
På 27.2.2020 den 13.15, AnonymBruker skrev:

Er det noe du har forberedt i forbindelse med viruset? Noe man bør kjøpe og ha klart hjemme? 

Tenker om man blir isolert hjemme i to uker, så kan jeg alltids få mat på døra. Noe annet man bør tenke på? 

Anonymkode: 2379d...e11

Har ikke tenkt noe særlig på det viruset. Har mer vikelige problemer å bry meg om..

Skrevet
På 27.2.2020 den 18.14, AnonymBruker skrev:

Jizzez er snart ikke mer varer igjen til oss som faktisk ikke hamstrer. Dette er jo ikke Svartedauen og om du skulle bli veldig syk så får du gratis kost og losji på sykehuset. Nesten dårlig gjort å hamstre morsmelkserstatning feks så det blir tomt i hyllene for andre, skaper jo bare sånn dominoeffekt -de som handler for angsten sin del gjør at andre hamstrer fordi det begynner å bli tomt....

I hjemmekarantene får du ikke servert noe mat. 

Ja, jeg hadde kjøpt inn endel til fryser. Nå har vi fått beskjed om at vi skal hokde oss hjemme i karantene ettersom vi har vært i kontakt med en som tester positivt. 

Glad vi har mat da, for å si det sånn. 

Anonymkode: c323d...c6e

• Liker 1
Skrevet
På 27.2.2020 den 18.33, AnonymBruker skrev:

Det er såvidt sykehusene har kapasitet til vanlig. Korridorsenger er jo et vanlig syn, så å tro blindt på at de vil ha kapasitet når vi ikke vet hvor aggressivt virus kan angripe blir bare dumt.

Anonymkode: b07b6...370

Driften og aktiviteten ved sykehusene skal justeres ved større epidemier, slik at det aldri blir for få senger. Alle sykehus plikter å ha beredskapsplaner for slikt. Noen hundre nye alvorlig syke pr døgn må alle kunne håndtere.

Anonymkode: 53f22...cf5

Skrevet

Jeg kan jo ha smitte uten å kjenne noe selv de som har blitt isolerte er jo friske bare bærer smitten. Lev som normalt gidder ikke å la meg hisse opp med svineinfluensaen friskt i minne 

• Liker 2
Skrevet

Her har jeg hamstret inn næringsdrikk fra Apoteket,de er veldig grei å ha når du er syk å ikke orker tanken på mat. Har også kjøpt litt mat på bokser med lang holbarhet. 

Anonymkode: 71d8b...c24

Skrevet

Jeg har en del tørrmat, suppeposer, fryste rundstykker og hermetikk mat fra før av så tenker ikke noe over det.

Unngår å  håndhilse, unngår faktisk også trange busser, men det gjør jeg generelt i influensasesong også.

Skrevet

Av det jeg har forstått er ikke jeg i risikogruppen, derfor gjør jeg ikke noe særlig. Er mye mer obs på håndvask, men siden jeg jobber i butikk kan jeg uansett ikke unngå mennesker...

Har vært syk nylig, men har aldri hatt influensa før (verken «vanlig» eller annet) så vet ikke hva det var. Bare holdt meg hjemme så mye jeg kunne, føler meg friskere nå. 

Anonymkode: 6399d...ff5

Skrevet

Det er ikke svarte dauden vi skal oppleve her! 😂

Anonymkode: 294e2...b9c

• Liker 2
Skrevet

Har folk seriøst begynt å hamstre mme?

Anonymkode: b4b2a...1e3

• Liker 2
Skrevet

Har kjøpt inn håndsprit, klorin og papirlommetørkle. 
alle må vaske seg grundige på hendene etter å ha vært ute. 
har alltid sprit i lomma. Spriter etter å ha tatt på noe. 

Anonymkode: 69c37...365

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har folk seriøst begynt å hamstre mme?

Anonymkode: b4b2a...1e3

Vi måtte i flere apotek før vi fikk tak i den vi bruker. Endte med at vi kjøpte 8 stk (det de hadde inne) bare for å være sikre på å ha nok.

Anonymkode: e7b27...f74

Skrevet
På 27.2.2020 den 18.28, AnonymBruker skrev:

Nå har sykehuset sagt de er godt forbredt å har god kapasitet og de kommer til å prioritere de sykeste av Corona pasientene. Så da må man kunne stole på det. Alle blir ikke syke på en gang...

Det skjer ikke at norske sykehus takler flere titusener som må isoleres fra andre syke. Om du tror det er du veldig naiv. Bare se hvor inkompetent FHI og legene har vært i forholdtil viruset så langt.

Anonymkode: 94a3d...7b0

• Liker 2
Skrevet

Tenker at enten går det bra, eller så går det over!😆

Skrevet

Ikke i det hele tatt. Tar det som det kommer.

Skrevet

Familien har kjøpt inn mat, medisiner og utstyr for snart 10000 kr. 

Halvparten er mat med lang holdbarhet, som vi likevel ville ha kjøpt, men kanskje ikke så mye på en gang. Det meste lagrer vi. 

Med medisiner er det på samme måte. 

I tillegg en del antibac, og andre desinfeksjonsmidler. Og noen masker. 

Så er planen å kjøpe inn til lageret etterhvert som vi bruker av det. 

Så håper vi at det hele er bortkastet. 

• Liker 2
Skrevet
33 minutter siden, stan skrev:

Familien har kjøpt inn mat, medisiner og utstyr for snart 10000 kr. 

Halvparten er mat med lang holdbarhet, som vi likevel ville ha kjøpt, men kanskje ikke så mye på en gang. Det meste lagrer vi. 

Med medisiner er det på samme måte. 

I tillegg en del antibac, og andre desinfeksjonsmidler. Og noen masker. 

Så er planen å kjøpe inn til lageret etterhvert som vi bruker av det. 

Så håper vi at det hele er bortkastet. 

Du tuller nå?

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...