AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #1 Skrevet 27. februar 2020 Er det noe du har forberedt i forbindelse med viruset? Noe man bør kjøpe og ha klart hjemme? Tenker om man blir isolert hjemme i to uker, så kan jeg alltids få mat på døra. Noe annet man bør tenke på? Anonymkode: 2379d...e11
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #2 Skrevet 27. februar 2020 Herregud, lev som normalt! Anonymkode: 572e2...708 21
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #3 Skrevet 27. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Herregud, lev som normalt! Anonymkode: 572e2...708 Hm, det var jo ett aggressivt svar. Men da skjønner jeg svaret ditt er nei Anonymkode: 2379d...e11 10
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #4 Skrevet 27. februar 2020 Vi har så vi klarer oss en stund, fra uker til en måned tror jeg nok. Det første vi går tom for er toalettpapir, men det kan vi løse tenker jeg. Har forøvrig det meste av det som er anbefalt at norske husholdninger har i tilfelle krise. Det jeg har fylt på ekstra (altså kjøpt større pakninger) av er vaskemiddel og lignende. I tillegg tok jeg å fylte på ekstra av ikke essensielle ting som vi vil ha glede av som: sukker, kaffe, te, alkohol (til å drikke), gele Vi har også en del håndsprit, men det var siden det var på tilbud og vi bruker det mye i forbindelse med helgetur der vaskemuligheter er begrenset. Anonymkode: d96db...02a
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #5 Skrevet 27. februar 2020 Har forberedt meg ja. Kommer til å stå i første linje og ta imot pasientene som kommer. Er ikke engstelig i det hele tatt. Blir muligens litt travlere enn vanlig, men på den annen side kommer de vel til å redusere operasjonsprogrammet så da går det vel opp i opp. Hjemme går vel livet sin vante gang. Unger på skolen og kjøring av hest på trening. Anonymkode: ebf53...ab5 9
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #6 Skrevet 27. februar 2020 Har alt som anbefales at man har klart i tilfelle krise (egenberedskap) Så er det bare å la være å håndhilse på folk, vaske hendene ordentlig Anonymkode: 2fc83...438 1
Rullerusk Skrevet 27. februar 2020 #7 Skrevet 27. februar 2020 Allerede mandag anså jeg det som høyst sannsynlig at en plutselig karantene kunne komme, og jeg var selv overbevist om mange smittede som ikke var bekreftet. Kjøpte inn det vi behøver da. For å slippe å handle samtidig med de «hysteriske» hostesaft, Paracet, dopapir, bleier, full fryser og masse tørrvarer +++. Så nå slipper vi å møte så mange mennesker utover de vi må fremover. Og skulle det bli behov for karantene er vi klare for det 😊 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #8 Skrevet 27. februar 2020 Ikke noe mer enn jeg vanligvis er forberedt på å bli syk. Har alltids noe mat liggende, men klarer meg nok ikke i 2 uker. Kan ikke leve i frykt, og skulle jeg bli smittet så kan jeg spørre om familie og kjente kan handle mat, sette det utenfor døren, forlate stedet, jeg kan fort åpne, ta den inn, og overleve noe til Anonymkode: 3a9aa...10d
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. februar 2020 #9 Skrevet 27. februar 2020 Kommer til å leve som normalt, er ikke i noen risikogruppe så.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #10 Skrevet 27. februar 2020 Nja. Må jo innrømme at jeg bestilte hotell i Spania med avbestillingsmulighet, da det er såpass nært i tid at jeg skal dit, og det ofte blir litt stress i områder som nylig er rammet. Hadde vært roligere om jeg skulle til Italia der korona er vanligere. Utover det kjøpte jeg sommerferie for rekordlav pris her om dagen. Og vurderer å sette litt ekstra inn i indeksfondet nå når hysteriet gjør at folk kjøper seg ut. Så tar jeg en titt på UDIs sider nå og da, innretter meg selvfølgelig om de kommer med restriksjoner, men foreløpig er jo kun det til Kina. Anonymkode: e4e42...22c 1
godfisk Skrevet 27. februar 2020 #11 Skrevet 27. februar 2020 Vi har ganske greit med mat i fryseren fra før, så skal nok klare oss fint. Jeg ser heller ingen grunn til å krisemaksimere.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #12 Skrevet 27. februar 2020 Har prøvd så smått i dag fordi jeg har kronisk sykdom. Har prøvd å få tak i munnbind men det gikk dårlig. Kommer til å holde meg unna steder med mye mennesker og ligge langt unna all offentlig transport. Anonymkode: 95eea...1fb 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #13 Skrevet 27. februar 2020 Skal kjøpe inn en del mat og drikke i dag, så jeg har i noen dager. Så jeg slipper å gå ut på en stund. Har ikke tenkt til å bli helt hysterisk, men kommer til å unngå mye fremover til det gjøres noe med. Merker jeg blir litt irritert på kineserne. Nesten alt av sykdommer kommer jo derifra. Eller Asia da. Må de drive å spise så mye rart, og dra smitte videre. Det er ikke normalt eller nødvendig å spise apehjerne, flaggermus og hunder. De drikker også vin med mus oppi. 🤢 Anonymkode: 3c7b7...7bb 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #14 Skrevet 27. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har prøvd så smått i dag fordi jeg har kronisk sykdom. Har prøvd å få tak i munnbind men det gikk dårlig. Kommer til å holde meg unna steder med mye mennesker og ligge langt unna all offentlig transport. Anonymkode: 95eea...1fb Og mye av grunnen til det du opplever kan vi lese i denne annonsen: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=171599530 Her skal det tjenes penger ja. Og det går ut over dem som vil komme til å ha et reelt behov. Enkelte oppkjøpere bør skamme seg dypt og inderlig. Jeg har ingen problemer med å kunne legge direkte skyld på dem når første eldre menneske med underliggende sykdom og forhøyet risiko dør fordi noen har tømt alle apotek for denne typen munnbind (apotek123 ble tømt i går kveld) Anonymkode: ff895...06d 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #15 Skrevet 27. februar 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har prøvd så smått i dag fordi jeg har kronisk sykdom. Har prøvd å få tak i munnbind men det gikk dårlig. Kommer til å holde meg unna steder med mye mennesker og ligge langt unna all offentlig transport. Anonymkode: 95eea...1fb Du vet at det ikke fungerer eller? Anonymkode: ebf53...ab5 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #16 Skrevet 27. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du vet at det ikke fungerer eller? Anonymkode: ebf53...ab5 Jeg har lest det øker risikoen for smitte. Da det samler opp alt av partikler og fukt i lufta, som lett finner veien videre. Anonymkode: e4e42...22c 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #17 Skrevet 27. februar 2020 Absolutt ikke, makan til hysteri. Kjenner jeg er drittlei hele viruset allerede, typisk media å hause opp det de kan og skape panikk blant folk. Korona er ikke nevneverdig farlig for voksne, friske folk. Influensa er minst like farlig. Korona smitter raskere ja, men herlighet. Aldri hørt om at noen «forbereder seg» og unngår butikken pga influensasesong? Jeg setter alle fall ikke livet mitt på vent for dette her. Høres jo ut (på media og folk her inne) som man går en sikker død i møte hvis man blir smittet 🤦♀️ Anonymkode: 95aa2...d1c 9
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #18 Skrevet 27. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet at det ikke fungerer eller? Anonymkode: ebf53...ab5 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lest det øker risikoen for smitte. Da det samler opp alt av partikler og fukt i lufta, som lett finner veien videre. Anonymkode: e4e42...22c https://nhi.no/for-helsepersonell/fra-vitenskapen/beskytter-munnbind-mot-coronavirus/ Anonymkode: ff895...06d
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #19 Skrevet 27. februar 2020 Jeg er syk (av andre ting) og har andre syke mennesker (av andre ting) rundt meg, så jeg lurer på om jeg skal kjøpe maske osv. pga. av fra før svakt immunforsvar akkurat nå. Er større sjans for å bli syk uansett liksom, og vil ikke sette andre i fare. Anonymkode: 8e933...fc9
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #20 Skrevet 27. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Absolutt ikke, makan til hysteri. Kjenner jeg er drittlei hele viruset allerede, typisk media å hause opp det de kan og skape panikk blant folk. Korona er ikke nevneverdig farlig for voksne, friske folk. Influensa er minst like farlig. Korona smitter raskere ja, men herlighet. Aldri hørt om at noen «forbereder seg» og unngår butikken pga influensasesong? Jeg setter alle fall ikke livet mitt på vent for dette her. Høres jo ut (på media og folk her inne) som man går en sikker død i møte hvis man blir smittet 🤦♀️ Anonymkode: 95aa2...d1c Mange som har syke og eldre de er bekymret for da.. selv om man er ung og frisk selv Anonymkode: b1431...4dc 7
Fremhevede innlegg