AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #41 Skrevet 27. februar 2020 4 minutter siden, Viktualia said: Det er dumt å hamstre ting man ikke har bruk for når det fører til at andre ikke får tilgang til varen. Munnbind er en dum tanke. Det virker bare en kort stund og går så over til å bli en smittekilde. Det kan du lett lese deg til, andre har linket til god info om det. Det er en merkelig overtro, omtrent som å ha en harelabb i lomma eller noe. Man får følelsen av at man "gjør noe". Vask heller henda. Jeg var innom sykehuset i går jeg, av grunner, det er noen andre som er syk. Og jeg spurte en lege om dette. Han anbefalte, ja helt riktig å vaske hendene godt, men han sa også at det var smart med munnbind, og han sa det var smart å ikke være så nær "klemming" osv. Det er ingen grunn til å overreagere, det er jeg fullstendig enig i -men det dummeste må jo være å ikke reagere i det hele tatt/gi faen. Spesielt om dette utvikler seg til noe enda større nå. På grunn av sykdom i familien så skal ihvertfall jeg gjøre grep, antibac'en ligger fast i jakka fra nå av for å si det sånn, og ja, jeg skal kjøpe noen munnbind. Anonymkode: 8e933...fc9
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #42 Skrevet 27. februar 2020 Det eneste jeg skal kjøpe er en ekstra boks med livsviktig medisin. Anonymkode: 82679...caa
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #43 Skrevet 27. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var innom sykehuset i går jeg, av grunner, det er noen andre som er syk. Og jeg spurte en lege om dette. Han anbefalte, ja helt riktig å vaske hendene godt, men han sa også at det var smart med munnbind, og han sa det var smart å ikke være så nær "klemming" osv. Det er ingen grunn til å overreagere, det er jeg fullstendig enig i -men det dummeste må jo være å ikke reagere i det hele tatt/gi faen. Spesielt om dette utvikler seg til noe enda større nå. På grunn av sykdom i familien så skal ihvertfall jeg gjøre grep, antibac'en ligger fast i jakka fra nå av for å si det sånn, og ja, jeg skal kjøpe noen munnbind. Anonymkode: 8e933...fc9 Leger vasker hendene, tar på seg engangshansker, så tar de på engangsmunnbind. Når de er ferdig kaster de munnbind, så hanskene. Nettopp fordi munnbind raskt blir en gedigen virusfelle. Anonymkode: e4e42...22c 3
Silva Pluvialis Skrevet 27. februar 2020 #44 Skrevet 27. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mange som har syke og eldre de er bekymret for da.. selv om man er ung og frisk selv Anonymkode: b1431...4dc Dette. Jeg er ikke redd for å bli smittet selv, men er redd for bestefar som er svært fysisk syk og har dårlig immunforsvar. Jeg håper virkelig ikke han blir smittet 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #45 Skrevet 27. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leger vasker hendene, tar på seg engangshansker, så tar de på engangsmunnbind. Når de er ferdig kaster de munnbind, så hanskene. Nettopp fordi munnbind raskt blir en gedigen virusfelle. Anonymkode: e4e42...22c Feil! Hanskene av først. Anonymkode: 685df...06e 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #46 Skrevet 27. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Leger vasker hendene, tar på seg engangshansker, så tar de på engangsmunnbind. Når de er ferdig kaster de munnbind, så hanskene. Nettopp fordi munnbind raskt blir en gedigen virusfelle. Anonymkode: e4e42...22c Eh ja, så da er det vel bare å bruke dem når det er nødendig og kaste dem etterpå? Det er jo det som er planen? I hvertfall for min del Anonymkode: 8e933...fc9
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #47 Skrevet 27. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Feil! Hanskene av først. Anonymkode: 685df...06e Sikkert sant. Men nå var poenget at munnbind brukt feil virker mot sin hensikt. Anonymkode: e4e42...22c 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #48 Skrevet 27. februar 2020 Mme av typen jeg kjøper har de allerede begynt å bli tomme for. Anonymkode: b07b6...370
Silva Pluvialis Skrevet 27. februar 2020 #49 Skrevet 27. februar 2020 Nei, jeg har ikke forberedt meg. Jeg lever helt som normalt 😊
Cata Skrevet 27. februar 2020 #50 Skrevet 27. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noe du har forberedt i forbindelse med viruset? Noe man bør kjøpe og ha klart hjemme? Tenker om man blir isolert hjemme i to uker, så kan jeg alltids få mat på døra. Noe annet man bør tenke på? Anonymkode: 2379d...e11 Jeg skrev testamente i fjor. Teller det? 🤔 Fra spøk til alvor, nei, selvsagt ikke. Sjansen for å bli syk er moderat for min del. Immunforsvaret har iallfall til nå holdt meg unna mye trøbbel. Og skulle jeg bli syk så blir det vel omtrent som en vanlig influensa, -kjipt men det går over, eller jeg dauer tvert og da er det liten vits i å hamstre noe som helst. 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #51 Skrevet 27. februar 2020 Helmaske kan kjøpes blant annet på felleskjøpet. Denne er særdeles dyr, har funnet de ned i rundt 400 kroner. https://www.felleskjopet.no/arbeidsklaer-og-verneutstyr/verneutstyr/masker-og-ansiktsbeskyttelse/helmaske-3m-6800s-medium-50237363 Anonymkode: 4b57b...416
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #52 Skrevet 27. februar 2020 Virkelig ikke. Har ikke akkurat forberedt meg, men dør ikke av sult i løpet av 14 dager om jeg skulle ha blitt smittet. Har alltid masse mat, toalettpapir, smertestillende og lignende hjemme. Forresten så tror jeg ikke at jeg orker å spise så mye heller, pleier ikke akkurat å kast meg over fettfatet når jeg er syk. Anonymkode: ebd72...7ff 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #53 Skrevet 27. februar 2020 Nei har ikke gjort noe spesielt. Har mat i hus til iallfall 14 dager i tørrvarer og i fryseboksen allikevel så.. Kommer vel til å unngå å større folkemengder og vasker hendene/ bruker antibac tenker jeg. Anonymkode: aa62f...fe6
Brunhilde Skrevet 27. februar 2020 #54 Skrevet 27. februar 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Man bør være like bekymret for influensa, men det er det ingen som er. Merkelig? Kanskje fordi man har innsett at man ikke kan gå rundt å være livredd (for de fleste) ufarlige sykdommer? Anonymkode: 95aa2...d1c Jeg har skrevet en handleliste og skal handle til lørdag, teller det? Det står ikke noe annet på listen enn det ville gjort en hvilke som helst lørdag, men det betyr jo at jeg har mat en stund. Ellers er jeg ikke veldig bekymret, jeg er i god form og pleier sjelden å bli syk, satser på at det holder stikk denne gangen også. 1
The Kitten Skrevet 27. februar 2020 #55 Skrevet 27. februar 2020 Har sørget for å ha nok sjokolade i hus. Ellers lever jeg som normalt. 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #56 Skrevet 27. februar 2020 Jeg er ikke redd for å bli smitta - jeg er redd for at verden skal bli så hysterisk at jeg ikke får reist på ferie til USA om et par uker. Anonymkode: 77636...8fb 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #57 Skrevet 27. februar 2020 Jizzez er snart ikke mer varer igjen til oss som faktisk ikke hamstrer. Dette er jo ikke Svartedauen og om du skulle bli veldig syk så får du gratis kost og losji på sykehuset. Nesten dårlig gjort å hamstre morsmelkserstatning feks så det blir tomt i hyllene for andre, skaper jo bare sånn dominoeffekt -de som handler for angsten sin del gjør at andre hamstrer fordi det begynner å bli tomt.... Anonymkode: 2d317...ccd 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #58 Skrevet 27. februar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jizzez er snart ikke mer varer igjen til oss som faktisk ikke hamstrer. Dette er jo ikke Svartedauen og om du skulle bli veldig syk så får du gratis kost og losji på sykehuset. Nesten dårlig gjort å hamstre morsmelkserstatning feks så det blir tomt i hyllene for andre, skaper jo bare sånn dominoeffekt -de som handler for angsten sin del gjør at andre hamstrer fordi det begynner å bli tomt.... Anonymkode: 2d317...ccd Ikke hvis sykehuset er overbelastet. Anonymkode: b07b6...370 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #59 Skrevet 27. februar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jizzez er snart ikke mer varer igjen til oss som faktisk ikke hamstrer. Dette er jo ikke Svartedauen og om du skulle bli veldig syk så får du gratis kost og losji på sykehuset. Nesten dårlig gjort å hamstre morsmelkserstatning feks så det blir tomt i hyllene for andre, skaper jo bare sånn dominoeffekt -de som handler for angsten sin del gjør at andre hamstrer fordi det begynner å bli tomt.... Anonymkode: 2d317...ccd Akkurat mme kjente jeg på litt istad. Skulle til å kjøpe til ungen og enkelte apotek var allerede tomme for den vi bruker. Anonymkode: b07b6...370
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #60 Skrevet 27. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke hvis sykehuset er overbelastet. Anonymkode: b07b6...370 Nå har sykehuset sagt de er godt forbredt å har god kapasitet og de kommer til å prioritere de sykeste av Corona pasientene. Så da må man kunne stole på det. Alle blir ikke syke på en gang... Anonymkode: 2d317...ccd 1
Fremhevede innlegg