Gå til innhold

Utdrikningslaget til mannen, frustrert!


Knøttliten

Anbefalte innlegg

Jeg tror det jeg føler er verst, er at jeg ikke fikk beskjed om dato, at jeg måtte spørre siden det nærmer seg. Det er liksom forventet at vi bare skal slippe alt vi har i hendene når de dukker opp på døra. Hva hvis jeg ikke hadde spurt og vi hadde vært bortreist når de møtte opp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Knøttliten said:

Jeg tror det jeg føler er verst, er at jeg ikke fikk beskjed om dato, at jeg måtte spørre siden det nærmer seg. Det er liksom forventet at vi bare skal slippe alt vi har i hendene når de dukker opp på døra. Hva hvis jeg ikke hadde spurt og vi hadde vært bortreist når de møtte opp? 

Jeg skjønner at det er frustrerende. Men det ordner seg allikevel :) 13 uker er ikke kort tid. Jeg hadde skjønt om du fikk beskjed om at det ble utdrikningslag førstkommende helg og dere hadde planer, men når du får vite det 13 uker + før så er det jo ikke akkurat i siste liten. Men si det til dem da, at du ble irritert over at du måtte spørre og at du forventet at de ga beskjed til deg så fort datoen ble satt. 

Anonymkode: 13c7a...4c1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anim92 skrev:

Oj, åssen blir man en profesjonell forlover? Hvor høy er lønna, og finnes det egne skoler?

Uproft kan brukes i flere sammenhenger

Man kan snakke om å være uproff i jobbsammenheng, eller i en profesjonell sammenheng, slik du assosierer begrepet. 

Vel så vanlig er det å bruke adjektivet for å beskrive en atferd. Det vil si at atferden og valg rett og slett fremstår ufin, lite gjennomtenkt, uheldig, kan til og med grense til slem. Uproff adferd kan enten være bevist, eller rett og slett skyldes ren ubetenksomhet. 

Håper det hjalp inn mot å forstå mitt innlegg bedre :)

Anonymkode: 0e84c...81d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2020 den 15.03, AnonymBruker skrev:

Uproft kan brukes i flere sammenhenger

Man kan snakke om å være uproff i jobbsammenheng, eller i en profesjonell sammenheng, slik du assosierer begrepet. 

Vel så vanlig er det å bruke adjektivet for å beskrive en atferd. Det vil si at atferden og valg rett og slett fremstår ufin, lite gjennomtenkt, uheldig, kan til og med grense til slem. Uproff adferd kan enten være bevist, eller rett og slett skyldes ren ubetenksomhet. 

Håper det hjalp inn mot å forstå mitt innlegg bedre :)

Anonymkode: 0e84c...81d

Jeg forstod godt hva du mente fra før av😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2020 den 10.47, AnonymBruker skrev:

Ts skriver selv småpjask og være kjærester. Det er den store planen og derfor kan ikke mannen ha utdrikningslag den helgen. 
 

Jeg ser for meg at bryllup er noe de fleste har planlagt i mange år. Sikkert før det kom en partner inn i bildet. 

Anonymkode: b03cd...42c

Javel? Kjenner ingen som har planlagt et bryllup før mannen kom inn i bildet. 

Ts er borte 4 uker før. Helgen før bryllupet er altså første og siste helgen før bryllupet brudeparet har til å ordne det som ikke er på plass enda. Det kan være en koselig helg for begge fordi dei er to om det, eller en pyton helg for ts som må ordne alt aleine. 

Ts, enig med deg. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2020 den 11.47, Knøttliten skrev:

Jeg tror det jeg føler er verst, er at jeg ikke fikk beskjed om dato, at jeg måtte spørre siden det nærmer seg. Det er liksom forventet at vi bare skal slippe alt vi har i hendene når de dukker opp på døra. Hva hvis jeg ikke hadde spurt og vi hadde vært bortreist når de møtte opp? 

Forloveren kan finne en annen helg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter litt frem og tilbake, og masse hjelp fra bestekompisen min, har de klart å funnet en annen helg som passer bedre! Alle gutta kan være med, noe de ikke kunne med den helgen som var satt først🤔 de andre i utdrikningslaget trodde jeg hadde fått beskjed og var like forvirret som meg over at jeg måtte spørre forlover etter dato, så vet ikke helt hva jeg skal tro. Men det ordnet seg heldigvis til det beste for alle! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2020 den 9.41, Knøttliten skrev:

Så jeg skal bare gi blaffen i planene vi hadde? Selv om forlover var gjort oppmerksom på dette så tidlig som i høst, før de begynte å planlegge? 

Selvfølgelig ikke. 

Du fortalte ham i høst at den helgen er off-limits, allikevel velger han/de den. Samtidig som det er du som blir den store stygge ulven og "vanskelig". 

Anonymkode: afc37...ac6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2020 den 8.44, Knøttliten skrev:

Etter litt frem og tilbake, og masse hjelp fra bestekompisen min, har de klart å funnet en annen helg som passer bedre! Alle gutta kan være med, noe de ikke kunne med den helgen som var satt først🤔 de andre i utdrikningslaget trodde jeg hadde fått beskjed og var like forvirret som meg over at jeg måtte spørre forlover etter dato, så vet ikke helt hva jeg skal tro. Men det ordnet seg heldigvis til det beste for alle! 

Dette gjorde nok forlover med vilje. Godt det ordnet seg. 

Anonymkode: f41ff...156

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2020 den 9.41, Knøttliten skrev:

Så jeg skal bare gi blaffen i planene vi hadde? Selv om forlover var gjort oppmerksom på dette så tidlig som i høst, før de begynte å planlegge? 

Hvilken planer hadde du for den helgen da, som ikke kan gjøres en annen helg? Det er jo spørsmålet her. 

Anonymkode: 89060...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2020 den 8.44, Knøttliten skrev:

Etter litt frem og tilbake, og masse hjelp fra bestekompisen min, har de klart å funnet en annen helg som passer bedre! Alle gutta kan være med, noe de ikke kunne med den helgen som var satt først🤔 de andre i utdrikningslaget trodde jeg hadde fått beskjed og var like forvirret som meg over at jeg måtte spørre forlover etter dato, så vet ikke helt hva jeg skal tro. Men det ordnet seg heldigvis til det beste for alle! 

Oj, syntes du dette er verdt det for at du skal få viljen din? Og krangle med forloveren til samboeren om utdrikningslaget hans?😅 jeg skjønner at det er vanskelig for deg å ikke ha kontroll/få viljen din, men her hadde jeg virkelig vurdert det opp i mot hvordan jeg fremsto🤦🏻‍♀️ Stakkars samboeren din, noe så flaut.. bryr du deg ikke om hvordan vennene hans snakker om deg? Dere er ikke gift ennå engang😂

Anonymkode: fa442...841

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oj, syntes du dette er verdt det for at du skal få viljen din? Og krangle med forloveren til samboeren om utdrikningslaget hans?😅 jeg skjønner at det er vanskelig for deg å ikke ha kontroll/få viljen din, men her hadde jeg virkelig vurdert det opp i mot hvordan jeg fremsto🤦🏻‍♀️ Stakkars samboeren din, noe så flaut.. bryr du deg ikke om hvordan vennene hans snakker om deg? Dere er ikke gift ennå engang😂

Anonymkode: fa442...841

Hvordan jeg fremstår, bryr jeg meg ikke så hardt om. Og verdt det, det syns jeg, spesielt siden den helgen forloveren valgte så kunne ikke flere av kompisene være med, det virker som om han overkjørte alle når de kom med forslag. Med den helgen som nå er satt av, så kan hele gjengen være med👍 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2020 den 11.45, Knøttliten skrev:

Hvordan jeg fremstår, bryr jeg meg ikke så hardt om. Og verdt det, det syns jeg, spesielt siden den helgen forloveren valgte så kunne ikke flere av kompisene være med, det virker som om han overkjørte alle når de kom med forslag. Med den helgen som nå er satt av, så kan hele gjengen være med👍 

Det blir vel ikke noe utdrikningsslag nå uansett, med tanke på dagens situasjon? 

Anonymkode: 9a4e9...440

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir vel ikke noe utdrikningsslag nå uansett, med tanke på dagens situasjon? 

Anonymkode: 9a4e9...440

Ikke godt å si. Mye kan endre seg om bare folk er fornuftige og følger rådene fra helsemyndighetene 👍 de blir å se det an, hvordan situasjonen endrer seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg hadde nektet disse kompisene av din mann å komme i bryllupet.

De har gjennom sin oppførsel tydelig vist at de ikke har særlig respekt for deg og da må du slå tilbake.

Anonymkode: 456fd...991

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2020 den 10.36, Knøttliten skrev:

Jeg har ikke mulighet til å bytte jobbperiode, kan ta permisjon uten lønn, men da går vi 20 000,- i minus. Kan forøvrig legge til at jeg har føyd meg for forloveren ved flere anledninger gjennom forholdet hvor han har kommet rett før med noe gubben kan være med på. Jeg blir konstant møtt med "gutta først" fra forloveren og at jeg som dama må bare finne meg i det, jeg har jo et hus som kan vaskes 🙄 Jeg syns han kan ta hensyn til at denne helgen er opptatt, jeg vet flere av kompisene er enige med meg, men de har ikke mye de skulle ha sagt. 

Men da er det i tydelig at gubben din heller vil være med forloveren sin enn deg, så deg er jo strengt tatt han du har føyd deg etter. Ville mannen din heller vært sammen med deg, hadde han sagt i fra til forloveren. Du må jo ikke legge skylden på forloveren for at din mann velger å være sammen med han, når han har kommet med noe mannen din bare må være med på. Det er din mann sitt valg, og han kunne valgt å være med deg.

Og det høres mer ut som om at kompisene til mannen din jatter med deg. For så mye makt har jo ikke forloveren til mannen din at ingen, inkludert mannen din, kan si han imot når han går for langt.

Anonymkode: 23862...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde nektet disse kompisene av din mann å komme i bryllupet.

De har gjennom sin oppførsel tydelig vist at de ikke har særlig respekt for deg og da må du slå tilbake.

Anonymkode: 456fd...991

Spørs om det blir bryllup da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...