Gå til innhold

Utdrikningslaget til mannen, frustrert!


Knøttliten

Anbefalte innlegg

Har jeg lov til å bli sint/irritert/forbannet? Forloveren til gubben har spurt meg om hvilke helger som passer og ikke passer, og lovet å gi beskjed når de spikret dato. Vi gifter oss 06.06, så siden det nærmer seg spurte jeg forloveren om de hadde satt dato ennå. Datoen er satt for lenge siden, og den er satt til siste helgen før bryllupet, en helg jeg sa var off limits fordi vi har planer. Forloveren har og fått beskjed om å ikke velge en helg hvor jeg er hjemme (jobber på sjøen, 4 uker på/av). Jeg har allerede begrenset med tid hjemme, hvor jeg skal planlegge bryllup og være kjæreste, og jeg vet vi trenger siste helgen til småpjask som må på plass og tid til å puste ut, være kjærester (det er første helgen i frituren min, så 4 uker siden vi så hverandre sist). Har jeg lov til å bli sint på forlover for at han ikke har tatt hensyn til det vi har planlagt i lang tid? Etter mye "mas" fra meg skulle han se om kompisgjengen ville gå med på å endre dato, men han ble jo selvfølgelig sur på meg fordi jeg har planer for den helgen og dette burde jeg bare finne meg i, jeg skulle ikke ha lagt planer for de helgene jeg er hjemme. Gutta først... Hva tenker dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Knøttliten skrev:

Har jeg lov til å bli sint/irritert/forbannet? Forloveren til gubben har spurt meg om hvilke helger som passer og ikke passer, og lovet å gi beskjed når de spikret dato. Vi gifter oss 06.06, så siden det nærmer seg spurte jeg forloveren om de hadde satt dato ennå. Datoen er satt for lenge siden, og den er satt til siste helgen før bryllupet, en helg jeg sa var off limits fordi vi har planer. Forloveren har og fått beskjed om å ikke velge en helg hvor jeg er hjemme (jobber på sjøen, 4 uker på/av). Jeg har allerede begrenset med tid hjemme, hvor jeg skal planlegge bryllup og være kjæreste, og jeg vet vi trenger siste helgen til småpjask som må på plass og tid til å puste ut, være kjærester (det er første helgen i frituren min, så 4 uker siden vi så hverandre sist). Har jeg lov til å bli sint på forlover for at han ikke har tatt hensyn til det vi har planlagt i lang tid? Etter mye "mas" fra meg skulle han se om kompisgjengen ville gå med på å endre dato, men han ble jo selvfølgelig sur på meg fordi jeg har planer for den helgen og dette burde jeg bare finne meg i, jeg skulle ikke ha lagt planer for de helgene jeg er hjemme. Gutta først... Hva tenker dere? 

Det er en kveld i livet hans, og kvelden som forhåpentligvis skal være hans første og eneste utdrikningslag i livet. Det er nok mye styr å finne en dato som passer for alle som din forlovede vil ha med i utdrikningslaget, og jeg synes det er smålig av deg å "sabotere" dette. La de kose seg. Dere skal ha et helt liv sammen, ikke vær "hun masete kona" enda. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg skal bare gi blaffen i planene vi hadde? Selv om forlover var gjort oppmerksom på dette så tidlig som i høst, før de begynte å planlegge? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, deedee_ skrev:

Det er en kveld i livet hans, og kvelden som forhåpentligvis skal være hans første og eneste utdrikningslag i livet. Det er nok mye styr å finne en dato som passer for alle som din forlovede vil ha med i utdrikningslaget, og jeg synes det er smålig av deg å "sabotere" dette. La de kose seg. Dere skal ha et helt liv sammen, ikke vær "hun masete kona" enda. 

Enig.

Jeg blandet meg ikke i utdrikningslaget til mannen bortsett fra at jeg heller la til rette for at han hadde det gøy og tilpasset meg etter datoene som passet gutta. Også fikk jeg anledning til å bli bedre kjent med forloverne hans. Bonus!
Tilbake fikk jeg en fornøyd mann som gledet seg til bryllup, for da hadde forloverne fått god inntrykk av meg. Det fikk mannen min selvsagt høre. Vinn-vinn☺️
 

Anonymkode: b03cd...42c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Knøttliten skrev:

Så jeg skal bare gi blaffen i planene vi hadde? Selv om forlover var gjort oppmerksom på dette så tidlig som i høst, før de begynte å planlegge? 

Hvis planene dere hadde var bare å "puste ut" og ordne småting før bryllupet, så ja. Ser ikke hvordan det er så viktig at du må lage dårlig stemning rundt utdrikningslaget hans. Han skal kunne få lov å kose seg uten å ha dårlig samvittighet akkurat denne helgen. Det er tross alt den eneste gangen i livet han skal ha utdrikningslag (forhåpentligvis). Ring en venninne den helgen og få hjelp av henne til å ordne småting som må ordnes! La gutta kose deg. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Knøttliten skrev:

Så jeg skal bare gi blaffen i planene vi hadde? Selv om forlover var gjort oppmerksom på dette så tidlig som i høst, før de begynte å planlegge? 

De planene klarer du fint eller få med venner og familie. Jeg tenker at mannen din bare er glad for å slippe å stresse med bryllupsfjas. 
 

Å være kjæreste har dere tid nok etter bryllup. 
 

 

Anonymkode: b03cd...42c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste helgen før bryllup er off-limits. Da har vi nok å sryre med. Vi er to om å gifte oss, så ikke sjans om at en av oss,skulle gått fri fra den helgen som kanskje var aller mest hektisk. 

De har fått beskjed=deres problem. Synd, men sant. 

Herregud, hvem er så evneveik at man ikke klarer å planlegge et jævla utdrikningslag en annen helt enn helgen før? 

 

Anonymkode: 06210...61a

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker bare at det blir ikke særlig til overraskelse for mannen når det kun er 1 helg igjen til bryllupet, så må jo utdrikningslaget være den helgen😅

Anonymkode: 439c2...7ca

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uproft og ufint av forloveren, særlig etter at du ga beskjed.

Men når han først fikk det til ville jeg bare tenkt for meg selv "helsikkens idiot", og heller planlagt det som skal gjøres disse timene inn en annen dag, i stedet for at hele kompisgjengen til mannen skulle se på meg som bitchy og kontrollerende. 

Ville uansett sett på mulighet for å bytte egen jobbperiode. Pes å komme hjem en uke før bryllup, så er jo på mange måter din jobb som skaper begrensningen her. 

Anonymkode: 0e84c...81d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker said:

De planene klarer du fint eller få med venner og familie. Jeg tenker at mannen din bare er glad for å slippe å stresse med bryllupsfjas. 

Anonymkode: b03cd...42c

Han skal vel kanskje gifte seg han også eller? Så det du omtaler som "bryllupsfjas" er sannsynligvis nødvendige ting som må ordnes for at bryllupet skal bli noe av og gå fint. Skjønner ikke hvorfor alt ansvaret for det automatisk skal falle på damen i forholdet og at det da fremstilles som pjusk og fjas som er gøy for damer...

TS: Hva slags planer hadde dere?

Jeg synes forloveren her har vært en idiot, han fikk beskjed om når det ikke passet og du ba om å bli informert, han klarte ingen av delene. Men når det en gang ble sånn så ville jeg likevel forsøkt å strekke meg og forsøkt å flytte planene for den helgen til andre dager heller enn at de må finne ny tid. Ikke for å ikke fremstå som kjip, synes det er tragisk at jenter så fort skal bli stemplet som "bitchy" fordi man forventer at andre skal klare å følge helt normale forespørsler og folkeskikk...... men rett og slett fordi jeg vet det er vanskelig å finne en dag alle kan og jeg ville ønsket at kjæresten min fikk hatt med så mange venner som mulig. Men irritert synes jeg du har all rett til å være. 

Anonymkode: a0181...38b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mulighet til å bytte jobbperiode, kan ta permisjon uten lønn, men da går vi 20 000,- i minus. Kan forøvrig legge til at jeg har føyd meg for forloveren ved flere anledninger gjennom forholdet hvor han har kommet rett før med noe gubben kan være med på. Jeg blir konstant møtt med "gutta først" fra forloveren og at jeg som dama må bare finne meg i det, jeg har jo et hus som kan vaskes 🙄 Jeg syns han kan ta hensyn til at denne helgen er opptatt, jeg vet flere av kompisene er enige med meg, men de har ikke mye de skulle ha sagt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette er en helg som du har sagt ifra om til forloveren ikke passet, så hadde jeg blitt irritert om dagen hadde blitt valgt allikevel uten at han tok det opp med deg.

Når det er sagt, er det kun småting og å være kjærester en skal gjøre så er det vel ingen krise. Men, synest utdrikkingslag kunne de nå ha fått til for lenge siden og ikke uken før.

Anonymkode: 1a819...9a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han skal vel kanskje gifte seg han også eller? Så det du omtaler som "bryllupsfjas" er sannsynligvis nødvendige ting som må ordnes for at bryllupet skal bli noe av og gå fint. Skjønner ikke hvorfor alt ansvaret for det automatisk skal falle på damen i forholdet og at det da fremstilles som pjusk og fjas som er gøy for damer...

TS: Hva slags planer hadde dere?

Jeg synes forloveren her har vært en idiot, han fikk beskjed om når det ikke passet og du ba om å bli informert, han klarte ingen av delene. Men når det en gang ble sånn så ville jeg likevel forsøkt å strekke meg og forsøkt å flytte planene for den helgen til andre dager heller enn at de må finne ny tid. Ikke for å ikke fremstå som kjip, synes det er tragisk at jenter så fort skal bli stemplet som "bitchy" fordi man forventer at andre skal klare å følge helt normale forespørsler og folkeskikk...... men rett og slett fordi jeg vet det er vanskelig å finne en dag alle kan og jeg ville ønsket at kjæresten min fikk hatt med så mange venner som mulig. Men irritert synes jeg du har all rett til å være. 

Anonymkode: a0181...38b

Planene våre er å ta oss av det som måtte dukke opp (mtp tilreisende, overnatting osv), ordne bil, finpuss på antrekk, prest. Gubben har sagt at denne helgen skal han hjelpe til siden han ikke har bidratt ellers i planleggingen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han skal vel kanskje gifte seg han også eller? Så det du omtaler som "bryllupsfjas" er sannsynligvis nødvendige ting som må ordnes for at bryllupet skal bli noe av og gå fint. Skjønner ikke hvorfor alt ansvaret for det automatisk skal falle på damen i forholdet og at det da fremstilles som pjusk og fjas som er gøy for damer...

TS: Hva slags planer hadde dere?

Jeg synes forloveren her har vært en idiot, han fikk beskjed om når det ikke passet og du ba om å bli informert, han klarte ingen av delene. Men når det en gang ble sånn så ville jeg likevel forsøkt å strekke meg og forsøkt å flytte planene for den helgen til andre dager heller enn at de må finne ny tid. Ikke for å ikke fremstå som kjip, synes det er tragisk at jenter så fort skal bli stemplet som "bitchy" fordi man forventer at andre skal klare å følge helt normale forespørsler og folkeskikk...... men rett og slett fordi jeg vet det er vanskelig å finne en dag alle kan og jeg ville ønsket at kjæresten min fikk hatt med så mange venner som mulig. Men irritert synes jeg du har all rett til å være. 

Anonymkode: a0181...38b

Ts skriver selv småpjask og være kjærester. Det er den store planen og derfor kan ikke mannen ha utdrikningslag den helgen. 
 

Jeg ser for meg at bryllup er noe de fleste har planlagt i mange år. Sikkert før det kom en partner inn i bildet. 

Anonymkode: b03cd...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Knøttliten said:

Så jeg skal bare gi blaffen i planene vi hadde? Selv om forlover var gjort oppmerksom på dette så tidlig som i høst, før de begynte å planlegge? 

Ja, hvis de ikke får flyttet det så må du nok gi blaffen. Kjedelig at det ble sånn, men det å være sint/sur leder jo ingen vei uansett, så klarer du å komme over det vil det være best for alle, deg selv inkludert. Det er mer enn god nok tid til å dra å engasjere gubben/få hjelp fra ham, så det blir nok bra uansett!

Anonymkode: 62637...9c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, AnonymBruker said:

Jeg ser for meg at bryllup er noe de fleste har planlagt i mange år. Sikkert før det kom en partner inn i bildet. 

Anonymkode: b03cd...42c

Det stemmer nok for en del, men på godt og vondt er det to stykker som gifter seg, og planer kan måtte endres.

Anonymkode: 62637...9c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud, hvem er så evneveik at man ikke klarer å planlegge et jævla utdrikningslag en annen helt enn helgen før? 

 

Anonymkode: 06210...61a

Slapp av, det er ikke din mann. 

Anonymkode: 6b896...968

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Knøttliten skrev:

Så jeg skal bare gi blaffen i planene vi hadde? Selv om forlover var gjort oppmerksom på dette så tidlig som i høst, før de begynte å planlegge? 

Ja det skal du. 

Du har rikelig av tid og muligheter til å irritere deg over mannen din og hans venner i fremtiden. 

Denne dagen er hans, uten at du drar frem hvor lite forståelsesfult dette er for deg. 

Anonymkode: cae94...438

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av, det er ikke din mann. 

Anonymkode: 6b896...968

Nei, jeg lurer bare på hvorfor folk ikke kan bruke hue jeg.. 

Man må lage problemer.. Det er jo helt hodeløst. Hvorfor spørre om hvilke helger som passer, om man uansett ikke kommer til å ta hensyn? 

 

Anonymkode: 06210...61a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...