Gå til innhold

Utdrikningslaget til mannen, frustrert!


Knøttliten

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Knøttliten skrev:

Jeg har ikke mulighet til å bytte jobbperiode, kan ta permisjon uten lønn, men da går vi 20 000,- i minus. Kan forøvrig legge til at jeg har føyd meg for forloveren ved flere anledninger gjennom forholdet hvor han har kommet rett før med noe gubben kan være med på. Jeg blir konstant møtt med "gutta først" fra forloveren og at jeg som dama må bare finne meg i det, jeg har jo et hus som kan vaskes 🙄 Jeg syns han kan ta hensyn til at denne helgen er opptatt, jeg vet flere av kompisene er enige med meg, men de har ikke mye de skulle ha sagt. 

Og mannen din har ikke noen egen vilje i alt dette? Det er du og kompisen som avgjør hva mannen kan og får og skal være med på på generell basis?

Å legge utdrikningslaget til siste helgen før bryllupet når du har sagt dere er opptatt synes jeg er dårlig gjort, men du gjør det jo vanskelig for dem også når du sier at alle helger du er hjemme er uaktuelle. Å finne en helg som passer for flest mulig er ikke så lett i utgangspunktet, og du tar fra dem halvparten av mulighetene før de får begynt å planlegge, uten at det er åpenbare og konkrete grunner til det. Da blir du fort den kontrollerende og masete kjæresten, og henne gidder man ikke ta så mye hensyn til...

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Man må lage problemer..

Sorry, men her ser det jo ut som om du selv streber etter å lage et problem..

Anonymkode: 62637...9c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Siste helgen før bryllup er off-limits. Da har vi nok å sryre med. Vi er to om å gifte oss, så ikke sjans om at en av oss,skulle gått fri fra den helgen som kanskje var aller mest hektisk. 

De har fått beskjed=deres problem. Synd, men sant. 

Herregud, hvem er så evneveik at man ikke klarer å planlegge et jævla utdrikningslag en annen helt enn helgen før? 

 

Anonymkode: 06210...61a

Hva er det som er så hektisk siste helgen? Alt bør være i orden lenge før det. Vi gjorde i alle fall ingen ting.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, jeg lurer bare på hvorfor folk ikke kan bruke hue jeg.. 

Man må lage problemer.. Det er jo helt hodeløst. Hvorfor spørre om hvilke helger som passer, om man uansett ikke kommer til å ta hensyn? 

 

Anonymkode: 06210...61a

Ikke "kan bruke hue"? Hvorfor så nedlatende, når du ikke kjenner detaljene og situasjonen? TS setter flere helger som uaktuelle, og forventer at man skal finne en ledig helg som passer for flest mulig gjester, samtidig som at TS forventer å få ha mannen sin for seg selv når hun er hjemme. Kanskje det bare var 2-3 gjester som kunne komme på de helgene som TS hadde forhåndsgodkjent at mannen kunne få ha fest?

Nei, sorry, her er det TS som er kontrollerende, og krever at alle skal følge hennes timeplan. Greit at bruden er viktig i et bryllup, men det er ikke sånn at bruden skal bestemme og diktere alt heller. Noe må man faktisk tilpasse så det passer for de som er involverte. 

Å skylde på forloveren blir bare for lettvint.

Anonymkode: 6b896...968

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Daria skrev:

Og mannen din har ikke noen egen vilje i alt dette? Det er du og kompisen som avgjør hva mannen kan og får og skal være med på på generell basis?

Å legge utdrikningslaget til siste helgen før bryllupet når du har sagt dere er opptatt synes jeg er dårlig gjort, men du gjør det jo vanskelig for dem også når du sier at alle helger du er hjemme er uaktuelle. Å finne en helg som passer for flest mulig er ikke så lett i utgangspunktet, og du tar fra dem halvparten av mulighetene før de får begynt å planlegge, uten at det er åpenbare og konkrete grunner til det. Da blir du fort den kontrollerende og masete kjæresten, og henne gidder man ikke ta så mye hensyn til...

Grunnen til at helgene jeg er hjemme er uaktuelle, er fordi vi har/har hatt avtaler som jeg prøver å få med gubben på. Det jeg kan gjøre selv, planlegger jeg til hverdagene. Hensyn tar ikke forloveren til meg uansett hva det måtte være, hadde han tatt hensyn skulle jeg vært mer føyelig på de andre helgene. Men han forventer at jeg setter alt på vent. 

Endret av Knøttliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Knøttliten skrev:

Planene våre er å ta oss av det som måtte dukke opp (mtp tilreisende, overnatting osv), ordne bil, finpuss på antrekk, prest. Gubben har sagt at denne helgen skal han hjelpe til siden han ikke har bidratt ellers i planleggingen. 

Jeg ville heller tenkt at det egentlig var dette som var problemet. Hvorfor har han ikke bidratt til planleggingen litt tidligere? Høres ut som forloveden din har samme holdninger som kompisene sine. 

Anonymkode: 1171a...5c5

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1) Veldig bedagelig type som ikke har hjulpet til i planleggingen før helgen før.

2) Send forloveren en melding og si glem det du sa, kjør på den helgen før bryllupet. Du ble bare litt stressa siden du hadde gått ut fra at denne helgen ble ledig, slik du hadde bedt om. 

Så kan man håpe han får ørlite dårlig samvittighet og kanskje gjør deg en tjeneste tilbake en gang i tiden. Om ikke, så kan du ta den kampen igjen en gang det virkelig ikke passer med guttastemning.

 

 

Anonymkode: 01446...e0a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 uker er det til helga før 6.6. Det er jo massevis av tid til å ordne ting og bytte om på planer!

Deleger mest mulig at praktiske ting som mannen må gjøre mens du er på jobb. 

Ordner seg! 

Anonymkode: 13c7a...4c1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Knøttliten skrev:

Grunnen til at helgene jeg er hjemme er uaktuelle, er fordi vi har/har hatt avtaler som jeg prøver å få med gubben på. Det jeg kan gjøre selv, planlegger jeg til hverdagene. Hensyn tar ikke forloveren til meg uansett hva det måtte være, hadde han tatt hensyn skulle jeg vært mer føyelig på de andre helgene. Men han forventer at jeg setter alt på vent. 

Og dermed bekrefter du vel egentlig at du er litt vanskelig og kontrollerende...

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Knøttliten skrev:

Planene våre er å ta oss av det som måtte dukke opp (mtp tilreisende, overnatting osv), ordne bil, finpuss på antrekk, prest. Gubben har sagt at denne helgen skal han hjelpe til siden han ikke har bidratt ellers i planleggingen. 

 

57 minutter siden, Knøttliten skrev:

Jeg har ikke mulighet til å bytte jobbperiode, kan ta permisjon uten lønn, men da går vi 20 000,- i minus. Kan forøvrig legge til at jeg har føyd meg for forloveren ved flere anledninger gjennom forholdet hvor han har kommet rett før med noe gubben kan være med på. Jeg blir konstant møtt med "gutta først" fra forloveren og at jeg som dama må bare finne meg i det, jeg har jo et hus som kan vaskes 🙄 Jeg syns han kan ta hensyn til at denne helgen er opptatt, jeg vet flere av kompisene er enige med meg, men de har ikke mye de skulle ha sagt. 

 

Så du har valgt deg en mann som ikke bidrar til eget bryllup i det hele tatt. Og som er en push-over når det kommer til bestekompisen. 

Jeg tror utfordringene dine i dette ekteskapet blir langt større enn timing av utdrikningslaget. 

Anonymkode: 0e84c...81d

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville heller tenkt at det egentlig var dette som var problemet. Hvorfor har han ikke bidratt til planleggingen litt tidligere? Høres ut som forloveden din har samme holdninger som kompisene sine. 

Anonymkode: 1171a...5c5

Det er nok litt min feil at jeg ikke gjorde det klart fra starten av at jeg trenger hjelp. Han var av den oppfatning at han skal kun sørge for sitt, antrekk og å møte opp i kirken og si ja. Først når jeg "møtte veggen" for en liten stund siden, lovet han å hjelpe til og stille opp mer enn å møte opp på avtaler og si at dette ordner jeg. Men det er og holdningene i kompisgjengen, dama ordner alt for de. Før jeg møtte han, var han veldig på det at dama ordner alt, han skal bare betale. I løpet av vårt forhold har holdningene endret seg, mye på grunn av at jeg jobber med det jeg gjør, men så fort forloveren er der så jatter han med for å ikke bli sett på som tøffel, for det blir han terget for. Det er synd, for han er en fantastisk kar som har støttet meg gjennom studier og det som kommer med å jobbe på sjøen, å være borte i lengre perioder. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville heller tenkt at det egentlig var dette som var problemet. Hvorfor har han ikke bidratt til planleggingen litt tidligere? Høres ut som forloveden din har samme holdninger som kompisene sine. 

Anonymkode: 1171a...5c5

Hvis dette er ståa FØR dere er gift......

Anonymkode: 1a20d...d34

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Knøttliten skrev:

Jeg har ikke mulighet til å bytte jobbperiode, kan ta permisjon uten lønn, men da går vi 20 000,- i minus. Kan forøvrig legge til at jeg har føyd meg for forloveren ved flere anledninger gjennom forholdet hvor han har kommet rett før med noe gubben kan være med på. Jeg blir konstant møtt med "gutta først" fra forloveren og at jeg som dama må bare finne meg i det, jeg har jo et hus som kan vaskes 🙄 Jeg syns han kan ta hensyn til at denne helgen er opptatt, jeg vet flere av kompisene er enige med meg, men de har ikke mye de skulle ha sagt. 

Hvorfor vil du gifte deg med en som sier noe så dumt som «gutta først» er min første tanke🙈?

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Så du har valgt deg en mann som ikke bidrar til eget bryllup i det hele tatt. Og som er en push-over når det kommer til bestekompisen. 

Jeg tror utfordringene dine i dette ekteskapet blir langt større enn timing av utdrikningslaget. 

Anonymkode: 0e84c...81d

Eller så trekker han seg unna planleggingen fordi kjerringa skal ha det på SIN måte, og ingen annen måte. 

Menn, høres dette kjent ut? 

Anonymkode: cae94...438

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller så trekker han seg unna planleggingen fordi kjerringa skal ha det på SIN måte, og ingen annen måte. 

Menn, høres dette kjent ut? 

Anonymkode: cae94...438

Det høres veldig kjent ut, selv om jeg er kvinne og har vært forlover en del ganger🙈

Anonymkode: b03cd...42c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller så trekker han seg unna planleggingen fordi kjerringa skal ha det på SIN måte, og ingen annen måte. 

Menn, høres dette kjent ut? 

Anonymkode: cae94...438

Kan være helt enig i at enkelte kvinner tar helt av her, og at jeg har forståelse for at de trekker seg unna.

Men er de pushover også i forhold til vennegjeng, da er det dealbreaker for meg. Jeg trenger en mann med meninger og handlingskraft. 

Anonymkode: 0e84c...81d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uproft og ufint av forloveren, særlig etter at du ga beskjed.

Men når han først fikk det til ville jeg bare tenkt for meg selv "helsikkens idiot", og heller planlagt det som skal gjøres disse timene inn en annen dag, i stedet for at hele kompisgjengen til mannen skulle se på meg som bitchy og kontrollerende. 

Ville uansett sett på mulighet for å bytte egen jobbperiode. Pes å komme hjem en uke før bryllup, så er jo på mange måter din jobb som skaper begrensningen her. 

Anonymkode: 0e84c...81d

Oj, åssen blir man en profesjonell forlover? Hvor høy er lønna, og finnes det egne skoler?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ta det opp med kompisgjengen at den helga utgår? Siden du sier de er inneforstått med det. Virker som om forloveren har valgt akkurat den helga kun for å lage bråk med deg. 

Anonymkode: 668c6...65c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/27/2020 at 10:47 AM, AnonymBruker said:

Jeg ser for meg at bryllup er noe de fleste har planlagt i mange år. Sikkert før det kom en partner inn i bildet. 

Anonymkode: b03cd...42c

Hæ? Det er sikkert noen som gjør det, men det må da være like normalt å ikke gjøre det. 

Jeg kommer ikke til å fikse alt til vårt bryllup alene. Det er han som vil ha fest, jeg kommer til å dra hjem etter middagen sammen med barna. Har aldri tenkt at jeg skulle ha noe bryllup, og jeg utsetter og utsetter fordi ingen av oss har lyst til å ordne med alt. 

Men hvordan skal man liksom kunne planlegge et bryllup før man kjenner kjæresten sin? 

Anonymkode: c9fdc...bfa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke ta det opp med kompisgjengen at den helga utgår? Siden du sier de er inneforstått med det. Virker som om forloveren har valgt akkurat den helga kun for å lage bråk med deg. 

Anonymkode: 668c6...65c

Jeg skal høre med min bestekompis hva han tenker om det hele, om det er noen grunn til at forloveren ikke har holdt det han lovet. Han er og en av bestekompisene til mannen. Han er selv gift og vært gjennom det samme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...