AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #1 Del Skrevet 27. februar 2020 Har i lengre tid lånt mammas gamle rav4 som er 16 år gammel, den er kjempefin å kjøre - starter alltid, aldri noe galt. Kjøpte meg en bil i november i fjor og jeg blir bare ikke vant til den, denne er 7 år gammel og kostet 180.000kr. Føler den er kjip/hard å gire med, girspaken setter seg på en måte fast så man må rugle litt. Noe er også annerledes med clutchen. Har greid å kvele den mange ganger i 2. giret og føler den trenger mye mer gass for å ikke dø. Vurderer å selge den for å kjøpe en slik som mamma har, men er redd for å få en ny drittbil. Andre som har prøvd den synes den er fin å kjøre, så kanskje det bare er meg? Skal på verksted om et par uker for å sjekke ut alt, men den har ny eu kontroll (januar), ny bremseskiver/klosser og noe nytt av andre deler. Da kan den vel ikke være i så dårlig stand? Prøvekjørte den godt før kjøp men tenkte den bare var uvant er en nissan x-trail som bare er kjørt 60.000km. Anonymkode: 89f38...957 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #2 Del Skrevet 27. februar 2020 Høres igrunn bare ut som du ikke er vandt til å kjøre den. Mange biler som må ned i 1. gir i ganske "høy" fart for å ikke kveles. Så vill prøvd i noen mnd til å se om du kan bli vandt til den Du har kanskje ikke kjørt så mange forskjellige biler etter du fikk lappen eller? Anonymkode: f0c31...6fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #3 Del Skrevet 27. februar 2020 Har du behov for så stor bil? For den summen kan du jo få en så og si helt ny bil, hvis du går litt ned i størrelse og sannsynlig motoreffekt. Selg bilen og prøv biler til du finner en som føles bra ut med en gang - det blir nok et tap, bil er alltid det, men bedre å få en bil du trives med og faktisk kan bruke komfortabelt. Anonymkode: 9f9b0...45c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #4 Del Skrevet 27. februar 2020 Det er det som er flaut, har hatt lappen i snart 20 år og kjørt mange forskjellige biler, ford mondeo + focus, toyota rav4 + prius + land cruiser, kia ceed, nissan qashqai, og citroen, mazda og peugeot jeg ikke husker navnet på. Har også lånt en bmw av en venn for hengerfeste et par ganger. Har ikke hatt problemer med noen av de eller vært misfornøyd/tenkt over det. Nå som jeg har den store familiebilen jeg ønska meg .. så blir det bare helt feil! TS Anonymkode: 89f38...957 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #5 Del Skrevet 27. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Har du behov for så stor bil? For den summen kan du jo få en så og si helt ny bil, hvis du går litt ned i størrelse og sannsynlig motoreffekt. Selg bilen og prøv biler til du finner en som føles bra ut med en gang - det blir nok et tap, bil er alltid det, men bedre å få en bil du trives med og faktisk kan bruke komfortabelt. Anonymkode: 9f9b0...45c Det var drømmen, har tre store hunder og tenåringer så veldig praktisk! Anonymkode: 89f38...957 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #6 Del Skrevet 27. februar 2020 Høres kjedelig ut, men det du skriver er jo enda mer grunn til å bytte bil. Du har jo absolutt hatt flere enn nok biler til å vite hva du er fornøyd med og ikke! Anonymkode: 9f9b0...45c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #7 Del Skrevet 27. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er det som er flaut, har hatt lappen i snart 20 år og kjørt mange forskjellige biler, ford mondeo + focus, toyota rav4 + prius + land cruiser, kia ceed, nissan qashqai, og citroen, mazda og peugeot jeg ikke husker navnet på. Har også lånt en bmw av en venn for hengerfeste et par ganger. Har ikke hatt problemer med noen av de eller vært misfornøyd/tenkt over det. Nå som jeg har den store familiebilen jeg ønska meg .. så blir det bare helt feil! TS Anonymkode: 89f38...957 Kanskje best å bytte den ut da viss den er så grusom å kjøre, må jo være noe galt med enten deg, eller at den rett og slett ikke passer til deg Anonymkode: f0c31...6fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #8 Del Skrevet 27. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kanskje best å bytte den ut da viss den er så grusom å kjøre, må jo være noe galt med enten deg, eller at den rett og slett ikke passer til deg Anonymkode: f0c31...6fa Mente den** ikke deg :O:O Anonymkode: f0c31...6fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #9 Del Skrevet 27. februar 2020 Håper verkstedet finner noe galt og kan fikse det for dette var drømmebilen kanskje den blir finere å kjøre med ny clutch eller girkasse? Om ikke så får jeg kjøpe mammas gamle bil, selv om den har dårlig plass oppfører den seg iallefall 😛 andre som har hatt det slik med ny bil og blitt fornøyd etterhvert? Anonymkode: 89f38...957 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #10 Del Skrevet 27. februar 2020 Du kan jo alltids gå til en Nissan-forhandler og prøvekjøre en annen X-trail, det burde gi en god indikasjon på om det bare er din, eller om det er bilen som bare er sånn. Anonymkode: 9f9b0...45c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #11 Del Skrevet 27. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan jo alltids gå til en Nissan-forhandler og prøvekjøre en annen X-trail, det burde gi en god indikasjon på om det bare er din, eller om det er bilen som bare er sånn. Anonymkode: 9f9b0...45c Det var en god ide, men er ikke det litt frekt om jeg ikke har planer om å kjøpe? Anonymkode: 89f38...957 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #12 Del Skrevet 27. februar 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Det var en god ide, men er ikke det litt frekt om jeg ikke har planer om å kjøpe? Anonymkode: 89f38...957 Nesj, overhodet ikke. Jeg hadde kanskje følt på det ovenfor en privatperson (kanskje), men ikke ovenfor en forhandler. Det er sikkert langt ifra alle biler som blir prøvekjørt som ender med å bli solgt, det trenger du ikke tenke på. Anonymkode: 9f9b0...45c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #13 Del Skrevet 27. februar 2020 Er det X-trail du har? Mannen hadde det, og jeg klarte aldri å bli venn med den. Kjørte bare hvis jeg var helt nødt (hundeburet fikk ikke plass i bilen min). Selg den og kjøp en annen bil, for du kommer bare til å irritere deg over den. Anonymkode: 58134...56f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
poli10 Skrevet 28. februar 2020 #14 Del Skrevet 28. februar 2020 På 27.2.2020 den 1.52, AnonymBruker skrev: Har i lengre tid lånt mammas gamle rav4 som er 16 år gammel, den er kjempefin å kjøre - starter alltid, aldri noe galt. Kjøpte meg en bil i november i fjor og jeg blir bare ikke vant til den, denne er 7 år gammel og kostet 180.000kr. Føler den er kjip/hard å gire med, girspaken setter seg på en måte fast så man må rugle litt. Noe er også annerledes med clutchen. Har greid å kvele den mange ganger i 2. giret og føler den trenger mye mer gass for å ikke dø. Vurderer å selge den for å kjøpe en slik som mamma har, men er redd for å få en ny drittbil. Andre som har prøvd den synes den er fin å kjøre, så kanskje det bare er meg? Skal på verksted om et par uker for å sjekke ut alt, men den har ny eu kontroll (januar), ny bremseskiver/klosser og noe nytt av andre deler. Da kan den vel ikke være i så dårlig stand? Prøvekjørte den godt før kjøp men tenkte den bare var uvant er en nissan x-trail som bare er kjørt 60.000km. Anonymkode: 89f38...957 Hvorfor ikke bare kjøpe en bil med automatgir? Eneste grunnen til at jeg har manuell girkasse på bilen min er at jeg fikk en bil verdt nærmere 200K til 100K (familierabatt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #15 Del Skrevet 2. mars 2020 On 2/28/2020 at 12:47 PM, poli10 said: Hvorfor ikke bare kjøpe en bil med automatgir? Eneste grunnen til at jeg har manuell girkasse på bilen min er at jeg fikk en bil verdt nærmere 200K til 100K (familierabatt). Liker ikke automat, kjedelig å kjøre, føles som man har mindre kontroll under vanskelige forhold og irriterende når bilen ikke girer når jeg ville ha giret 😛 automat er litt som å være 7 år på tivoli i lekebil - sikkert fordi jeg alltid har kjørt manuell jeg føler det slik. kjøpte en annen bil i helga som er super å kjøre, så den andre var nok bare feil for meg. Anonymkode: 89f38...957 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 3. mars 2020 #16 Del Skrevet 3. mars 2020 Fossilbiler ER kjipe å kjøre. For rett over 200.000 får du en brukt Model S. Da vil du aldri trenge å bekymre deg for å kvele bilen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
poli10 Skrevet 3. mars 2020 #17 Del Skrevet 3. mars 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Liker ikke automat, kjedelig å kjøre, føles som man har mindre kontroll under vanskelige forhold og irriterende når bilen ikke girer når jeg ville ha giret 😛 automat er litt som å være 7 år på tivoli i lekebil - sikkert fordi jeg alltid har kjørt manuell jeg føler det slik. kjøpte en annen bil i helga som er super å kjøre, så den andre var nok bare feil for meg. Anonymkode: 89f38...957 Da må du bare kjøpe noe med en litt bedre automatkasse. Det du snakker om er CVT-kasser som sitter i typiske japsebiler. Prøv Skoda, VW, Audi, BMW, Mercedes etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #18 Del Skrevet 3. mars 2020 4 hours ago, prt90 said: Fossilbiler ER kjipe å kjøre. For rett over 200.000 får du en brukt Model S. Da vil du aldri trenge å bekymre deg for å kvele bilen igjen. Alt for liten for mitt bruk og ønsker heller ikke el.bil. 1 hour ago, poli10 said: Da må du bare kjøpe noe med en litt bedre automatkasse. Det du snakker om er CVT-kasser som sitter i typiske japsebiler. Prøv Skoda, VW, Audi, BMW, Mercedes etc. Ønsker ikke kjøre automat da det er kjedelig - bilmerkene du nevner der har heller ikke en stor nok bil i min prisklasse med mindre den er gammel og uten utstyr. Anonymkode: 89f38...957 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #19 Del Skrevet 3. mars 2020 Jeg har også hatt X-trail og ble heller aldri komfortabel med den. Det var en lettelse å bytte den ut. Samboeren min derimot likte den godt, så det er nok mye smak og behag. Anonymkode: 7046e...4f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #20 Del Skrevet 3. mars 2020 På 27.2.2020 den 2.10, AnonymBruker skrev: Håper verkstedet finner noe galt og kan fikse det for dette var drømmebilen kanskje den blir finere å kjøre med ny clutch eller girkasse? Om ikke så får jeg kjøpe mammas gamle bil, selv om den har dårlig plass oppfører den seg iallefall 😛 andre som har hatt det slik med ny bil og blitt fornøyd etterhvert? Anonymkode: 89f38...957 Tenker du å skifte gearkasse eller clutch, så kan du like gjerne skifte bil. Bytte av gearkasse og/eller clutch er veldig dyrt. Det spørs om problemet er at du ikke klarer venne deg til bilen og at det ikke er bilen det er feil på Anonymkode: 3b314...9c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå