DonKing Skrevet 7. mars 2020 #61 Del Skrevet 7. mars 2020 På 6.3.2020 den 12.14, Lesehøne skrev: Hvis du leser en gang til så ser du at jeg skriver "relativ", jeg har aldri sagt at kvinner generelt kan bli like sterke som menn. Men jeg tror kvinner kan bli mye sterkere enn de er i dag. kvinner er dessverre veldig redd for å trene tungt og tror de blir like stor som kroppsbyggere. det er ikke mulig da dere såvidt har testosteron 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lesehøne Skrevet 7. mars 2020 #62 Del Skrevet 7. mars 2020 (endret) 2 timer siden, DonKing skrev: kvinner er dessverre veldig redd for å trene tungt og tror de blir like stor som kroppsbyggere. det er ikke mulig da dere såvidt har testosteron Tror ikke du har fulgt med i timen. Det er faktisk et flertall av kvinner som trener styrke i Norge og det er et økende antall som gar begynt å trene tungt. I hvertfall i Oslo området. Et flertall av mine venninner trener baseøvelser tungt flere ganger i uken 😊 Endret 7. mars 2020 av Lesehøne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DonKing Skrevet 7. mars 2020 #63 Del Skrevet 7. mars 2020 12 minutter siden, Lesehøne skrev: Tror ikke du har fulgt med i timen. Det er faktisk et flertall av kvinner som trener styrke i Norge og det er et økende antall som gar begynt å trene tungt. I hvertfall i Oslo området. Et flertall av mine venninner trener baseøvelser tungt flere ganger i uken 😊 jeg har trent i 15 år og konkurert på høyt nivå i både fitness og kroppsbygging, tror jeg er mer oppdatert enn deg kjære. ja mange jenter trener med vekter. dessverre trener de fleste kun rumpe og lår og de fleste er redd for å trene tungt. ikke kom å si at flere av venninene dine trener base øvelser, selvfølgelig gjør de det. de er opphengt av å få rumpe så de kan få oppmerksomhet. skjønner jo det da utseende hos kvinner blir veldig mye vektlagt. men de fleste trener ikke overkropp, eller lite overkropp og mange er redd for å trene tungt. til å med fitness og bikinidamene fokuserer nesten kun på bein og rumpe og trener med 12 reps og mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #64 Del Skrevet 7. mars 2020 29 minutter siden, DonKing skrev: jeg har trent i 15 år og konkurert på høyt nivå i både fitness og kroppsbygging, tror jeg er mer oppdatert enn deg kjære. ja mange jenter trener med vekter. dessverre trener de fleste kun rumpe og lår og de fleste er redd for å trene tungt. ikke kom å si at flere av venninene dine trener base øvelser, selvfølgelig gjør de det. de er opphengt av å få rumpe så de kan få oppmerksomhet. skjønner jo det da utseende hos kvinner blir veldig mye vektlagt. men de fleste trener ikke overkropp, eller lite overkropp og mange er redd for å trene tungt. til å med fitness og bikinidamene fokuserer nesten kun på bein og rumpe og trener med 12 reps og mer Men kjære deg, da henger du ikke med i timen. Absolutt alle mine venninner trener baseøvelser. Vi er kvinner i 30-årene som jobber innen akademia. Vi trener knebøy, markløft, skulderpress, benkpress, pull ups, chins, triceps ++ Jeg kjenner absolutt ingen jenter som tror de blir store av styrketrening, det var noe man trodde da man var sånn 15 år gammel kanskje? De fleste jeg kjenner trener for god helse fordi vi har stillesittende jobber hvor vi i liten grad bruker mer enn hodet. Jeg har trent på SATS og studentidretten i mange år, og det er masse jenter generelt i frivektsområdet som både trener variert og med fin teknikk. Anonymkode: aeefa...9c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lesehøne Skrevet 7. mars 2020 #65 Del Skrevet 7. mars 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men kjære deg, da henger du ikke med i timen. Absolutt alle mine venninner trener baseøvelser. Vi er kvinner i 30-årene som jobber innen akademia. Vi trener knebøy, markløft, skulderpress, benkpress, pull ups, chins, triceps ++ Jeg kjenner absolutt ingen jenter som tror de blir store av styrketrening, det var noe man trodde da man var sånn 15 år gammel kanskje? De fleste jeg kjenner trener for god helse fordi vi har stillesittende jobber hvor vi i liten grad bruker mer enn hodet. Jeg har trent på SATS og studentidretten i mange år, og det er masse jenter generelt i frivektsområdet som både trener variert og med fin teknikk. Anonymkode: aeefa...9c3 Ja helt enig med deg! Kjenner meg overhodet ikke igjen i DonKings virkelighetsbeskrivelse. Det store flertallet av jenter jeg kjenner trener hele kroppen. Og trener med få repetisjoner slik som er anbefalt. "Frykten for å bli stor" begynner å bli et gammelt spøkelse nå. Det er jo dette som skal til for å bli sterk og få en fin figur. Endret 7. mars 2020 av Lesehøne 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DonKing Skrevet 7. mars 2020 #66 Del Skrevet 7. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men kjære deg, da henger du ikke med i timen. Absolutt alle mine venninner trener baseøvelser. Vi er kvinner i 30-årene som jobber innen akademia. Vi trener knebøy, markløft, skulderpress, benkpress, pull ups, chins, triceps ++ Jeg kjenner absolutt ingen jenter som tror de blir store av styrketrening, det var noe man trodde da man var sånn 15 år gammel kanskje? De fleste jeg kjenner trener for god helse fordi vi har stillesittende jobber hvor vi i liten grad bruker mer enn hodet. Jeg har trent på SATS og studentidretten i mange år, og det er masse jenter generelt i frivektsområdet som både trener variert og med fin teknikk. Anonymkode: aeefa...9c3 følger med i timen ? jeg er i fitness miljløet og konkurerte selv og har drevet med dette i over 10 år, så skal det komme en KG dame fra sats og belære meg, det er jo der alle tullingene holder til 😂, de som er medlem og er samme form året rundt. damen i gaten tar overhodet ikke skulderpress, benkpress osv. ikke kom her og lat som du kan noe det blir bare for dumt. å trene baseøvelser er helt normalt, jeg bare påpeker at kvinner flest ikke trener noe særlig med overkropp. kvinner har lavt testosteron og minst androgen reseptorer i overkroppen så overkroppen vil ikke bli så mye sterkere uansett hva du gjør og det er redusert resultater kvinner kan få når det gjelder framgang i overkroppen. derav derfor du aldri ser kvinner med store biceps du kommer hele tiden med "de fleste jeg kjenner" og "mine venniner" og "sats"....bare de få setningene gjør at du ikke har nok erfaring eller kunnskap innenfor det området så spar meg. jada det er masse jenter med vektene, jeg sa jo for pokker aldri noe annet om ikke du trenger briller ? jeg sa kvinner trener nesten ikke overkropp og de mange prioriterer 5 dager med rumpe trening og litt mage og crossfitt. styrketrening for overkropp er ikke så veldig populært som hos guttene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DonKing Skrevet 7. mars 2020 #67 Del Skrevet 7. mars 2020 2 timer siden, Lesehøne skrev: Ja helt enig med deg! Kjenner meg overhodet ikke igjen i DonKings virkelighetsbeskrivelse. Det store flertallet av jenter jeg kjenner trener hele kroppen. Og trener med få repetisjoner slik som er anbefalt. "Frykten for å bli stor" begynner å bli et gammelt spøkelse nå. Det er jo dette som skal til for å bli sterk og få en fin figur. der sa du det. jeg har dog litt større vennegjeng enn deg i treningsmiljøet. er medlem på 4 forskjellige gym og kjenner alle her frykten for å bli stor lever i beste velgående. det er derfor du ser jenter nesten aldri ta under 8 reps. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
money Skrevet 7. mars 2020 #68 Del Skrevet 7. mars 2020 Veldig mange jenter har lite å gjøre mtp jobb og har masse tid til selvrealisering. Hvor mange jenter jobber ikke deltid, studerer eller er sykmeldt til stadighet? Om de ellers har opptatt med jobb har de vel som regel typer som sponser dem med vaskehjelp, barnepass, middager og det som er, så ikke rart de har tid til å trene. Må se bra ut på insta og bloggen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #69 Del Skrevet 7. mars 2020 9 minutter siden, DonKing skrev: der sa du det. jeg har dog litt større vennegjeng enn deg i treningsmiljøet. er medlem på 4 forskjellige gym og kjenner alle her frykten for å bli stor lever i beste velgående. det er derfor du ser jenter nesten aldri ta under 8 reps. Til damenes forsvar, hva er vitsen med å trene med drittunge vekter? De fleste, også menn, som trener med veldig tunge vekter ser jo bare feite ut (jada, jeg vet de er sterke). Men med mindre man konkurerer i vektløfting så er det fint lite vits å løfte på seg skiveutglidning bare for at det er så stas å være sterk. Ikke er det noen fordel mtp. andre aktiviteter heller. De fleste tungvektsløftere skyr jo alt som heter kondisjonsidrett. Anonymkode: b5719...bb5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #70 Del Skrevet 7. mars 2020 På 27.2.2020 den 22.35, Martin1985 skrev: Jeg spiser en stor porsjon musli til froskost. Fire brødskiver, banan og eple til lunsj. En skive før trening. Deretter etter trening spiser jeg en proteinbar. Og så lager jeg middag, kanskje med 400g kjøtt/fisk og grønnsaker. Og ofte 1-2 brødskriver til kveldsmat. Er dette for lite? Nå har jeg jo bare trent siden januar (flere års avbrekk før det uten trening), men jeg trener med 2-spilt program, og forsøker å variere litt tung/lette økter. Trener 6 dager i uka nå Tungt ca. annenhver gang. Forsøker da å kjøre 4-6 repetisjoner, 4 sett. Hvordan høres det ut? Jeg må si jeg synes det imponerende å høre at du tok 100 kg i markløft tidlig. Hva er din høyde og vekt? Hvor lenge har du trent og hva tar du i markløft nå? Ja, det er lite. Jeg spiser like mye som deg, er kvinne og veier rett over 50 kilo. Anonymkode: 7a32b...400 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #71 Del Skrevet 7. mars 2020 4 minutter siden, money skrev: Veldig mange jenter har lite å gjøre mtp jobb og har masse tid til selvrealisering. Hvor mange jenter jobber ikke deltid, studerer eller er sykmeldt til stadighet? Om de ellers har opptatt med jobb har de vel som regel typer som sponser dem med vaskehjelp, barnepass, middager og det som er, så ikke rart de har tid til å trene. Må se bra ut på insta og bloggen. Hvilken verden lever du egentlig i som tror dette er normalen? Anonymkode: 7a32b...400 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
money Skrevet 7. mars 2020 #72 Del Skrevet 7. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvilken verden lever du egentlig i som tror dette er normalen? Anonymkode: 7a32b...400 Kvinner i aldersgruppen 20-30 år som er aktive på trening, er det en høy andel som har redusert tid på jobb av mange grunner. Mange av dem lever av blogg, instagram, donasjoner, salg av undertøy, videoer og klipp på snap etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DonKing Skrevet 7. mars 2020 #73 Del Skrevet 7. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til damenes forsvar, hva er vitsen med å trene med drittunge vekter? De fleste, også menn, som trener med veldig tunge vekter ser jo bare feite ut (jada, jeg vet de er sterke). Men med mindre man konkurerer i vektløfting så er det fint lite vits å løfte på seg skiveutglidning bare for at det er så stas å være sterk. Ikke er det noen fordel mtp. andre aktiviteter heller. De fleste tungvektsløftere skyr jo alt som heter kondisjonsidrett. Anonymkode: b5719...bb5 hva definerer du som dritt tunge ? de fleste som trener med tunge vekter er overhodet ikke feite. det avhenger helt av kostholdet. de fleste som trener bryr seg enten om kostholdet eller gir en faen. selve vitsen med trening er jo å holde deg frisk, få mer energi og resultater, skal du bli bedre fysisk så må du trene med tyngre vekter som utfordrer deg. Det hjelper ikke med piknikk trening hver uke, da kommer du ingen vei. syns så synd på disse guttene og jentene som bruker flere 1000 kroner på kosttillskudd og prøver sitt beste, trener 5 ganger uken og ser helt lik ut hvert eneste år med samme dårlige resultater. rett og slett fordi de ikke utfordrer kroppen. kroppen venner seg til belastning og da må man øke den litt etter litt. blir du sterkere får du mer energi, høyere forbrenning og dermed slankere skade i ryggen kommer av folk som ikke varmer opp eller gjør øvelser feil. Nr 1 årsak er vell for dårlig oppvarming. og det siste du sier er også feil, jeg vet ikke helt hvem du sammenligner og hvem du ser på. de fleste som trener vekter er opptatt av å ha lav fettprosent også for å få fram musklene. og mange jogger, ror eller går tur for kardio. jeg tror du tenker på styrkeløftere jeg. styrkeløftere er noe helt annet, de er med i egne klubber og der handler alt om benkpress, markløft og knebøy, de har som oftest ekstra fett fordi dem ikke bryr seg om noe særlig annet enn å løfte tung i de tre øvelsene. du må ikke sammenligne styrkeløftere og vanlige menn/kvinner på treningssenter, det er noe helt annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DonKing Skrevet 7. mars 2020 #74 Del Skrevet 7. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til damenes forsvar, hva er vitsen med å trene med drittunge vekter? De fleste, også menn, som trener med veldig tunge vekter ser jo bare feite ut (jada, jeg vet de er sterke). Men med mindre man konkurerer i vektløfting så er det fint lite vits å løfte på seg skiveutglidning bare for at det er så stas å være sterk. Ikke er det noen fordel mtp. andre aktiviteter heller. De fleste tungvektsløftere skyr jo alt som heter kondisjonsidrett. Anonymkode: b5719...bb5 bli sterkere fysisk, se bra ut, ha mye energi og for meg takle hverdagen bedre på jobb. jo sterkere man blir jo bedre ser man ut, så lenge man har fin fettprosent, da må man passe på kostholdet også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #75 Del Skrevet 7. mars 2020 Saken er jo at kroppene våre ikke er bygget for å være sterke, altså, muskelmassen, skulderlengden, beintettheten, det hele. Å trene for å bli sterk blir litt pointless for meg liksom. Om jeg trener er det for å holde formen og ikke bli helt andpusten i oppoverbakker. Anonymkode: fa687...83b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #76 Del Skrevet 7. mars 2020 17 minutter siden, DonKing skrev: bli sterkere fysisk, se bra ut, ha mye energi og for meg takle hverdagen bedre på jobb. jo sterkere man blir jo bedre ser man ut, så lenge man har fin fettprosent, da må man passe på kostholdet også Du pratet jo om at de tok for mange repetisjoner. Det går an å ta 12-15 reps og øke vekten på det man klarer å løfte der også. Og mange driver kanskje kun vedlikeholdstrening. Ja, kanskje de løfter det samme år etter år, men om man har nådd et nivå man er fornøyd med så er det lite vits å hele tiden prøve å øke i styrke. De gjør jo fortsatt et stykke arbeid, bruker energi og holder formen. Hadde de stoppet helt å trene så hadde formen dalt og valkene poppet frem. Anonymkode: b5719...bb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DonKing Skrevet 7. mars 2020 #77 Del Skrevet 7. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du pratet jo om at de tok for mange repetisjoner. Det går an å ta 12-15 reps og øke vekten på det man klarer å løfte der også. Og mange driver kanskje kun vedlikeholdstrening. Ja, kanskje de løfter det samme år etter år, men om man har nådd et nivå man er fornøyd med så er det lite vits å hele tiden prøve å øke i styrke. De gjør jo fortsatt et stykke arbeid, bruker energi og holder formen. Hadde de stoppet helt å trene så hadde formen dalt og valkene poppet frem. Anonymkode: b5719...bb5 ja det stemmer, men man må dessverre variere. du kan ikek trene med 12-15 reps hele tiden, for å bryte et platå. altså bli sterkere over der du ikke greier å bli sterkere. så må du gå ned i repetisjoner for å bryte barrieren la oss si du greier 12 reps på 100 kg i knebøy, du har økt hver uke men får ikke mer framgang. du prøver og prøver og prøver men du sitter fast hver eneste uke. vet du hva du må gjøre da? da må du ned til f.eks 8 eller 6 repetisjoner, så øke vekten for at kroppen skal bli vandt til tyngre vekt . så øker du her helt til du ikke klarer mer. så går du ned til 6 repetisjoner. og øker derfra til du ikke klarer mer. la oss si du ender på 130 kg. dette er bare et eksempel. da er beina vandt til å løfte 130 kg på få repetisjoner og har blitt vandt til vekten. da kan du gå tilbake på 100 kg igjen og ta 10 repetisjoner, da vil geie å øke derfra siden du har blitt vandt med en tyngre vekt. så da har du brutt platået ditt og rekorden din på 10 repetisjoner, du vil nok, med disse tallene klare å ta 110 kg på 10 repetisjoner uten problemer man må variere. og når det gjelder styrketrening så vil du etterhvert treffe en vegg, og da må du variere med repetisjoner. du får sprettrumpe av 6-8 reps også. når det gjelder valker så har dette med kalorier å gjøre og ikke om du trener med 12 reps eller 8. valker bare kommer ikke på noen dager men mange uker med overspising. du viser jo bare poenget mitt at mange er livredde for å trene tungt, tror de skal bli tjukk eller ikke få trent kondisjon. du kommer ingen vei av å trene med samme repetisjoner dag inn og dag ut. hadde jeg vært dame hadde jeg trent mellom 6 og 15 reps og begynt høyest og trent meg nedover jo tyngre vektene ble slik som jeg har beskrevet. De kollegaene mine som jeg har stått backstage for. bikinijentene. de trener alle med over 100 kg i knebøy og tener helt ned til 5 repetisjoner. de trener mer med mindre reps 6-10 og trener 12-20 når de nærmer seg konkuranse, for da blir de svakere når de må ned i vekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DonKing Skrevet 7. mars 2020 #78 Del Skrevet 7. mars 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Saken er jo at kroppene våre ikke er bygget for å være sterke, altså, muskelmassen, skulderlengden, beintettheten, det hele. Å trene for å bli sterk blir litt pointless for meg liksom. Om jeg trener er det for å holde formen og ikke bli helt andpusten i oppoverbakker. Anonymkode: fa687...83b det er akkurat det de er. vi er bare blitt sinnsykt svake iforhold til hva de eldre generasjonene var. de var mye sterkere fysisk. både menn og kvinner har mye lavere kjønnshormoner idag pga dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forumhei Skrevet 7. mars 2020 #79 Del Skrevet 7. mars 2020 53 minutter siden, DonKing skrev: der sa du det. jeg har dog litt større vennegjeng enn deg i treningsmiljøet. er medlem på 4 forskjellige gym og kjenner alle her frykten for å bli stor lever i beste velgående. det er derfor du ser jenter nesten aldri ta under 8 reps. Nei, den er neste helt død. Har ikke møtt en kvinne som tror det😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #80 Del Skrevet 7. mars 2020 56 minutter siden, DonKing skrev: følger med i timen ? jeg er i fitness miljløet og konkurerte selv og har drevet med dette i over 10 år, så skal det komme en KG dame fra sats og belære meg, det er jo der alle tullingene holder til 😂, de som er medlem og er samme form året rundt. damen i gaten tar overhodet ikke skulderpress, benkpress osv. ikke kom her og lat som du kan noe det blir bare for dumt. å trene baseøvelser er helt normalt, jeg bare påpeker at kvinner flest ikke trener noe særlig med overkropp. kvinner har lavt testosteron og minst androgen reseptorer i overkroppen så overkroppen vil ikke bli så mye sterkere uansett hva du gjør og det er redusert resultater kvinner kan få når det gjelder framgang i overkroppen. derav derfor du aldri ser kvinner med store biceps du kommer hele tiden med "de fleste jeg kjenner" og "mine venniner" og "sats"....bare de få setningene gjør at du ikke har nok erfaring eller kunnskap innenfor det området så spar meg. jada det er masse jenter med vektene, jeg sa jo for pokker aldri noe annet om ikke du trenger briller ? jeg sa kvinner trener nesten ikke overkropp og de mange prioriterer 5 dager med rumpe trening og litt mage og crossfitt. styrketrening for overkropp er ikke så veldig populært som hos guttene. Hmm.. Føler du deg belært av alle ting? Det var rart. Du blir nok mer informert enn belært. Mulig fitnessmiljøet ditt med alt det som hører til ikke er helt representativt for folk flest? Jeg tror mine observasjoner av jenter på ulike Sats sentere i Oslo og omegn gjennom mange år er mer representativt enn hva du ser i det miljøet du trener. Jeg trener blant folk flest og likt som kvinner flest gjør i dag, og det er å kjøre knebøy, markløft og pull ups på et Sats senter sentralt i Oslo 😊 På et crossfitsenter vil forøvrig en stor del av økten med ofte være arbeid med ulike baseøvelser eller olympiske løft. Vet ikke hva du tenker litt "crossfitt" som du så pent kaller det er, men det er i hvertfall ikke noe man gjør litt av sammen med litt rumpetrening 😛 Anonymkode: aeefa...9c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå