Gå til innhold

Hamstrer dere mat? Feb 2020


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om dere hamstrer og isåfall hva og hvor mye og hvor mange er det i husholdningen?

Anonymkode: 2eab5...d55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har alltid nok mat i huset til i alle fall en mnd.

Anonymkode: 8ab5c...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har mat i fryseren og store pakninger med det vi bruker som ris pasta osv. 
 

5 stk 3 er barn. 

Anonymkode: 26c1d...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på i forbindelse med koronaepidemien?

Nei. 

Med det vi har i fryseren og av tørrvarer kan vi fint klare oss i 2-3 uker, trolig mer.  

Anonymkode: 086f3...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Handler alltid inn på tilbud når det kommer til forbruksvarer som holder seg. Har alltid mat i fryseren og tørrmat, slik at jeg greier meg 1 uke eller 2, alt etter som. 

Anonymkode: 03287...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg hamstrer ikke men jeg hater å handle så når jeg gjør det så er det for 14 dager. Nå er vi en husholdning på 7 stk så derfor er det vanskelig å handle typ melk og frukt/grønnsaker for mer enn 1 uke så fredag er «påfylling». Jeg har en liste over ALT vi vanligvis har i hus og før handledagen går jeg gjennom den. Har vi tannkrem, stålull, leverpostei og tørkerull osv for 14 dager fremover og så handler jeg ut i fra den og menyen for hva vi skal ha til middag de neste 14 dagene. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hamstrer ikke, har et lite lager hjemme til vanlig. Tviler og på at det vil bli noe matmangel med det første. Dessuten har jeg ikke vondt av å gå ned et par kilo. :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye matvarer som skal byttes pakninger på nå, og en god del som skal ut av sortimentet hos de ulike kjeder.

Har kjøpt litt fra -40% til -80%, men vil ikke si jeg hamstrer. Prøver heller å spise meg ut av spiskammerset (og fryseren, og den andre fryseren).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Jeg håper virkelig ikke folk begynner å hamstre. Jeg er mer redd for det enn virus. 

Dette tenker jeg også på, så derfor skal vi ut å hamstre mot helgen. Kjøpe tørr mat, boksemat, frossen mat, brus, saft samt litt toalettsaker og dopapir. Vi skal også på apoteket og hente ut våre faste medisiner. 

Anonymkode: bfef9...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette tenker jeg også på, så derfor skal vi ut å hamstre mot helgen. Kjøpe tørr mat, boksemat, frossen mat, brus, saft samt litt toalettsaker og dopapir. Vi skal også på apoteket og hente ut våre faste medisiner. 

Anonymkode: bfef9...0af

Hva er det som har trigget panikk-alarmen hos deg? Er det covid-19 viruset? som gjør at dere skal gå i isolasjon?

Anonymkode: 71381...90f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som har trigget panikk-alarmen hos deg? Er det covid-19 viruset? som gjør at dere skal gå i isolasjon?

Anonymkode: 71381...90f

Nei, men jeg gidde ikke å komme til tomme butikker. Tenkte å være føre var for en gangs skyld. 

Anonymkode: bfef9...0af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men jeg gidde ikke å komme til tomme butikker. Tenkte å være føre var for en gangs skyld

Anonymkode: bfef9...0af

Ja det er jo titt og ofte helt tomt i butikkene....  😜

Anonymkode: e40a5...11e

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder frysevarer er jeg uforbedrelig, må nesten hoppe på lokket for å få igjen frysen. Tørrvarer har vi også i overkant av. Ferskvarer kjøpes omtrent fra dag til dag.

Ikke noe av dette har endret seg i det siste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har et godt lager, som alltid. Kjøper kjøtt på tilbud. Har et greit basisutvalg av frosne grønnsaker. Har fullt opp med tørrvarer. 

Toalettpapir, tannkrem og vaskemidler har jeg generelt en veldig god reserve av. 

Årsaken er ene og alene at det er mer effektivt å kjøpe 20 tannkremtuber en gang, enn en tube 20 ganger. Og at vi ikke trenger å dra på butikken om noe er glemt, for da finnes det alltid noe å ta av hjemme. 

Anonymkode: 93f72...e35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mat etc så vi skal klare oss greit et par mnd i hvert fall :) 

Anonymkode: 1a599...42a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...