Gå til innhold

Oppkjøring i Bergen - hvorfor strøk du?

SA00

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal ta oppkjøring i Bergen, og i den forbindelse lurte jeg på hvilke grunner dere fikk for ikke å bestå?

Jeg er meg kjent med de viktigste reglene i trafikken, men ønsker likevel å få innblikk i hvorfor dere strøyk og hva som kan være strykgrunnlag.

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lenge siden jeg strøk, men det legges mye vekt på samhandling og trafikkforståelse. 

Anonymkode: fbf38...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ei som het Ingrid Heidi eller lignende, noe på H i navn nr. 2 i hvert fall! Noe lav og tykk, brunt hår.

Jeg strøk med henne for å se "for mye i speilene" som er helt vesentlig for trafikksikkerhet! Unner deg virkelig ikke henne.  Ellers viktig at du har gode tilpasninger og overblikk i trafikken. Har heldigvis bestått nå, gang nr. 2, med annen sensor!

Lykke til.

Anonymkode: da254...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, faktisk ikke ...

men husker at Ingrid også strøk meg for å ha krøll på beltet, men det burde jo ikke vært grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er over 15 år siden, så jeg vet ikke om sensorene fortsatt jobber der. Men den første gangen strøk jeg fordi jeg kjørte litt for fort (63km/t i 60-sone er ikke greit). Hold deg nøyaktig som skiltet står eller gjerne 2-3 km/t under. Drit i om en svart BMW snuser på rompen din. Ikke stress deg av sånne idioter. Og en annen årsak er at jeg stoppet ikke bilen da jeg rygget (vikeplikt for en annen bil).

Den andre gangen gikk alt fint :) 

Anonymkode: 81408...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er over 15 år siden, så jeg vet ikke om sensorene fortsatt jobber der. Men den første gangen strøk jeg fordi jeg kjørte litt for fort (63km/t i 60-sone er ikke greit). Hold deg nøyaktig som skiltet står eller gjerne 2-3 km/t under. Drit i om en svart BMW snuser på rompen din. Ikke stress deg av sånne idioter. Og en annen årsak er at jeg stoppet ikke bilen da jeg rygget (vikeplikt for en annen bil).

Den andre gangen gikk alt fint :) 

Uff, det høres veldig kjipt og merkelig ut... 

Husker du hvordan sensoren så ut? Mann/dame?

Føler sensorer bruker altfor mye skjønn når de vurderer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, faktisk ikke ...

men husker at Ingrid også strøk meg for å ha krøll på beltet, men det burde jo ikke vært grunnlag.

Virker veldig merkelig...

Det burde ikke være grunnlag nok for å måtte betale 4500 kr ...

Kjenner jeg gruer meg :) 

Endret av SA00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, SA00 skrev:

Husker du hvordan sensoren så ut? Mann/dame?

Mann i 60-årene. Veldig lubben, grått hår og briller. Han så ganske hyggelig og jordnær ut før han strøk meg, hehe. Han er uansett sannsynligvis pensjonist nå.

Men ja, de bruker skjønn når de vurderer. De må være sikker på at du er god og trygg nok før du slippes ut i trafikken ;) 

Bare vis at du forstår trafikken og kjører tryggest som mulig. Det er det de vurderer. Ikke hvor flink du er til å bruke pedalene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...