Mariss@68 Skrevet 8. mars 2020 #161 Del Skrevet 8. mars 2020 Må du dra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #162 Del Skrevet 8. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, du er bekymret uten grunn. Anonymkode: 5fdb8...fc8 Uten grunn? Skal oppholde meg på områder hvor det er størst sjanse for å bli smittet. Skal også opereres om ca én måned, og det bekymrer meg, hva om jeg blir syk, opereres med dette viruset i kroppen og om jeg blir smittet etter operasjonen. Anonymkode: 0c05a...a68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #163 Del Skrevet 8. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja du overdriver! Skulle du bli smittet blir du trolig bare vanlig forkjølelssyk uansett. Ikke noe stress. Anonymkode: 1fb9a...8b5 Det er noen som får forkjølelsessymptomer, men har lest om unge, friske som blir helt slått ut. Anonymkode: 0c05a...a68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #164 Del Skrevet 8. mars 2020 4 minutter siden, Mariss@68 skrev: Må du dra? Må nok det 😞 Anonymkode: 0c05a...a68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariss@68 Skrevet 8. mars 2020 #165 Del Skrevet 8. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Må nok det 😞 Anonymkode: 0c05a...a68 Det er mange som avlyser pga frykt for smitte og det blir respektert. Jeg tenker at man ikke må noe akkurat nå... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #166 Del Skrevet 8. mars 2020 Kan du kjøre bil i stedet for å fly? Det ville jeg gjort. Anonymkode: de660...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #167 Del Skrevet 8. mars 2020 5 minutter siden, Mariss@68 skrev: Det er mange som avlyser pga frykt for smitte og det blir respektert. Jeg tenker at man ikke må noe akkurat nå... Jeg har legetime, så har ikke noe valg. Får heller ikke så mye tillit til helsearbeidere i disse tider. Å operere akkurat nå frister ikke 😕 Anonymkode: 0c05a...a68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #168 Del Skrevet 8. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du kjøre bil i stedet for å fly? Det ville jeg gjort. Anonymkode: de660...3cf Hadde jeg kunnet det, hadde jeg valgt det, men det er dessverre ikke et alternativ. Anonymkode: 0c05a...a68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #169 Del Skrevet 8. mars 2020 32 minutter siden, AnonymBruker said: Man kan ikke sperre seg inne og la samfunnet stoppe opp for et lite virus som Corona. Ja, det sprer seg fort. Men for 80% er det ufarlig Anonymkode: eb73a...d04 Du eier ikke forståelse for proporsjoner. Hvis det var 20% sjanse årlig for å skade seg i trafikken ville biler blitt forbudt. Det betyr at i løpet av 5 år ville nesten hele befolkningen ha vært på sykehus på grunn av trafikkulykke. Anonymkode: 6e633...2ea 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #170 Del Skrevet 8. mars 2020 Er vel mer korona per innbygger i Molde enn Oslo, vel? 🥴 Anonymkode: 6b97f...cdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #171 Del Skrevet 8. mars 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vel mer korona per innbygger i Molde enn Oslo, vel? 🥴 Anonymkode: 6b97f...cdf De store utbruddene er i Oslo og Viken, men det er uansett ikke poenget, poenget er at jeg skal ta fly og tog, og jeg regner med det er mye større sjanse for å bli smittet på Gardermoen enn på flyplassen i Molde. De fleste som er på vei hjem fra utlandet lander på Gardermoen og der er det også mange utenlandske turister. Anonymkode: 0c05a...a68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 8. mars 2020 #172 Del Skrevet 8. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har legetime, så har ikke noe valg. Får heller ikke så mye tillit til helsearbeidere i disse tider. Å operere akkurat nå frister ikke 😕 Anonymkode: 0c05a...a68 Skjønner godt at du er bekymret. Men hvis du skulle bli smittet nå, så rekker du vel å bli frisk igjen i løpet av en måned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #173 Del Skrevet 8. mars 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er fordi vi tester risikobasert. Mange land tester nesten ikke før det er snakk om sykehusinnleggelse. Hadde vi testet slik de gjør i USA hadde antall coronasmittede i Norge vært NULL Så dette blir null problem om noen uker da det ikke lenger har noen hensikt å teste før man er skikkelig dårlig her heller Anonymkode: 84c39...f73 Ingen blir testet i Norge heller hvis ikke de sier de har vært i et utsatt smitteområde eller i nærheten av personer som beviselig var smittet. Vi kan få like store uoppdagede smittesamlinger her. Anonymkode: 018fa...da9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #174 Del Skrevet 8. mars 2020 8 minutter siden, Hulderen skrev: Skjønner godt at du er bekymret. Men hvis du skulle bli smittet nå, så rekker du vel å bli frisk igjen i løpet av en måned. Det kan jo ta noen uker før du får symptomer og du må holde deg inne i to uker for å unngå å smitte andre og det er ikke så mange som har blitt friske enda, så vet ikke hvor lenge en er syk. Leste også at en intensivmedisiner hadde uttalt at etter 2 uker begynner du enten å bli frisk eller så blir du dårligere og får dårligere prognose. Jeg er ikke en som bekymrer meg så lett, men jeg er bekymret og det at jeg skal opereres gjør alt så mye verre Anonymkode: 0c05a...a68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #175 Del Skrevet 8. mars 2020 Jeg hadde ikke reist. Jeg avlyser alle turer og arrangementer i nærmeste framtid, for jeg gidder ikke utsette meg selv og mine nærmeste for smitte. Sitte på fly eller tog hadde vært uaktuelt, der kommer man tett innpå folk fra alle deler av landet og mange kan være smittebærere. Det er fakta Anonymkode: 0f6ff...660 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #176 Del Skrevet 8. mars 2020 Tror ikke man egentlig er så redd for corona som det man sier når man driver og reiser som før, hadde man virkelig vært redd så hadde man ikke reist rundt omkring. Anonymkode: 22a21...bec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #177 Del Skrevet 8. mars 2020 20 minutter siden, Hulderen said: Skjønner godt at du er bekymret. Men hvis du skulle bli smittet nå, så rekker du vel å bli frisk igjen i løpet av en måned. Drit i de hun smitter i mellomtiden, som kanskje tåler sykdommen dårligere? Anonymkode: 6e633...2ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 8. mars 2020 #178 Del Skrevet 8. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drit i de hun smitter i mellomtiden, som kanskje tåler sykdommen dårligere? Anonymkode: 6e633...2ea Hvor fikk du den tolkningen fra? Det er ingen ting som tyder på at TS ikke bryr seg om andre, snarere tvert i mot. De man skal frykte er alle de gærningene som ikke tar Coronasmitten på alvor. Slike som bryter karantene, som drar på fyllekalas til Holmenkollen, eller den vanvittige barne- og ungdomsskolen som nå på fredag hadde en «bli venner dag» der de oppfordret alle elevene til å håndhilse på og klemme andreelever som de ikke kjente fra før. Eller norske myndigheter som ikke stopper charterfly fra nord-Italia til Tromsø. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 8. mars 2020 #179 Del Skrevet 8. mars 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan jo ta noen uker før du får symptomer og du må holde deg inne i to uker for å unngå å smitte andre og det er ikke så mange som har blitt friske enda, så vet ikke hvor lenge en er syk. Leste også at en intensivmedisiner hadde uttalt at etter 2 uker begynner du enten å bli frisk eller så blir du dårligere og får dårligere prognose. Jeg er ikke en som bekymrer meg så lett, men jeg er bekymret og det at jeg skal opereres gjør alt så mye verre Anonymkode: 0c05a...a68 Jeg trodde at symptomene kom etter noen få dager, det virker jo slik på de som ble smittet etter vinterferie i Italia. Veldig mange har blitt friske igjen, både i Kina og i andre land i Asia, så jeg vil tro at helsearbeidere vet hvor lang tid det tar. Jeg antok at det tok under to uker å bli helt frisk igjen, men der kan jeg ta feil, jeg har bare fått det inntrykket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 8. mars 2020 #180 Del Skrevet 8. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det kan jo ta noen uker før du får symptomer og du må holde deg inne i to uker for å unngå å smitte andre og det er ikke så mange som har blitt friske enda, så vet ikke hvor lenge en er syk. Leste også at en intensivmedisiner hadde uttalt at etter 2 uker begynner du enten å bli frisk eller så blir du dårligere og får dårligere prognose. Jeg er ikke en som bekymrer meg så lett, men jeg er bekymret og det at jeg skal opereres gjør alt så mye verre Anonymkode: 0c05a...a68 Angående hvor mange som har blitt friske igjen; se denne tabellen hos vg https://www.vg.no/spesial/2020/corona-viruset/?utm_source=vgfront&utm_content=row-6 I Kina har 57.000 blitt friske, i Italia 589, i Sør-Korea 2134, i Spania 30, i Tyskland 18, i Japan 76 og i USA 8. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg