Gå til innhold

Coronavirus og reisevaner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

https://coronavirus.app/toll

Dødeligheten er nå på 3,41%.

Jeg skal på Kielferga neste uke og til Tyskland (Bl.a Frankfurt flyplass) uka etter der og er skeptisk.

 

Anonymkode: 9e1eb...2b3

0,2% om du er under 40, hvorav de fleste av disse igjen har underliggende faktorer. 

Det er gruppen 80+ som trekker statistikken godt opp. Som i Italia, der alle omkomne er eldre. 

Anonymkode: 84c39...f73

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://coronavirus.app/toll

Dødeligheten er nå på 3,41%.

Jeg skal på Kielferga neste uke og til Tyskland (Bl.a Frankfurt flyplass) uka etter der og er skeptisk.

 

Anonymkode: 9e1eb...2b3

Jeg hadde ikke blitt stresset av Kielferga og bare vært påpasselig med hygienen. Men har vært i Frankfurt... den flyplassen er nasty og en smeltedigel. Går sikkert bra, men ikke vær dum da. God tur uansett 

Anonymkode: 179c3...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er forkastelig hvordan enkelte tenker rundt eldre og corona. Det virker som om det er helt greit å smitte ned en 80 åring som dør av dette viruset- Vedkommende kunne levd i 10-15 år til.

Og hva med barn som er syke, unge? Osv

Neida er ikke farlig for unge og friske sier mange, nei greit. Men det er altså viktigere med en ferie enn det er å beskytte de aller svakeste i samfunnet.

Anonymkode: 4504e...a7e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg skrev tidligere i tråden. Jeg dør gjerne i morgen, om det er prisen for at jeg har reist og kost meg gjennom 20 år med epidemier, tsunamier, terroraksjoner, med mer. 

Jeg velger livet. Ikke sofa-døden. 

Anonymkode: 84c39...f73

Men du velger også for de du måtte smitte.

Anonymkode: 4504e...a7e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er forkastelig hvordan enkelte tenker rundt eldre og corona. Det virker som om det er helt greit å smitte ned en 80 åring som dør av dette viruset- Vedkommende kunne levd i 10-15 år til.

Og hva med barn som er syke, unge? Osv

Neida er ikke farlig for unge og friske sier mange, nei greit. Men det er altså viktigere med en ferie enn det er å beskytte de aller svakeste i samfunnet.

Anonymkode: 4504e...a7e

Følger man denne logikken må alle holde seg hjemme, hele tiden. 

Det blir som familien som sliter med astma, krever å bo ved ring 3 i Oslo, og at alle andre skal slutte å kjøre bil. 

Influensa, omgangssyke, selv vanlig forkjølelse, dreper tusenvis i denne aldersgruppa hvert eneste år. Så det er de som er utsatt som primært må ta hensyn. Så langt tar Corona færre liv i aldersgruppen 80+ enn en vanlig sesonginfluensa. 

For meg blir det fryktelig egoistisk å kreve at andre skal slutte å jobbe (ja, det er jobben min som krever utenlandsturene), leve livet sitt, møte andre mennesker. Når det er de som har en helsemessig utfordring. 

Anonymkode: 84c39...f73

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe forsikringsselskap sier at om man reiser til områder som har sykdomsutbrudd ved innreisetidspunktet så gjør man det på eget ansvar og må dekke eventuelle kostnader man pådrar seg på grunn av dette selv... Kanskje det hjelper på reiselysten til de som gir seg f.

Anonymkode: 179c3...5ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Får håpe forsikringsselskap sier at om man reiser til områder som har sykdomsutbrudd ved innreisetidspunktet så gjør man det på eget ansvar og må dekke eventuelle kostnader man pådrar seg på grunn av dette selv... Kanskje det hjelper på reiselysten til de som gir seg f.

Anonymkode: 179c3...5ba

Hvis du bryter offentlige anbefalinger fra UDI og Helsedirektoratet kan du helt riktig få avkorting. 

Men det gjør du jo ikke, med mindre du reiser til Kina. Som er eneste landet de så langt har lagt restriksjoner på. 

Blir sjokkert over hvor mange som ikke forstår hvordan slike offentlige anbefalinger, reguleringer fra forsikringsselskap, med mer fungerer. Og tror at personlig synsing trumfer alt. 

Anonymkode: 84c39...f73

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2020 den 14.38, AnonymBruker skrev:

 

Sars - 10% dødelighet internasjonalt. Ingen døde i Norge. 

Svineinfluensa - 10% dødelighet internasjonalt. 0,003% døde i Norge, alle i risikogruppen (ville også dødd av vanlig influensa) 

Ved Corona snakker vi om et virus med 0,2% dødelighet. Nesten utelukkende i Kina, et land med betydelig dårligere helsetilbud enn i Norge. 

Foreløpig er dette kun hysteri. Men greit nok for meg, er billige flybilletter om dagen. 

 

Anonymkode: 84c39...f73

De løgnene du sprer er direkte farlige og kan føre til at folk opptrer ansvarsløst i møte med denne trusselen.

Sars hadde 15% dødelighet, men på grunn av faktorer som kort inkubasjonstid og relativt (i forhold til ncov) lav smittsomhet døde kun 800, det ble aldri en reéll global pandemi.

Svineinfluensaen var ekstremt smittsom, men manglet dødelighet for å kunne bli en global katastrofe. Basert på CDCs statistikk fra USA (60 millioner ble friske og 12,000 døde) kan man se en dødelighet på 0,02% for svineinfluensaen. Det har senere kommet frem at dødeligheten muligens var opptil 15 ganger høyere enn først antatt, men det ville fortsatt bare bety et relativt lavt tall som 0,3% dødelighet.

Det nye coronaviruset har per dags dato 30,310 som har blitt friske mot 2768 dødsfall. Det er meningsløst å inkludere totalt antall smittede i utregning av dødelighet, da det eneste interessante er tilfeller som er avsluttet. Tallene vi har å gå ut ifra nå tyder altså på en dødelighet på rundt 8%. Altså antall døde mot det totale antall avsluttede tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er forkastelig hvordan enkelte tenker rundt eldre og corona. Det virker som om det er helt greit å smitte ned en 80 åring som dør av dette viruset- Vedkommende kunne levd i 10-15 år til.

Og hva med barn som er syke, unge? Osv

Neida er ikke farlig for unge og friske sier mange, nei greit. Men det er altså viktigere med en ferie enn det er å beskytte de aller svakeste i samfunnet.

Anonymkode: 4504e...a7e

Dette er naturens gang og overbefolkning er et mye større problem enn et virus.

Anonymkode: d5c28...3c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

De eldste dør fortest etter å ha blitt smittet. Den kinesiske legen på 36 som var kjent for å ha blitt truet etter at han varslet var syk i ca en måned før han døde.

Anonymkode: 018fa...da9

Det er Kina som sier han døde av viruset, man kan velge å tro hva man vil om det dødsfallet. De ville hindre at han gav informasjon til å begynne med. Hva mer visste han (som verden aldri vil få vite)?

Anonymkode: cbfb9...c39

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Zienna skrev:

Vi hadde planlagt en utenlandsreise, men har avlyst. 

Fikk dere det på reiseforsikringen?  Hvor skulle dere reist? Vi avventer fortsatt. 

Anonymkode: 22efa...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fikk dere det på reiseforsikringen?  Hvor skulle dere reist? Vi avventer fortsatt. 

Anonymkode: 22efa...9df

Vi hadde ikke bestilt billetter enda.  Kan ikke svare deg på spørsmålene dine.  Vil tro det er mange som nå avlyser sine utenlandsferier.  Sjekk Forbrukerrådets sider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Zienna skrev:

Vi hadde ikke bestilt billetter enda.  Kan ikke svare deg på spørsmålene dine.  Vil tro det er mange som nå avlyser sine utenlandsferier.  Sjekk Forbrukerrådets sider.

Vi skjekker og skjekker. Lettere å avlyse når dere ikke har betalt en liten formue. 

Anonymkode: 22efa...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi skjekker og skjekker. Lettere å avlyse når dere ikke har betalt en liten formue. 

Anonymkode: 22efa...9df

Forstår deg godt..  Håper det ordner seg for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Zienna skrev:

Forstår deg godt..  Håper det ordner seg for dere.

Takk❤️😢

Anonymkode: 22efa...9df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Antar vi sparte oss 100 000 på viruset. Synd for vi hadde gledet oss veldig, men billettene var ikke bestilt fordi jeg så en artikkel om at det var spådd lavere priser på flyreiser. Så kom viruset, så det ser jammen ut som de fikk rett. Blir nok hytta og hermetikk.

Håper det ordner seg for dere som ikke hadde like mye flaks. Men bedre det skjer nå enn om man er i utlandet tenker jeg. Det er heldigvis bare penger, selv hvor surt det er. Nå får vi bare håpe at de klarer å kontrollere dette, så vi slipper å bryte av ferier for å dra i begravelser til våre kjære. ♥️

Anonymkode: 179c3...5ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2020 den 23.00, AnonymBruker skrev:

Antar vi sparte oss 100 000 på viruset. Synd for vi hadde gledet oss veldig, men billettene var ikke bestilt fordi jeg så en artikkel om at det var spådd lavere priser på flyreiser. Så kom viruset, så det ser jammen ut som de fikk rett. Blir nok hytta og hermetikk.

Håper det ordner seg for dere som ikke hadde like mye flaks. Men bedre det skjer nå enn om man er i utlandet tenker jeg. Det er heldigvis bare penger, selv hvor surt det er. Nå får vi bare håpe at de klarer å kontrollere dette, så vi slipper å bryte av ferier for å dra i begravelser til våre kjære. ♥️

Anonymkode: 179c3...5ba

Og for oss andre, som er forholdsvis unge (jeg er 50+) og friske: Nå er det store penger å spare på feriereiser! 

Akkurat booket en ferie på Sardinia som var dritdyr for 2 uker siden. Nå var flyturen og hotellet mye billigere.

Jeg akter ikke å tilbringe mine siste dager på en fjellhytte i langvekkistan. Dør jeg av Corona, vil jeg gå ned med flagget til topps. Herlig hotell, nydelig mat, kvelder med rosévin på balkongen. 

Anonymkode: cbeb2...656

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og for oss andre, som er forholdsvis unge (jeg er 50+) og friske: Nå er det store penger å spare på feriereiser! 

Akkurat booket en ferie på Sardinia som var dritdyr for 2 uker siden. Nå var flyturen og hotellet mye billigere.

Jeg akter ikke å tilbringe mine siste dager på en fjellhytte i langvekkistan. Dør jeg av Corona, vil jeg gå ned med flagget til topps. Herlig hotell, nydelig mat, kvelder med rosévin på balkongen. 

Anonymkode: cbeb2...656

Hvor mye billigere var det nå? 

Anonymkode: f0563...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg akter ikke å tilbringe mine siste dager på en fjellhytte i langvekkistan. Dør jeg av Corona, vil jeg gå ned med flagget til topps. Herlig hotell, nydelig mat, kvelder med rosévin på balkongen. 

Anonymkode: cbeb2...656

Det er egentlig ikke egoister som deg vi bryr oss om, det er alle de mer ansvarlige eldre du kan smitte.

Anonymkode: 018fa...da9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...