Gå til innhold

Er søstra mi psykopat eller selvopptatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 Jeg har en storesøster som har vært ganske dominerende hele livet, og tar mye plass og oppmerksomhet. Nå har vi begge to fått helseplager; jeg er utenfor arbeidslivet og fungerer også dårlig sosialt, men hun klarer å jobbe til tross for smertefull rygg og lever ellers et normalt liv. Etter at hun fikk ryggplager har forholdet vårt nådd et bunnivå og hun er ofte sint på meg og bagatelliserer mine plager som er usynlige. Hun sier hun ikke forstår hva som feiler meg og at hun tror at jeg går rundt og faker siden jeg ikke har sterke smerter sånn som henne. Ingen behandling her i Norge hjelper meg til å bli bedre, så nå har jeg solgt leiligheten min og bruker 800 000 på dyr og kontroversiell behandling i utlandet. Det er ingen garanti for at det vil hjelpe meg, men har ikke noe alternativ. Det står mellom liv og død for meg. Da jeg fortalte dette svarte hun bare ok og fortsatte å snakke om ryggen sin... Dette er ingen konkurranse som handler om å ha det verst men når jeg har en lidelse som kan gjøre meg lam fra livet og ned, og i verste fall føre til døden, så kan ikke hun som jobber  og fungerer sitte og klage til meg over ryggen? Jeg har aldri gjort narr av hennes helseplager og forstår godt at det hemmer henne,  og skulle ønske at hun ikke hadde noen ryggplager. 

Anonymkode: 9f6fc...1f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Enig med de over, søsteren din høres selvopptatt ut. MEN: Når hun lever med varige sterke smerter, så er ikke det rart heller. Smerter eter opp kreftene til et menneske, på en annen måte enn andre varige plager som for seg kan være slitsomme, kjedelige, vanskelige, utmattende, deprimerende og hemmende. Kroniske smerter er alt dette og vel så dét.

Anonymkode: 99655...f4e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig med de over, søsteren din høres selvopptatt ut. MEN: Når hun lever med varige sterke smerter, så er ikke det rart heller. Smerter eter opp kreftene til et menneske, på en annen måte enn andre varige plager som for seg kan være slitsomme, kjedelige, vanskelige, utmattende, deprimerende og hemmende. Kroniske smerter er alt dette og vel så dét.

Anonymkode: 99655...f4e

Jeg har smerter jeg også men vet ikke om de er svakere el sterkere enn de min søster har. Hun kan gå på ski/fjellturer en hel dag, mens jeg klarer 30 minutts tur på en god dag. Dette er ikke konkurranse for vi har forskjellige plager, men hun fungerer iallfall i jobb/sosialt og det gjør ikke jeg. 

Ts

Anonymkode: 9f6fc...1f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja . Minn søster klagde over overvekt da jeg lå på sykehus og svevde bokstavelig talt mellom liv og død i fjor 🙂 wtf liksom 

Jeg ble helt stum, og har aldri funnet se rette ordene etterpå 😄 men familie er familie. Hun og jeg er som olje og vann. Det er greit. Vi må ikke være beste venner. Men vi må unngå å bli uvenner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...