AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #41 Skrevet 24. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Hva med hjemmetest celleprøve? Forstår din angst for undersøkelsen. Jeg er ikke redd gynekologisk undersøkelse. Men er redd for andre smertefulle behandlinger som til tannlegen. Der sliter jeg. Jeg tok min første celleprøve til gynekolog i 2017 som 44 år. Alle prøver negative. Har aldri stresset for at jeg "kan få kreft." Går aldri og tenker på dette heller. Veldig avslappet til alt sammen. Ble innkalt nå igjen mnd her til ny celleprøve. Den fikk jeg svar på sist uke. Også negativ. Gynekologen min sa at jeg sannsynlig blir tilbudt å ta hjemmetest på celleprøve om 5 år. Det er visst en ny ordning som kommer på banen innen jeg bør ta ny celletest i 2025. Vi som tester negativt på alle tester blir tilbudt hjemmetest. Jeg kommer til å takke ja for GU syns jeg er mer vondt enn ubehagelig. Lykke til, håper du feirer den dagen du har klart det!! Klem!! Anonymkode: 06f4a...8e1 Huff, det hadde jeg aldri turt å gjøre! Risikoen for å få et feilaktig negativt svar øker når prøven blir tatt på feil måte, og når man ikke er fagpersonell selv engang og ikke kan se hvor du tar prøven så hadde jeg vært bekymret for det. Jeg hadde negative tester i alle år før jeg plutselig fikk påvist grove celleforandringer og måtte koniseres. Så at man har hatt negative prøver tidligere er ingen garanti for at celleforandringer ikke plutselig oppstår. Anonymkode: 61662...8f5 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #42 Skrevet 24. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Huff, det hadde jeg aldri turt å gjøre! Risikoen for å få et feilaktig negativt svar øker når prøven blir tatt på feil måte, og når man ikke er fagpersonell selv engang og ikke kan se hvor du tar prøven så hadde jeg vært bekymret for det. Jeg hadde negative tester i alle år før jeg plutselig fikk påvist grove celleforandringer og måtte koniseres. Så at man har hatt negative prøver tidligere er ingen garanti for at celleforandringer ikke plutselig oppstår. Anonymkode: 61662...8f5 Er helt avslappet. De har jo testet ut hjemmetesting på celleprøve. Så de er sikre på at det går bra. De har jo hatt test kandidater som har tatt hjemmetest en dag og kommet til lege/gynekolog og tatt samme test dagen etter. Begge prøvene har vist det samme på pasientene. Tror ikke kreftregistret hadde godkjent dette om det var usikker rundt det. Men gjenstår å se i fremtiden. Anonymkode: 06f4a...8e1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #43 Skrevet 24. februar 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er helt avslappet. De har jo testet ut hjemmetesting på celleprøve. Så de er sikre på at det går bra. De har jo hatt test kandidater som har tatt hjemmetest en dag og kommet til lege/gynekolog og tatt samme test dagen etter. Begge prøvene har vist det samme på pasientene. Tror ikke kreftregistret hadde godkjent dette om det var usikker rundt det. Men gjenstår å se i fremtiden. Anonymkode: 06f4a...8e1 Ut i fra innleggene dine å dømme, er du nok alt for avslappet i forhold til dette med livmorhalskreft. Det er ikke alltid det er like positivt å være avslappet. Anonymkode: 31af4...14f
Christina82 Skrevet 25. februar 2020 #44 Skrevet 25. februar 2020 Ryddet for brukerdebatt. Moonshine. mod
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #45 Skrevet 25. februar 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Ut i fra innleggene dine å dømme, er du nok alt for avslappet i forhold til dette med livmorhalskreft. Det er ikke alltid det er like positivt å være avslappet. Anonymkode: 31af4...14f Syns du jeg bør ta sorgene på forskudd? Gå å engste meg hver dag om jeg kan få livmorhalskreft? Anonymkode: 06f4a...8e1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå