Gå til innhold

Dere SLANKE med pcos!


lolady

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva fikk legen til å diagnosere deg med pcos og ikke pco? Du skjønner det finnes pco og pcos, pco er som regel de normalvektige med manglende el (ustabil syklus) og pcos er ofte det de overvektige har. Jeg bare sier at jeg har pcos for er så og si samme uten overvekten, men jeg fikk ihvertfall diagnosen pco. Manglende el og kviser som symptomer. 

Anonymkode: c4ec1...30a

Litt avsporing har pcos selv og sliter meg å gå med i vekt etter ja la på meg 20kg 
Jeg har alltid hatt regelmessig mens, går nå på p-piller. 
men hvordan vet jeg at jeg har el? (Uten p- piller naturligvis) 

for det er vel mulig å ha regelmessig mens uten el?  

Anonymkode: ee110...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå lurte vil ikke akkurat ts på hvordan hun kunne gå ned i vekt...

Anonymkode: f0f11...1ba

Takk!! Skjer HVER gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva fikk legen til å diagnosere deg med pcos og ikke pco? Du skjønner det finnes pco og pcos, pco er som regel de normalvektige med manglende el (ustabil syklus) og pcos er ofte det de overvektige har. Jeg bare sier at jeg har pcos for er så og si samme uten overvekten, men jeg fikk ihvertfall diagnosen pco. Manglende el og kviser som symptomer. 

Anonymkode: c4ec1...30a

Ja er nok pco hos meg og.. gjør som seg ja og kaller det bare pcos😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke denne sykdommen, men fikk veldig uregelmessig menstruasjon/eggløsning da jeg var undervektig. Kanskje det kan hjelpe å gå opp litt i vekt?

Anonymkode: f74d1...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, lolady skrev:

Ja er nok pco hos meg og.. gjør som seg ja og kaller det bare pcos😅

Hvorfor kalle det for noe annet enn det er? Har selv pco, men har aldri overdrevet og sagt jeg har pcos. 

Anonymkode: 77223...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke denne sykdommen, men fikk veldig uregelmessig menstruasjon/eggløsning da jeg var undervektig. Kanskje det kan hjelpe å gå opp litt i vekt?

Anonymkode: f74d1...4c3

Okei! Nei har lagt på meg nå så er egentlig akkurat der jeg bør være😊 Kommet opp på rundt 20 i BMI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte opp i vekt for å få regelmessig syklus. Den "magiske" grensen min er 70-75kg. Er 172 høy. 

Mindre enn det og kroppen begynner å fuske, mere enn det og kroppen begynner å fuske. 

Anonymkode: 4537a...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, lolady skrev:

Altfor lite forskning!! Iallfall rundt oss som til og med er sunne og normalvektige.. de som er tjukke har jo allerede mange risikofaktorer med eller uten PCOS🤷‍♀️ Nei det er altfor lite råd «for oss».. Jeg også er heldigvis ung og håper å få det til å klaffe naturlig! Går ikke på prevansjon lenger og en graviditet haster ikke akkurat, så får vel bare prøve å slappe av med det og la det skje når det skjer!

gratulerer så mye☺️
 

Med det holdningene der unner jeg deg ikke å bli gravid. Tvi tvi for det. 

Anonymkode: dde4d...0c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte opp i vekt for å få regelmessig syklus. Den "magiske" grensen min er 70-75kg. Er 172 høy. 

Mindre enn det og kroppen begynner å fuske, mere enn det og kroppen begynner å fuske. 

Anonymkode: 4537a...b52

Okei takk for svar🤗 Liggernå på rundt 67 og er 176 cm.. Føler dette er min maxgrense for å være komfortabel i egen kropp🙈 Men kan fort skje jeg går opp enda mer så da får jeg se om kanskje det kan løse problemet! Har hatt to regelmessige menstruasjoner nå men er redd jeg likevel ikke har eggløsning😰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med det holdningene der unner jeg deg ikke å bli gravid. Tvi tvi for det. 

Anonymkode: dde4d...0c2

Dette er bare hard facts😁 Er du ikke enig i at det er for lite forskning på slanke med PCOS/PCO? Er du ikke enig i at overvektige allerede har en masse risikofaktorer involvert som ikke har sammenheng med PCOS? Syns det er vilt at du ikke unner noen barn av en slik grunn. Men kommer ikke til å svare deg mer. 

Endret av lolady
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, lolady skrev:

Okei takk for svar🤗 Liggernå på rundt 67 og er 176 cm.. Føler dette er min maxgrense for å være komfortabel i egen kropp🙈 Men kan fort skje jeg går opp enda mer så da får jeg se om kanskje det kan løse problemet! Har hatt to regelmessige menstruasjoner nå men er redd jeg likevel ikke har eggløsning😰

Du har samme BMI som meg. Jeg ble gravid da jeg gikk ned til BMI 21, etter å ha vært på 23-24 på det høyeste. Men du burde ta en titt på kosten din.. noe så bagatellmessig som for lite fett i kosten kan være årsaken til uregelmessig mens.

Anonymkode: d86e9...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, lolady skrev:

Dette er bare hard facts😁 Er du ikke enig i at det er for lite forskning på slanke med PCOS/PCO? Er du ikke enig i at overvektige allerede har en masse risikofaktorer involvert som ikke har sammenheng med PCOS? Syns det er vilt at du ikke unner noen barn av en slik grunn. Men kommer ikke til å svare deg mer. 

Har du egentlig fått diagnose av en gynekolog eller har du diagnosert deg selv? 

Anonymkode: 77223...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2020 den 21.26, AnonymBruker skrev:

Du har samme BMI som meg. Jeg ble gravid da jeg gikk ned til BMI 21, etter å ha vært på 23-24 på det høyeste. Men du burde ta en titt på kosten din.. noe så bagatellmessig som for lite fett i kosten kan være årsaken til uregelmessig mens.

Anonymkode: d86e9...b11

Okei takk!! Prøver meg på en «nesten lavkarbo» diett. Har lest at man ikke burde ha helt lavkarbo kost med PCOS men det blir jo sagt så mangt at jeg prøver meg frem ennå🙈 Har vært flink med protein og fett også! Meierismør, rømme, avocado, kjøtt, nøtter osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, lolady skrev:

Okei takk!! Prøver meg på en «nesten lavkarbo» diett. Har lest at man ikke burde ha helt lavkarbo kost med PCOS men det blir jo sagt så mangt at jeg prøver meg frem ennå🙈 Har vært flink med protein og fett også! Meierismør, rømme, avocado, kjøtt, nøtter osv osv

Hvorfor svarer du ikke på det jeg spør om? Har du fått diagnosen av en lege? 

Anonymkode: 77223...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2020 den 17.20, AnonymBruker skrev:

Med det holdningene der unner jeg deg ikke å bli gravid. Tvi tvi for det. 

Anonymkode: dde4d...0c2

Hva er feil holdning ved å si at overvektige har større risikoer uansett? Det er jo fakta. Er du overvektig og tok deg nær, eller? 

Anonymkode: c4ec1...30a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2020 den 1.37, AnonymBruker skrev:

Litt avsporing har pcos selv og sliter meg å gå med i vekt etter ja la på meg 20kg 
Jeg har alltid hatt regelmessig mens, går nå på p-piller. 
men hvordan vet jeg at jeg har el? (Uten p- piller naturligvis) 

for det er vel mulig å ha regelmessig mens uten el?  

Anonymkode: ee110...3d2

Det varierer veldig tror jeg. Jeg hadde el uten regelmessig mens da jeg ble gravid i hvertfall. Når de skulle regne ut termin så ble termindatoen min først regnet ut fra mens, og så ble den 4 uker senere på OUL. Så har hatt EL ganske random ut ifra «syklusen» min 😅 

Du har ikke naturlig regelmessig mens på ppiller, det er pillenes skyld. Det regner jeg med du vet? 😁 Uten ppiller så kan du sikkert merke det som en ved normal syklus, det er bare himla tungvindt og et evig spørsmål om når du faktisk har el. Jeg hadde masse murringer / stikninger ved eggstokker / livmor støtt og stadig og lurte på hva det var, i følge gynekologen var det oppbygging av blod som skulle ut og når jeg da fikk mensen var det bare fordi det var for mye 😆 Noe med østrogenet. Veldig dårlig forklart, men jeg fikk så mange symptomer av det å ikke blø regelmessig at det var umulig å vite om en eventuell EL eller bare at kroppen min reagerte på at jeg ikke fikk blødd nok 😂 Ingen erfaring med el-tester, men hørt at det ikke er så effektivt da de kan slå ut feil(?) 

Anonymkode: c4ec1...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, lolady skrev:

Okei takk!! Prøver meg på en «nesten lavkarbo» diett. Har lest at man ikke burde ha helt lavkarbo kost med PCOS men det blir jo sagt så mangt at jeg prøver meg frem ennå🙈 Har vært flink med protein og fett også! Meierismør, rømme, avocado, kjøtt, nøtter osv osv

Legen min sa at jeg skulle passe på å spise nok krav også. Altså balansert diett, men være ekstra obs på å få i meg frø, nøtter, oljer etc og ikke være rett for smør og mettet fett, men ikke nødvendigvis kjøre lavkarbo.. kroppen trenger karb også! Selvsagt å foretrekke å gå for grovt brød, havregryn, grønnsaker, frukt og den slags.

Anonymkode: d86e9...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Legen min sa at jeg skulle passe på å spise nok krav også. Altså balansert diett, men være ekstra obs på å få i meg frø, nøtter, oljer etc og ikke være rett for smør og mettet fett, men ikke nødvendigvis kjøre lavkarbo.. kroppen trenger karb også! Selvsagt å foretrekke å gå for grovt brød, havregryn, grønnsaker, frukt og den slags.

Anonymkode: d86e9...b11

Krav = karb!

Anonymkode: d86e9...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er feil holdning ved å si at overvektige har større risikoer uansett? Det er jo fakta. Er du overvektig og tok deg nær, eller? 

Anonymkode: c4ec1...30a

Kom tilbake på forumet om noen år a 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

Anonymkode: 5f077...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.2.2020 den 13.07, AnonymBruker skrev:

Hva er feil holdning ved å si at overvektige har større risikoer uansett? Det er jo fakta. Er du overvektig og tok deg nær, eller? 

Anonymkode: c4ec1...30a

Preach😁😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...