Gå til innhold

Tysk kvinnelig IS-terrorist risikerer livstid i fengsel


Drizzt

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/AdmWKj/is-kriger-tiltalt-i-tyskland-skal-ha-latt-fem-aar-gammel-slave-doe-av-toerst

 

Den som fortsatt tror at IS-kvinnene var ''bare'' husmødre'' og ''bare'' laget mat, er naive og tar grundig feil. Dette søppelet av et kvinnemenneske burde ikke fått lov å skjule ansiktet sitt, så alle kunne vite hvem hun er og hva hun gjorde. Det er ikke annerledes for de ''norske'' IS-kvinnene, men om det blir så lett å bevise deres kriminelle handlinger er et annet spørsmål. Synd at 1 slipper unna rettferdig straff i Syria, men livstid i fengsel for denne tyske terroristen er altfor mildt. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er neppe mange som tror at alle IS-kvinnene var harmløse brødbakere, men vi er heldigvis en del som mener det er verre at en uskyldig blir dømt enn at en skyldig går fri.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Drizzt skrev:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/AdmWKj/is-kriger-tiltalt-i-tyskland-skal-ha-latt-fem-aar-gammel-slave-doe-av-toerst

 

Den som fortsatt tror at IS-kvinnene var ''bare'' husmødre'' og ''bare'' laget mat, er naive og tar grundig feil. Dette søppelet av et kvinnemenneske burde ikke fått lov å skjule ansiktet sitt, så alle kunne vite hvem hun er og hva hun gjorde. Det er ikke annerledes for de ''norske'' IS-kvinnene, men om det blir så lett å bevise deres kriminelle handlinger er et annet spørsmål. Synd at 1 slipper unna rettferdig straff i Syria, men livstid i fengsel for denne tyske terroristen er altfor mildt. 

Nettopp fordi de ikke bare var "husmødre" er det bra de blir straffeforfulgt 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Apis skrev:

Nettopp fordi de ikke bare var "husmødre" er det bra de blir straffeforfulgt 

Joda, men ikke når de ''risikerer'' latterlig lave straffer i Norge. Da burde de straffeforfølges der hvor forbrytelsene fant sted og strafferammene tilsvarer forbrytelsenes alvor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Den som fortsatt tror at IS-kvinnene var ''bare'' husmødre'' og ''bare'' laget mat, er naive og tar grundig feil. 

Husmor og kokk kan man være her i Norge også ja , grunnen til at de reiser ned dit "bare" for å gifte seg er jo fordi de deler samme tro , det har ingenting med at de ikke kan være husmødre i hjemlandet sitt .

Hva skjedde egentlig med hun norske ? Har interessen helt dødd ut i norske aviser ? Synes det er en stund siden jeg har lest noe om den saken... Fikk man noe svar på helsetilstanden til sønnen ? Eller er det sånn at vi andre bare skal "glemme" hva som skjedde liksom ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, milla80 skrev:

Husmor og kokk kan man være her i Norge også ja , grunnen til at de reiser ned dit "bare" for å gifte seg er jo fordi de deler samme tro , det har ingenting med at de ikke kan være husmødre i hjemlandet sitt .

Hva skjedde egentlig med hun norske ? Har interessen helt dødd ut i norske aviser ? Synes det er en stund siden jeg har lest noe om den saken... Fikk man noe svar på helsetilstanden til sønnen ? Eller er det sånn at vi andre bare skal "glemme" hva som skjedde liksom ? 

Vi skal bare glemme fordi det viser seg at vi ble løyet til. Hun er ikke norsk forresten, fordi hun er med utenlandsk opprinnelse og har valgt bort Norge. Ernas oppslutning raste nedover da folket fant ut om løgnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Drizzt skrev:

Joda, men ikke når de ''risikerer'' latterlig lave straffer i Norge. Da burde de straffeforfølges der hvor forbrytelsene fant sted og strafferammene tilsvarer forbrytelsenes alvor.

Men bedre med lavere straff en ingen straff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Klappe skrev:

Men hun «norske» is kvinnen får sikkert 5 år og slipper ut etter 3

Heldigvis har vi rettsikkerhet i Norge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Drizzt said:

Joda, men ikke når de ''risikerer'' latterlig lave straffer i Norge. Da burde de straffeforfølges der hvor forbrytelsene fant sted og strafferammene tilsvarer forbrytelsenes alvor.

Jeg vet ikke nøyaktig hva slags straff du har i tankene, men jeg får assosiasjoner til dronninga i Alice in Wonderland.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Drizzt said:

Vi skal bare glemme fordi det viser seg at vi ble løyet til. Hun er ikke norsk forresten, fordi hun er med utenlandsk opprinnelse og har valgt bort Norge. Ernas oppslutning raste nedover da folket fant ut om løgnen.

Hvilken løgn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Pawn Hearts skrev:

Hvilken løgn?

Myndighetene har ikke dokumentert om sykdommen til barnet er av typen som forsvarer at de har valgt å la mora få følge med. Flere indikasjoner har vært av typen medfødt defekt hen aldri blir frisk fra.
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Druid skrev:

Myndighetene har ikke dokumentert om sykdommen til barnet er av typen som forsvarer at de har valgt å la mora få følge med. Flere indikasjoner har vært av typen medfødt defekt hen aldri blir frisk fra.
 

 

Som fortsatt ikke utelukker at han trenger helseoppfølging han ikke kunne fått inne i leiren, 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Pawn Hearts skrev:

Hvilken løgn?

Se @Druid sitt svar. Myndighetene nekter å dokumentere behovet for valget som er tatt. At barna skulle til Norge er klart, men at terrorist-moren deres også skulle bli med er svært problematisk. Nå bortforklares det med humanitært grunnlag som egentlig betyr ''vi har ingen god grunn, vi vil bare være snille og ferdig med saken''. Erna straffes hardt av velgerne etter denne tabben og med rette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tror at man reiser halve jorden rundt og ned i krig bare for å stå på kjøkkenet, så må man ta en tur til legen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sitat

Vi skal bare glemme fordi det viser seg at vi ble løyet til. Hun er ikke norsk forresten, fordi hun er med utenlandsk opprinnelse og har valgt bort Norge. Ernas oppslutning raste nedover da folket fant ut om løgnen.

Ja ,det virker sånn .. Er jo helt tullete . Og ingenting mere blir gjort med den saken ,for sånn er det bare liksom..

Skjønner ikke at noen i det hele tatt virkelig tror på at de som reiser ned dit gjør det av andre grunner , men men ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/23/2020 at 7:32 PM, Pawn Hearts said:

Det er neppe mange som tror at alle IS-kvinnene var harmløse brødbakere, men vi er heldigvis en del som mener det er verre at en uskyldig blir dømt enn at en skyldig går fri.

Om du dro ned til Syria for å støtte kalifatet så er du like uskyldig som om du var vakt ved Birkenau. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, megda said:

Om du dro ned til Syria for å støtte kalifatet så er du like uskyldig som om du var vakt ved Birkenau. 

Da må du bevise at hun dro dit for å støtte kalifatet. Det er forresten ikke nok, for det ble først straffbart litt senere. Altså må du bevise at hun var der frivillig da hun skjønte hva som foregikk. Det kan jo tenkes at hun snakker sant når hun sier at hun hele tiden ønsket seg bort. Det finnes iallfall flere indisier som taler for hennes versjon.

Beklager, jeg glemte meg. Du mener jo vi ikke trenger noen rettssak siden hun automatisk er skyldig. Det er bare straffeutmålingen som gjenstår. Du tar kanskje på deg den oppgaven også?

Jeg begynner oppriktig talt å bli lei av sinkene på KG. Ikke skjønner de hva taushetsplikt er, og ikke ser de konsekvensene av å avskaffe grunnleggende rettsprinsipper. De anklager folk som mener noe annet enn dem for å tenke med hjertet, men skjønner ikke at deres egne argumenter bunner i frykt og hevngjerrighet og ikke er så fantastisk rasjonelle som de forestiller seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Pawn Hearts said:

Da må du bevise at hun dro dit for å støtte kalifatet. Det er forresten ikke nok, for det ble først straffbart litt senere. Altså må du bevise at hun var der frivillig da hun skjønte hva som foregikk. Det kan jo tenkes at hun snakker sant når hun sier at hun hele tiden ønsket seg bort. Det finnes iallfall flere indisier som taler for hennes versjon.

Beklager, jeg glemte meg. Du mener jo vi ikke trenger noen rettssak siden hun automatisk er skyldig. Det er bare straffeutmålingen som gjenstår. Du tar kanskje på deg den oppgaven også?

Jeg begynner oppriktig talt å bli lei av sinkene på KG. Ikke skjønner de hva taushetsplikt er, og ikke ser de konsekvensene av å avskaffe grunnleggende rettsprinsipper. De anklager folk som mener noe annet enn dem for å tenke med hjertet, men skjønner ikke at deres egne argumenter bunner i frykt og hevngjerrighet og ikke er så fantastisk rasjonelle som de forestiller seg.

Du skjønner vel når et utsagn er satt på spissen for å understreke et poeng? Det er sikkert mulig at noen dro til raqqa bare pga. sightseeing og tilfeldigvis havnet midt oppe i ISIS og fødte noen unger uten å vite hva som foregikk rundt, men det virker ikke sannsynlig fra mitt ståsted. 

Du kan fortsatt være skyldig i en forbrytelse og ikke bli dømt. skjer vel ofte nok det. når sa jeg at man ikke trengte en rettsak? hva jeg mener kan jeg fritt mene. det er min mening. 

Skjønner du begynner å bli lei. selv er jeg lei de som leser hele kvinneguidens meninger inn i setningen til en person og generaliserer ut fra det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...