Gå til innhold

Majoriteten på KG er nesevise og nedlatende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gir opp! Jeg er en person som ikke har så mange å prate med og da synes jeg det er godt å gå inn på KG for å svare på tråder og prøve å være empatisk og konstruktiv for folk, og noen få ganger lager jeg egne innlegg. MEN jaggu så vanskelig det er å få svar. Og når man endelig får svar så er folk så frekk i kjeften at jeg lurer på om majoriteten her er både nesevise og nedlatende. Hva er det med dere som gjør at dere ikke klarer å være empatiske, hyggelige og snille når dere svarer i tråder? Jeg blir så skuffa over folk.

Skam dere!

Anonymkode: d27ce...6ff

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig. Visste ikke at det var så vanlig å hate uføre, alenemødre, stebarn, egne barn og menn før jeg kom hit. Folk hater på hverandre og seg selv.

Men det er blitt som et togkrasj - vanskelig å se på, men greier ikke å slutte...

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ikkevoksen skrev:

Enig. Visste ikke at det var så vanlig å hate uføre, alenemødre, stebarn, egne barn og menn før jeg kom hit. Folk hater på hverandre og seg selv.

Men det er blitt som et togkrasj - vanskelig å se på, men greier ikke å slutte...

Så enig. Måte på hvor dømmende folk er. Det er avskyelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir så skuffa over folk.

Du kan dessverre ikke forvente annet på et anonymt forum som dette. Eneste som virker, er å totalt ignorere de postene du ikke liker og fokusere på de gode :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majoriteten er nok ikke slik som du har oppfattet det. De er faktisk ganske oppegående og greie tror jeg.
Går en inn i tråder som ser ut som vepsebol fra utsiden... ja, da må en regne med at det er veps der inne
og man kan bli stukket. Gang på gang på gang. Vil man ikke bli det, da går man ikke inn der. 
Etter hvert så blir man dessuten herdet og lar ikke ting gå innpå seg slik man gjorde i starten av forumlivet.

Hvis man bevisst går til de hyggelige trådene, da treffer man hyggelige folk og kan snakke skikkelig om ting.

                                                          Prøv igjen, trådstarter. :smilyblomst:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg gir opp! Jeg er en person som ikke har så mange å prate med og da synes jeg det er godt å gå inn på KG for å svare på tråder og prøve å være empatisk og konstruktiv for folk, og noen få ganger lager jeg egne innlegg. MEN jaggu så vanskelig det er å få svar. Og når man endelig får svar så er folk så frekk i kjeften at jeg lurer på om majoriteten her er både nesevise og nedlatende. Hva er det med dere som gjør at dere ikke klarer å være empatiske, hyggelige og snille når dere svarer i tråder? Jeg blir så skuffa over folk.

Skam dere!

Anonymkode: d27ce...6ff

Problemet er at når man gir opp etter å ha blitt møtt med håpløs negativitet av 99 mennesker, vil man gå glipp av sjansen til å møte det 100. mennesket som møter deg med et stort, oppriktig smil.

Og da finner man ut at motgangen man har opplevd på veien, likevel var verdt det; for min del har jeg ikke tall på hvor mange ganger jeg har opplevd nedturer, men så møter man et fantastisk menneske; et menneske man ikke hadde blitt kjent med om man ikke hadde tatt sjansen på å gå ut nettopp denne dagen, eller skrevet en oppmuntring selv om man egentlig følte seg sliten og trøtt. Optimisme er noe det er behov for her i Norge, der man nærmest blir sett på som sprø om man våger å komme med et spontant smil til et fremmed menneske på trikken.

Så ikke gi opp, for uten flotte mennesker mennesker som deg hadde dette forumet vært et trist sted; verden trenger deg ...! :)

- Brian

gledeskunst1.jpg

Anonymkode: 510ad...3a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gir opp! Jeg er en person som ikke har så mange å prate med og da synes jeg det er godt å gå inn på KG for å svare på tråder og prøve å være empatisk og konstruktiv for folk, og noen få ganger lager jeg egne innlegg. MEN jaggu så vanskelig det er å få svar. Og når man endelig får svar så er folk så frekk i kjeften at jeg lurer på om majoriteten her er både nesevise og nedlatende. Hva er det med dere som gjør at dere ikke klarer å være empatiske, hyggelige og snille når dere svarer i tråder? Jeg blir så skuffa over folk.

Skam dere!

Anonymkode: d27ce...6ff

Vel, slik er livet. Noen menneskers meninger er interessante, andre sine meninger kan være totalt uinteressante. Hvis det er slik at du ikke har så mange å prate med i det virkelige liv, og ikke heller ikke får tilbakemeldinger på det du sier på nettet, så er meningene dine så enkelt og greit uinteressante. 

Nå vet jeg ikke hvilke temaer  du har laget innlegg om, men hvis det er liten interesse for temaene du tar opp så er det kanskje på tide å lese deg opp om et tema som kan være interessante for flere folk som du kan diskutere om. 

Jeg har f.eks lest her på KG at voksne kvinner ønsker å diskutere temaer som egentlig burde oppta tenåringsjenter - forståelig at man ikke vier det noen oppmerksomhet, man vokser fra temaer etter hvert som man blir voksen. 

Anonymkode: 12588...584

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har f.eks lest her på KG at...... Anonymkode: 12588...584

Bare den lille setningen der burde få en til å tenke. Man legger ikke altfor mye vekt på det som skrives her.  ;) 
Alt er noen menneskers meninger, men langt ifra alles meninger, altså skal man ikke skjære alle over en kam.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ikkevoksen skrev:

Enig. Visste ikke at det var så vanlig å hate uføre, alenemødre, stebarn, egne barn og menn før jeg kom hit. Folk hater på hverandre og seg selv.

Men det er blitt som et togkrasj - vanskelig å se på, men greier ikke å slutte...

Ja, og folk med psykiske lidelser, folk fra andre kulturer, skeive, undervektige, overvektige, .. Sikkert flere ting jeg ikke kommer på. Dette er et mobbeforum. 

Anonymkode: 6b50d...436

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og folk med psykiske lidelser, folk fra andre kulturer, skeive, undervektige, overvektige, .. Sikkert flere ting jeg ikke kommer på. Dette er et mobbeforum. 

Anonymkode: 6b50d...436

Enig!

Anonymkode: b4511...5bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Er bare at vi som ikke er sånn ikke orker svare lenger grunnet et mindretall som forfølger en etter uenighet. Jeg har to brukere av den grunn. 

Anonymkode: 71c17...0e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig. Mange brukere som er både høflige og respektfulle, men det er også alt for mange som bruker KG som en utløpstasjon for egen bitterhet. Jeg skulle gjerne sett mer empati og refleksjon i innleggene. Det virker som om det er mange som ikke orker å vurdere at man faktisk kommuniserer med ekte mennesker.
Jeg har alltid vært fan av å kunne være anonym på nett. Det gir en mulighet til å diskutere kontroversielle og private temaer på en konstruktiv måte. Samtidig blir den i overkant misbrukt av mobbere som er for feige til å stå for det de sier.

Den eneste måten å snu det på er å bruke Anonym funksjonen minst mulig, og selv gå foran som et godt eksempel på hva som er et bra oppførsel på et forum.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv synes jeg KG er et tamt forum, for min del skulle jeg gjerne sett større uenighet her og at folk satt ting enda mer på spissen, i mine øyne virker det som at ikke alle tør det. Ergo sitter man tilbake med et for snilt og for sensurert forum, hvor ytringene er mildere enn hva de kunne vært.

Synes ikke det er så ille her, så jeg er uenig med TS og håper absolutt ikke dette utvikler seg til et kose-forum der alle skal være snille og positive, snarere tvert imot da det gjør det mer spennende å både lese og skrive. Riktig at også det som er negativt og kritisk kommer frem, synes jeg.

Huske på at dette er et forum, meningene skal være sterke her og så får man like det man leser eller ikke, det meste overser jeg glatt mens annet er interessant å lese og ta del i. Noen av dem jeg respekterer og setter mest pris på her er faktisk dem som hevder annet enn meg, som jeg er uenig med, er mer spennende å skrive med dem enn dem som er enig med meg i en sak synes jeg... Så her er delt syn altså, og godt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke bare vært uheldig og jeg fokuserer ikke bare på de negative svarene. 98% av alle svar er frekke og nedlatende. Det spiller ingen rolle hvilket tema det er eller hvor kort eller langt jeg har skrevet. 

Er enig med dette:
 

12 timer siden, Hjertefisk skrev:

Mange brukere som er både høflige og respektfulle, men det er også alt for mange som bruker KG som en utløpstasjon for egen bitterhet. Jeg skulle gjerne sett mer empati og refleksjon i innleggene. Det virker som om det er mange som ikke orker å vurdere at man faktisk kommuniserer med ekte mennesker.


Er det så mye å forvente da at folk har folkeskikk? At folk tenker over hvordan de selv ville blitt snakket til når de har det vanskelig? 

- TS

Anonymkode: d27ce...6ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har ikke bare vært uheldig og jeg fokuserer ikke bare på de negative svarene. 98% av alle svar er frekke og nedlatende. Det spiller ingen rolle hvilket tema det er eller hvor kort eller langt jeg har skrevet. 

Er enig med dette:
 


Er det så mye å forvente da at folk har folkeskikk? At folk tenker over hvordan de selv ville blitt snakket til når de har det vanskelig? 

- TS

Anonymkode: d27ce...6ff

Jo, jeg forstår deg, men problemet med nettet er at mange skriver før de tenker, og begrepet "folkeskikk" gikk av moten i forrige århundre; idag virker det som om det er på moten å realisere seg selv, ikke å ta hensyn til andre.

Men når det er sagt - har også dette forumet en psykologisk funksjon for mennesker som ikke har det så bra med seg selv, og for min del foretrekker jeg en sint nabo som skriver noen uhøflige ord på Kvinneguiden enn en sint nabo som tar frem et gevær og begynner å skyte rundt seg, slik man så ofte ser i U.S.A.

Det er mye motgang man kan møte, så man må bare overse det negative, og glede seg over og fokusere på det postive. Begynner man å irritere seg over negative ting, bruker man bare tid og krefter til ingen nytte; det er greit å spontant bli sint som følge av noe, men det skal mer til for å endre resten av verden.

- Brian

Anonymkode: 510ad...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

hva er galt med å ha god luktesans?  :vetikke:

Anonymkode: 270bd...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange forumbrukere har sitt å stri med og da blir det fort til at man oppfører seg ganske dust mot andre. Det er mye aggresjon der ute, mange med forskjellige mentale plager. Virker som at mange ikke helt forstår ha slags signaler de sender ut. Hvis man er aggressiv helt ut av det blå, eller for den minste lille ting, så vil mange tenke sitt om disse. 

Og så er jo AB-funksjonen et stort problem. Fryktelig mange som misbruker funksjonen, benytter sjansen til å være dust uten å skrive med eget brukernavn. Altfor mange som huker av for anonym uten at det er noen legitim grunn til det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har mye med kg sin måte å moderere på. Det er greit å være en dritt om man spiller dum og bruker indirekte hersketeknikker. Det er ikke greit å si fra når man reagerer på en brukers oppførsel. Da er det "brukerdebatt". Modereringen på kg er slik at det er enkelt å rakke ned på indirekte og være manipulerende, men å si fra eller reagere på det er forbudt. Så da stikker man enten andre steder eller synker til det samme nivået selv. Jeg valge det siste... Jeg har mye fritid og for lite å gjøre. 

Anonymkode: 92287...853

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunaris

Jeg skjønner godt hva Ts mener, da KG kun hadde eksistert i et par år, var både stemning og kvaliteten på forumet en helt annen enn det den er i dag. Det var et KVINNEforum, og antallet menn var vel to stk, som var høflige og snille mot oss damer og ikke slike som brukte kg som plass for å Velle ut av seg slemme og ondskapsfulle ytringer. 

KG er ødelagt på den måten. Folk virker som om de bruker tida si på å spre hat. KG har blitt en negativ sfære, mens før var folk oppløftende, snille og morsomme. Nå er det bare nedtrykkende å besøke forumet og lese.

Det er som om det er en vennegjeng som sitter der og sprer mest mulig hat og har blitt enige om å «ta» enkeltpersoner. Vet ikke hva jeg skal si mer om det, men man kan spekulere i hva som er årsaken bak det... 

Folk har ikke respekt for hverandre her inne. Og negativiteten oser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må nok alltid ha i bakhodet at internett er en slags forvrengt versjon av virkeligheten på mange måter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...