Gå til innhold

Skeive prøvere

Skeiv stork

Anbefalte innlegg

yeti92 skrev (1 minutt siden):

Hei igjen! Håper alle har en fin sommer så langt ☀️ Nå har frøkna vår endelig kommet til verden. For en rå opplevelse! ♥️ Hverdagen er snudd opp/ned, men vi har det overraskende fint og harmonisk, tross magevondt, kveldsuro og lite søvn 😅

Hvordan går det med dere som er gravide eller prøver å bli det?

Gratulerer så mye, Yeti92 🥰 Så godt å høre at dere har det fint. 

Vi hadde to inseminasjonsforsøk privat høsten 2021, uten hell, og så klaffet det på første forsøk med IVF offentlig i vår. Er nå  snart halvveis, 19+2. Magen vokser, jeg kjenner mer og mer liv, og vi er spente på OUL til uken. Det er min første graviditet,  da kona bar fram vårt første barn. Jeg plagdes mye første trimester men det går litt bedre nå. Vi gleder oss veldig til å bli en familie på 4 i desember ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Heisann! 

Eg dultar denne tråden oppatt, i håp om at det er andre ute som prøvar no 😄

Vi har endelig starta! Første IUI 2. November, og ventetida går so sakte! Held på å gå på veggane begge to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

abderitt skrev (4 timer siden):

Heisann! 

Vi har endelig starta! Første IUI 2. November, og ventetida går so sakte! Held på å gå på veggane begge to. 

Lykke til abderitt 🥰 så spennenede tid dere er i. Kjenner til at ventetida går tregt. Får dere hjelp offentlig eller privat? Når er deres testdato? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Germinien skrev (2 timer siden):

Lykke til abderitt 🥰 så spennenede tid dere er i. Kjenner til at ventetida går tregt. Får dere hjelp offentlig eller privat? Når er deres testdato? 😊

Vi gjekk privat, då det passar dårleg for å reise ved kvar prøveperiode. Gjekk for Hausken, og er til no veldig fornøgd! 
Testdato er i teorien 16.11, men kjenner eg oss rett kjem vi nok til å prøve å teste litt før det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

abderitt skrev (1 minutt siden):

Vi gjekk privat, då det passar dårleg for å reise ved kvar prøveperiode. Gjekk for Hausken, og er til no veldig fornøgd! 
Testdato er i teorien 16.11, men kjenner eg oss rett kjem vi nok til å prøve å teste litt før det. 

Det skjønner jeg godt 😊 vi testesæt også lenge før testdato. Lykke til i tiden fremover. Så spennende. Krysser fingrene for dere. Her ble det to forsøk med IUI før det gikk på første forsøk med IVF. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Germinien skrev (7 minutter siden):

Det skjønner jeg godt 😊 vi testesæt også lenge før testdato. Lykke til i tiden fremover. Så spennende. Krysser fingrene for dere. Her ble det to forsøk med IUI før det gikk på første forsøk med IVF. 

Forrige gong testa eg positivt når eg var 3+3, og då prøve eg heller ikkje på å bli gravid. Virkar rart å vente heilt til ei eventuell veke 4 før vi testar no, når vi aktivt prøvar. 
Vi har gått for ein 3pk med IUI, håpar det sett seg ein gong på dei forsøka, om ikkje kjem vi nok til å gå offentleg. Men legen var håpefull, so håpar det ordnar seg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

abderitt skrev (På 5.11.2022 den 2.55):

Heisann! 

Så spennende! Masse lykke til! Har du testet enda?☺️🤞🏼

Ventetiden er så mye hardere enn man tror på forhånd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yeti92 skrev (40 minutter siden):

Så spennende! Masse lykke til! Har du testet enda?☺️🤞🏼

Ventetiden er så mye hardere enn man tror på forhånd! 

Ja, gjekk dessverre ikkje på første forsøk, mensen kom i går. Men, har framleis to forsøk til! Ser positivt på det. 
Veldig mykje hardare å vente enn kva eg trudde det ville bli! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

abderitt skrev (8 minutter siden):

Ja, gjekk dessverre ikkje på første forsøk, mensen kom i går. Men, har framleis to forsøk til! Ser positivt på det. 

Så leit å høre at det ikke gikk denne gangen. Jeg tok våre to feila inseminasjonsforsøk mye tyngre enn jeg hadde trodd, så jeg føler veldig med alle som er i en prøveprosess. Lykke til med neste forsøk. Krysser fingrene for deg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

abderitt skrev (36 minutter siden):

Det var leit å høre. Jeg hadde to mislykkede IUI og én tidlig SA før det klaffet på fjerde forsøk. Ble utrolig trist de gangene det ikke gikk!  Krysser fingrene for at det går kjappere for dere ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Germinien skrev (På 15.11.2022 den 18.16):

Så leit å høre at det ikke gikk denne gangen. Jeg tok våre to feila inseminasjonsforsøk mye tyngre enn jeg hadde trodd, så jeg føler veldig med alle som er i en prøveprosess. Lykke til med neste forsøk. Krysser fingrene for deg 😊

yeti92 skrev (På 15.11.2022 den 18.43):

Det var leit å høre. Jeg hadde to mislykkede IUI og én tidlig SA før det klaffet på fjerde forsøk. Ble utrolig trist de gangene det ikke gikk!  Krysser fingrene for at det går kjappere for dere ☺️

Ja, det var kjedeleg at det ikkje gjekk på første, men vi hadde igrunn ikkje forventa at det skulle gjere det heller. Nytt forsøk no! Otrivelle satt i dag, insiminasjon i morgon!! Utruleg spennande. Testdato blir og på kona sin bursdag denne månaden, so det gjer det ekstra gøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

abderitt skrev (1 time siden):

Ja, det var kjedeleg at det ikkje gjekk på første, men vi hadde igrunn ikkje forventa at det skulle gjere det heller. Nytt forsøk no! Otrivelle satt i dag, insiminasjon i morgon!! Utruleg spennande. Testdato blir og på kona sin bursdag denne månaden, so det gjer det ekstra gøy. 

Så spennende, lykke til! Vi fikk positiv test på konen sin bursdag ifjor, krysser fingrene for at det skjer hos dere også🤞🏼

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah hadde glemt at det fantes en skeiv tråd. Vi fikk baby i 2020. Satte inn egg i går fra samme forsøket. Så ruger kanskje på søsken. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spunkys skrev (9 timer siden):

ah hadde glemt at det fantes en skeiv tråd. Vi fikk baby i 2020. Satte inn egg i går fra samme forsøket. Så ruger kanskje på søsken. 

Så gøy! Lykke til!!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spunkys skrev (12 timer siden):

Åh so spennande! Og veldig kjekt at det er fleire som prøver akkurat no! 

Her vart strå satt inn i dag. Får og cyclogest denne prøveperioden, sikkert på grunn av at syklusen er litt rar denne månaden. Men veldig greitt å få noko som kan hjelpe! 

Kryssar fingrane på at vi begge får årets beste førjulsgåve! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, abderitt said:

Her vart strå satt inn i dag. Får og cyclogest denne prøveperioden, sikkert på grunn av at syklusen er litt rar denne månaden. Men veldig greitt å få noko som kan hjelpe! 

så kult. da er vi i samme løype med bare en dags forskjell. Så spennende. Jeg har skikkelig vondt i korsryggen idag. Har lært en ting av denne prosessen og det er at symptomer kan bety enten at man er gravid eller at man ikke er gravid. Det virker lite konsistent. Jeg blir iallefall supersulten av crinonen. Men det er en litt spesiell følelse å kjenne at man kanskje, kanskje skal få en liten baby i august ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Testet idag med svak svak linje. 7dager etter innsett 🫣 håper den blir sterkere. Har aldri hatt kjemisk. Enten helt hvit test eller den supersterke som det ble barn av…..

84604FA8-9A99-47D6-A932-D7F2645FAB48.jpeg

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spunkys skrev (På 7.12.2022 den 11.37):

Testet idag med svak svak linje. 7dager etter innsett 🫣 håper den blir sterkere. Har aldri hatt kjemisk. Enten helt hvit test eller den supersterke som det ble barn av…..

Her ser det ut som noko, ja!! Kryssar fingrane for babystrek!!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

abderitt skrev (På 2.12.2022 den 12.40):

Krysser fingrene for en positiv førjulsgave for dere!! Når skal du teste?☺️🥳 

Spunkys skrev (På 7.12.2022 den 11.37):

Spennende!! Dette er jo noen dager siden nå, hvordan gikk det?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yeti92 skrev (2 timer siden):

Krysser fingrene for en positiv førjulsgave for dere!! Når skal du teste?☺️🥳 

Spennende!! Dette er jo noen dager siden nå, hvordan gikk det?

Vi testar i morgon!! 🤞🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...