Gå til innhold

Barnehagelærer student og institusjonsjobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er barnehagelærer student og ferdig med andre skoleår nå.

Jeg har mye erfaring fra barnevern selv, bodd i fem ulike hjem og opplevd mye elendighet (ikke seksuelt misbrukt, men annet ). Jeg lever ett stabilt familieliv og har også en liten jobb i barnevernet.

Er jeg kvalifisert til å ta vakter på lav risiko institusjon?

Anonymkode: 774ab...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange om beinet og nå er det krav om 80% ansatte med universitetsutdanning innen feltet. Så jeg tviler. 

At du selv har vært i barnevernet er irrelevant. 

Finnes heller ikke noe som heter lav risiko institusjon. Det er omsorgsinstitusjon, men det er fortsatt ungdommer i en svært vanskelig situasjon hvor det skjer ting. 

Anonymkode: 7ff6e...332

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange om beinet og nå er det krav om 80% ansatte med universitetsutdanning innen feltet. Så jeg tviler. 

At du selv har vært i barnevernet er irrelevant. 

Finnes heller ikke noe som heter lav risiko institusjon. Det er omsorgsinstitusjon, men det er fortsatt ungdommer i en svært vanskelig situasjon hvor det skjer ting. 

Anonymkode: 7ff6e...332

Har jeg ikke utdanning innen feltet ???

Anonymkode: 774ab...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg ikke utdanning innen feltet ???

Anonymkode: 774ab...936

Hvis du studerer barnehagelærer har du vel ikke utdanning innen akkurat det feltet man ønsker på institusjoner? Er det ikke primært barnevernspedagoger og vernepleiere som jobber der da?

Anonymkode: 1ed06...2ed

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev: