Gå til innhold

Barnehagelærer student og institusjonsjobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er barnehagelærer student og ferdig med andre skoleår nå.

Jeg har mye erfaring fra barnevern selv, bodd i fem ulike hjem og opplevd mye elendighet (ikke seksuelt misbrukt, men annet ). Jeg lever ett stabilt familieliv og har også en liten jobb i barnevernet.

Er jeg kvalifisert til å ta vakter på lav risiko institusjon?

Anonymkode: 774ab...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange om beinet og nå er det krav om 80% ansatte med universitetsutdanning innen feltet. Så jeg tviler. 

At du selv har vært i barnevernet er irrelevant. 

Finnes heller ikke noe som heter lav risiko institusjon. Det er omsorgsinstitusjon, men det er fortsatt ungdommer i en svært vanskelig situasjon hvor det skjer ting. 

Anonymkode: 7ff6e...332

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange om beinet og nå er det krav om 80% ansatte med universitetsutdanning innen feltet. Så jeg tviler. 

At du selv har vært i barnevernet er irrelevant. 

Finnes heller ikke noe som heter lav risiko institusjon. Det er omsorgsinstitusjon, men det er fortsatt ungdommer i en svært vanskelig situasjon hvor det skjer ting. 

Anonymkode: 7ff6e...332

Har jeg ikke utdanning innen feltet ???

Anonymkode: 774ab...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg ikke utdanning innen feltet ???

Anonymkode: 774ab...936

Hvis du studerer barnehagelærer har du vel ikke utdanning innen akkurat det feltet man ønsker på institusjoner? Er det ikke primært barnevernspedagoger og vernepleiere som jobber der da?

Anonymkode: 1ed06...2ed

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du studerer barnehagelærer har du vel ikke utdanning innen akkurat det feltet man ønsker på institusjoner? Er det ikke primært barnevernspedagoger og vernepleiere som jobber der da?

Anonymkode: 1ed06...2ed

Man kan da jobbe som miljøterapeut som barnehagelærer. 

Det jobber mange sosionomer og barne og ungdomsarbeider også der.

Anonymkode: 774ab...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg ikke utdanning innen feltet ???

Anonymkode: 774ab...936

Du har ikke utdanning innenfor ungdom nei. Barnehage er ikke institusjon. 

Jeg har jobbet i flere institusjoner for ungdom og har aldri møtt en som er utdannet barnehagelærer. Det er en fullstendig annen utdanning. 

Anonymkode: 7ff6e...332

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke utdanning innenfor ungdom nei. Barnehage er ikke institusjon. 

Jeg har jobbet i flere institusjoner for ungdom og har aldri møtt en som er utdannet barnehagelærer. Det er en fullstendig annen utdanning. 

Anonymkode: 7ff6e...332

De trenger jo vikarer.

Anonymkode: 774ab...936

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de trenger vikarer men det blir jo heller prioritert andre enn barnehageutdannede. F.eks ufaglærte med erfaring fra institusjon. 

Hvis du leser det du poster så står det barnerelatete virksomheter innen barnevernet. Institusjoner har ikke barn men ungdommer og barnehageutdannede har ikke kompetansen som de som utdanner seg innen barnevern eller vernepleie har 

Hvis du bare ser på stillingene som utløses så ser du jo at du ikke har kompetansen. 

Anonymkode: 7ff6e...332

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja de trenger vikarer men det blir jo heller prioritert andre enn barnehageutdannede. F.eks ufaglærte med erfaring fra institusjon. 

Hvis du leser det du poster så står det barnerelatete virksomheter innen barnevernet. Institusjoner har ikke barn men ungdommer og barnehageutdannede har ikke kompetansen som de som utdanner seg innen barnevern eller vernepleie har 

Hvis du bare ser på stillingene som utløses så ser du jo at du ikke har kompetansen. 

Anonymkode: 7ff6e...332

Jeg har erfaring mange andre ikke har , fra det levde livet.

Anonymkode: 774ab...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har erfaring mange andre ikke har , fra det levde livet.

Anonymkode: 774ab...936

Hvorfor spør du da? Du er jo ikke interessert i svara.

Søk i vei! 

Anonymkode: 7ff6e...332

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Screenshot_20200221-183224.png

Anonymkode: 774ab...936

Tror Utdanning.no fantaserer litt for å lokke flere til yrket. Er nok ikke så mange Barnehagelærere i barnevern eller rådgivende, administrative og ledende stillinger utenfor barnehagen.

Anonymkode: b7db0...628

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror Utdanning.no fantaserer litt for å lokke flere til yrket. Er nok ikke så mange Barnehagelærere i barnevern eller rådgivende, administrative og ledende stillinger utenfor barnehagen.

Anonymkode: b7db0...628

😔

Anonymkode: 774ab...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har erfaring mange andre ikke har , fra det levde livet.

Anonymkode: 774ab...936

Spiller ingen rolle, det er det mange som har. Ikke nødvendigvis et pluss. Snakker av erfaring. 

Anonymkode: bbbd5...d93

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiller ingen rolle, det er det mange som har. Ikke nødvendigvis et pluss. Snakker av erfaring. 

Anonymkode: bbbd5...d93

Men det er ett pluss for meg 😉 

Har snakket med en nå som jobber med dette og hun sier det er veldig mange ufaglærte. Stoler heller på hun jeg. 

Anonymkode: 774ab...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei. Nei du har ikke rett utdannelse til det.  Jeg er førskolelærer og gått lei. Kan ikke bruke utdannelsen min til noe annet. Så jeg må starte på nytt. Så vil råde deg til å ikke fortsette på barnehagelærer studiet om du ikke ønsker å jobbe i barnehage til du blir pensjonist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er ett pluss for meg 😉 

Har snakket med en nå som jobber med dette og hun sier det er veldig mange ufaglærte. Stoler heller på hun jeg. 

Anonymkode: 774ab...936

Jobber med dette jeg også, og jeg kan si at du nesten med sikkerhet ikke vil få jobben. Det er økt krav om utdanning på institusjon, hvorav minst 80% må ha relevant utdanning. De resterende 20% vil da bli besatt av folk uten utdanning men med mange års erfaring i feltet. Du er ikke der. Bare ta en titt på utlysninger. Samtlige har krav om 3årig relevant utdanning. Hvis du har valgt feil utdanning tror jeg det er bedre å starte på barnevernutdanningen. Da lærer du det du bør kunne, og du vil prøve deg i praksis før du evt er ferdig utdannet. Overraskende mange med egne erfaringer fra barnevernet dropper ut, fordi de ikke har lagt det bak seg og det blir for nært. De klarer ikke være en god miljøterapeut. 

Men som sagt, bare å søke jobb. Men forbered deg på å bli skuffet. 

Anonymkode: 7ff6e...332

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, vesla1985 skrev:

Hei. Nei du har ikke rett utdannelse til det.  Jeg er førskolelærer og gått lei. Kan ikke bruke utdannelsen min til noe annet. Så jeg må starte på nytt. Så vil råde deg til å ikke fortsette på barnehagelærer studiet om du ikke ønsker å jobbe i barnehage til du blir pensjonist. 

Jeg er straks ferdig og kan ikke det nei. Hva jobber du med nå? Rart jeg vet om mange som er assister uten utdanning da. 

Mindre årig flyktninger da??

Anonymkode: 774ab...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er straks ferdig og kan ikke det nei. Hva jobber du med nå? Rart jeg vet om mange som er assister uten utdanning da. 

Mindre årig flyktninger da??

Anonymkode: 774ab...936

Selvfølgelig kan du slutte selv om du bare har et år igjen, du ønsker du tydeligvis ikke å jobbe med det. Helt idiotisk å bruke tid og penger på å fullføre noe du ikke liker. 

Jeg jobber på institusjon for ungdom. Hvis du gidder å lese hva jeg sier er det mange institusjoner som har ansatt ufaglærte men reglene endrer seg. Nå må det være 80% og resten går til de som har vært i yrket i alle år. Skjønner ikke hvorfor du konsekvent ignorerer det jeg sier? Det er veldig frustrerende når jeg forsøker å hjelpe deg. Virker ikke akuratt egna til å jobbe med vanskeligstilte ungdom når du holder på sånn. For det er slikt ungdommer gjør. 

EMA-bolig er det færre og færre av, da mange har blitt lagt ned. Drt er såpass få som kommer inn i Norge i året at de fleste blir sendt på omsorgsinstitusjon. Men det er noen igjen. Der er det noe mer åpent for folk uten utdanning. 

 

Anonymkode: 7ff6e...332

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...