Gå til innhold

Har jeg blitt voldtatt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er helt sjokkerende å se hvor mange som hopper til en konklusjon.

1. "Han sa han bare var brisen"
En samtale dagen derpå hvor hennes vennine spør "hvordan er formen" og han svarer "bra, jeg var bare brisen" er plutselig et bevis på at han ikke var beruset og han var ved sine fulle fem?

Så om f.eks TS svarte sin vennine når hun spurte "hvordan er formen "Bra" så må det være sant? 
Jeg tviler på at TS svarte, "nei den er dårlig, tror jeg har blitt voldtatt?"

Så hvorfor er plutselig "mannen" sin kommentar dagen derpå 100% korrekt gjengivelse, mens TS har lov å svare noe annet enn hva hun faktisk følte?

2. TS nevner ikke noe om hvordan type hyttetur dette var. Jeg har f.eks aldri vært med på at 2 single blir med et gift par på hyttetur hvor det kun er et gjesterom. Visste TS og "mannen" om at de begge var med? Var det et forsøk fra venneparet til TS å spleise disse 2?
Alt for mange detaljer som ikke blir fortalt.

3. til TS: Ingen andre enn deg kan si hvordan du opplevde det og følte det. Ingen av oss kan si noe om du ble voldtatt eller ikke.
Du har dratt på en tur og har hatt sex i beruset tilstand. Du må selv vurdere hele settingen, fra hvor du var, med hvem du var og hva som var "bakteppe" for turen. 

Om du oppriktig føler deg voldtatt, så skal du anmelde det. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom en mann har sex med ei jente mens hun sover og er full er det voldtekt. Selvsagt!!

Dersom man er full og har samtykkende sex men ikke husker det er det ikke voldtekt. Hvilken av de to som var tilfellet her vet vi faktisk ikke. Det er fullt mulig å inngå i sex som man vanligvis ikke hadde ønsket når man er full. For alt vi vet kan dere faktisk ha flørtet hele kvelden siden du ikke husker noe av hele kvelden. 

Jeg forstår at dette er en upopulær mening, men det ER faktum at ikke all sex vi ikke husker å ha er voldtekt. Av denne grunn kommer jeg til å lære gutten min å ALDRI ha sex med ei jente som er beruset fordi hun kan ende opp med å ikke huske og anklage dagen etter. Jeg syntes det er problematisk at vi ikke lenger noen gang kan snakke om at det går ann å være full og bli med på ting man normalt ellers ikke ville gjort uten at det er voldtekt likevel. Gutter kan i opphisselse og rus ende opp med å tøye grensene og gjøre ting de normalt sett ikke ville gjort i edru tilstand absolutt MEN det kan jenter også men det skal liksom ikke snakkes om lenger.

Anonymkode: 59e08...d33

• Liker 8
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo nettopp det hun lurer på. Det er like mye voldtekt uansett hvem og hva tilstand den ene eller den andre er i da det begås mot en person som ikke er i stand til å motsette seg.

Anonymkode: 22407...31c

Men hvordan vet du at noen i denne historien ikke var i stand til å motsette seg sex? 

Anonymkode: 58a92...e32

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dersom en mann har sex med ei jente mens hun sover og er full er det voldtekt. Selvsagt!!

Dersom man er full og har samtykkende sex men ikke husker det er det ikke voldtekt. Hvilken av de to som var tilfellet her vet vi faktisk ikke. Det er fullt mulig å inngå i sex som man vanligvis ikke hadde ønsket når man er full. For alt vi vet kan dere faktisk ha flørtet hele kvelden siden du ikke husker noe av hele kvelden. 

Jeg forstår at dette er en upopulær mening, men det ER faktum at ikke all sex vi ikke husker å ha er voldtekt. Av denne grunn kommer jeg til å lære gutten min å ALDRI ha sex med ei jente som er beruset fordi hun kan ende opp med å ikke huske og anklage dagen etter. Jeg syntes det er problematisk at vi ikke lenger noen gang kan snakke om at det går ann å være full og bli med på ting man normalt ellers ikke ville gjort uten at det er voldtekt likevel. Gutter kan i opphisselse og rus ende opp med å tøye grensene og gjøre ting de normalt sett ikke ville gjort i edru tilstand absolutt MEN det kan jenter også men det skal liksom ikke snakkes om lenger.

Anonymkode: 59e08...d33

Jeg tror de fleste vet veldig godt, at man kan ha sex frivillig uten å huske det. Jeg har da lest utallige her inne på KG skrive at de feks alltid får blackout når de drikker, at de ender opp med å ha sex hver gang de drikker seg til blackout osv. Det jeg synes er merkelig er når folk anklager en mann for voldtekt når de ikke en gang kan huske å ha hatt sex, når man samtidig vet at det er fullt mulig å ha frivillig sex under en blackout. Ingen av mine venninner som aller mest sannsylig har hatt sex under blackout, har anmeldt det, de har sagt at nå skal jeg drikke mindre, for dette var bare veldig kleint.  Det blir noe helt annet om man feks våkner opp med skader på kroppen, eller at undersøkelse av skjede viser at legen kan si med stor sannsynlighet at dette har foregått ufrivillig, eller at andre som har vært med ut sier at den som tror seg voldtatt forsøkte å komme seg vekk fra mannen hun traff ute. Da er det langt mer rimelig at man tar det videre til de rette myndigheter. Synes det er rart at flere i denne tråden tar det for gitt at TS har blitt voldtatt, men tar null hensyn til mannen i denne tråden som kanskje er helt uskyldig. Hvis TS etter dette mener at hun har blitt voldtatt, så bør hun slutte å skrive her, og heller ta en tur til politistasjonen slik at hun kan bli undersøkt både for DNA og skader. Jeg er selv kvinne og ønsker at voldtektsforbrytere skal bli tatt, men samtidig er det en annen part her, nemlig mannen, og jeg vil ikke at en eventuellt uskyldig mann skal få på seg at han er en voldtektsforbryter

Anonymkode: 58a92...e32

• Liker 6
Skrevet

Jeg har våknet ved siden av fremmede mennesker jeg aldri noensinne kan huske å ha sett før flere ganger.

Tenker at "jeg hadde det sikkert gøy i går", og ikke "jeg må ha blitt voldtatt".

Anonymkode: 145fd...e31

• Liker 7
Gjest Familytree
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal jeg gjøre??

Ja, gå til legen! Stør klem til deg, hva en fryktelig scenario😥

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun kan velge å bare la dette gå, og ikke gjøre det til en stor sak. Livet er så kort, og hun har ikke fått noen fysisk skade. Mitt råd er å se på det som et mulig fylleligg og gå videre. 

Anonymkode: 71318...812

Fysiske skader er mer enn blåmerker og blødende sår. Hvis ts har blitt smitta av av klamydia, syfilis, hiv eller kjønnsvorter, så er det i denne sammenhengen fysiske skader. 

Og hva om hun har blitt gravid?

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, C8H10N4O2 skrev:

Fysiske skader er mer enn blåmerker og blødende sår. Hvis ts har blitt smitta av av klamydia, syfilis, hiv eller kjønnsvorter, så er det i denne sammenhengen fysiske skader. 

Og hva om hun har blitt gravid?

Dette risikerer man jo uavhengig av om sexen har vært frivillig eller ei.. 

• Liker 2
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er meste sannsynlig. Du delte tilfeldigvis rom med en voldteksmann, eller du ble kåt og ville pule når du var dritings. Det er lov å bruke hodet.

Du risikerer å ødelegge livet til en person, basert på en følelse og noe du trur. Skjerpings!

Anonymkode: 145fd...e31

Tenkte ikke person som kledde av en overstadig beruset venninne på tur med sin venninne, som hun stolte på. 

Tror du folk går rundt å puler rundt i en liten vennekrets. Hva slags folk er du rundt?😤

Anonymkode: e7217...a30

Skrevet
10 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

Dette risikerer man jo uavhengig av om sexen har vært frivillig eller ei.. 

Det krangler jeg ikke på.

Skrevet

Det er påfallende hvor mange her som virker å mene at å være for full er synonymt med å virke helt vekk. Jeg gikk på en smell senest for to uker siden på en vinkveld der jeg ble ivrig på vinen, drakk fra kartong og mistet oversikten over hvor mye jeg drakk. Først da vi reiste oss for å dra slo alkoholen skikkelig inn, og jeg kjente at jeg var overstadig beruset. Jeg husker at vi gikk ut, men der stopper hukommelsen min. På vei hjem kjøpte jeg nattmat, sendte en videohilsen til en venninne fra en venninnes telefon og da jeg kom hjem hadde jeg sex med samboeren min. Både samboeren min og de jeg tok følge med hjem var overrasket over at jeg hadde blackout, fordi jeg fremsto brisen men ikke drita. Jeg har sett videoen som ble tatt på venninnen min sin telefon, og selv om jeg synes jeg virker god i formen ser det absolutt ikke ut som at jeg er blackout-full. Jeg føler heller ikke at samboeren min skal føle han voldtok meg fordi jeg ikke husker noe, og det var jeg som hadde tatt initiativ selv om jeg ikke husker det. Jeg har ikke for vane å bli så full, og det er første gang på mange år at jeg har fått blackout, men det skjedde. 

Jeg kan ikke vite noe om hva som har skjedd med TS, men tenker at vi ikke kan ta utgangspunkt i at hennes selvopplevde beruselsesnivå var like tydelig for de andre, og at det dermed ikke kan utelukkes at hun kan ha gikk samtykke i en tilstand som virket grei.

Anonymkode: 1b255...b70

• Liker 7
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. I helgen var jeg på hyttetur med ei veninne, mannen hennes og en venn av mannen hennes. Vi er i starten av 20 årene, vennen til mannen hennes er i slutten av 20 årene. Veninnen min og mannen hennes eier hytten og jeg og vennen til mannen hennes sov på gjesterommet, køyeseng. Jeg sov nederst og han øverst. Lørdags kveld drakk vi litt for mye, det er svarte hull i hodet mitt hvor jeg ikke huser meste parten av kvelden etter jeg begynte drikke. Husker at venninnen min fikk en telefon og gikk ut, mannen gikk etter da hun ble vekke så lenge, så husker jeg ikke stort mer annet enn at jeg var så full og følte meg dårlig så jeg gikk og la meg. Må vel ha vært rundt 22 tiden. Dagen etter våknet jeg uten ullgenser og bare truse, og trusa var ikke helt på meg.. Jeg kjente at jeg var våt nedentil, det var sperm i sengen, og jeg kunne kjenne at jeg hadde hatt "sex"....  jeg tror jeg har blitt voldtatt??? er så redd. tør ikke fortelle det til noen. Denne mannen er veldig skummel, og bestemt. Hva skal jeg gjøre???? Hjelp! 

Anonymkode: 29551...b4c

Nå ser jeg de vante gruppene hamrer løs igjen; «alltid anmeld» mot «du kan ikke anmelde med mindre du er 100% sikker». 

Jeg er for så vidt nærliggende siste gruppe, men tenker likevel; er det ikke en mellomvei du kan starte? Hva med å gå til voldtektsmottaket(?) å bare si akkurat det du har sagt her?

De har jo ekspertise som kan hjelpe deg, sikre spor osv. Ergo holder du dørene åpne fram til du eventuelt vet eller kommer på mer.

Skrevet
5 minutter siden, Grandidosa83 skrev:

Nå ser jeg de vante gruppene hamrer løs igjen; «alltid anmeld» mot «du kan ikke anmelde med mindre du er 100% sikker». 

Jeg er for så vidt nærliggende siste gruppe, men tenker likevel; er det ikke en mellomvei du kan starte? Hva med å gå til voldtektsmottaket(?) å bare si akkurat det du har sagt her?

De har jo ekspertise som kan hjelpe deg, sikre spor osv. Ergo holder du dørene åpne fram til du eventuelt vet eller kommer på mer.

Enig her. Man trenger ikke å gjøre noe forhastet, men lurt å sikre eventuelle spor dersom du senere vil anmelde. 

Gjest Karlsson
Skrevet

Hvorfor drakk du deg så full? Du er i starten av 20 årene. Da er du voksen og skulle visst om faren med alkohol når du ligger andre steder sammen med andre. Beklager, men da har du ikke noe med alkohol å gjøre. Det må du holde deg langt unna, hvis du ikke skal sove hjemme hos deg selv eller sammen med venninner. Voldtektsmenn tar lett fulle jenter. 

Du må fortelle det til venninnen din og anmelde han. Ikke hold det for deg selv. Du skulle gått til legevakten med en gang. Håper det finnes bevis så du får han dømt, ellers blir det bare ord mot ord. 

Skrevet
6 minutter siden, Karlsson skrev:

Hvorfor drakk du deg så full? Du er i starten av 20 årene. Da er du voksen og skulle visst om faren med alkohol når du ligger andre steder sammen med andre. Beklager, men da har du ikke noe med alkohol å gjøre. Det må du holde deg langt unna, hvis du ikke skal sove hjemme hos deg selv eller sammen med venninner. Voldtektsmenn tar lett fulle jenter. 

Du må fortelle det til venninnen din og anmelde han. Ikke hold det for deg selv. Du skulle gått til legevakten med en gang. Håper det finnes bevis så du får han dømt, ellers blir det bare ord mot ord. 

Hvorfor oppfordre til anmeldelse når ts ikke engang vet om hun har BLITT voldtatt???

Anonymkode: d9507...4ed

• Liker 5
Skrevet
32 minutter siden, Grandidosa83 skrev:

Det kan også være lurt å ta en prat med de andre som var tilstede, for å få litt mer klarhet i hvordan kvelden utartet seg..

De fleste av oss har gått på noen smeller i fylla, som vi ikke ville gjort i edru tilstand. Det i seg selv er ikke nødvendigvis et grunnlag for stort annet enn litt selvkritikk, og litt lærdom til en senere anledning. 

Slik dette fremstår, så er det umulig å fastslå hverken det ene eller det andre! 

• Liker 1
Gjest Karlsson
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor oppfordre til anmeldelse når ts ikke engang vet om hun har BLITT voldtatt???

Anonymkode: d9507...4ed

For meg høres det ut som en voldtekt men jeg vet ikke, så vanskelig det der. Uten bevis og vitner kommer en ikke langt dessverre. Alkoholen     har ødelagt mye her. Det er helt sikkert.

Skrevet

Du var dritings og husker ikke om du har hatt sex engang. Så skrikes det anmeld mannen. Stakkars fyr hvis det overhodet ikke er snakk om ufrivillig sex her! Kan du snakke med ham feks ? Folk må slutte å drikke seg fra sans og samling. 
Hilsen kvinne 

Anonymkode: 9a495...97a

• Liker 5
Skrevet (endret)

Dette med blackout.... hvor vanlig er det egentlig ? 🤔

Høres ut som det er veldig vanlig, men har aldri hatt det selv. Ihvertfall ikke når jeg var på Ts alder. Har lært at det er noe som i første rekke rammer folk som er nærmest alkoholikere.

Og hvis hun aldri har hatt det- hva er sannsynligheten for at det kom så plutselig? Når Ts tydeligvis ikke har opplevd det før?

Har vondt av Ts, håper hun følger rådene her både hva gjelder det med kjønnssykdommer og graviditet, og at hun oppsøker hjelpeapparatet slik at hun får hjelp med psyken. For egen sjelefred bør hun ta kontakt med de andre som var tilstede, i første rekke vertskapet for å høre om de kan fylle inn informasjon. 

Jeg syns også det er veldig rart å plassere to single av motsatt kjønn på samme rom. Lett å være etterpåklok, men hvis man blir plassert i en slik setting attpåtil med en mann man har dårlig magefølelse overfor, da må man passe på seg selv og nekte. Magefølelse skal man lytte til. 

Ts burde også ha snakket med venninna om morgenen etter, tatt med seg laken ol. Men som sagt, skjønner at Ts ikke tenkte så langt. Uten noen bevis kommer hun ikke langt med å anmelde fyren, tror jeg. 

Ts; jeg tror du har opplevd et overgrep (kaller det bevisst ikke voldtekt) og føler veldig med deg. Sett det på kontoen for slag livet gir. Og vær ærlig med venninna di og fortell din versjon. Hun har rett til å vite om hendelsen. Andre kvinner kan også bli offer for drittsekken....

Hilsen mor til flere unge jenter ❤️

Endret av Helgeline
  • Liker 2
Skrevet
5 timer siden, Roci skrev:

Men vagina kan ikke produsere sæd uansett hvor alkoholforgiftet man er. Det er ikke mulig å forveksle sæd med utflod eller tiss - sæd har en helt særegen lukt og konsistens.

Fersk sæd er ikke til å ta feil av, nei – gårsdagens rester kan imidlertid være det.

Anonymkode: 6c9c6...342

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...