Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva, jeg angrer ikke på mine to barn, jeg elsker de selvsagt høyt. Men når det er sagt, så var ikke foreldrerollen riktig for meg 😢 Jeg er en introvert og beskjeden type som trenger mye egentid. Gutta mine er nå 8 og 5 år. Jeg bestemte meg allerede da yngstemann var 1 år at jeg aldri i verden skulle få flere barn. 
Skilt ble jeg også. Jeg elsker barna, men liker ikke å være mor 😢

Anonymkode: f0bb1...71b

Sånn føler jeg det også. Er glad jeg fikk de to jeg fikk, og ønsket meg også barn veldig! Men morsrollen og alt dette var ikke egentlig for meg..

Anonymkode: 1e114...237

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Angrer overhodet ikke. Har tre barn og det å være mamma er min viktigste rolle her i livet. Jeg elsker å være mamma, selv om det absolutt ikke er lett hele tiden. Jeg kunne aldri ha tenkt meg et liv uten barn.

Anonymkode: 79c05...899

Og ingenting er jo bedre enn at du har tatt det riktige valget for deg 😊

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Easy5 skrev:

Fikk faktisk den kommentaren i helga. At jeg var egoistisk. Altså 🙄 Ovenfor hvem? Mine ufødte barn da eller? Og det er heller ingenting galt med å være egoistisk. Ikke litt redd for å innrømme det engang. Ja til meg selv i første rekke. 

Hehe er helt enig. "Favoritten min"; Jeg fikk beskjed om at makan til egoist jeg var som ikke ville gi foreldrene mine barnebarn. 

Jeg bare.. wtf feiler det deg?! 

Vittigste er vel at mamma alltid har støttet meg og mitt valg om å ikke få barn, og å sterilisere meg. Hun har alltid sagt at det er mitt valg, og at uansett om jeg endrer mening eller ikke, så kommer hun alltid støtte meg ❤️ helt siden jeg første gangen sa at jeg tror ikke jeg vil ha barn jeg sånn rundt 20 år siden :)

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, HunSomSaDetRettUt skrev:

Jeg støtter deg! Ditt valg er rett for deg. Blir som å spise på restaurant og folk mener de har bestilt rett, og du feil🧐😂

Ikke sant ☝️ 😅

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg angrer offte, og hadde jeg visst det jeg vet i dag, hadde jeg ikke fått barn!

Elsker selvfølgelig barna mine, men jeg hater tidvis foreldrerollen og ikke minst alt stress, mas og støy. Visste selvsagt at det ikke er noen dans på roser å få barn, men hvor jævlig det tidvis kan være hadde jeg ingen forutsetning for å skjønne før det var for sent.

Så nå er det bare å holde ut til de blir store nok til å klare seg litt mer selv, og mor kan gjennopta livet sitt.

Anonymkode: e7b2f...42b

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Jeg har jo vært «heldig» som tok valget mitt og slipper å havne i den situasjonen. Å si at jeg synes synd på deg vil nok kanskje høres litt spesielt ut, men det er jo det jeg innerst inne synes. Jeg håper du får det beste livet for deg når de blir voksne og du kan få ditt liv tilbake 😊

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, S4050-R40B skrev:

Hehe er helt enig. "Favoritten min"; Jeg fikk beskjed om at makan til egoist jeg var som ikke ville gi foreldrene mine barnebarn. 

Jeg bare.. wtf feiler det deg?! 

Vittigste er vel at mamma alltid har støttet meg og mitt valg om å ikke få barn, og å sterilisere meg. Hun har alltid sagt at det er mitt valg, og at uansett om jeg endrer mening eller ikke, så kommer hun alltid støtte meg ❤️ helt siden jeg første gangen sa at jeg tror ikke jeg vil ha barn jeg sånn rundt 20 år siden :)

Den hører jeg aldri da jeg har to søstre med to barn hver. Så foreldrene mine er jo besteforeldre til 4. Pluss pelsbarna mine som jo jeg anser som mine barn. Men mamma og pappa støtter meg heldigvis, og selvfølgelig kjæresten min som heller ikke vil ha barn. Jeg er jo 32 år nå, og de har sagt at de hele livet har sett for seg at jeg ikke kom til å ville ha barn, så de kjenner meg godt. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg har aldri drømt om barn, men siden mannen ville ha, så ble det sånn. Elsker barna og har et fint liv med dem. Men tror ikke jeg hadde vært mindre lykkelig om jeg ikke fikk barn. Hvorvidt mitt liv er bra eller ikke, avhenger ikke av mine barn. Kunne helt sikkert hatt et spennende, rikt og herlig liv uten barn også!

Anonymkode: d165f...32b

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Easy5 skrev:

Den hører jeg aldri da jeg har to søstre med to barn hver. Så foreldrene mine er jo besteforeldre til 4. Pluss pelsbarna mine som jo jeg anser som mine barn. Men mamma og pappa støtter meg heldigvis, og selvfølgelig kjæresten min som heller ikke vil ha barn. Jeg er jo 32 år nå, og de har sagt at de hele livet har sett for seg at jeg ikke kom til å ville ha barn, så de kjenner meg godt. 

Er yngst av 3 søsken her, og ingen av oss har barn. Og mest sannsynlig kommer ingen av de å få barn heller. Men, aldri si aldri.  Bare andre folk i nær familie som på en måte har "lagt det på meg" å gi mamma barnebarn 🙄 og nå som det definitivt ikke skjer så er det jeg som er egoist. Mamma har selv bedt de holde kjeft, det er en mening hun ikke har, og ikke vil forbindes med. Men det kommer stadig "drypp", spesielt fra tanter og kusiner, om at de har rett og jeg har feil.😅😁

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, S4050-R40B skrev:

Er yngst av 3 søsken her, og ingen av oss har barn. Og mest sannsynlig kommer ingen av de å få barn heller. Men, aldri si aldri.  Bare andre folk i nær familie som på en måte har "lagt det på meg" å gi mamma barnebarn 🙄 og nå som det definitivt ikke skjer så er det jeg som er egoist. Mamma har selv bedt de holde kjeft, det er en mening hun ikke har, og ikke vil forbindes med. Men det kommer stadig "drypp", spesielt fra tanter og kusiner, om at de har rett og jeg har feil.😅😁

Åh som jeg kjenner meg igjen på akkurat det 😅 Her er det også spesielt tanter og kusiner som blander seg mest. Og bestemoren min på farsiden. Hun er svært kristen og ekstremt kontroversiell. Jeg skal innrømme at jeg ikke bryr meg om hva de mener om at jeg ikke vil ha barn. Men jeg blir fryktelig provosert over tankegangen om at barn er livet og alt det der. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg angrer ikke på at jeg fikk barn, men det er mye i denne «familiepakka» jeg ikke var forberedt på. Ting som er veldig vanskelig for meg sosialt sett. Må stadig pushe meg selv der. Sånn er det bare 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 31a21...4dc

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Easy5 skrev:

Åh som jeg kjenner meg igjen på akkurat det 😅 Her er det også spesielt tanter og kusiner som blander seg mest. Og bestemoren min på farsiden. Hun er svært kristen og ekstremt kontroversiell. Jeg skal innrømme at jeg ikke bryr meg om hva de mener om at jeg ikke vil ha barn. Men jeg blir fryktelig provosert over tankegangen om at barn er livet og alt det der. 

Holdt på å si jeg har "heldigvis" ingen besteforeldre jeg kan skuffe der, alle uteom bestemor var døde før jeg ble født, og bestemor gikk bort når jeg var 13. 

Men ja, jeg blir også provosert av den tankegangen altså, og hvor forbaska frekke folk har tendens til å bli. Men blir stadig frekkere tilbake,  helt sluttet å være flink/snill i mine svar, er så lei hehe.

Så blir kusinene mine så dødlig fornærma når jeg ikke vil ofre min tid for å være barnevakt for småtrolla deres 🙄 😅

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, S4050-R40B skrev:

Holdt på å si jeg har "heldigvis" ingen besteforeldre jeg kan skuffe der, alle uteom bestemor var døde før jeg ble født, og bestemor gikk bort når jeg var 13. 

Men ja, jeg blir også provosert av den tankegangen altså, og hvor forbaska frekke folk har tendens til å bli. Men blir stadig frekkere tilbake,  helt sluttet å være flink/snill i mine svar, er så lei hehe.

Så blir kusinene mine så dødlig fornærma når jeg ikke vil ofre min tid for å være barnevakt for småtrolla deres 🙄 😅

Åhh! Du er seriøst min soulmate! 😍😅 Jeg har jo søstre som har barn og «krever» at jeg er barnevakt. Vet de fleste synes det er dårlig gjort av meg å si nei, men det brur jeg meg ikke om. Jeg skal ikke ha egne barn, da skal jeg hvertfall ikke ha andres barn. Dessuten er spying det verste jeg vet, og i mine øyne gjør barn det hele tiden. #neitakk 

• Liker 5
Skrevet

Åhh! Du er seriøst min soulmate! 😍😅 Jeg har jo søstre som har barn og «krever» at jeg er barnevakt. Vet de fleste synes det er dårlig gjort av meg å si nei, men det brur jeg meg ikke om. Jeg skal ikke ha egne barn, da skal jeg hvertfall ikke ha andres barn. Dessuten er spying det verste jeg vet, og i mine øyne gjør barn det hele tiden. #neitakk 

😄 nå bor jeg heldigvis såpass langt unna at jeg ikke blir spurt om å være barnevakt lenger, men før så var det konstant. Jeg sa nei hver eneste gang, jeg liker ikke unger, og det gjelder også de jeg tilfeldigvis er i familie med. Selvfølgelig oppfører jeg  meg rundt de, men tar ikke initiativ til å ha noe med de å gjøre. 

og ja, unger spyr, skriker, bråker og er generelt irriterende, for meg 😅 

hundevakt og kattevakt ja takk derimot hehe

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke store planer om å få barn. Var mer sånn «det får gå som det går». Men når jeg ble uplanlagt gravid så bestemte jeg meg for å beholde barnet og det er det beste valget jeg har tatt!❤️ Hun er vår øyesten og har gitt livet mitt en helt ny mening❤️ Trives veldig godt som mamma🙏🏼

Anonymkode: ac79c...2ae

• Liker 4
Skrevet

Har tre barn, vil ha en til 

Anonymkode: a19d4...59d

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, S4050-R40B skrev:

😄 nå bor jeg heldigvis såpass langt unna at jeg ikke blir spurt om å være barnevakt lenger, men før så var det konstant. Jeg sa nei hver eneste gang, jeg liker ikke unger, og det gjelder også de jeg tilfeldigvis er i familie med. Selvfølgelig oppfører jeg  meg rundt de, men tar ikke initiativ til å ha noe med de å gjøre. 

og ja, unger spyr, skriker, bråker og er generelt irriterende, for meg 😅 

hundevakt og kattevakt ja takk derimot hehe

Svarer jeg meg selv her inne? 🤪 Jeg var ikke klar over at det fantes folk som deler nøyaktig samme oppfatning som meg. Men jeg må si at jeg er litt glad jeg ikke er alene 😅

• Liker 1
Skrevet

Svarer jeg meg selv her inne? 🤪 Jeg var ikke klar over at det fantes folk som deler nøyaktig samme oppfatning som meg. Men jeg må si at jeg er litt glad jeg ikke er alene 😅

Hehe, kunne trodd det, men godt vi er flere ja 👍😊 sjelden jeg snakker med andre som er så enig med meg. 

Skrevet

Har aldri en gang tenkt tanken at man kan angre på sine barn, det er jo en del av deg fra dagen de er født☺️ At man av og til skulle ønskt at man hadde mer tid til seg selv - eller fått barn med en annen partner er en helt annen sak😅 - men angret på at jeg fekk barn har aldri skjedd. Det motsatte føles faktisk veldig vondt bare å tenke på.. 

Anonymkode: 034c4...478

• Liker 7
Skrevet

Jeg angrer ikke litt engang og har aldri kjent på den følelsen. Barnet mitt er jeg ikke bare glad i, jeg er så takknemlig for han og livet er helt utenkelig uten. Det er ikke barnet i seg selv som gjør meg lykkelig, det er da virkelig ikke hans oppgave. Men han hører til i livet mitt og jeg i hans. Jeg blir glad av å tenke på han, se på han, og selv om det er slitsomt så er det så verdt det. 

Når det er sagt så synes jeg så klart at alle skal få gjøre som de vil :)

Anonymkode: 72c2d...ae6

• Liker 4
Skrevet

...og jeg var dypt ulykkelig over sekundær infertilitet. Varte i mange år. Samtidig var det deilig når barnet mitt vokste til og ikke måtte følges/hentes i barnehage, bleieskift, oppdragelse etc. 

Etter å ha truffet en ny mann kom endelig barn nr 2, og jeg kjenner på en dyp, indre glede og tilfredshet. Jeg elsker begge barna mine høyt, men-det er klart man ofrer noe. Og det er klart man savner det «gamle» livet. Mannen min og jeg gikk mye ut sammen og var sosiale. Reiste en del. Sov lenge i helgene (dette skjedde selvfølgelig når det eldste barnet mitt ikke var hos oss) og hadde sex når vi ville. 

Dette endrer seg jo når man får en baby. Men lykken og kjærligheten mellom oss og den lille veier opp for alt det vi har satt på vent for nå. Livet har mange faser- om man ønsker, så klart. Nå blir det bleieskift, matsøl, barnehage, tegninger på kjøleskapet og lekser i flere år framover. Og det er greit. Friheten får man tilbake, gradvis...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...