Gå til innhold

Anniken Jørgensens kopi-anklager


MissyB

Anbefalte innlegg

Anniken Jørgensen (aka Annijor) anklager HM for å ha stjålet/kopiert design fra hennes merke Knust Porselen:

https://www.minmote.no/#!/artikkel/24787288/anniken-joergensen-anklager-h-m-for-aa-kopiere-henne 

HM på sin side, sier at deres dress var designet lenge før Anniken slapp sin, og at de dermed ikke kan ha kopiert henne: 

https://www.minmote.no/#!/artikkel/24789471/h-m-slaar-tilbake-mot-annijor-avviser-kopi-anklager 

I sine anklager skriver Jørgensen krast om HM og «slaveri», slik hun har gjort utallige ganger tidligere. Men reklamerer villig for både ZARA og Nelly og andre fast fashion kjeder. 
 

Hva synes dere, er kritikken mot HM og kopi-anklagene berettiget? Jeg synes ikke det. Hører med til historien at jeg synes hun er en superhykler fra før. For noen uker siden hadde hun en tåredryppende fortelling i storyen på IG om at hun ikke fikk sove for hun hadde så klimaangst, og folk måtte våkne før det var for seint. Like etter satt hun seg på flyet til LA. Hun reklamerer og oppfordrer til forbruk gjennom klær og sminke, og later som hun redder verden med «Love beauty and Planet» produkter. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror på at H&M har utviklet sin modell før de har sett hennes. Dessuten synes jeg at jeg har sett dette før, ikke noe unikt design. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så flaut! Flaut. Flaut. Flaut. Dette må være noe av det mest innbilske jeg noensinne har lest. Hvem tror hun at hun er? Klesmerket hennes har så vidt folk her i landet hørt om, spesielt med tanke på andre aldersgrupper enn snittalderen på bloggleserne hennes - og IKKE MINST: sammenlignet med milliardærkjeden H&M. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne dressen går det ti på dusinet av akkurat nå. Definitiv ikke unik. Definitivt designet av andre før henne.

Hun bør jo egentlig passe seg, så ikke hun blir beskyldt for plagiat.. . Mange av de andre plaggene hennes har nemlig vi «sett før».

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Stargaze skrev:

Denne dressen går det ti på dusinet av akkurat nå. Definitiv ikke unik. Definitivt designet av andre før henne.

Hun bør jo egentlig passe seg, så ikke hun blir beskyldt for plagiat.. . Mange av de andre plaggene hennes har nemlig vi «sett før».

Finner akkuray det samme plagget hos Zalando,Nelly,Cubus,Zara,og minst 20 andre kjeder.

1 googlesøk så ser man jo det..

Ikke akkurat ett orginalt plagg.

Men hva er bedre enn litt blest rundt egen kolleksjon..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wilhelmine
45 minutter siden, Stargaze skrev:

Denne dressen går det ti på dusinet av akkurat nå. Definitiv ikke unik. Definitivt designet av andre før henne.

Hun bør jo egentlig passe seg, så ikke hun blir beskyldt for plagiat.. . Mange av de andre plaggene hennes har nemlig vi «sett før».

Helt enig! Slike hvite dresser er jo skikkelig trendy, så man finner dem vel hos nesten alle de store motehusene - og i kjedebutikkene. 

Flaut at hun tror hun har funnet opp dette. Sånn er det forresten med mote. Designere kopierer hverandre hele tiden og lar seg inspirere av hverandre. SÅ like var de to dressene heller ikke, selv om begge er hvit dress med kort jakke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte det samme som de fleste. Det er ingenting unikt med drakten hun har laget. Håper egentlig noen anmelder henne for plagiat... Som om hun har funnet opp noe helt nytt vi aldri har sett før..... 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig nysgjerrig på hvorfor hun anklager H&M for det og ikke andre store merker også. For hun var ikke først ute med det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...