Gå til innhold

Hjelp! Hvilke utdannelse kan passe for meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle,

jeg trenger virkelig hjelp. Jeg begynte på et studie i høst som er sterkt preget av matematikk og programmering. Tenkte jeg ville klare det siden jeg er veldig interessert i naturvitenskap og syntes slikt er spennende. Men den gang ei. Undervurderte kanskje studiet. 

Derfor har jeg begynt å tenke nye veier. Jeg er en veldig kreativ sjel som liker å tenke nytt, og finner jeg noe jeg brenner for klarer jeg ikke å legge det fra meg. Vil anse meg selv som en sterk person som tør å stå på sitt og som ikke er redd for å snakke for seg. Jeg syntes også det er veldig spennende å jobbe med mennesker, dyr og natur, og å se samspillet mellom disse. Spesielt hvordan de reagerer i møte med hverandre.

Noe jeg også syntes er spennende er å forstå samspillet mellom noe visuelt og hvordan dette kan påvirke følelser, tanker og energien din. Om dere forstår?

Jeg syntes det er veldig vanskelig å vite hvilke retning jeg kan passe inn i. Har allerede hatt noen fri år, og begynner å bli lei av å være på søken. Har dere noen forslag å komme med??

Hilsen en sliten og forrvirra student

Anonymkode: 1304d...af5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle,

jeg trenger virkelig hjelp. Jeg begynte på et studie i høst som er sterkt preget av matematikk og programmering. Tenkte jeg ville klare det siden jeg er veldig interessert i naturvitenskap og syntes slikt er spennende. Men den gang ei. Undervurderte kanskje studiet. 

Derfor har jeg begynt å tenke nye veier. Jeg er en veldig kreativ sjel som liker å tenke nytt, og finner jeg noe jeg brenner for klarer jeg ikke å legge det fra meg. Vil anse meg selv som en sterk person som tør å stå på sitt og som ikke er redd for å snakke for seg. Jeg syntes også det er veldig spennende å jobbe med mennesker, dyr og natur, og å se samspillet mellom disse. Spesielt hvordan de reagerer i møte med hverandre.

Noe jeg også syntes er spennende er å forstå samspillet mellom noe visuelt og hvordan dette kan påvirke følelser, tanker og energien din. Om dere forstår?

Jeg syntes det er veldig vanskelig å vite hvilke retning jeg kan passe inn i. Har allerede hatt noen fri år, og begynner å bli lei av å være på søken. Har dere noen forslag å komme med??

Hilsen en sliten og forrvirra student

Anonymkode: 1304d...af5

Hm.. Utvikler? Sosionom? Veterinær eller noe innen gårdsbruk? Entreprenørskap? Psykolog? Naturforvaltning? 

Må ramset jeg bare opp de første jeg kom på til beskrivelsen din. 

Anonymkode: 495d1...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk gjennom hvordan du vil ha arbeidshverdagen din. Vil du ha strenge rutiner og rammer, eller mye frihet? Vil du jobbe med mennesker (dyr) eller maskiner? Kunne du tenke deg å drive med behandling, service, noe teknisk? 

Anonymkode: d7f3e...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lønn viktig for deg? De fleste yrker der man jobber med mennesker og/eller dyr er veldig dårlig betalt. Det samme er de fleste kreative yrker.

Kanskje du kan starte noe eget? Har du sjekket ut Gründerskolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Knirke skrev:

Er lønn viktig for deg? De fleste yrker der man jobber med mennesker og/eller dyr er veldig dårlig betalt. Det samme er de fleste kreative yrker.

Kanskje du kan starte noe eget? Har du sjekket ut Gründerskolen?

Det er dessverre sant.. har ikke sjekket ut Gründerskolen. Gjør det nå :)

Anonymkode: 1304d...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hm.. Utvikler? Sosionom? Veterinær eller noe innen gårdsbruk? Entreprenørskap? Psykolog? Naturforvaltning? 

Må ramset jeg bare opp de første jeg kom på til beskrivelsen din. 

Anonymkode: 495d1...b27

Vil utvikler si gründer, eller er det at du jobber som en utvikler hos en bedrift? Har egentlig lyst til psykologi og veterinær, men der er snittet altfor høyt for min del..

Anonymkode: 1304d...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...