Gå til innhold

Vill i hjertet på tv2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ny serie på tv2 om Tonje og kjæresten som skal bo 1 år i Canadas villmark. 1.episode var veldig bra. Kommer til å følge med på denne.

Anonymkode: d6cd8...e53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt ligger på sumo, om du har det. Tøff jente, men vær oppmerksom at de begikk en del lovbrudd under oppholdet.  

Anonymkode: 1bb5e...85e

• Liker 11
Skrevet

Ulovlig jakt, tok seg til rette med hyttebygging på privat(?) Grunn, ihvertfall uten å avklare med grunneier....

Det finnes engelskspråklige nyhetsartikler om det på nett.

• Liker 16
Skrevet

Er det ikke hu som har brukt vold mot bikkjene sine også? 

Anonymkode: c31ce...702

• Liker 19
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt ligger på sumo, om du har det. Tøff jente, men vær oppmerksom at de begikk en del lovbrudd under oppholdet.  

Endel? Løgn og bedrag, forsøpling av villmarka, drev med krypskyting, jakta utenfor sesong enda hun visste de ikke hadde lov, spurte ikke om tillatelse til å bygge hytte og dukka ikke opp i retten and so on.. og dette er forbilder som lever av sponsing. Tipper Lars Monsen er stolt! 

Fy fader. Som naturforkjemper og friluftsperson synes jeg dette bare er flaut. Folk har lenge advart om at TB er "scam" og at disse sponsorene ønsker å bli assosiert med denne type oppførsel sier jo litt.  At hun ikke er den smarteste har man jo visst lenge. Men dette!! 🤬

Eneste som var verdt å se er kunnskapen til håndverk gjort av kjæresten hennes. Han har endel praktiske kunnskaper og har nok endel av æren for at de overlevde der ute. Virker som en rolig behersket fyr i forhold til Blomseth som til tider er meget masende, støyete og ikke minst hat dårlige holdninger.

Anonymkode: e500c...6b1

• Liker 33
Skrevet

Noen som har sett mer enn en episode som vet hvordan det går med hundene? Jeg liker hun kjempegodt men jeg orket ikke se episode 2 etter at de begynte å sloss, det så ut som ihvertfall to ble alvorlig skadet? Spoiling OK! 

Anonymkode: 92ffc...365

• Liker 2
Skrevet

Hun ga ene hunden smertestillende, og det var det. Så fortsatte de som før. 

Reagerte litt på at de ikke tok med hunden med knekt tann til dyrlege men men. 

Anonymkode: ac0be...d93

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun ga ene hunden smertestillende, og det var det. Så fortsatte de som før. 

Reagerte litt på at de ikke tok med hunden med knekt tann til dyrlege men men. 

En knekt hjørnetann må definitivt til dyrlegen.. Helt hårreisende. 

Men da ser jeg ikke mer. Ønsker ikke støtte hvis det er tilfellet... 

• Liker 11
Skrevet

Det er hannhunder som i tillegg er malamutter, litt knuffing og slossing må en bare forvente. Syns hun taklet situasjonen helt greit, hun var jo tydeligvis forberedt med diverse smertestillende og førstehjelpsutstur til hund.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, stilk skrev:

Det er hannhunder som i tillegg er malamutter, litt knuffing og slossing må en bare forvente. Syns hun taklet situasjonen helt greit, hun var jo tydeligvis forberedt med diverse smertestillende og førstehjelpsutstur til hund.

Jeg kjenner meget godt til rasen, derfor synes jeg det er merkelig å fore så mange hannhunder som kan nå hverandre. Jeg ville ikke se mer fordi skadene så alvorlige ut og jeg vet jo at hun ikke har en veterinær i baklomma. Litt smertestillende hjelper lite på en så knekt tann, den sto vannrett i munnen. Det er mer enn litt knuffing når en rovtann knekker, det skal mye til :(

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner meget godt til rasen, derfor synes jeg det er merkelig å fore så mange hannhunder som kan nå hverandre. Jeg ville ikke se mer fordi skadene så alvorlige ut og jeg vet jo at hun ikke har en veterinær i baklomma. Litt smertestillende hjelper lite på en så knekt tann, den sto vannrett i munnen. Det er mer enn litt knuffing når en rovtann knekker, det skal mye til :(

Reagerte også på foringen, ville personlig plassert hundene lenger fra hverandre. Er en slik situasjon det fort oppstå uønskede konflikter. 

• Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer helt ann på, de sier selv at de tror tanna knakk fordi de dro hundene fra hverandre, og at det ikke var hundene som gjorde det. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kommer helt ann på, de sier selv at de tror tanna knakk fordi de dro hundene fra hverandre, og at det ikke var hundene som gjorde det. 

Er du klar over hvor mye krefter som skal til for å knekke en hjørnetann slik? De klarer ikke det.  Det har nok skjedd ved bitt på noe hardt som bein eller skalle. 

Helt forferdelig. Stakkars hunder. 

Anonymkode: 08dfd...57e

• Liker 11
Skrevet

Den tanna var dratt helt ut av alveolene dvs den knakk ikke men ble dratt ut hel. Dette har jeg også sett skje ved flere anledninger når hunder slåss. Det trenger ikke nødvendigvis å være like vondt som når en tann frakturerer, men saken er selvsagt en helt annen dersom en del av alveolebeinet frakturerer samtidig. 
Hilsen Veterinær

Anonymkode: af1a1...d16

• Liker 8
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den tanna var dratt helt ut av alveolene dvs den knakk ikke men ble dratt ut hel. Dette har jeg også sett skje ved flere anledninger når hunder slåss. Det trenger ikke nødvendigvis å være like vondt som når en tann frakturerer, men saken er selvsagt en helt annen dersom en del av alveolebeinet frakturerer samtidig. 
Hilsen Veterinær

Alveolene? Som i lungene? Hva mener du? Du mener at ei tann som knekker er vondere enn ei tann som blir dratt ut med rota?

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alveolene? Som i lungene? Hva mener du? Du mener at ei tann som knekker er vondere enn ei tann som blir dratt ut med rota?

Alveol er en fordypning i kjeveknoklene der tannrøttene er festet.

Tror ab mener at det er mindre vondt i ettertid. Med andre ord ikke nødvendig med veterinær behandling etterpå, ettersom hele tannen er ute og det ikke er knekte rester liggende igjen. 

Anonymkode: 04c7f...812

• Liker 2
Skrevet

Syns bare reklamen med hundene som sloss er forferdelig så kommer ikke til å se på dette programmet.

Anonymkode: e76ab...833

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hilsen Veterinær

Greide du å se det på TVen? At hele rota og alr var ute? Imponerende at en veterinær bagatelliserer dette. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Greide du å se det på TVen? At hele rota og alr var ute? Imponerende at en veterinær bagatelliserer dette. 

Kan jo være veterinær mente dette var den "minst ille", løsningen i den situasjonen de hadde satt seg i.

Og hundene slåss flere ganger i løpet av serien også. 

Skrevet
På 18.2.2020 den 11.35, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett hele serien, og det er det du nevner der som ødelegger hele serien. De tar seg til rette, setter opp en ulovlig hytte og andre ulovligheter. Ikke bra. Serien i seg selv er bra, og det er interessant å se folk og dyr i villmarken. Men foretrekker nok heller Lars Monsen og hans likemenn og likekvinner.

Anonymkode: 22cae...737

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...