Gå til innhold

Har dere troa på tinder?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har tror på Tinder! Har møtt mange flotte menn der siden jeg lasta det ned som 25 åring. Har hatt to forhold gjennom appen, men de to mennene gikk det ikke med i lengden av forskjellige årsaker. Er nå kjæreste med en fin mann jeg også møtte der. Vært sammen i to år. 

Det har vært mange dater, mange har jeg ikke hatt kjemi med, så det har blitt med en eller to møter. Har uansett til gode å møte en pussig skrue fra Tinder. Mitt syn er at mine matcher har vært særdeles oppegående menn som har hatt mye å komme med. 

Anonymkode: 77005...4b0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 2/17/2020 at 2:09 PM, AnonymBruker said:

Har hatt tinder en liten stund, og føler at det ikke er mulig å finne «the one» der. Vet ikke om jeg bare må gi det lenger tid, eller om sjansene faktisk er veldig små for å finne en potensiell kjæreste der. 

Har dere troa på tinder? 

Anonymkode: a5f43...32c

Det kommer nok an på om du er mannfolk eller kvinnfolk. 

Som kvinnfolk vil du alltids ha det veldig mye lettere i kjærlighetslivet.  Noen greie bilder og du kan velge og vrake som regel. Bare filtrere på rett måte og det kan nok ta litt tid. 

For mannfolk så er det egentlig lite vits, men mindre du er en player og ser ut som en kjekkas. Det handler jo bare om at man ser ut som noe...ikke at man trenger å være det i den online verden. 

Skrevet

Jeg hadde ikke troen og lastet ned appen for moro, men plutselig fant jeg drømmeprinsen😋

Gjest Sweet Ingrid
Skrevet

Vet ikke om jeg har troa... Jeg møtte en fantastisk mann, trodde jeg, før jul. Han var fraskilt med barn, virket som en jordnær og virkelig bra fyr. Alt på stell. Men for noen uker siden begynte jeg å fatte mistanke, og sjekket tinderen hans. Og den hoppet fram og tilbake i km hele dagen lang hver dag. Vi hadde avtalt å pause tinder, så jeg konfronterte han med det. Han påstod at det var noe galt med appen.....men etter noen dager begynte det å skje igjen. Er ikke stolt av det jeg deretter gjorde, men jeg visste at han kom til å lyve - jeg måtte derfor ta han på fersk gjerning. Jeg laget meg en falsk bruker på tinder og vips der fant jeg han. Vi matchet og han begynte å skrive, masse.... mye av det han skrev kjente jeg igjen (samme åpningsreplikk osv). Så da konfronterte jeg han igjen. Han nektet fortsatt...!! Påstod at det ikke var noen match, han var ikke på tinder, han hadde bare svart på meldinger som kom fra, ja meg da....for høflighetens skyld.

Jeg har blitt skikkelig brent nå, og det skal mye til før jeg stoler på en mann fra tinder igjen.

Ufattelig sårende, men jeg har konkludert med at han her er et godt eksempel på en mann som har vært altfor mye på Tinder. Det blir en avhengighet som er vanskelig å slutte med, selv om man har muligheten til å hoppe av karusellen.

Skrevet

Ja, jeg fant the one der. Aldri vært lykkeligere eller i et bedre forhold :) 

Anonymkode: 94b6c...1c8

Skrevet

Jeg har ikke helt troen på Tinder. Jeg vet at det finnes skikkelige folk der ute, men jeg opplever at mange bruker det som «fritidsfordriv». Litt samtale her og der. Det føles som alle har hastverk med å finne ut om man «matcher» eller går allerede videre. Med en gang samtalen «dør ut», er interessen borte allerede. Jeg savner at man har flere samtaler før man går ut på date.

Jeg får forøvrig masse matcher på en fredag- eller lørdagskveld. Da er jeg lite interessert i å starte samtalen. Jeg venter ofte til dagen etter med en «god morgen», men da svarer de selvsagt ikke. De har sikkert fyllesveipet meg med ølbriller eller har fylleangst / fyllesyk. 

Jeg foretrekker ofte de som matcher meg midt i uken. Da er de oftest mer «seriøse». Men jeg vurderer å gå over til sukker.no når min Tinder-abonnement går ut.

Skrevet
38 minutter siden, matrobot skrev:

Jeg har ikke helt troen på Tinder. Jeg vet at det finnes skikkelige folk der ute, men jeg opplever at mange bruker det som «fritidsfordriv». Litt samtale her og der. Det føles som alle har hastverk med å finne ut om man «matcher» eller går allerede videre. Med en gang samtalen «dør ut», er interessen borte allerede. Jeg savner at man har flere samtaler før man går ut på date.

Jeg får forøvrig masse matcher på en fredag- eller lørdagskveld. Da er jeg lite interessert i å starte samtalen. Jeg venter ofte til dagen etter med en «god morgen», men da svarer de selvsagt ikke. De har sikkert fyllesveipet meg med ølbriller eller har fylleangst / fyllesyk. 

Jeg foretrekker ofte de som matcher meg midt i uken. Da er de oftest mer «seriøse». Men jeg vurderer å gå over til sukker.no når min Tinder-abonnement går ut.

Både jeg(dame) og damen min brukte det som fritidsfordriv før vi møttes- ingen av oss var ute etter noe som helst egentlig. Så fant vi hverandre da. Boom 😂🙏🏻

Anonymkode: 94b6c...1c8

Skrevet

Jeg kjenner til en hel del etablerte par som først møttes på Tinder. Tinder er hva du gjør det til.

Anonymkode: d3093...91f

Skrevet
4 timer siden, matrobot skrev:

Har ikke helt troen jeg heller, enig i at mange bruker det som tidsfordriv. Eller at mange rett og slett ikke er seriøse, og at de ser mer etter noe uforpliktende heller enn noe som kan bli noe varig. Men akkurat det at man ønsker å matche og treffes relativt raskt ser jeg egentlig ingen problemer med. Utfordringen med å ha mange samtaler før man treffes på date er at man bygger masse forventninger på noe som ikke nødvendigvis er reelt. Mange som har brent seg på det, og så treffes man og lufta går ut av hele greia når det viser seg at man overhodet ikke har noen kjemi eller felles standpunkter. Å ikke drøye for lenge før man treffes kan da være en måte å unngå å bygge unødvendige forventninger. 

Ellers enig når det gjelder når man bruker Tinder. Skal man første treffe noen der, så er det nok lurere å matche/få matcher på en ukedag for å unngå de useriøse som gjør det i fylla. 

Anonymkode: d7924...c4d

• Liker 1
Skrevet
På 17.2.2020 den 15.19, Okapi skrev:

Av og til hadde det vært interessant å se nærmere på profilene til disse mennene som ikke når opp. Er det gitt at problemet er mannen, og ikke presentasjonen hans? For all del, jeg matcher med relativt få, og med de fleste av matchene skjer det ingenting, men jeg opplever på ingen måte Tinder som et håpløst prosjekt. Har heller ingen tro på at jeg er så voldsomt mye heitere enn de som klager i trådene her. Jeg er liten, sjenert og merkelig, har knapt en muskel i kroppen, er for tiden, ahem, mellom jobber, og er klar på alt det der i profilen. På mange måter matcher jeg beskrivelsen av en som liksom blir avvist av alt og alle, men likevel opplever jeg ikke at det er tilfelle. Ofte er det helt åpenbart min egen feil når ting skjærer seg.

For all del, det kan være det er noen som er sjanseløse, men dere som føler dere er det, har dere prøvd å finne ut hvorfor? Hva er det dere mangler, som andre har?

Godt skrevet.

Tror mange tenker at de er mer fantastiske enn hva de egentlig er for alle som ikke har hell er jo (i følge dem selv) verdens beste mann og over gjennomsnittet kjekke..

Også tror jeg at de fleste av dem sikter høyt. Det står jo ofte om at kvinnene gjør det, men det tror jeg er mer en forsvarsmekanisme typ " Du er BARE en 7-er og går etter 10-ere, og det fortjener du ikke! Jekk deg ned og ikke tro du er noe! Jeg har krav på deg!!" når de fleste kvinner (ihvertfall de jeg kjenner) IKKE sveiper på typiske kjekke menn fordi vi har hjerne nok til å skjønne hvordan disse er.

Det er liksom alltid vi som "sikter for høyt", men sannheten er vel at det er mennene som gjør det for det er en app med fokus på utseendet og menn er tross alt de som er utseendefokuserte..

Har også snakket med noen IRL som hardnakket selvsagt påsto at han sveipet på normale jenter, men da vi så igjennom var det kun typiske insta-babes han var ute etter..

Anonymkode: 12b2f...eb5

• Liker 1
Skrevet
På 19.2.2020 den 14.16, Xcase33 skrev:

Det kommer nok an på om du er mannfolk eller kvinnfolk. 

Som kvinnfolk vil du alltids ha det veldig mye lettere i kjærlighetslivet.  Noen greie bilder og du kan velge og vrake som regel. Bare filtrere på rett måte og det kan nok ta litt tid. 

For mannfolk så er det egentlig lite vits, men mindre du er en player og ser ut som en kjekkas. Det handler jo bare om at man ser ut som noe...ikke at man trenger å være det i den online verden. 

Velge og vrake for sex ja...det er jo ikke noe spesielt gøy i lengden. Det er ikke som om de fleste menn vil ha kjærlighet.

Men får høre at man er heldig som kan få masse sex som kvinne at det er superpositivt, samtidig må man ikke finne på å ha sex for da er man jo en løs hore...

Så hva sitter man igjen med da egentlig?

• Liker 1
Skrevet
På 17.2.2020 den 14.25, AnonymBruker skrev:

Åh så koselig! Men kanskje tinder har endret seg de siste 7 årene?🤷🏻‍♀️

Anonymkode: a5f43...32c

Da kan jeg si at jeg møtte min nåværende kjæreste på tinder ❤ vi har vært sammen i 2 og et halvt år, samboere i snart 2 år, og forlovet i litt over et år. Og jeg har aldri noen gang vært så forelsket, og så sikker på et forhold som jeg er nå. Via tinder fikk vi snakket ordentlig sammen før vi traff hverandre, og vi brukte god tid på å bli kjent. 

Vi klikket så godt allerede fra dag én av, og jeg er evig takknemlig for at jeg gav appen et forsøk ❤ 

Selvsagt møtte jeg også noen useriøse på tinder, og de finner man desverre overalt. Derimot lønner det seg å gjenkjenne når noen er useriøse, slik at man kan velge disse menneskene bort. Jeg møtte også andre fine, snille menn som jeg er helt sikker på var seriøse, men kjemien stemte bare ikke helt for meg, så det ble aldri noe mer. 

Anonymkode: 97509...1d5

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Tror mange tenker at de er mer fantastiske enn hva de egentlig er for alle som ikke har hell er jo (i følge dem selv) verdens beste mann og over gjennomsnittet kjekke..

Også tror jeg at de fleste av dem sikter høyt

Hvordan kan menn sikte for høyt når de sveiper alle til høyre? Det er jo ikke teknisk mulig å sikte noe lavere.

Velge og vrake for sex ja...det er jo ikke noe spesielt gøy i lengden. Det er ikke som om de fleste menn vil ha kjærlighet.

De fleste menn vil ha kjærlighet, de fleste menn er jo i forhold og mer enn 50% får barn i løpet av livet. Du kan faktisk velge og vrake, og ikke bare for sex. Det er kvinner som velger for forhold og. Det betyr ikke at du kan ta topp 10 på tinder og plukke en da, men med realistiske forventninger kan du jo velge.

Anonymkode: bc93c...a37

Skrevet
På 19.2.2020 den 10.38, AnonymBruker skrev:

Jeg har tror på Tinder! Har møtt mange flotte menn der siden jeg lasta det ned som 25 åring. Har hatt to forhold gjennom appen, men de to mennene gikk det ikke med i lengden av forskjellige årsaker. Er nå kjæreste med en fin mann jeg også møtte der. Vært sammen i to år. 

Nå er det så mye mas om dette så jeg får nesten prøve. Tips: Let opp Morten Minstelønn i løpet av uka hvis du vil ha en annereledes date.

Skrevet

Men får høre at man er heldig som kan få masse sex som kvinne at det er superpositivt, samtidig må man ikke finne på å ha sex for da er man jo en løs hore...

Så hva sitter man igjen med da egentlig?

Mange menn ønsker definitivt kjærlighet.....av de 16 ulike Myers Briggs typene så er det stort sett 3-4 varianter som er veldig *på* og etter kvinner. De bruker overfladisk sjarm, er nokså enkle og setter ofte sine egne behov først. De ser ikke etter den dypere relasjonen ganske enkelt fordi de bare er overfladiske av natur. 

Det er de typene du finner på Tinder, og på byen som regel. Skal du finne andre typer menn så må du ta en del initativ først selv. Du finner dem ikke online heller da de hater egen profilering på sosiale medier. Samtidg som de hater det overfladiske med den verdenen. 

Det er likevel ved overfladisk sjarm og den pågående naturen ved slike mannfolk man gjør det best med kvinner. Det er bare det at andre typer menn klarer ikke skuespillet ved å påta seg en sjarm som er så overfladisk at de føler blir helt feil. Fake til you make it er det jo et ordtak som heter...men vet ikke jeg. Blir tullete at man skal holde på slik også...hvis det er et must så får det bare være tenker de fleste :)

Skrevet

Har troen på tinder, men ikke meg selv. Får noen matcher men jeg gidder ikke legge energi i å skrive til noen så vet jo at det aldri blir noe annet enn tidsfordriv og til tider noe pent å hvile øynene på.

Skrevet

Jeg har brukt tinder som tidsfordriv, selvtillitsboost, sex, FF, og for å finne kjæreste. Helt klart lettere å bruke det til det 4 første alternativene, men tok ikke lange tiden før jeg fant kjæreste heller når jeg bare bestemte meg for at det var det jeg ville ha. Tror det som er viktig når man bruker tinder er å være ærlig både med seg selv og andre om hva man er ute etter. 

Anonymkode: 8e542...c9e

• Liker 1
Skrevet

Det hjelper jo ikke å være ærlig når det bare er raringer eller menn som ikke er seriøs. Begynner å lure på om det ikke finnes normale menn her jeg bor. Er jo bare profesjonelle bilder av folk som hopper 5 meter opp i lufta på ski, noe som ligner modellbilder, eller «raringen i gata.» Hvor er de helt vanlige mennene?!

Anonymkode: 4893b...127

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det hjelper jo ikke å være ærlig når det bare er raringer eller menn som ikke er seriøs. Begynner å lure på om det ikke finnes normale menn her jeg bor. Er jo bare profesjonelle bilder av folk som hopper 5 meter opp i lufta på ski, noe som ligner modellbilder, eller «raringen i gata.» Hvor er de helt vanlige mennene?!

Anonymkode: 4893b...127

De er opptatt?

Ellers kan jo normale menn ha modellbilder. Kanskje de har en fotointeressert kamerat.

Anonymkode: 2789f...9fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...