Gå til innhold

Bil som starter dårlig når motoren er varm


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en vw touran 2005 modell. Den har et merkelig problem. Den starter helt fint når den er kald. Men med en gang den er varm så kjinner den ekstra lenge før den starter. Det er byttet dieselfilter, større batteri og motortemp sensor. Men ingen ting nyttet. Har tatt feilsøking på bilen, men det eneste som ble funnet var en dyse med feil verdier. Det eneste som nyttet var å koble fra motortempsensor. Da startet bilen fint når den er varm. Men denne kan jo ikke være kobler fra...dette er også grunnen for at den sensoren ble byttet. 
noen som har vert borti lignende? Hva gjorde dere isåfall? 

Anonymkode: b9311...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kan være så mangt, bl.a. feil i prosessering av informasjon fra motortemperaturføler, f.eks i motorstyring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Dette kan være så mangt, bl.a. feil i prosessering av informasjon fra motortemperaturføler, f.eks i motorstyring.

Motortempsensoren er byttet

Anonymkode: b9311...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Motortempsensoren er byttet

Anonymkode: b9311...bc6

Ja, fikk med meg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er common rail diesel.

3ting må være på plass før oppstart. Mer enn 200omdr på starter, høyt nok dieseltrykk, mer enn 12v på batteriet.

Nå motoren er varm har du ingen gløding. Om jeg skal tippe gjetter jeg på lavt drivstofftrykk på railen. Jeg ville sjekket dyser for lekkasje. En dyse med lekkasje til retur er nok til å senke trykket nok til å forårsake startproblemer. 

Ville sjekket dysene for lekkasje. Kan gjøre det selv. Sjekk YouTube. ....

Anonymkode: d8971...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med det er common rail diesel.

3ting må være på plass før oppstart. Mer enn 200omdr på starter, høyt nok dieseltrykk, mer enn 12v på batteriet.

Nå motoren er varm har du ingen gløding. Om jeg skal tippe gjetter jeg på lavt drivstofftrykk på railen. Jeg ville sjekket dyser for lekkasje. En dyse med lekkasje til retur er nok til å senke trykket nok til å forårsake startproblemer. 

Ville sjekket dysene for lekkasje. Kan gjøre det selv. Sjekk YouTube. ....

Anonymkode: d8971...2ca

Lavt trykk vil vanligvis legge igjen feilkode, og motorlampe vil lyse. Unntak finnes selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Lavt trykk vil vanligvis legge igjen feilkode, og motorlampe vil lyse. Unntak finnes selvsagt.

Det var ihvertfall problemet på min Volvo. For stor lekkasje på 1 dyse. Pumpa brukte land tid på å få opp trykket. Treig å starte. Ingen motorlampe varsel.

Anonymkode: d8971...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Regner med det er common rail diesel.

3ting må være på plass før oppstart. Mer enn 200omdr på starter, høyt nok dieseltrykk, mer enn 12v på batteriet.

Nå motoren er varm har du ingen gløding. Om jeg skal tippe gjetter jeg på lavt drivstofftrykk på railen. Jeg ville sjekket dyser for lekkasje. En dyse med lekkasje til retur er nok til å senke trykket nok til å forårsake startproblemer. 

Ville sjekket dysene for lekkasje. Kan gjøre det selv. Sjekk YouTube. ....

Anonymkode: d8971...2ca

Du er jo helt ute å kjøre. 2005 Touran har aldri vært common rail. Den har pumpedyse.

 

Veldig vanlig feil med de er at starteren går for tregt når den er varm. Sjekk turtallet på starteren, må være minumum 280 omdreininger for at motoren skal starte normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Audiot skrev:

Du er jo helt ute å kjøre. 2005 Touran har aldri vært common rail. Den har pumpedyse.

 

Veldig vanlig feil med de er at starteren går for tregt når den er varm. Sjekk turtallet på starteren, må være minumum 280 omdreininger for at motoren skal starte normalt.

Starteren er nesten helt ny

Anonymkode: b9311...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...