Gå til innhold

Er det festesmerter eller noe annet greier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hallo

Dette med festesmerter, er det noen som har erfaring med det? 

Ved første graviditet kjente jeg ett merkbart stikk som varte i to sekunder noen dager etter eggløsning. 

Men nå.. Jeg har noe merkelig aktivitet i livmoren. Enten er det cyste eller så er det noe annet, men kan det være festesmerter også..? 

Noen dager før antatt eggløsning hadde jeg noe som stakk halveis og var litt ubehagelig i venstre side, jeg tenkte det var cyste for det minnet om det tidligere. Og så gikk det over og jeg fikk El symptomer som hodepine og El slim, men idag har det vært litt sånn bobling, jeg er 4dpo, og nå stikker det ganske merkbart på begge sider. Har også LITT mer utflod enn jeg pleier på denne tiden.. 

Har noen peiling? 

Altså, er det vits tar jeg test når det er tide på det, men orker ikke holde håpet oppe, vi har prøvd i snart to år, og jeg vil bare vite om noen har hatt det her før og det var ingenting eller kan det være festesmerter selvom det er litt diffust hvor i livmor det befinner seg? 

Anonymkode: 82025...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Festesmerter er ikke en reell ting. Det er ikke fysisk mulig å kjenne at et egg fester seg. 

Anonymkode: 0f17f...b3b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan rett å slett være en cyste, eller mensensmerter eller eggløsningssmerter. Jeg er gravid og har vært det en gang tidligere, har bare hatt festeblødning, en liten blødning da jeg forventet å få mensen, men så kom den aldri. Ingenting som heter festesmerter, ingen som kjenner når egget fester seg 

Anonymkode: 2dfa1...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror festesmerter er en reell ting. Jeg opplevde akkurat det du beskriver - et veldig tydelig stikk, ganske vondt, i to sekunder med min andremann, noen dager etter eggløsning. Med førstemann fikk jeg en festeblødning, men kan ikke huske stikket. I den aller første tiden, før testing, mener jeg å huske at jeg kjente aat det skjedde ting i livmoren, men var det smerter?, som jeg fikk forklart av noen som ligamentsmerter. 

Anonymkode: 6c751...ea0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg tror festesmerter er en reell ting. Jeg opplevde akkurat det du beskriver - et veldig tydelig stikk, ganske vondt, i to sekunder med min andremann, noen dager etter eggløsning. Med førstemann fikk jeg en festeblødning, men kan ikke huske stikket. I den aller første tiden, før testing, mener jeg å huske at jeg kjente aat det skjedde ting i livmoren, men var det smerter?, som jeg fikk forklart av noen som ligamentsmerter. 

Anonymkode: 6c751...ea0

Det var nettop det, ganske spesielt at vi begge har hatt det (og de andre som har beskrevet det) og blitt gravide :)

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan rett å slett være en cyste, eller mensensmerter eller eggløsningssmerter. Jeg er gravid og har vært det en gang tidligere, har bare hatt festeblødning, en liten blødning da jeg forventet å få mensen, men så kom den aldri. Ingenting som heter festesmerter, ingen som kjenner når egget fester seg 

Anonymkode: 2dfa1...54c

Sikkert en cyste :)

Det er noe som heter festesmerter, et kjapt søk på Google beviser det, men om det er noe som faktisk finnes er en annen ting. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Festesmerter er ikke en reell ting. Det er ikke fysisk mulig å kjenne at et egg fester seg. 

Anonymkode: 0f17f...b3b

 

Jeg vet ikke, jeg har bare lest og hørt om flere som har hatt samme opplevelse og blitt gravide, men altså det kan være tilfeldig. 

Anonymkode: 82025...53d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var nettop det, ganske spesielt at vi begge har hatt det (og de andre som har beskrevet det) og blitt gravide :)

Sikkert en cyste :)

Det er noe som heter festesmerter, et kjapt søk på Google beviser det, men om det er noe som faktisk finnes er en annen ting. 

Jeg vet ikke, jeg har bare lest og hørt om flere som har hatt samme opplevelse og blitt gravide, men altså det kan være tilfeldig. 

Anonymkode: 82025...53d

Oki, da er du gravid da ☺️ Er jo det svaret du vil ha 

Anonymkode: 2dfa1...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var nettop det, ganske spesielt at vi begge har hatt det (og de andre som har beskrevet det) og blitt gravide :)

Sikkert en cyste :)

Det er noe som heter festesmerter, et kjapt søk på Google beviser det, men om det er noe som faktisk finnes er en annen ting. 

Jeg vet ikke, jeg har bare lest og hørt om flere som har hatt samme opplevelse og blitt gravide, men altså det kan være tilfeldig. 

Anonymkode: 82025...53d

Det kan selvfølgelig være tilfeldig.

Men jeg har aldri, verken før eller siden, opplevd den typen kort intens smerte i livmor, som jeg gjorde akkurat den dagen det var det rette antall dager etter eggløsning (husker ikke nøyaktig, det er så mange år siden) til at et evt befruktet egg skulle feste seg.

Det var ikke noe jeg gikk og ventet på, eller kjente etter. Jeg gikk over gulvet, og måtte stoppe og krøke meg sammen i smerte, og så like fort var det over.

Jeg finner det bare ikke sannsynlig at jeg akkurat den ene syklusen, av de 360 syklusene jeg hadde vært gjennom på det tidspunkt, skulle ha en cyste som sprakk. To sykluser i livet (av mange hundre totalt) har jeg blitt gravid, og i den ene hadde jeg denne uventede blødningen (veldig utypisk for meg), og i den andre denne smerten som var helt unik - og begge deler skjedde noen få dager etter eggløsning, men før forventet mens.

Jeg finner det helt usannsynlig at det var noen annet enn egget som festet seg. 

Anonymkode: 6c751...ea0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har hatt det med begge ❤️ aldri hatt det bortsett fra de 2 gangene jeg har vært gravid. Ett par sekunder med intens stikking.

Anonymkode: 0f507...ef3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oki, da er du gravid da ☺️ Er jo det svaret du vil ha 

Anonymkode: 2dfa1...54c

Vi sliter med å bli gravide og har prøvd i to år. Lite sannsynlig at jeg skal bli det denne gangen, grunnen til at jeg spør er fordi mange prøvere har litt mer greie på hva som skjer i livmoren. Cyster, endometriose etc.. At jeg er gravid er ikke det svaret jeg vil ha, men jeg vil gjerne ha et realistisk svar så jeg slipper å håpe for 22 gang. Det er tull at det ikke er noe som heter festesmerter, ja det kan diskuteres om det er reellt, men at så mange beskriver det på samme måte, er for meg betydelig. Så slutt med spydighetene. 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan selvfølgelig være tilfeldig.

Men jeg har aldri, verken før eller siden, opplevd den typen kort intens smerte i livmor, som jeg gjorde akkurat den dagen det var det rette antall dager etter eggløsning (husker ikke nøyaktig, det er så mange år siden) til at et evt befruktet egg skulle feste seg.

Det var ikke noe jeg gikk og ventet på, eller kjente etter. Jeg gikk over gulvet, og måtte stoppe og krøke meg sammen i smerte, og så like fort var det over.

Jeg finner det bare ikke sannsynlig at jeg akkurat den ene syklusen, av de 360 syklusene jeg hadde vært gjennom på det tidspunkt, skulle ha en cyste som sprakk. To sykluser i livet (av mange hundre totalt) har jeg blitt gravid, og i den ene hadde jeg denne uventede blødningen (veldig utypisk for meg), og i den andre denne smerten som var helt unik - og begge deler skjedde noen få dager etter eggløsning, men før forventet mens.

Jeg finner det helt usannsynlig at det var noen annet enn egget som festet seg. 

Anonymkode: 6c751...ea0

Nettop det, det er ikke noe man går og kjenner etter. Man legger faktisk merke til at noe er annerledes uten at man går og tenker på det først 😊 jeg opplevde akkruat det samme, jeg sitter og planlegger et eller annet og så på dr phil, plutselig kjente jeg smerten, og jeg tenkte "nå er jeg gravid". Hvorfor skulle jeg tenke det etter syv mnd med prøving? Verste var at jeg ikke tenkte på det mer den perioden før ikm passerte 😅

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, har hatt det med begge ❤️ aldri hatt det bortsett fra de 2 gangene jeg har vært gravid. Ett par sekunder med intens stikking.

Anonymkode: 0f507...ef3

❤️ Vi har opplevd det samme. 

Anonymkode: 82025...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske om jeg merket direkte kraftige festesmerter. Vi hadde vært prøvere i 3 år før det klaffet, og det jeg merket annerledes var en brennende følelse i nedre del av magen og nedover lårene (det har jeg ikke hatt de første 35PP). Hadde det samme i oktober, men testet dog ikke så vet ikke om det kan ha vært en kjemisk eller tidlig SA. I november var det akkurat det samme og da var jeg gravid 😊 er 15+4 idag

Endret av Sunnysun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Sunnysun skrev:

Jeg kan ikke huske om jeg merket direkte kraftige festesmerter. Vi hadde vært prøvere i 3 år før det klaffet, og det jeg merket annerledes var en brennende følelse i nedre del av magen og nedover lårene (det har jeg ikke hatt de første 35PP). Hadde det samme i oktober, men testet dog ikke så vet ikke om det kan ha vært en kjemisk eller tidlig SA. I november var det akkurat det samme og da var jeg gravid 😊 er 15+4 idag

Tre år? Vet du hva som kan ha vært årsaken til at det tok lang tid? Har dere vært til utredning? Vi var det i høst, og det viste seg at det er lite aktivitet i spermen.. Vi har egentlig bare latt naturen gå sin gang hittil, og vi har jo et barn fra før 😊 Gratulerer så mye ❤️❤️❤️

Anonymkode: 82025...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Tre år? Vet du hva som kan ha vært årsaken til at det tok lang tid? Har dere vært til utredning? Vi var det i høst, og det viste seg at det er lite aktivitet i spermen.. Vi har egentlig bare latt naturen gå sin gang hittil, og vi har jo et barn fra før 😊 Gratulerer så mye ❤️❤️❤️

Anonymkode: 82025...53d

Tusen takk! 🤩 jeg tror vi bare har hatt skikkelig uflaks. Vi var på utredning etter 2 år, men siden alt var i skjønneste orden og vi begge unge så anbefalte de å prøve litt tid før videre prosess. Skulle starte med Letrozol nå i januar egentlig. Men er super takknemlig og glad for at det gikk til slutt!! 
 

får dere noe hjelp i forhold til lite aktivitet i sperm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Sunnysun skrev:

Tusen takk! 🤩 jeg tror vi bare har hatt skikkelig uflaks. Vi var på utredning etter 2 år, men siden alt var i skjønneste orden og vi begge unge så anbefalte de å prøve litt tid før videre prosess. Skulle starte med Letrozol nå i januar egentlig. Men er super takknemlig og glad for at det gikk til slutt!! 
 

får dere noe hjelp i forhold til lite aktivitet i sperm?

Vi kan få sånn ivf, men vi tenkte å prøve litt til først :)

Så bra det ordna seg for dere 😍

Anonymkode: 82025...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...