Gå til innhold

Utdanning: Livets harde skole.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har inntrykk av at "livets harde skole" er en måte å beskrive at livet er i mot en. En generell holdning enkelte har. Når ting går trått så skyldes det på systemet (NAV, kommunen, staten, et politisk parti osv). Det er aldri ens egen feil, selv i de situasjoner det virkelig er ens egen feil. Gjerne folk som satser på "quick wins" og ikke har noe i mot å ta en snarvei.

 

Anonymkode: 9be76...913

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 hours ago, AnonymBruker said:

Så de "Hard School" folkene jeg kritiserer er de med rasistiske meninger, som det er dessverre mange av. 

Når det er valgkamp, så oppfører disse velgere seg slik:

1) AP / SV / Rødt: Vi vil gi deg bedre bostøtte.

Frp sine Hard School folk svarer: BAAAAD IMMIGRANTS !!!

 

2) AP / SV / Rødt: Vi ønsker å gi deg høyere uføretrygd der du kan leve et verdig liv

Frp sine Hard School folk svarer: BAAAD MUSLIMS !!!

 

3) AP / SV / Rødt: Vi vil gi minstepensjonister en verdig alderspensjon som er over fattigdomsgrensa.

Frp sine Hard School folk svarer: BAAD IMMIGRANTS - ALL CRIMINALS !

 

4) AP / SV / Rødt: Vi ønsker å gi høyere stipend slik at du kan ta høyere utdanning med færre økonomiske bekymringer.

Frp sine Hard School folk svarer: OMG ! EURABIA - Muslims are gonna take over Norway ! Like in 10 years from now! 

 

Det eneste som får disse velgere tilbake er om AP / SV / Rødt begynte å reise høyrehånda si og synge noen pro-Hitler songs og avsluttet med White Power! rop og det er selvsagt verken AP / SV / Rødt / SP / MDG eller noen andre (kanskje bortsett fra Frp) interessert i.

 

Anonymkode: 65cca...f11

Her var det mye lettvint propaganda, og vitner om mangel på bakkekontakt og forståelse for de utfordringene innvandring bringer til de uten utdannelse. Det er enkelt å være vel betalt og velutdannet når man ikke må konkurrere med polske jurister eller byråkrater som ikke kan lese og skrive. 

Et godt symbol på din tankegang er sjarmøren Martin Kolberg, som snakket om 'drittjobbene nordmenn ikke vil ha' (som er en myte) Han ble spurt om hva slags type jobber han snakket om, og da svarte han drosjesjåfør. Så isolert i sine elfenbenstårn er tenkerne på venstresiden. 

 

Anonymkode: a973d...f1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle de ikke skrive det? De virker jo på generell basis som langt mer oppegående mennesker enn de som har problemer med at noen skriver dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det hele essensen du fikk ut av innlegget mitt? Du "forstår" det du ønsker å forstå. Jeg kritiserer "Livets harde skole" folk som henger på Resett / HRS / Document og eller de som en annen anonymkode her har påpekt, de som hetser alt som har med miljø-, klima, el-biler, Lan fra MDG++ å gjøre. 

Disse "Livets harde skole" velgere er radikale ekstremister og nei, verken AP, SV eller Rødt har noe som helst behov for å "hente disse tilbake". 

Jeg kjenner selv flere "Livets harde skole" folk, og har ingenting imot dem nettopp fordi de jeg "Hard School" folkene jeg kjenner, de stemmer på SV, AP og Rødt fordi de har faktisk lest partiprogrammet og vet ellers at det er disse partiene som vil at alle mennesker skal ha økonomisk trygghet i hverdagen. 

Så de "Hard School" folkene jeg kritiserer er de med rasistiske meninger, som det er dessverre mange av. 

Når det er valgkamp, så oppfører disse velgere seg slik:

1) AP / SV / Rødt: Vi vil gi deg bedre bostøtte.

Frp sine Hard School folk svarer: BAAAAD IMMIGRANTS !!!

 

2) AP / SV / Rødt: Vi ønsker å gi deg høyere uføretrygd der du kan leve et verdig liv

Frp sine Hard School folk svarer: BAAAD MUSLIMS !!!

 

3) AP / SV / Rødt: Vi vil gi minstepensjonister en verdig alderspensjon som er over fattigdomsgrensa.

Frp sine Hard School folk svarer: BAAD IMMIGRANTS - ALL CRIMINALS !

 

4) AP / SV / Rødt: Vi ønsker å gi høyere stipend slik at du kan ta høyere utdanning med færre økonomiske bekymringer.

Frp sine Hard School folk svarer: OMG ! EURABIA - Muslims are gonna take over Norway ! Like in 10 years from now! 

 

Det eneste som får disse velgere tilbake er om AP / SV / Rødt begynte å reise høyrehånda si og synge noen pro-Hitler songs og avsluttet med White Power! rop og det er selvsagt verken AP / SV / Rødt / SP / MDG eller noen andre (kanskje bortsett fra Frp) interessert i.

 

Anonymkode: 65cca...f11

Her var det ikke mye som hadde noe med virkeligheten å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Her var det ikke mye som hadde noe med virkeligheten å gjøre. 

Du må gjerne mene hva du vil. Adolf synes også at han "ikke er rasist". Det er bare å lese kommentarfeltene der denne Hard School gjengen bruker mesteparten av dagene sine på. Jeg har tatt et par små, "sosiale eksperiment selv" med disse.  Du må gjerne teste ut selv. Skriv et rasistisk innlegg på HRS / Document / Resett der du argumenterer for White Power og "rensing av Norge", så skal du se hvor mange likes du får - det blir veldig mange.  

Så spør å skrive et balansert innlegg - at du bare "ønsker noe strengere innvandring", så kommer du til å bli nærmest hengt ut som landssviker fordi man ikke ønsker å "rense landet".  

Det er tydelig du som ikke forstår hva det å være radikal er. De radikale er de som regel som ikke har evnen til å se det selv. 

 

Anonymkode: 65cca...f11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må gjerne mene hva du vil. Adolf synes også at han "ikke er rasist". Det er bare å lese kommentarfeltene der denne Hard School gjengen bruker mesteparten av dagene sine på. Jeg har tatt et par små, "sosiale eksperiment selv" med disse.  Du må gjerne teste ut selv. Skriv et rasistisk innlegg på HRS / Document / Resett der du argumenterer for White Power og "rensing av Norge", så skal du se hvor mange likes du får - det blir veldig mange.  

Så spør å skrive et balansert innlegg - at du bare "ønsker noe strengere innvandring", så kommer du til å bli nærmest hengt ut som landssviker fordi man ikke ønsker å "rense landet".  

Det er tydelig du som ikke forstår hva det å være radikal er. De radikale er de som regel som ikke har evnen til å se det selv. 

 

Anonymkode: 65cca...f11

Adolf var da helt klar på hvilken ideologi han bekjente seg til.

Innlegget har fortsatt ikke noe med virkeligheten å gjøre. Og det er ikke en mening.

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er du NESTEN inne på noe. Bare bytt ut fordommene dine med en sannferdig og realistisk tilnæring til innvandring og integrering, så er vi der. Det er svært få av de innvandringskritiske som ønsker seg en diktator, men mange kan falle for fristelsen hvis alternativet er et naivt venstrestyre. Det ser man blant annet i USA. Mange som misliker måten Trump oppfører seg på, men hvis alternativet er verre, så lar man heller mannen holde på. 

Anonymkode: 071e4...556

Som sagt rett over her. Skriv et "White Power" innlegg på disse sidene denne gjengen florerer på, så skal du se at du får veldig mnage likes av disse ekstremistene. De har null problem med å trykke på "like" hvis du argumenterer for ren Adolf-linje som går ut på å massakrere / tvangsflytte og gjøre Norge "rent", ifølge dem. Syke folk, hele gjengen. 

Så kan du skrive et annet innlegg, som er slik du sier "realistisk tilnærming" - men hva er nå det? definer det gjerne for oss alle her. Men igjen, den vil ikke få i nærheten av like mange "likes" som pro-Adolf innlegget.  Så mange av de folkene der er klin kokos og radikale til det ekstreme. 

Må si at det er litt av en overraskelse for meg (og veldig mange andre) å lese at du oppfatter USA for å være et "naivt venstrestyre" før Trump tok over. USA er et beinhardt, HØYRE-orientert kapitalistisk samfunn, der velferdsstaten er blitt bygd ned og der profitt er det eneste folk tenker på. USA sitt system er så langt unna SV / Rødt / MDG / AP / SP som det går an å komme.

 

Anonymkode: 65cca...f11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Adolf var da helt klar på hvilken ideologi han bekjente seg til.

Innlegget har fortsatt ikke noe med virkeligheten å gjøre. Og det er ikke en mening.

Nå er det velkjent at du alltid liker å kvelurere og troller uten fakta å vise til, så det er ingen overraskelse at du mener at "dette ikke er riktig, dette heller". Jeg har sett hva slags holdninger du har på dette området, så jeg er ikke overrasket over at du benekter dette også.

Anonymkode: 65cca...f11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt rett over her. Skriv et "White Power" innlegg på disse sidene denne gjengen florerer på, så skal du se at du får veldig mnage likes av disse ekstremistene. De har null problem med å trykke på "like" hvis du argumenterer for ren Adolf-linje som går ut på å massakrere / tvangsflytte og gjøre Norge "rent", ifølge dem. Syke folk, hele gjengen. 

Så kan du skrive et annet innlegg, som er slik du sier "realistisk tilnærming" - men hva er nå det? definer det gjerne for oss alle her. Men igjen, den vil ikke få i nærheten av like mange "likes" som pro-Adolf innlegget.  Så mange av de folkene der er klin kokos og radikale til det ekstreme. 

Må si at det er litt av en overraskelse for meg (og veldig mange andre) å lese at du oppfatter USA for å være et "naivt venstrestyre" før Trump tok over. USA er et beinhardt, HØYRE-orientert kapitalistisk samfunn, der velferdsstaten er blitt bygd ned og der profitt er det eneste folk tenker på. USA sitt system er så langt unna SV / Rødt / MDG / AP / SP som det går an å komme.

 

Anonymkode: 65cca...f11

USA er høyreorientert, men det er selvsagt mulig å komme langt lengre fra norsk venstreside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det velkjent at du alltid liker å kvelurere og troller uten fakta å vise til, så det er ingen overraskelse at du mener at "dette ikke er riktig, dette heller". Jeg har sett hva slags holdninger du har på dette området, så jeg er ikke overrasket over at du benekter dette også.

Anonymkode: 65cca...f11

Som sagt er det ikke en mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gods this again..faith in humanity decreased..Kanskje du trenger mer utdanning, siden du sliter med å forstå at hva dine medmennesker gjør ikke alltid handler om deg? 

Anonymkode: 2311b...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte en grunn til at folk ikke har utdannelse og det er ofte personer som har det vanskelig, med flere problemer og dårligere utgangspunkt enn de fleste. De har lært hvor hardt livet kan være. Synes det er ganske «overklasse» holdning eller elitist holdning å se ned på folk som har godt livets harde skole.

Anonymkode: 7d1b1...d86

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Som sagt er det ikke en mening.

Dine ekstreme meninger - som jeg har sett at du har forfektet i andre tråder, deles ikke av flertallet av den norske befolkningen. 

Selv med en "IS-kone" bølge som Frp rir på nå om dagen, så stopper det ved 15,4% i snitt for februar 2020. 

http://www.pollofpolls.no/?cmd=Stortinget&do=snitt&yw=202002

Jada, valget er først til neste år, men tiden går fort, og dine ekstreme meninger deles ikke av flertallet av befolkningen. Men det betyr ikke at man skal ignorere dere og dine likesinnede ekstremister som man bør være obs på.

 

Anonymkode: 65cca...f11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dine ekstreme meninger - som jeg har sett at du har forfektet i andre tråder, deles ikke av flertallet av den norske befolkningen. 

Selv med en "IS-kone" bølge som Frp rir på nå om dagen, så stopper det ved 15,4% i snitt for februar 2020. 

http://www.pollofpolls.no/?cmd=Stortinget&do=snitt&yw=202002

Jada, valget er først til neste år, men tiden går fort, og dine ekstreme meninger deles ikke av flertallet av befolkningen. Men det betyr ikke at man skal ignorere dere og dine likesinnede ekstremister som man bør være obs på.

 

Anonymkode: 65cca...f11

Hvilke meninger er disse ekstreme meningene mine? 

Et partis oppslutning er irrelevant for om dine påstander stemmer eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ofte en grunn til at folk ikke har utdannelse og det er ofte personer som har det vanskelig, med flere problemer og dårligere utgangspunkt enn de fleste. De har lært hvor hardt livet kan være. Synes det er ganske «overklasse» holdning eller elitist holdning å se ned på folk som har godt livets harde skole.

Anonymkode: 7d1b1...d86

Da har du misforstått hele kritikken. Jeg gjentar min kritikk mot disse, og det er de som faller for rasistiske holdninger blant "Hard School" tilhengere. De som ellers er anti-vitenskap, anti-det-meste, hvis du skjønner.

Jeg har ingenting imot Hard School folk jeg selv er venner med. Ellers så hadde jeg ikke vært venn med de. Men de stemmer på Rødt / SV / AP / SP og de leser historiske bøker til tross for at de ikke har tatt flere eksamener i historie.

Jeg snakker om de som runker på Resett / HRS / Document. De er svært farlige, og mange av de aggressive, der hobbyen er å påpeke at blant annet Lan fra MDG er vietnamesisk "kan-aldri-bli-norsk" holdning + en rekke gloser som jeg ikke kan skrive her.

Fakta er at altfor mange som er i "Hard School" situasjon i livet, har falt de siste årene mot ekstreme politiske holdninger. Det er det jeg kritiserer. Ikke det at de mangler utdanning i seg selv.

Anonymkode: 65cca...f11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du misforstått hele kritikken. Jeg gjentar min kritikk mot disse, og det er de som faller for rasistiske holdninger blant "Hard School" tilhengere. De som ellers er anti-vitenskap, anti-det-meste, hvis du skjønner.

Jeg har ingenting imot Hard School folk jeg selv er venner med. Ellers så hadde jeg ikke vært venn med de. Men de stemmer på Rødt / SV / AP / SP og de leser historiske bøker til tross for at de ikke har tatt flere eksamener i historie.

Jeg snakker om de som runker på Resett / HRS / Document. De er svært farlige, og mange av de aggressive, der hobbyen er å påpeke at blant annet Lan fra MDG er vietnamesisk "kan-aldri-bli-norsk" holdning + en rekke gloser som jeg ikke kan skrive her.

Fakta er at altfor mange som er i "Hard School" situasjon i livet, har falt de siste årene mot ekstreme politiske holdninger. Det er det jeg kritiserer. Ikke det at de mangler utdanning i seg selv.

Anonymkode: 65cca...f11

Mener du her at de som ikke stemmer venstreorientert er så dårlige mennesker at du ikke vil ha dem som venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tolker det også som et stikk til den offentlig etablerte, formelle, akademiske utdanningen. Det menes at livserfaring er en utdanning fullt på høyde med universitetsutdanning. «Jeg har ikke gått på universitetet, men jeg har hatt et hardt liv og lært alt jeg trenger der.»

Anonymkode: 7ff40...daf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke høyere utdannelse. Men har nettopp begynt på en. 

Men jeg har aldri hatt behov for å skrive at jeg har gått livets harde skole, selv om jeg har hatt det tøft. For meg er det en viss type litt harry mennesker som skriver som skriver det på profilen sin. 

Så noen skrive at det gjerne var tidligere narkomane osv som hadde det, men jeg ser at det ikke er en sammenheng med "tidligere" og den utdannelsen. Mange holder fremdeles på med narkotika osv. 

Anonymkode: 0fd93...c8a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Husholdning1 skrev:

Hvorfor skulle de ikke skrive det? De virker jo på generell basis som langt mer oppegående mennesker enn de som har problemer med at noen skriver dette.

Hun som jeg sist så hadde skrevet dette på Facebook virker ikke noe særlig oppegående. 

Anonymkode: 35b00...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gods this again..faith in humanity decreased..Kanskje du trenger mer utdanning, siden du sliter med å forstå at hva dine medmennesker gjør ikke alltid handler om deg? 

Anonymkode: 2311b...30a

Kanskje du kan opplyse oss andre da? Siden du forstår så mye. :) 

Anonymkode: 35b00...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...