Gå til innhold

Utdanning: Livets harde skole.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva skal det bety? Jeg ser at mange skriver det på profilen sin på Facebook. Hvis man ikke har utdannelse, kan man ikke bare la være å skrive noe? 

Hva skal liksom livets harde skole bety? Har denne personen mer kompetanse enn andre på grunn av denne harde skolen? Har deres liv vært hardere? Jeg skjønner ikke hvorfor de skriver det. 

Et det en måte å skryte av å ikke ha utdannelse? Det virker så unødvendig. Spesielt når det også står at de jobber hos seg selv. Jeg tror ikke de får noe særlig betalt av seg selv. 

Anonymkode: 35b00...04f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg tenker at det er en måte å "skryte" av at de ikke har utdannelse, sikkert fordi de mener en utdanning er bortkastet tid og penger. 
Blir litt som de som skriver at de er "livsnyter" under yrke. 

Anonymkode: 4c48c...aac

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tenker at det er en måte å "skryte" av at de ikke har utdannelse, sikkert fordi de mener en utdanning er bortkastet tid og penger. 
Blir litt som de som skriver at de er "livsnyter" under yrke. 

Anonymkode: 4c48c...aac

Det er en skole som ofte ender med uføretrygd som bestått eksamen.

Mange er fornøyd med dette.

Anonymkode: f1ff4...8b7

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om mindreverdighetskomplekser for manglende utdannelse, og en måte å hevde seg på som indirekte rakker ned på folk med ekte utdannelse. Lett omskrevet betyr det: "Jeg har ikke gått så mye på skolen som det alle andre skryter av, men jeg har lært SÅÅÅ mye av erfaringene jeg har gjort ute i den virkelige verden, i motsetning til hva dere støvete bokormer har." 

Anonymkode: e0084...711

Ja, det virker jo nesten slik. 

Altså jeg har en venninne uten utdannelse som gjør det ganske bra. Hun jobber i butikk, men hun har lyst å jobbe seg "opp" i bransjen og drive en butikk selv. Jeg vet ikke helt hvordan det fungerer eller om hun trenger noe utdanning videre, men jeg syns hun er flink. Så jeg ser definitivt ikke ned på noen som ikke har utdannelse! Jeg bare syns bare "livets harde skole" virker som noe man sier for å føle seg bedre over noe man har et kompleks over.

Anonymkode: 35b00...04f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid tenkt at det er mennesker som kanskje ikke har hatt det så lett i livet og står uten jobb eller noe sånt ? ..

Har aldri tenkt at de som skriver det på profilen sin har som hensikt å skryte av å være bedre enn de med en lang karriereliste.

Har heller tenkt motsatt , at siden det er så mange som lister opp absolutt ALT av skole ,utdanning , jobb osv så de setter opp "Livets harde skole" for å kompensere for dette ,bare for å ha noe å skrive istedet for blankt liksom.

Da kan jeg heller tenke motsatt ,at de som ramser opp alt av høyere utdanning og jobb mere skriver dette offentlig for å "skryte" av sin fantastiske fremgang :)  ( nå mener jeg ikke de som skriver bare nåværende jobb, men de som setter opp alt de har gjort av "finere" utdanning) 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal det bety? Jeg ser at mange skriver det på profilen sin på Facebook. Hvis man ikke har utdannelse, kan man ikke bare la være å skrive noe? 

Hva skal liksom livets harde skole bety? Har denne personen mer kompetanse enn andre på grunn av denne harde skolen? Har deres liv vært hardere? Jeg skjønner ikke hvorfor de skriver det. 

Et det en måte å skryte av å ikke ha utdannelse? Det virker så unødvendig. Spesielt når det også står at de jobber hos seg selv. Jeg tror ikke de får noe særlig betalt av seg selv. 

Anonymkode: 35b00...04f

De fleste uten utdanning er ikke stolt av det, men mindre de er veldig vellykket i business eller andre ting. De fleste vil vel skjule det. De som flasher det på facebook kontoen sin er vel samme typen som er stolt av å være white trash, ser ned på oslo folk, metroseksuelle menn, og legger ut memes med "redneck til the day I die"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Castor Troy skrev:

De fleste uten utdanning er ikke stolt av det, men mindre de er veldig vellykket i business eller andre ting. De fleste vil vel skjule det. De som flasher det på facebook kontoen sin er vel samme typen som er stolt av å være white trash, ser ned på oslo folk, metroseksuelle menn, og legger ut memes med "redneck til the day I die"

Jepp. Andre memes  og lenker de legger ut er hets av el-biler, hets av elbileiere, hets av veganere, hets av MDG-ere, stygge personangrep på Lan Marie Nguyen Berg, klimafornektelse i alle variasjoner, "Diesel-lovers unite", "Vi som elsker Siv Jensen og Sylvi Listhaug", "Vi som spiser mer kjøtt enn vi egentlig orker på pur trass" og liknende gullkorn av noen åndsverk. 

Anonymkode: e0084...711

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Andre memes  og lenker de legger ut er hets av el-biler, hets av elbileiere, hets av veganere, hets av MDG-ere, stygge personangrep på Lan Marie Nguyen Berg, klimafornektelse i alle variasjoner, "Diesel-lovers unite", "Vi som elsker Siv Jensen og Sylvi Listhaug", "Vi som spiser mer kjøtt enn vi egentlig orker på pur trass" og liknende gullkorn av noen åndsverk. 

Anonymkode: e0084...711

Jeg kan se for meg typen. :fnise:

Anonymkode: 35b00...04f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er en egen gruppe folk jeg skal ha så lite å gjøre med som overhodet mulig. 

Anonymkode: 08dc1...129

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er noen som har hatt det ekstra tøft, eks narkomane, alkoholikere, psykisk sykdom og som har kommet ut av det. 

Anonymkode: 5900a...3a0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til venstresiden: Ikke gjør narr av folk uten utdanning. De burde vært kjernevelgere til AP og SV, men blir mobbet over til Frp.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem burde i det minste skrive det på en korrekt måte.

Tittel:

Master of Science (MSc) eller Master of Arts (MA) in Life Hard School & Alternative-Right Studies.

Spesialisering / fordypning:

Redneck Economics / Immigrants Are Very Bad Studies

Anonymkode: 65cca...f11

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel en måte å si at man faktisk kan noe selv om man ikke har utdannelse ved en skole. Mennesker som ikke har formell utdannelse kan ha mye kompetanse ut fra livet de har levd, f.ex. noen som har vært narkoman eller alkoholiker vil ha mer kompetanse på å hjelpe mennesker i samme situasjon, samme med de som har blitt utsatt for narsissister, mishandling, seksuelle overgrep osv. Noen som har drevet sin egen butikk i flere år har en kompetanse som en utdannelse aldri vil gi, de som har jobbet innen flere felt vil være mer fleksible osv. Utdannelse er ikke alt, men noen synes å tro at de faktisk er mer verdt fordi de har det.

Anonymkode: bf527...b7f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, milla80 skrev:

Jeg har alltid tenkt at det er mennesker som kanskje ikke har hatt det så lett i livet og står uten jobb eller noe sånt ? ..

Har aldri tenkt at de som skriver det på profilen sin har som hensikt å skryte av å være bedre enn de med en lang karriereliste.

Har heller tenkt motsatt , at siden det er så mange som lister opp absolutt ALT av skole ,utdanning , jobb osv så de setter opp "Livets harde skole" for å kompensere for dette ,bare for å ha noe å skrive istedet for blankt liksom.

Da kan jeg heller tenke motsatt ,at de som ramser opp alt av høyere utdanning og jobb mere skriver dette offentlig for å "skryte" av sin fantastiske fremgang :)  ( nå mener jeg ikke de som skriver bare nåværende jobb, men de som setter opp alt de har gjort av "finere" utdanning) 

For noen er det viktig å føre opp all utdanning, siden potensielle arbeidsgivere kan se det. Det er ikke skryt, det er en måte å potensielt få jobb på.

Anonymkode: 2fa84...aad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Isambard skrev:

Tips til venstresiden: Ikke gjør narr av folk uten utdanning. De burde vært kjernevelgere til AP og SV, men blir mobbet over til Frp.

Nå er det strengt tatt ikke mangelen på utdanningen at "disse liksom mobbes". Det er tross alt venstresiden i etterkrigstiden som har sørget for at høyere utdanning skal kunne nå ut til folk flest. Det er nok av utfordringer med høyere utdanning idag og den burde styrkes, men det virker som vi lever i en tid nå der fakta blir på flere måter "spyttet" på. 

Så grunnen til at man liksom "mobber" disse er fordi de har falt for den lette retorikken til Frp. Deres faste lesestoff er fra HRS / Document og Resett og når du først har valgt disse tre nettsidene som den ultimate plassen du henter "fakta" ifra, så er det ikke mye håp at man skal hente disse velgere tilbake, da de er blitt radikalisert av høyreekstrem propaganda. 

Det er iallfall ikke SV og Rødt som har innført det vi kan kalle for "CV-samfunnet". Der alt skal være konkurranse og der din "nytte og verdi" som menneske bestemmes utifra hvor god CV du har. Det er det høyresiden som har innført, med Høyre og FrP i spissen med til dels også lunken AP støtte. Blant annet ideen om "New Public Management" på den ene siden og ellers skattelettelser til de aller rikeste på den andre siden.

De har sluppet markedskreftene til og overalt. Det er tross alt Høyre og Frp sin ideologi. Som følge av innføringen av dette systemet, så har mange mennesker endt opp som "tapere". Siden fokuset er å sette pris på "vinnere" i samfunnet, og ellers gi blaffen i de fleste andre. 

Jeg synes også at det er merkelig at dem gidder å støtte Frp - men sånn er det når man er rasist, da tenker man ikke rasjonelt, for hadde dem giddet å lest Frp sitt partiprogram og ikke minst oppsummert de siste 6,5 årene med Frp i regjering, så ser man usosiale kutt på rekke og rad, med Høyre og Frp sin velsignelse. Disse velgere er så patetisk enkle at det eneste som skulle til for å få mange av dem tilbake til Frp igjen var å syte noe rundt en IS-kone. Da virker det som om alle de usosiale kuttene er blitt glemt, for nå er Frp tilbake på mellom 15 - 16% på målingene, bare pga en IS-kone. Fordi hatet mot minoriteter eller andre folk står sterkt hos disse Frp-velgere at de er villige til å svelge usosiale kutt og støtte skattelettelser til de aller rikeste, så lenge anti-innvandrer retorikken er tilbake på plass. 

Det er ingenting AP og SV eller Rødt kan gjøre for å "hente" disse tilbake. Disse velgere er i sin egen alternative verden, der 1 + 1 er 4 og ikke 2. Ikke bare har de Alternative Facts, de har også Alternative Mathematics og Economics. 

 

 

Anonymkode: 65cca...f11

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange sier nok dette siden livet i seg selv faktisk er en hard skole. Man er ikke utlært før man er aske 6 fot under.

Denne tråden og mange som svarer her virker det som kun er ute etter en måte å trakkasere folk. Og dere feiler  hardt, da det kun viser mangel på grunnleggende refleksjon, forståelse eller innsikt.

Anonymkode: 75c0f...218

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel en måte å si at man faktisk kan noe selv om man ikke har utdannelse ved en skole. Mennesker som ikke har formell utdannelse kan ha mye kompetanse ut fra livet de har levd, f.ex. noen som har vært narkoman eller alkoholiker vil ha mer kompetanse på å hjelpe mennesker i samme situasjon, samme med de som har blitt utsatt for narsissister, mishandling, seksuelle overgrep osv. Noen som har drevet sin egen butikk i flere år har en kompetanse som en utdannelse aldri vil gi, de som har jobbet innen flere felt vil være mer fleksible osv. Utdannelse er ikke alt, men noen synes å tro at de faktisk er mer verdt fordi de har det.

Anonymkode: bf527...b7f

Satt bare her og ristet på hodet. Takk for et intelligent svar. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mange sier nok dette siden livet i seg selv faktisk er en hard skole. Man er ikke utlært før man er aske 6 fot under.

Denne tråden og mange som svarer her virker det som kun er ute etter en måte å trakkasere folk. Og dere feiler  hardt, da det kun viser mangel på grunnleggende refleksjon, forståelse eller innsikt.

Anonymkode: 75c0f...218

Du har helt rett. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mange sier nok dette siden livet i seg selv faktisk er en hard skole. Man er ikke utlært før man er aske 6 fot under.

Denne tråden og mange som svarer her virker det som kun er ute etter en måte å trakkasere folk. Og dere feiler  hardt, da det kun viser mangel på grunnleggende refleksjon, forståelse eller innsikt.

Anonymkode: 75c0f...218

Trådens intensjon er å forstå hvorfor folk skriver det, og hva det betyr. De må jo ha en grunn til å skrive det. 

Anonymkode: 35b00...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...