Gå til innhold

Stress= mangel på eggløsning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe til med tips om å stresse ned når man prøver? 😊 har som regel hatt regelmessige menstruasjoner og eggløsninger, men det har vært litt stressende siden januar og det har tullet litt med syklusen min🙈

Anonymkode: 5228e...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det kan skje. Stortsett blir EL bare forskjøvet, men stress kan også føre til at man ikke får eggløsning og heller får "bortfallsblødning" når man egentlig skal ha mens. Jeg hadde det sykt stressende på jobb i fjor og da hadde jeg flere måneder med to uker uten mensen, en uke med, to uker uten, en uke med etc. Vanlig hverdagsstress skal være ok, men intenst stress som pågår lenge er det som kan tukle det til tror jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det «alle» sa til meg.. viste seg å være PCOS.. 

Anonymkode: d5e33...b91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det «alle» sa til meg.. viste seg å være PCOS.. 

Anonymkode: d5e33...b91

Jeg har vært gravid 2 ganger før, sist for typ 1 år siden, men vi mistet, så vil kanskje ikke tro jeg har PCOS🤔 TS

Anonymkode: 5228e...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært gravid 2 ganger før, sist for typ 1 år siden, men vi mistet, så vil kanskje ikke tro jeg har PCOS🤔 TS

Anonymkode: 5228e...23c

Jeg er ikke ab du siterer, men jeg har også vært gravid 2 ganger, jeg har pcos...

Anonymkode: 88445...cae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om det var stress og «psykisk ubalanse» som var grunnen, men jeg har alltid hatt ganske stabile sykluser. Gikk igjennom en dødfødsel et år, året etter ble jeg aldri gravid igjen, og syklusene ble lenger og lenger i noen måneder (den siste var vel på 70 dager) men så brakk jeg beinet og fikk fokuset litt bort fra prøving, plutselig normale sykluser igjen, og blitt gravid 4 ganger på 11 måneder det siste året. 

Anonymkode: 32e17...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst hatt eggløsning, fant nemlig ut i dag at jeg er gravid🙈

Anonymkode: 5228e...23c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2020 den 14.12, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært gravid 2 ganger før, sist for typ 1 år siden, men vi mistet, så vil kanskje ikke tro jeg har PCOS🤔 TS

Anonymkode: 5228e...23c

Jeg har et barn på 3 år, og har mistet en gang. Mange blir gravide selvom de har pcos🙂 

Anonymkode: d5e33...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2020 den 9.22, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke ab du siterer, men jeg har også vært gravid 2 ganger, jeg har pcos...

Anonymkode: 88445...cae

Hvordan fant du ut at du hadde pcos? Er det noe blodprøver / måle progesteronnivå som må til for å finne ut av det? 

Anonymkode: 61311...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et barn på 3 år, og har mistet en gang. Mange blir gravide selvom de har pcos🙂 

Anonymkode: d5e33...b91

Ja, det vet jeg. Men har ikke hatt symptomer på PCOS, alltid hatt regelmessig mens, eggløsning i hver mnd og er ikke overvektig og ikke mye hårvekst. Ts

Anonymkode: 5228e...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2020 den 15.17, Anonymus Notarius skrev:

"Vanlig" stress påvirker ikke menstruasjonssyklusen.

Enig i dette. Det skal ekstreme situasjoner til for at stress skal påvirke syklusen, med mindre man allerede har ustabile sykluser. 

Gratulerer, Ts!

Anonymkode: dc5f8...102

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det vet jeg. Men har ikke hatt symptomer på PCOS, alltid hatt regelmessig mens, eggløsning i hver mnd og er ikke overvektig og ikke mye hårvekst. Ts

Anonymkode: 5228e...23c

Om du ikke har hatt uregelmessig mens før så ville det nok ikke vært pcos nei. Men man kan ha pco/pcos uten økt hårvekst eller overvekt. Bare sånn til info 🙂 Jeg hadde kun litt uren hud og uregelmessig syklus. 
 

 

Anonymkode: d5e33...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...