Gå til innhold

Jeg skal flytte. Hilserunde på nærmeste naboer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Daria said:

Da skjønner jeg mer. Jeg leste det som om det var den første kontakten - og det hadde vært litt creepy :ler: 

Ja, det hadde det virkelig 🤣 rart hva man kan vite om folk uten å ha snakket med dem i våre dager, egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 13.2.2020 den 18.58, AnonymBruker skrev:

Jeg skal flytte inn i et etablert borettslag med leiligheter i rekkehus. 
Lurte på å bake noe og plinge på og introdusere meg hos de nærmeste naboene. 
Ikke fordi jeg trenger nye venner, men de har bodd der lenge, jeg skal bo der lenge. Tidligere beboer var en bråkebøtte og sier naboene er veldig tolerante. 

Men nå leser jeg jo her på KG at folk ikke vil ha omgang med naboene, at de knapt åpner døren om det ringer på uanmeldt og at de ikke kjøper lodd i kakelotteri fordi de ikke vet åssen det ser ut på kjøkkenet hos dem som har bakt.

Skal jeg bare droppe det? 

Anonymkode: 1de86...490

Må ikke høre på surpompene her i tråden, TS. Jeg ville droppet bakingen, men ringt på og hilst på, eller gått bort når du ser noen ved postkassen eller lignende. Jeg bor i en enebolig i etablert strøk, og hvis det flytter inn noen nye pleier jeg å passe på og få håndhilst på dem og ønske velkommen til strøket i løpet av de første månedene. Det gjør at man er på enkel hils med naboene og at det er grei kommunikasjon mellom folk du sannsynligvis skal bo ved siden av i mange år. Så vedlikeholder man nabovennskapet ved å hilse vennlig når man går forbi hekken, si "har du fått deg hund? så fin!" når de får seg en hund, og ellers oppføre seg hyggelig og greit.

Anonymkode: 6d6d4...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2020 den 19.06, AnonymBruker skrev:

Jeg personlig ville aldri spist noe som er lagrt av en person jeg ikke kjenner. Jeg vet jo ikke noe om hygienen til denne personen.

Anonymkode: 0bac3...f2d

Hvor får du mat ingen andre har berørt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2020 den 19.06, AnonymBruker skrev:

Jeg personlig ville aldri spist noe som er lagrt av en person jeg ikke kjenner. Jeg vet jo ikke noe om hygienen til denne personen.

Anonymkode: 0bac3...f2d

Kjenner du hygienen til alle foreldre der barna er? Eller spiser ikke dine barn i feks bursdager?

Anonymkode: 4f542...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 

Har drevet og pusset opp, og har hilst på to av naboene i rekken. Og masse randim folk som kommer fra rekken ovenfor har også sagt hei. Tre stykker hilste på håndverkeren min forleden dag også når han stod og gravde etter utstyr i bilen sin. Lurer på om de hilser på folk som skal besøke noen også, de sier nå hei til slekten min når de kommer for å hjelpe til ogsp. 

I dag hadde en nabo måket snø helt til inngangspartiet mitt. Vet ikke hvem. 

Anonymkode: 1de86...490

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk opplevd å få en ny nabo på døren med kake for noen år siden. Det ble ganske pinlig siden jeg har hatt cøliaki i mange år og kun kan spise glutenfritt.. 

Ble ganske paff, var også på vei ut døra til en avtale så jeg inviterte ikke naboen inn. Følte meg litt dum rundt naboen etterpå.

Anonymkode: 87d03...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...

Annonse

Hvis nabolaget er godt med gode folk så vil du finne anledninger til en ordentlig hils uansett. Er det et dårlig nabolag med lite åpenhet og kanskje klikker, så vil det ikke hjelpe med de bollene. Mao vil det ikke utgjøre noen stor forskjell. 

Men være den som hilser og smiler , så har du gjort ditt. 

Anonymkode: 99805...9fb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nordmenn er så idioter, at det går an!

Vi gjorde det, ts. Har fått venner for livet i det ene naboparet og gode venner i et annet par. De øvrige var ikke spesielt int, og det er greit. Vi er på hils med alle, da. 

Anonymkode: 49c31...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille-pus skrev (På 13.2.2020 den 19.40):

#ding-dong

#dør åpnes

TS: "Hei jeg er TS :) Det er jeg som har flyttet inn i nabohuset. Jeg ville bare hilse på og si hei :) "

Det fingerer flott hver gang. Og så slipper naboene å lure på hvem det er som bor der og som de sjelden ser.

TS forteller at naboene har bodd der lenge. Det betyr at de vil interessere seg, og sikkert være interessert i å se den nye naboen.

Mange på KG må være en egen rase tror jeg :ler: 

Da må jo alle naboer jeg hatt i mitt 49 år lange liv være en egen kg rase da? For noe sånt har nemlig aldri skjedd! 

mulig det er mer vanlig på landet enn i by, og det ikke er så mange naboer . Det står rekkehus så det er jo ikke nabohus. Jeg hadde blitt veldig overrasket om noen gjorde det her. 

Anonymkode: 39e7e...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss, men jeg bor i Oslo og har sikkert 350 nære naboer, som jeg heldigvis slipper å kjenne. Tropper noen opp på døra mi tenker jeg psykiatri og åpner ikke opp. 

Anonymkode: fab55...888

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vennlig nikk, eller holde opp døren er nok i starten. En skal tilpasse seg stedet og folkene som bor der. Ikke overta regien. 

Anonymkode: 956b8...a89

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...