AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #1 Skrevet 10. februar 2020 Jeg er 50% sykemeldt. Sjef har bestemt at jeg jobber halv mandag, fri tirsdag og onsdag, hel dag torsdag og fredag det skal holdes personalmøte onsdagen er jeg da pliktet til å møte. Er jo under den “syke” dagen min. Man skal vel uansett ikke ha ekstra inntekter under sykemeldingen fra den arbeidsplassen, og møte krever betaling Anonymkode: f9930...0c1
Brunello Skrevet 10. februar 2020 #2 Skrevet 10. februar 2020 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 50% sykemeldt. Sjef har bestemt at jeg jobber halv mandag, fri tirsdag og onsdag, hel dag torsdag og fredag det skal holdes personalmøte onsdagen er jeg da pliktet til å møte. Er jo under den “syke” dagen min. Man skal vel uansett ikke ha ekstra inntekter under sykemeldingen fra den arbeidsplassen, og møte krever betaling Anonymkode: f9930...0c1 Som 50% sykmeldt, skal du ha arbeidsoppgaver som tilsvarer sykemeldingsgraden. Du kan, og bør om du orker, være på jobb mer enn 50% av tiden. Endret 10. februar 2020 av Brunello 8
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #3 Skrevet 10. februar 2020 Hvorfor spør du ikke bare sjefen din istedet? Da får du svar med en gang. Anonymkode: 9eae1...fcb 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #4 Skrevet 10. februar 2020 For han vil at heg skal møte, og jeg mener at når han hat bestemt at jeg ikke skal jobbe onsdag da skal jeg ikke på møte heller Anonymkode: f9930...0c1 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #5 Skrevet 10. februar 2020 Kan du ikke bytte sykedag?! Så møte på personalmøte -kan evt ta ut avspasering når det passer senere for de timene isteden for betalt?! Vet jo ikle hva du jobber med om det er mulig?! Anonymkode: e0a4c...871 9
Ullvott Skrevet 10. februar 2020 #6 Skrevet 10. februar 2020 Det kan gå under leders styringsrett. Hvis du skal møte på det personalmøtet må du få fri tilsvarende tid en av de andre arbeidsdagene. 11
Daria Skrevet 10. februar 2020 #7 Skrevet 10. februar 2020 Jeg stiller i utgangspunktet ikke på møter som faller på tidspunkt jeg ikke er på jobb. Er det av en eller annen grunn påkrevd at jeg er til stede, bytter jeg arbeidsdag. Personalmøte skal regnes med i de 50% du jobber. 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #8 Skrevet 10. februar 2020 Jobber o barnehage. Poenget er at vi får betalt og avspasering for møte. Og når det ikke er meningen at jeg skal være på jobb mer enn 50% så kan jeg heller ikke ta imot den ekstra betalingen sjef har spesifikt valgt disse dagene selvom han visste at det møtet er onsdagen. Kommer ikke til å få være på jobb kortere en annen dag. Anonymkode: f9930...0c1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #9 Skrevet 10. februar 2020 Dette møtet er altså på kveld etter arbeidstid Anonymkode: f9930...0c1 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #10 Skrevet 10. februar 2020 Er det møte hver onsdag? I så fall bør du jo snakke med leder om at du bør få en annen dag sykemelding i stedet. Er det kun denne ene onsdagen, så kan du jo stille noen timer og heller avklare å gå litt tidligere en av de andre dagene. Det bør jo gå greit med litt velvilje fra begge parter. Anonymkode: 6cd1e...98a 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #11 Skrevet 10. februar 2020 Nei er engangstilfelle Anonymkode: f9930...0c1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #12 Skrevet 10. februar 2020 1. Enten bytter du timene du jobber en av dagene med timene personalmøtet tar 2. Eller du kan fører på søknad om sykepenger at du har vært ekstra på jobb og da motta mindre sykepenger - da skal du selvfølgelig ha betaling fra arbeidsgiver (evt avspassering) før timene møtet varer Så lenge din sykdom gjør at du ikke kan møte på kvelden kan sjefen kreve du kommer. Går ut fra dette ikke er et møte som skjer hver onsdag men en gang i måneden eller sjeldner.. Anonymkode: 9b013...102 1
studerende Skrevet 10. februar 2020 #13 Skrevet 10. februar 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: For han vil at heg skal møte, og jeg mener at når han hat bestemt at jeg ikke skal jobbe onsdag da skal jeg ikke på møte heller Anonymkode: f9930...0c1 Sjefen kan faktisk kreve oppmøte selv om du ikke jobber. Du er ikke i utgangspunktet sykemeldt fra arbeidstiden, men fra 50% av arbeidsoppgavene. 7
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #14 Skrevet 10. februar 2020 10 minutter siden, studerende skrev: Sjefen kan faktisk kreve oppmøte selv om du ikke jobber. Du er ikke i utgangspunktet sykemeldt fra arbeidstiden, men fra 50% av arbeidsoppgavene. Det stemmer ikke. Jeg er sykemeldt 50% i forhold til timer, dette er bestemt i samråd med lege. Så jeg skal fysisk ikke være på arbeidsplassen mer enn 2,5 arbeidsdag i uken Anonymkode: f9930...0c1 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #15 Skrevet 10. februar 2020 14 minutter siden, studerende said: Sjefen kan faktisk kreve oppmøte selv om du ikke jobber. Du er ikke i utgangspunktet sykemeldt fra arbeidstiden, men fra 50% av arbeidsoppgavene. Å være i møte er også arbeid. Anonymkode: 815c2...9c2 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #16 Skrevet 10. februar 2020 Sjefen min sier at jeg selv bestemmer om jeg kommer på personalmøtene. Han kan ikke kreve det, det er bullshit. Han kan derimot kreve at du leser referatet neste gang du kommer på jobb. Anonymkode: 57f00...f0f
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #17 Skrevet 10. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sjefen min sier at jeg selv bestemmer om jeg kommer på personalmøtene. Han kan ikke kreve det, det er bullshit. Han kan derimot kreve at du leser referatet neste gang du kommer på jobb. Anonymkode: 57f00...f0f Jeg jobber også kommunalt, er 50% sykmeldt og har personalmøte en gang i måneden, glemte å si det. Hvis du ikke føler det passer for deg så kan du få legen til å skrive på sykemeldingen din at du ikke skal møte på kveldene du ikke jobber. Anonymkode: 57f00...f0f
Whistler Skrevet 10. februar 2020 #18 Skrevet 10. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer ikke. Jeg er sykemeldt 50% i forhold til timer, dette er bestemt i samråd med lege. Så jeg skal fysisk ikke være på arbeidsplassen mer enn 2,5 arbeidsdag i uken Anonymkode: f9930...0c1 Det er kanskje på tide å søke nye utfordringer andre steder? For å pirke litt i materien så er du altså som Studerende sier sykemeldt fra 50% av arbeidsoppgavene, eller arbeidsmengden. Hvorfor ikke bare møte opp på det møtet som foregår utenfor normal arbeidstid og bruke de timene du tjener opp senere? 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #19 Skrevet 10. februar 2020 Just now, Whistler said: Hvorfor ikke bare møte opp på det møtet som foregår utenfor normal arbeidstid og bruke de timene du tjener opp senere? Slik TS beskriver det tjener hun etter arbeidsgivers syn ikke opp noen timer på dette. Anonymkode: 815c2...9c2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #20 Skrevet 10. februar 2020 1 minutt siden, Whistler skrev: Det er kanskje på tide å søke nye utfordringer andre steder? For å pirke litt i materien så er du altså som Studerende sier sykemeldt fra 50% av arbeidsoppgavene, eller arbeidsmengden. Hvorfor ikke bare møte opp på det møtet som foregår utenfor normal arbeidstid og bruke de timene du tjener opp senere? Handler om at arbeidsgiver ikke respekterer sykemelding. Han skal ha meg til å komme andre dager utenfor avtale, ender hele tiden på arbeidstiden osv. Nå har vi fastsatt enkelte dager og vil at det skal følges. Jeg gidder ikke å reise frem og tilbake for å være pp jobb i 1,5 timer når jeg ikke skal jobbe den dagen! Det er min fri dag. Anonymkode: f9930...0c1 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå