Gå til innhold

Kvinneguidens Venner Podcast - Til Linnea


Uzendayo

Anbefalte innlegg

Gjest lillesnøfnugg
10 timer siden, Kari-Anne88 skrev:

Linnea har ikke munnkurv 😂 Vi diskuterer dette i neste episode.  
Hilsen Stine. 

Kan dere ta opp seksualforumet? Særlig tråden om Club Fantasy, den er faktisk morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LaptopPute

Synes det hadde vært gøy hvis dere av og til hadde litt mer energi på en eller annen måte. Og at dere diskuterte ting helt ut i stedet for å la det bli kleint fordi en av dere blir litt sur og snakker over den andre for å få frem poenget deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gazpacho

Jeg merker at jeg er veldig mye mer enig med Stine enn Linnéa 😆 Sikkert fordi jeg også er mamma og fordi jeg heller ikke har noen bloggkarriere bak meg. Men jeg syns det var tankevekkende å høre hva Linnéa mente om den anorektiske kunstneren som akkurat rakk å gi ut verket sitt før hun døde. Fint med litt informasjon fra en som kjenner den verdenen fra innsiden.. 

Men på en av de siste poddene så tror jeg et poeng fløy litt over hodet på dem. "Kvinneguiden er sinte fordi fotballfrue kan jogge 17 km og ta en varm dusj mist på dagen". Eeh nei. Det provoserende er at fotballfrue påstår at hun har mer hektiske dager enn folk flest og at de jobber masse. Og det stemmer jo ikke når de stadig vekk trener sammen midt på dagen, bruker halve dagen på frisørsalong og timevis på kafé 🙈 Tror de færreste hadde hatt et problem med det om fotballfrue innrømte at det er et bedagelig liv med masse egenpleie :) Problemet er jo at hun fremstiller blomstershopping og krølling av hår som tøffe arbeidsdager 😄

Jeg ønsker også å rose Stine masse for meningene hennes rundt bursdagabonanza-innlegget. Det skaper et enormt press på barn og foreldre å skulle følge opp etter slike elleville bursdagsfester. Man kan ikke forvente at foreldrene skal sette seg ned med 3-åringen og fortelle at de ikke har tid og råd til å lage gigantiske ballongbuer og pappmasjéhelvete i hele stua.

Og så ønsker jeg å gratulere Stine med ny jobb og lurer på hva hun jobber med 😁

Endret av Gazpacho
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.2.2020 den 14.32, Kari-Anne88 skrev:

Linnea har ikke munnkurv 😂 Vi diskuterer dette i neste episode.  
Hilsen Stine. 

Nå har jeg hørt på den siste episoden deres, som jeg syntes var ganske bra. Men jeg stusser over dekningen av Anne Brith. Tok meg bryet å skrive en liten recap:

Er ikke interessert i den "casen" der (er Anne Brith en case?).  Har ikke fulgt med Anne Brith fra starten og orker ikke å sette seg inn i saken. Har ikke munnkurv. Er ikke redd for å bli med i neste boka til Anne Brith. Mangler interesse for Anne Brith. Har ikke fulgt med fra starten. Det er gøyere med Caroline Berg Eriksen. Anne Brith er kjedelig. Vi er ikke pålagt å skrive om alle som skrives om i rampelystråder, bare fordi vi har en podcast som heter kvinneguidens venner.

Det blir ganske tullete å snakke om at dere ikke skal snakke om Anne Brith, når dere lokker med at dere SKAL snakke om henne. Det heter click bait, eller klikkåte på godt norsk.

Endret av Felis
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tannbein

Men jeg syns de forklarer godt at de faktisk ikke er interesserte i Anne Brith.  Og det skjønner jeg innmari godt, for dama er jo 15 år eldre og en helt annen generasjon enn dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tannbein skrev:

Men jeg syns de forklarer godt at de faktisk ikke er interesserte i Anne Brith.  Og det skjønner jeg innmari godt, for dama er jo 15 år eldre og en helt annen generasjon enn dem. 

Helt enig. Den dama trenger ikke mer reklame/innhold til sin neste bok.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Finlay

 Jeg liker dere. Linnea, Stine og podcasten👍

Men ble litt skuffet i dag, da jeg hørte hva dere hadde trukket ut av CBE-tråden om fastelavn-bakingen. Nemlig at CBE svarte godt for seg i kommentarfeltet, og at hun må få slippe å bruke hårnett når hun baker.

Ikke et ord om at det var CBE selv som dro inn både hårnett, og å legge hansker i sprit for at det skulle være hygienisk nok. Dette som svar til en stakkar som mente at laaange negler er bakteriebomber - noe det er - og at det er lurt å lære barn med langt hår å bruke strikk under matlaging. I CBEs hode ble dette til at hun burde bruke hårnett, noe hun tar opp gang på gang.

Det er CBE selv som VIL ha dårlig stemning i kommentarfeltet, det er HUN som egger til kjekling for å få engasjement. Hun kunne bare latt være å publisere kommentarer hun ikke liker, hun gjør jo det ellers. Evt redigere kommentarene slik hun vil ha dem, noe hun innrømmer at hun til tider gjør (har selv opplevd å se min kommentar såpass omskrevet at jeg knapt kjente den igjen). 

Er ikke første gang det blir trukket fram ting som bare blir sett fra en side, og det blir raljert over lesernes kommentarer. Greit nok, men slike saker har oftest to sider, der den ene er mest synlig, og det er den dere griper fatt i. Skulle ønske dere kunne/ville/turde gå litt dypere. Ellers kan dere like gjerne la være å nevne kommentarfeltet til akkurat denne bloggeren. Det viser nemlig ikke virkeligheten, men virkeligheten sånn som CBE vil ha den. Det trenger hun ikke applaus for.

Ellers er det en artig podcast som jeg koser meg med, god tone mellom dere, og små glimt fra livene deres. Helt topp🥰

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Finlay skrev:

 Jeg liker dere Linnea, Stine og podcasten👍

 

Ellers er det en artig podcast som jeg koser meg med, god tone mellom dere, og små glimt fra livene deres. Helt topp🥰

Omtrent slik ble min kommentar moderert en gang i kommentarfeltet til CBE 😂

Jeg er forøvrig enig med deg og ble veldig skuffet over at det kommentarfeltet ble tolket som gode svar fra CBE. Det er jo en studie i stråmannsrgumentasjon, whataboutism og passiv aggressivitet. Men jeg forstår Linnea og Stine litt, for når man vet hvordan det er å sitte på andre siden av et kommentarfelt, så er det lett å ha medfølelse for den som blir kritisert (tror jeg).

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Finlay skrev:

Det er CBE selv som VIL ha dårlig stemning i kommentarfeltet, det er HUN som egger til kjekling for å få engasjement. Hun kunne bare latt være å publisere kommentarer hun ikke liker, hun gjør jo det ellers. Evt redigere kommentarene slik hun vil ha dem, noe hun innrømmer at hun til tider gjør (har selv opplevd å se min kommentar såpass omskrevet at jeg knapt kjente den igjen). 

Er ikke første gang det blir trukket fram ting som bare blir sett fra en side, og det blir raljert over lesernes kommentarer. Greit nok, men slike saker har oftest to sider, der den ene er mest synlig, og det er den dere griper fatt i. Skulle ønske dere kunne/ville/turde gå litt dypere. Ellers kan dere like gjerne la være å nevne kommentarfeltet til akkurat denne bloggeren. Det viser nemlig ikke virkeligheten, men virkeligheten sånn som CBE vil ha den. Det trenger hun ikke applaus for.

Nettopp, for CBE er veldig flink til å legge ut kun et fåtall av kritiske kommentarer slik at CBE-lovers hopper på disse samtidig som at CBE, både herr og fru, kommer med surmagede svar til kritikerne, og at Linnea & Stine ikke ser dette, eller bevisst unngår å ta det opp, er merkelig, men de vil vel kanskje ikke havne på kanten med disse "mektige" der nede i Østfold 😜

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2020 den 17.02, Felis skrev:

Nå har jeg hørt på den siste episoden deres, som jeg syntes var ganske bra. Men jeg stusser over dekningen av Anne Brith. Tok meg bryet å skrive en liten recap:

Er ikke interessert i den "casen" der (er Anne Brith en case?).  Har ikke fulgt med Anne Brith fra starten og orker ikke å sette seg inn i saken. Har ikke munnkurv. Er ikke redd for å bli med i neste boka til Anne Brith. Mangler interesse for Anne Brith. Har ikke fulgt med fra starten. Det er gøyere med Caroline Berg Eriksen. Anne Brith er kjedelig. Vi er ikke pålagt å skrive om alle som skrives om i rampelystråder, bare fordi vi har en podcast som heter kvinneguidens venner.

Det blir ganske tullete å snakke om at dere ikke skal snakke om Anne Brith, når dere lokker med at dere SKAL snakke om henne. Det heter click bait, eller klikkåte på godt norsk.

Jeg ble også skuffet over episoden. Ikke fordi saken ikke ble tatt opp men fordi det ble lagt opp til at dette skulle med. 

På 26.2.2020 den 20.14, Tannbein skrev:

Men jeg syns de forklarer godt at de faktisk ikke er interesserte i Anne Brith.  Og det skjønner jeg innmari godt, for dama er jo 15 år eldre og en helt annen generasjon enn dem. 

Og det er jeg egentlig helt enig i. Grunnen til at jeg spurte om Linnea hadde munnkurv i det hele tatt var fordi episoden i forkant skulle Stine oppdatere Linnea på hva som rørte seg i Rampelysforumet. Et par saker ble nevnt fra andre tråder før det ble sagt at «ellers så er det lite som skjer i Rampelys». Dette midt oppi hete diskusjoner og nyhetssaker i nettavisene om ABD sin svindlersak. Med andre ord helt umulig å ha gått glipp av.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg

Hører ikke på podcasten, og utifra tolkningen av bollebaking gate så kommer jeg ikke til å begynne med det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gir Linnea en liten dytt om skrivingen. Om du enda er villig til å prate om det 😅

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt utenfor tema. Men det beste som har skjedd denne sesongen av bloggerne er dere to som bygger podcastfort! ❤️ Det er bare så forfriskende! 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Plannergirl

Tilbakemelding ang energi på podcasten. Jeg elsker den litt lave energien deres, den er rolig og fin å høre på. Orker ikke sånne overglade mennesker som skal stresse meg opp. Fortsett å vær som dere er 🤍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Plannergirl skrev:

Tilbakemelding ang energi på podcasten. Jeg elsker den litt lave energien deres, den er rolig og fin å høre på. Orker ikke sånne overglade mennesker som skal stresse meg opp. Fortsett å vær som dere er 🤍

Enig. Begynte å høre på den for noen uker siden (så har heldigvis myyyye å ta av ennå). Liker den kjempegodt, perfekt å ha på øret i jobben min.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.3.2020 den 11.16, lillesnøfnugg skrev:

Hører ikke på podcasten, og utifra tolkningen av bollebaking gate så kommer jeg ikke til å begynne med det heller. 

Takk for info.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 10.3.2020 den 1.44, Plannergirl skrev:

Tilbakemelding ang energi på podcasten. Jeg elsker den litt lave energien deres, den er rolig og fin å høre på. Orker ikke sånne overglade mennesker som skal stresse meg opp. Fortsett å vær som dere er 🤍

Helt enig. Veldig ekte og fin. Syns mange podcaster bare blir masete og slitsomme å høre på. Denne elsker jeg! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kartoffel skrev:

Helt enig. Veldig ekte og fin. Syns mange podcaster bare blir masete og slitsomme å høre på. Denne elsker jeg! 

Beste podcasten å høre på når man skal sove.  Ikke negativt ment. ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Nettroll skrev:

Beste podcasten å høre på når man skal sove.  Ikke negativt ment. ❤

Enig. Minus jingelen, som de også tok opp i podden for en liten stund siden. Den er altfor høy og støyete🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...