Gå til innhold

«Penger er ikke alt»(?)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil få den daglige omsorgen, det er ikke aktuelt å bryte ut uten at jeg har en jobb først så det er vel der jeg bør starte. 

TS

Anonymkode: 94831...a88

Hvordan er du så sikker på dette? Har dere diskutert denne situasjonen om den skulle oppstå? 90% av dei som tror dette er åpenbart tar helt feil. 

Anonymkode: 6289e...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 hours ago, AnonymBruker said:

jeg har levd på svært lite penger og jeg mener fremdeles at penger ikek er alt. jeg valgte å si opp en godt betalt jobb for en mindre betalt jobb pga mistrivsel i gammel jobb. jeg valgte og å gå ifra min samboer selv om jeg måtte ned i standard. har aldri angret på hverken jobbbytte eller at jeg gikk ifra min ex

Anonymkode: 13b39...2fc

Men du hadde en jobb! Å gå frivillig fra høy til lav lønn kvalifiserer ikke til å skryte på seg fattigmannsstatus. Prøv å vær nyutdannet og arbeidsledig isteden, uten rett på en dritt fra NAV. Da kan du begynne å kjenne på hvordan det er å leve uten penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er du så sikker på dette? Har dere diskutert denne situasjonen om den skulle oppstå? 90% av dei som tror dette er åpenbart tar helt feil. 

Anonymkode: 6289e...933

Det var en artig statistikk.

Han er lite interessert i barna, og har en jobb som ikke er forenelig med å hente og levere i BHG, som han elsker. 

 

ts

Anonymkode: 94831...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger er viktig hvis du er en person som er opptatt av hva andre "forventer". Noen ting koster penger, og dette får man dekket av Sosialen om man ikke har penger. I Norge bør man ikke være bekymret for andre ting enn bolig. Eier man ikke bolig, så sliter man om man feks har barn. Å leie er ofte dyrt, man har ingen garanti for hvor lenge man kan leie, ingen følelse for at man kan få det slik man ønsker selv. Men selv med bolig finnes det nok enkle løsninger som kan gjøre en lykkelig når man har lite midler.

Penger i seg selv kan ikke påvirke gleden. Den kan hjelpe en urolig kropp, men ikke gjøre en lykkelig.

Anonymkode: ebf33...c9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...