Gå til innhold

Gratulerer dere stemor på morsdag??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde ikke gitt gave til stemor. Hun er stemor, ikke mor.

Anonymkode: fd2bb...24b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Hun er ikke min mor. Vil tro hun får gratulasjoner fra egne barn. Om de fortsatt har kontakt med henne 

Anonymkode: 571b4...c05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2020 den 14.35, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke bare din mor som skal verdsettes, men alle mødre. Forøvrig er morsdag en oppkonstruert greie, hvorfor kan ikke ungene bare sette pris på sine nærmeste uten en spesiell dag?

Anonymkode: a8386...b73

Morsdag handler om at alle verdsetter sin mor jo. Who cares about andres mødre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, skruf skrev:

Jeg kaller ikke samboeren til faren min for stemor, hun er bare 10 år eldre enn meg og de har bare vært sammen i noen år. Men jeg setter såklart stor pris på henne og kjøpte en blomsterbukett og inviterte de på kake på morsdagen. Stefaren min derimot har alltid fått farsdagskort og en liten gave fra meg på farsdagen, men han har vært en del av livet mitt i over 25 år og er den som fungerte som hverdagspappaen min 

Stemoren til eldstejenta har alltid fått en oppmerksomhet på morsdagen, hun er virkelig en stor ressurs og et helt fantastisk menneske. Da jentungen var for lita til å huske på merkedager selv så hjalp jeg henne med å lage morsdagskort og kjøpe en liten gave, men etterhvert som hun ble eldre så tok hun ansvar og initiativ til det selv (eksen husker knapt sin egen bursdag), hun fikk etterhvert søsken hos far og da ble morsdagskort gitt samlet fra begge barna 

Hvordan syntes du det er å ha ei så ung stemor? Jeg er det selv, kun ti år eldre. Syntes det har gått kjempe greit. Er igrunnen veldig glad for at de er gutter, da de mange ganger er enklere og ikke så følelsesladet som jenter.

Jeg har som sagt aldri fått noe av de, men jeg ser og vet at de setter pris på meg. Litt beskjedne å de få lov til å være ;)

Anonymkode: 5e7a6...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.mForresten også enig at det. Jeg blir heller ikke kalt stemor, jeg er pappas kjæreste. 

Anonymkode: 5e7a6...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har vært i livet mitt siden jeg var nyfødt, så hun blir gratulert på lik linje som mamma. 

Anonymkode: 4b8a2...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Luna Llena skrev:

Hadde jeg hatt en stemor, hadde jeg ikke gratulert henne, siden hun ikke er min mor.

Jeg gratulerte både en venninne og svigermor jeg, men var kanskje feil det da ettersom ingen av de er min mor🙊

Anonymkode: d66e5...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken stesønn eller stedatter gjør det. Men de har 50/50 fordeling. Unaturlig å ta en morsrolle da. Jeg er mest en voksen rollefigur og ansvarlig. Kjæreste til far, og sjåfør når det trengst. 

Anonymkode: 316fd...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gratulerte både en venninne og svigermor jeg, men var kanskje feil det da ettersom ingen av de er min mor🙊

Anonymkode: d66e5...828

Du gjør som du vil, jeg skrev bare mine synspunkter om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan syntes du det er å ha ei så ung stemor? Jeg er det selv, kun ti år eldre. Syntes det har gått kjempe greit. Er igrunnen veldig glad for at de er gutter, da de mange ganger er enklere og ikke så følelsesladet som jenter.

Jeg har som sagt aldri fått noe av de, men jeg ser og vet at de setter pris på meg. Litt beskjedne å de få lov til å være ;)

Anonymkode: 5e7a6...390

Hun er ikke så ung da, selv om hun er nærmere meg i alder enn hva hun er faren min i alder :) Har egentlig ikke noe særlig tanker om det, det viktigste er at faren min er lykkelig :) og at hun er lykkelig såklart 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min stemor er dement og husker ikke hvem jeg er. Jeg besøker henne på sykehjemmet og tar henne med på morsdagsfesten der. Hennes egne barn beøker henne ikke, ikke fordi hun har vært en dårlig mor eller de ikke har vært kjærlige barn. Men fordi sykdommen er vanskelig for dem å takle, det var mye vondt før og etter at hun måtte på hjem og hun har endret personlighet totalt. For henne er jeg visst en trivelig dame som triller henne til festen og hjelper henne med kaken. Hun setter pris på besøket og spør ti ganger hva jeg heter, og glemmer at jeg var der omtrent idet jeg går. Men personalet forsikrer om at gleden sitter i lenger enn hukommelsen. 

Anonymkode: 548be...9e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min stemor er dement og husker ikke hvem jeg er. Jeg besøker henne på sykehjemmet og tar henne med på morsdagsfesten der. Hennes egne barn beøker henne ikke, ikke fordi hun har vært en dårlig mor eller de ikke har vært kjærlige barn. Men fordi sykdommen er vanskelig for dem å takle, det var mye vondt før og etter at hun måtte på hjem og hun har endret personlighet totalt. For henne er jeg visst en trivelig dame som triller henne til festen og hjelper henne med kaken. Hun setter pris på besøket og spør ti ganger hva jeg heter, og glemmer at jeg var der omtrent idet jeg går. Men personalet forsikrer om at gleden sitter i lenger enn hukommelsen. 

Anonymkode: 548be...9e6

Jeg jobber på sykehjem -  også med demente. Så ja, det kan jeg si deg. De forstår nok mer enn man tror, og det at hun får kake fra deg er jo kjempe fint. Alle reagerer forskjellig og forstår også at det kan være tøft for barn å se dette. Ts

Anonymkode: 5e7a6...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har man godt forhold til stemor, så ville jeg jo gratulert og gjort stas på henne.

Men må le litt her, far til mine barn ga morsdagsgave til kjæresten sin, som aldri har møtt barna hans. Mens jeg fikk ikke gratulerer engang. Jeg synes det er viktig å vise at man setter pris på hverandre, så da det er farsdag, så baker jeg og barna til far, og de tegner tegninger til han.

Anonymkode: 98be1...641

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2020 den 12.21, AnonymBruker skrev:

Har man godt forhold til stemor, så ville jeg jo gratulert og gjort stas på henne.

Men må le litt her, far til mine barn ga morsdagsgave til kjæresten sin, som aldri har møtt barna hans. Mens jeg fikk ikke gratulerer engang. Jeg synes det er viktig å vise at man setter pris på hverandre, så da det er farsdag, så baker jeg og barna til far, og de tegner tegninger til han.

Anonymkode: 98be1...641

Har forstått at en del stemødre er veldig sjalu, og opptatt av å skyve mor ut på sidelinjen. Kanskje derfor han ikke tør å gratulere deg... Høres ut som en tøffel, og hun kontrollerende.

Anonymkode: 8852b...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2020 den 6.24, AnonymBruker skrev:

Har forstått at en del stemødre er veldig sjalu, og opptatt av å skyve mor ut på sidelinjen. Kanskje derfor han ikke tør å gratulere deg... Høres ut som en tøffel, og hun kontrollerende.

Anonymkode: 8852b...fdb

Jeg har en kjempe godt forhold til moren deres. Så nei, ikke slik i mitt tilfelle. 

Anonymkode: 5e7a6...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis min datter hadde hatt en stemor, som hadde egne barn så. Hun trenger ikke en gratulasjon på morsdagen hvis hun ikke er mor.

Anonymkode: f6cec...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...