Gå til innhold

Nok en skuffende morsdag...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Morsdag er bare tull. At du som voksen kan bli så bitter fordi mannen og barna dine ikke bryr seg om sånt forstår jeg ikke.

Anonymkode: 010b8...d01

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er han sønnen din siden du mener han skal gi deg oppmerksomhet på morsdagrn?

Anonymkode: 0859a...491

Tenker du en 2,3,4 åring skal huske det selv? 

ts

Anonymkode: cfec5...2e7

• Liker 8
Gjest Elseby13
Skrevet

Morsdag hva faen er det? Barna mine ligger fremdeles og sover. Helt greit. Lager du drama på 14.feb også?

Ta'rei sammen. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hva Instagram har med noe å gjøre, men ja, det er vanlig å bli vekket med kaffe på senga. 

ts

I ditt hode kanskje, eller kanskje i din kultur, er vel rettere sagt. Det er ikke noe som er vanlig hos oss. Ei heller hos enkelte jeg kjenner. Nå kjenner jeg ikke kulturen i alle hjem da, så jeg skal ikke si hva er eller ikke er kultur eller tradisjon, men det må nå iallefall lages selv.

Det jeg vet med sikkerhet er at man ikke kan forvente at noen gjør dette. Man må kommunisere, og her er ditt problem. Du har ikke kommunikasjon, du uttrykker ikke en forventning og du mener han skal føle seg fram. Slik er ikke menn skapt.

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, Nerine_ skrev:

Jeg kan ikke helt klare å se hvorfor folk har så store forventninger til slike dager. Det er hverdagen som teller. 

Du blir vekket med kaffe på sengen hver dag? I min familie er det kun vanlig på bursdag og morsdag. 

ts

• Liker 3
Skrevet

Jeg har vært stemor i 15 år, fått oppmerksomhet to ganger. Et år kjøpte jeg kake til meg selv, og spiste ned skje fra eska 😂 bare for å gå frem et poeng😂 men nå har jeg en familie som heller ikke gidder å markere bursdagen min da så 

Anonymkode: 9697a...c6c

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Nerine_ skrev:

Men hvorfor steller du i stand på farsdag, det er jo ganske åpenbart at mannen din er like lite opptatt av slike dager som mange av oss andre? 

For å gjøre stas på han som er far til mitt barn, selvsagt. Fordi jeg føler han fortjener en dag hvor vi setter ekstra pris på den fine jobben han gjør. Han syntes tydeligvis jeg ikke fortjener det samme :( 

ts

• Liker 17
Skrevet

Det koster ikke mannen din mye krefter eller penger å dra på bitikken for å kjøpe en bukett og en sånn morsdagskake til 40 kr. En takk til deg for at du er mor til barnet hans. Setter han ikke pris på deg med oppmerksomhet resten av året heller? I såfall må du kanskje bare innse at du bor sammen med en som ikke ønsker å glede deg med småting. 

Anonymkode: 0615d...45e

• Liker 11
Skrevet

Du har sikkert RETT til å bli skuffet, men jeg må jo bare spørre: er morsdag en stor greie her til lands? Jeg er selv født og oppvokst her i Norge, med norske foreldre, og morsdag har så og si aldri vært noen stor greie i min oppvekst. Kanskje fordi min egen mor har bursdag på Valentinsdagen, slik at vi heller har feiret henne da, men uansett: er morsdagen en stor greie? 

Det skal sies at i løpet av de ti årene jeg har vært mor, har det kommet noen morsdagskort fra barna, men det har vært i regi av barnehagen/skolen. Jeg forteller ingen her i huset at "nå er det snart morsdag, da forventer jeg sånn og sånn". De vet når bursdagen min er, er viktigere for meg at de heller ordner noe fint til den dagen (ikke at de alltid slår på stortrommen da heller, men det hender en sjelden gang).

Uansett: dropp å feire farsdagen, høres ikke ut som om han bryr seg om slike feiringer?

Anonymkode: 5d904...30d

• Liker 6
Skrevet

Ts, er du en av disse dramaqueensa som holder telling på hva du gjør for han i forhold til hva han gjør for deg? Kanskje en av disse som til og med legger opp til at mannen skal "feile" med å vente til en dag er på hell før du forteller hvor skuffet du ble?

Lurer på en ting, jeg: Hvordan er han på årets andre dager - der har du det som er viktig.

• Liker 19
Skrevet

Men kjære deg, du er da ikke morens hans? Jeg skjønner ikke helt dette her med at partnere skal gjøre stas på hverandre når det er morsdag og farsdag. Vi har egne dager hvor vi kan gjøre stas på hverandre? Morsdag eller farsdag, er den dagen hvor BARNA kan gjøre stas på sine foreldre. Ofte må de bli noen år før de skjønner konseptet, og kanskje tegner en tegning og gratulerer oss med dagen. Men det er verdt å vente på. 

Skrevet

Helt alvorlig, har du forventninger må du gi beskjed. Menn er mye enklere vesener enn oss kvinner, og de ser ikke på ting på samme måte som oss. Er vokst opp med at mamma steller i stand noe voldsomt til farsdagen med dyre gaver og full pakke, mens pappa alltid sa at nå måtte vi sette oss ned å tegne noe fint og lage en fin frokost etter beste evne. Fått vite i voksen alder at hun er skuffet over dette, men som jeg sa til henne: pappa mente det var barnas jobb å varte henne opp (noe det er) og ønsket hun mer må hun si i fra. 

Jeg har minnet mannen på det i 2 uker, ikke fordi jeg forventer så mye men fordi som jeg sa,jeg synes det er koselig med oppmerksomheten. At jeg kan få sove litt lenger enn vanlig, kanskje han kan smøre meg noen skiver til frokost og jeg slipper det selv. Men jeg har minnet han på det annenhver dag i 2 uker, for han tenker ikke over slikt. 

Er ikke noe poeng i å sitte skuffet og sutre når det delvis er din egen feil. Når han spurte deg om du kunne stå opp skulle du sagt nei, det er jo morsdag. Menn er enkle vesen og de gjør som du vil så lenge du forteller den nøyaktig hva du vil. 

Anonymkode: ce6b5...89b

• Liker 6
Gjest theTitanic
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er min 4. Morsdag og jeg må si jeg sitter igjen ganske skuffet. Slik har morsdagen mine vert hittil:

1. Han glemte hele greia. Jeg minnet han til slutt på det og et par uker etterpå kjøpte han en unødvendig dyr gave. 

2. Var vi alle syke.

3. Ble glemt igjen. Jeg gav utrykk for at jeg ble lei meg og skuffet. Han inviterte meg da ut for å spise. 

4. i går spurte han meg Om ikke jeg kunne stå opp med i morgen. Nå sitter jeg her og innser at det ikke blir noen kaffe på sengen i dag heller.

Hver farsdag har jeg bakt kake, vekket han med gave og kaffe på sengen. Skrevet kort, fått barnet til å enten si noen ord jeg har skrevet ned, eller tegnet noe. 

Har jeg rett til å bli skuffet? 

Nå tar du fryktelig mye på vei. Å presse ham til å lage masse greier er jo bare tull. Du må heller ikke lage masse greier på farsdag, det er noe DU har VALGT. DU vil det. HAN må ikke ha det. Personlig ville jeg heller hatt ektefølte gaver på en valgfri dag, enn en tvungen dag det han handler fordi han MÅ. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du blir vekket med kaffe på sengen hver dag? I min familie er det kun vanlig på bursdag og morsdag. 

ts

Nei, jeg står opp og koker kaffe selv, uansett dag🙂 i din familie ja, hva med å spørre om hva mannen tenker er ok å gjøre/ikke gjøre på slike dager? Du kan ikke forvente at alt er som du er vant til fra deg og din familie.

• Liker 5
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du forventer at en 4 åring skal huske det? Barnet er jo helt avhengig av far. 

ts

Nei, da tror jeg ikke du leste det jeg skrev. 

Anonymkode: 8bf86...50d

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, CabinCruiser skrev:

Det er jo en helt vanlig dag. Hva skyldes alt dette oppstyret for? Er det slik at alle foreldre vekkes med kaffe på senga og instavennlige barn fordi det er morsdag eller farsdag?

Ingen har nevnt instavennlige barn. 

Morsdag og farsdag er heller ikke noe nymotens opplegg; første offisielle morsdag i Norge var i 1919. Det er først de siste tiårene morsdag og farsdag har blitt ei kommersiell greie for at handelsstanden skal tjene penger. Da jeg var lita, for 40 år siden, så var det ikke snakk om å kjøpe gaver. Vi tegnet kort, og serverte kaffe på senga. Og vi bakte kake. Det med å kjøpe gaver er hva man gjør det til selv, vi har aldri hatt et gavefokus på morsdag og farsdag. 

Bestemoren min ble født i 1922, da vi ryddet huset hennes etter at hun døde så fant vi mange fine morsdagskort som hun hadde fått av barna sine. Så det er virkelig ikke noe nytt det med morsdag (og farsdag) 

https://snl.no/morsdag

• Liker 23
Skrevet

Her var det mange sure damer som skulle svare!

Jeg forstår deg godt, TS. Det er normalt å ha forventninger til en slik dag, spesielt når du legger deg i selen og varter opp på farsdag. Da forventet ofte damen et bytteforhold, hvor hun skal få tilsvarende på sin dag. Dessverre finnes det utdaterte mannfolk som mener at slike sentimentale gester ikke er for dem. Og da må damen i følge dem bare finne seg i å være den som viser omsorg og omtanke i familien, selv om det er slitsomt å ha eneansvar for dette. Dette gjelder også å ha ansvar for bursdager og andre feiringer. Totalt sett er dette en stor jobb, som mange menn bare lurer seg unna. 

Så jeg forstår godt at du blir skuffet over at du ikke engang får sove ut på morsdagen. Det er ikke slik at vi trenger mye, men en oppmerksomhet og ferdig dekket frokost for at mannen og barnet skal vise sin takknemlighet for alt vi gjør for dem. 

Anonymkode: 70fe4...ab2

• Liker 16
Skrevet

For å gjøre stas på han som er far til mitt barn, selvsagt. Fordi jeg føler han fortjener en dag hvor vi setter ekstra pris på den fine jobben han gjør. Han syntes tydeligvis jeg ikke fortjener det samme :( 

ts

Det høres egentlig ikke ut som om du er så veldig fornøyd med jobben han gjør.

• Liker 15
Gjest theTitanic
Skrevet

Helt alvorlig, har du forventninger må du gi beskjed. Menn er mye enklere vesener enn oss kvinner, og de ser ikke på ting på samme måte som oss. Er vokst opp med at mamma steller i stand noe voldsomt til farsdagen med dyre gaver og full pakke, mens pappa alltid sa at nå måtte vi sette oss ned å tegne noe fint og lage en fin frokost etter beste evne. Fått vite i voksen alder at hun er skuffet over dette, men som jeg sa til henne: pappa mente det var barnas jobb å varte henne opp (noe det er) og ønsket hun mer må hun si i fra. 

Jeg har minnet mannen på det i 2 uker, ikke fordi jeg forventer så mye men fordi som jeg sa,jeg synes det er koselig med oppmerksomheten. At jeg kan få sove litt lenger enn vanlig, kanskje han kan smøre meg noen skiver til frokost og jeg slipper det selv. Men jeg har minnet han på det annenhver dag i 2 uker, for han tenker ikke over slikt. 

Er ikke noe poeng i å sitte skuffet og sutre når det delvis er din egen feil. Når han spurte deg om du kunne stå opp skulle du sagt nei, det er jo morsdag. Menn er enkle vesen og de gjør som du vil så lenge du forteller den nøyaktig hva du vil. 

Anonymkode: ce6b5...89b

Du er jo ikke noe bedre enn ts som maser på mannen i to uker og rettferdiggjør det med at du var flinkere til å mase...       

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Eller så syns han bare at hele konseptet er tull. Men for all del, velg heller teorien din om at han syns du er en dårlig mor som ikke fortjener oppmerksomhet på dagen. 

Ærlig talt, er du ikke voksen? 

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...