Gå til innhold

Faller bare når jeg går på ski...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Holder på å klikke. Tør ikke kjøre nedover lengre, for jeg er stiv som en stokk og redd for å falle.. tips!!???

Anonymkode: 80e8d...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man er alltid litt klumsete på årets første skitur. Andre gang merker man allerede at kroppen håndterer det bedre. Tredje gangen enda bedre.

Om du er redd for bakker så ta av deg skiene og gå ned. Det er bedre enn å droppe skituren helt. Etterhvert tør du mer og mer. Om du går en løype du kjenner så vet du hva som kommer rundt neste sving og det gjør ting litt lettere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønner seg også å ha litt bøy i knærne og den ene skien litt foran den andre (syns det hørtes teit ut sjøl, men det føles faktisk stødigere). 

Hjelper også å være rett i ryggen når man skal holde balansen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan ski har du? Hvor gammel er du? Og har du stått på ski, fra da du var liten? Du har fått mange tips her. 

Anonymkode: c064e...f31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 30 årene. Har gått på ski fra jeg var liten, men mange år siden nå.. føler meg så klønete... 

Anonymkode: 80e8d...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.2.2020 den 17.58, theTitanic skrev:

Stå slalom, da trenger du knapt å ha motorikken på plass for å lykkes. Langrenn er håpløst. 

Enig, jeg har gitt opp langrenn for lenge siden😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.2.2020 den 19.10, AnonymBruker skrev:

Jeg er i 30 årene. Har gått på ski fra jeg var liten, men mange år siden nå.. føler meg så klønete... 

Anonymkode: 80e8d...3c3

Jeg tenker at redselen er din verste fiende, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lære å svinge! Jeg kunne aldri noe annet enn å ploge da jeg var yngre, og alle skiturer med bratte bakker var et mareritt. Så fikk jeg meg ski med stålkanter (lettere å styre), og en venninne lærte meg telemarkssving, og vips hadde jeg kontroll og kan kjøre ned (nesten) alle bakker :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...