Gå til innhold

Naivitet rundt Corona viruset


Lavurit

Anbefalte innlegg

På 7.2.2020 den 22.38, Anonymbruker3 skrev:

Det er faktisk Tamiflu som skal kunne kurere Corona-infeksjonen (i kombinasjon med en HIV-medisin). Dessverre har nok Tamifluen vi kjøpte i 2009 gått ut på dato for lenge siden, og vi har neppe nok HIV-medisin. Uansett gjør influensavaksine at man får en mildere reaksjon, og den utstrakte bruken av Tamiflu var antakelig en viktig årsak til at så få døde av svineinfluensa. Bare en av de som var vaksinert døde, selv om det var de mest utsatte som ble vaksinert.

Tamiflu produseres fortsatt. Gies til de med influensa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 hours ago, Lavurit said:

Jeg har også en jente i klassen min som kom hjem fra Kina 2 uker siden. Hun bor i en av byene som ikke er i karantene. Hun sa foran hele klassen ar situasjonen der nede er mye verre enn hva media viser. Det er droner som flyr over dem og ber de om å ta på seg masker. De var inne i huset i 2 uker, gikk bare ut for å kjøpe mat. Det er litt naivt å deg å tro på alt media serverer. Kina er et veldig korrupt land som prøver å holde situasjonen nede da dette går hardt utover økonomien. Videoer fra mennesker i Wuhan blir slettet om de omtaler situasjonen verre enn det media vil at den skal være. Alt går igjennom database og alt blir grundig gjennomgått. Slik har det vært lenge - så det er ikke noe nytt. 
Selvfølgelig har de heller ikke kapasitet til å teste alle - de kan heller ikke gå til hver dør og se hvem som har dødd i hjemmene sine.  Det er nok er mye større antall som er døde- det er ikke skremselpropaganda - det er bare vanlig logikk. 

Om hun dro hjem for 2 uker siden, så kan hun ikke ha sittet inne i huset i 2 uker. Her er det noen som lyver.

Jeg bor i Kina. Vi har for det meste vært inne de siste 3 uker og handler det vi trenger på nett. At folk oppfordres til å holde seg inne under en epedimi er ingen overaskelse. Min jobb kan gjøres fra mitt eget hjem så jeg jobber fortsatt. De har også satt opp temperatursjekk foran hver boligområde og man får konstant informasjon om hvordan man skal unngå å bli syk. Ellers er det meste normalt. Det er ingen droner her eller folk i hazmat drakter. Igår var 3 nye saker, ikke mye for en by på 15 millioner mennesker. 

Wuhan er en katastrofe og flere har dødd fordi enn myndighetene sier, fordi lokalmyndighetene skjulte det i starten og når de startet å teste så var det ikke nok testkapistet.  Men dette er vel noe nordmenn allerede vet? Jeg tviler på at det er 24000, men det er godt mulig at det var rundt 4000 døde, ikke 700. Men, det som bør skremme nordmenn mer, er at det er langt flere enn 300 internasjonale saker, og det er bare spørsmål om tid før det blir saker i Norge.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Camlon skrev:

Om hun dro hjem for 2 uker siden, så kan hun ikke ha sittet inne i huset i 2 uker. Her er det noen som lyver.

Jeg bor i Kina. Vi har for det meste vært inne de siste 3 uker og handler det vi trenger på nett. At folk oppfordres til å holde seg inne under en epedimi er ingen overaskelse. Min jobb kan gjøres fra mitt eget hjem så jeg jobber fortsatt. De har også satt opp temperatursjekk foran hver boligområde og man får konstant informasjon om hvordan man skal unngå å bli syk. Ellers er det meste normalt. Det er ingen droner her eller folk i hazmat drakter. Igår var 3 nye saker, ikke mye for en by på 15 millioner mennesker. 

Wuhan er en katastrofe og flere har dødd fordi enn myndighetene sier, fordi lokalmyndighetene skjulte det i starten og når de startet å teste så var det ikke nok testkapistet.  Men dette er vel noe nordmenn allerede vet? Jeg tviler på at det er 24000, men det er godt mulig at det var rundt 4000 døde, ikke 700. Men, det som bør skremme nordmenn mer, er at det er langt flere enn 300 internasjonale saker, og det er bare spørsmål om tid før det blir saker i Norge.

Ok sp dro tror regjeringen i Kina er ærlig mens regjeringene i Europa ikke er det og lyver om antallet 🙄? Hmmm spesielt må jeg si.... i går ble de på cruise båten også løslatt etter karantene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, lillemy02 said:

Ok sp dro tror regjeringen i Kina er ærlig mens regjeringene i Europa ikke er det og lyver om antallet 🙄? Hmmm spesielt må jeg si.... i går ble de på cruise båten også løslatt etter karantene.

Hva er du snakker om? Det er nesten umulig å forstå hva du skriver.

Jeg tror ikke på konspirasjonsteorien at Kina har laget en formel som de følger, og om 3 uker så vil vi finne ut at det egentlig var millioner syke og at de bare kjøpte seg tid ved å lyve om tallene. Om de skulle gjøre noe slikt så vil miste all støtte fra befolkningen.

At antall syke er underrapportert er en selvfølge, spesielt i Wuhan. Men ikke tro at Kina er det eneste landet i verden som vil underrapportere. Underrapportering er ikke nødvendigvis en løgn, men det kan skje fordi de ikke tester nok eller mange tror de bare har en vanlig influenza. Det kan også skje fordi de ikke ønsker å skape panikk, fordi når folk blir redd for viruset så forsvinner turistene og folk begynner å hamstre.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Camlon skrev:

Hva er du snakker om? Det er nesten umulig å forstå hva du skriver.

Jeg tror ikke på konspirasjonsteorien at Kina har laget en formel som de følger, og om 3 uker så vil vi finne ut at det egentlig var millioner syke og at de bare kjøpte seg tid ved å lyve om tallene. Om de skulle gjøre noe slikt så vil miste all støtte fra befolkningen.

At antall syke er underrapportert er en selvfølge, spesielt i Wuhan. Men ikke tro at Kina er det eneste landet i verden som vil underrapportere. Underrapportering er ikke nødvendigvis en løgn, men det kan skje fordi de ikke tester nok eller mange tror de bare har en vanlig influenza.

Siden det er så umulig å forstå hva jeg skriver, skal jeg skrive det ned en gang til for deg. Du mener det er mer enn 300 tilfeller i verden. Hva baserer du dett på? Hvorfor tror du det? Om det så stemmer det du sier, hvorfor er det ikke rapportert inn flere døde da? Spesielt ikke med tanke på at viruset tross alt har vert internasjonalt kjent i par uker nå. Da skulle antall døde ha steget betraktelig og utløst ganske mange varsellamper spesielt her i Europa eller usa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, lillemy02 said:

Siden det er så umulig å forstå hva jeg skriver, skal jeg skrive det ned en gang til for deg. Du mener det er mer enn 300 tilfeller i verden. Hva baserer du dett på? Hvorfor tror du det? Om det så stemmer det du sier, hvorfor er det ikke rapportert inn flere døde da? Spesielt ikke med tanke på at viruset tross alt har vert internasjonalt kjent i par uker nå.

Hvis man ikke oppdager at noen har coronavirus og de dør, så vil dødsfallet bli rapportert som et normalt influensadødsfall. Og for et par uker siden så var det ca 20 saker utenfor Kina, nå er det 300. Det tar gjerne 2-3 uker å dø viruset og med god medisinsk hjelp så er det bare en liten andel som dør. Det er derfor ikke overaskende at ikke mer enn 2 har dødd. At viruset har vært internasjonalt kjent i et par uker er ikke et godt argument. Prøv å tenk litt før du skriver.

Men hvordan vet jeg at det er flere enn 300 som har fått viruset? Ta f.eks. en titt på båten. Det startet med 11 som hadde symptomer, nå er det 130 saker. Dette er i et kontrolert miljø hvor man lett kan teste alle. I Hong Kong har det skjedd mange lokale spredninger uten at de vet hvor det kommer fra og det samme gjelder en ny cluster i Singapore. I Frankrike så var det en fra Singapore som spredde det til 5 britter, og de har sikkert spredd det til mange andre allerede. I andre land som Thailand, Vietnam, Malaysia og India så har de enda mindre kontroll.

Mange som får dette viruset tror at de har en normal influensa, og blir aldri oppdaget. Det er hva som gjør dette viruset så farlig.

 

Til og med WHO, som hele tiden vært for optimistisk, sier at de 300 sakene vi kjenner til kan være toppen av isberget.

 

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sprettballen
10 timer siden, ForumBrukeren skrev:

3 dagers mat og drikke hjemme hjelper ikke mye mot en slik pandemi gitt. Dessuten er det bare en bitte lite minoritet som en gang har tatt det rådet til seg. Bare se på tråder på dette forumet hvor man blir erklært som skinnsyk hvis man gjør noe slik av den store majoriteten av brukere.

 

3-4 dager med mat kan gjøre veldig stor forskjell i en krisesituasjon.  Hvis en langvarig situasjon oppstår er dette tiden myndighetene har på seg til å iverksette en kriseplan, for eksempel med utlevering av mat, eller som de byene i Kina som er i karantene, hvor en person per husstand har en time i uken til å handle.

Det redder kanskje ikke liv, men det kjøper tid.  Og tid er ofte essensielt i en slik sammenheng. 

Og om noen mener jeg er sinnsyk som har et kriselager, det kan jeg leve godt med.

Jeg har opplevd viktigheten av et slikt tiltak (en situasjon hvor sivilforsvaret måtte kjøre rundt med mat og medisiner til trengende), og det er nok for meg.

De som ler av meg i dag kan saktens få en pose havregryn også hvis den tiden kommer at de trenger det. 

10 timer siden, ForumBrukeren skrev:

Ja og han er som sagt helt på bærtur når han sier at vi ikke vet om det smitter mellom personer uten symptomer, og at vi ikke vet om det bare smitter gjennom dråpesmitte eller om det også smitter via å ta på gjenstander og overflater. For dette vet vi faktisk helt sikkert. Det har CDC uttalt, og når vi først er i gang med appell til autoriteter så kan du vel kanskje ta deg et raskt lite google søk på hva CDC i USA er for noe og vurdere om de kanskje er litt mer oppdaterte og troverdige enn en enkelt norsk "spesialist i infeksjonsmedisin" er på dette området...

Du har hengt deg veldig opp i en liten detalj i det han sa.  Se på hovedbudskapet hans.

Han sier at vi vet for lite om viruset til å la være å ta forholdsregler.  Det virker da som om du er enig med ham i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Nåleputa skrev:

Se på dette da!!

 

 

 

Nå er det kommet frem til at det verserer veldig mye fake filmer på blant annet YouTube. Ikke tro alt du ser eller leser! Den videoen der er forferdelig enkel å fake mye enklere enn de med bilder av hva som «skjer»

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13
15 timer siden, MadameDeRosa skrev:

Si det om et par dager da

 

Ja, nå har det faktisk gått et par dager. Og du hadde rett! Jeg er død! Men jeg levde heldigvis ikke i frykt, som du gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2020 den 8.13, Elseby13 skrev:

Å kjære vene. Jeg skal love deg at vi alle skal dø. Men kan vi ikke prøve å leve først?

Dessuten er det morsomt at DU har en bekjent som sitter på dette tallet som er skjult for resten av verden.

Hehe. Alltid noen som kjenner noen som har ALL kunnskapen ingen andre har i slike tilfeller som dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, ForumBrukeren skrev:

Jaja når man sluker Michael Moore's propaganda rått.... Fyren som altså mener at Cuba sitt helsesystem er et strålende eksempel for etterfølgelse... :roll:

Ja jeg skulle gjerne ha flyttet til USA hvis jeg kunne. Men å skaffe seg green card er ikke bare, bare skjønner du. Og den store majoriteten av Amerikanere var strålende fornøyd med sin helseforsikring før Obamacare kom på banen og ødela alt. Og selvfølgelig blir det dyrt når du VELGER å ikke ha helseforsikring (som by the way de aller fleste fikk gjennom sin arbeidsgiver uten å betale noen ting selv). Akkurat som at det er dyrt å krasje her i landet hvis du kjører rundt ulovlig uten bilforsikring.

Har ikke nevnt Michael moore eller sett noe som helst fra han.

 

Hvis du er ettertraktet i markedet og fra skandinavia, sliter du nogså lite med å få lov til å flytte til usa. Obamacare ødela alt? Det var millioner uten forsikring og milioner med basic forsikringer.

 

Er første gangen at jeg hører de aller fleste har forsikring igjennom arbeid. Vet derimot at det er og var mange som blir tvunget til å være i en dritt jobb fordi dem er nødt til å ha forsikringen den gir. Mange hadde ikke råd til å ha forsikring og forsikringen kostet så mye at folk måtte jobbe i flere jobber for å overleve.

 

Før obama trådde til var befolkningen finansielt i krise, etter finanskrisen, vanskeliig å se for seg hvordan obama kunne ødelegge alt etter det. Så jeg betrakter skriveriene dine som løgn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, slask skrev:

det er kaotisk, men bare propaganda.

hva er bare propaganda? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
4 timer siden, Elseby13 skrev:

Ja, nå har det faktisk gått et par dager. Og du hadde rett! Jeg er død! Men jeg levde heldigvis ikke i frykt, som du gjør!

Syns ikke dette er noe å vitse om... Folk dør, vis respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har egentlig selv lest non stop om Corona viruset og alt det som det medfører.
Jeg har kommet frem til følgende om viruset:

1. Dødeligheten er mellom 3-60%
2. Smitte er i kropp opptil 29 dager før symptomer oppstår (hvilket sier at hele verden potensielt allerede nå kan være smittet)
3. Smitten er i luften
4. smitten kan være på gjenstander i svært lang tid (9 dager?)

Når man i tillegg leser at svinefeber og fugleinfluensaen trøkker på for fullt i Kina, kan man lett forestille seg at det kan koke sammen i ett enda verre virus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, blinkskuddet skrev:

Jeg har egentlig selv lest non stop om Corona viruset og alt det som det medfører.
Jeg har kommet frem til følgende om viruset:

1. Dødeligheten er mellom 3-60%
2. Smitte er i kropp opptil 29 dager før symptomer oppstår (hvilket sier at hele verden potensielt allerede nå kan være smittet)
3. Smitten er i luften
4. smitten kan være på gjenstander i svært lang tid (9 dager?)

Når man i tillegg leser at svinefeber og fugleinfluensaen trøkker på for fullt i Kina, kan man lett forestille seg at det kan koke sammen i ett enda verre virus.

Nei vet du hva! Slutt å les! Nå må dere slutte! Snakket med min bestevenninne hvor mor er overlege på ett stort sykehus i ett europeisk land hun sa at det ikke er noe som helst antydning til hverken corona virus eller at flere er smittet med i fluensa liknende tilstander enn vanlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Sprettballen said:

3-4 dager med mat kan gjøre veldig stor forskjell i en krisesituasjon.  Hvis en langvarig situasjon oppstår er dette tiden myndighetene har på seg til å iverksette en kriseplan, for eksempel med utlevering av mat, eller som de byene i Kina som er i karantene, hvor en person per husstand har en time i uken til å handle.

3-4 dager er bedre ingenting, men det er altfor lite.

Du ønsker ikke å bli avhengig av utlevering av mat, alle bør ha minst 1-2 måneder med mat. Hvis det er ting du spiser daglig, og de kan lagres i flere måneder, så kjøp inn mye om gangen.

 

4 hours ago, blinkskuddet said:

Jeg har egentlig selv lest non stop om Corona viruset og alt det som det medfører.
Jeg har kommet frem til følgende om viruset:

1. Dødeligheten er mellom 3-60%
2. Smitte er i kropp opptil 29 dager før symptomer oppstår (hvilket sier at hele verden potensielt allerede nå kan være smittet)
3. Smitten er i luften
4. smitten kan være på gjenstander i svært lang tid (9 dager?)

Når man i tillegg leser at svinefeber og fugleinfluensaen trøkker på for fullt i Kina, kan man lett forestille seg at det kan koke sammen i ett enda verre virus.

Dette er ikke riktig
1. Dødligheten er ukjent, men estimert til å være 1-5%.
2. Gjennomsnittelig inkubasjonstid er 5 dager. 
3. Smitten kan gå igjennom aerosoler, på samme måte som vanlig influensa
4. Smitten kan være på gjenstander, men 9 dager er ekstremtilfelle.

Dette er ikke et magisk virus, dette er et mer dødlig coronavirus med relativ lang inkubasjonstid. Det er hva som gjør at det sprer seg godt. De aller fleste blir syke av å være i nærheten av noen som er syk, puster inn etter at noen har hostet eller tar på en gjenstand som en syk person har nylig tatt på og så tar på ansiktet. 

Endret av Camlon
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13
8 timer siden, blinkskuddet skrev:

Jeg har egentlig selv lest non stop om Corona viruset og alt det som det medfører.
Jeg har kommet frem til følgende om viruset:

1. Dødeligheten er mellom 3-60%
2. Smitte er i kropp opptil 29 dager før symptomer oppstår (hvilket sier at hele verden potensielt allerede nå kan være smittet)
3. Smitten er i luften
4. smitten kan være på gjenstander i svært lang tid (9 dager?)

Når man i tillegg leser at svinefeber og fugleinfluensaen trøkker på for fullt i Kina, kan man lett forestille seg at det kan koke sammen i ett enda verre virus.

Søk psykologhjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...