Gå til innhold

Ønsker å bli gravid - MEN konisering!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg og min samboer har nå i et halvt år tenkt at vi ønsker barn snart. 
Men så var jeg å tok en celleprøve som viste at jeg hadde celleforandring grad 3 (grov celleforandring) 

Jeg skal inn for konisering i neste uke. 
Jeg fikk høre fra gynekologen at jeg skal på kontroll (ny celleprøve) etter 6 mnd og 1 år etter konisering. 
 

Bør jeg vente med å bli gravid til de nye celleprøvene viser ingen celleforandring? 
Noen her som har blitt gravide raskt etter konisering? 
 

Hater tanken på at jeg må vente i 6 mnd eller verstefall 1 år med å bli gravid... 

Anonymkode: 2da23...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed om å vente ett år pga at det skulle gro ordentlig, slik at det ikke skulle være høyere risiko for spontanabort eller prematurfødsel. :) 

Anonymkode: a906c...135

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil nok også snakke med deg om å ta HPV vaksine hvis du ikke har gjort det allerede, og den tar opptil 9 måneder å ta hvis jeg ikke tar feil. Skal helst ikke ta den under graviditet.

Anonymkode: 6a798...6dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å vente så du kan gi kroppen din og en baby best mulig sjanse for å kunne fullføre svangerskapet på den tryggeste og mest stabile måten. 

Anonymkode: 1d43c...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De vil nok også snakke med deg om å ta HPV vaksine hvis du ikke har gjort det allerede, og den tar opptil 9 måneder å ta hvis jeg ikke tar feil. Skal helst ikke ta den under graviditet.

Anonymkode: 6a798...6dd

Har allerede tatt HPV vaksinen 😊

 

TS

Anonymkode: 2da23...f5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med gynekologen. Hvis du fremdeles har celleforandringer etter 6 mnd kan det som regel vente til etter fødsel. Venninna mi gjorde det, men legen vet best. 

Anonymkode: 21fc6...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bedre å vente så du kan gi kroppen din og en baby best mulig sjanse for å kunne fullføre svangerskapet på den tryggeste og mest stabile måten. 

Anonymkode: 1d43c...064

For noe tull. I de fleste tilfeller er det ikke noe som helst problem å bli gravid rett etter konsiering. 

Anonymkode: 46d44...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...