Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 5.2.2020 den 3.55, AnonymBruker skrev:

Du tror du kjenner denne kollegaen din, men det gjør du ikke. Du kjenner ikke konen din en gang, og hun kjenner ikke deg.

Hvis du forteller kollegaen din om forelskelsen, risikerer du at hun forteller det til mannen sin. Menn er mer fysiske og pågående enn kvinner (vanligvis), og du risikerer ikke bare en olm og mistenksom ektemann i ryggen, men at han snakker om det til andre. Da er sjansen stor for at ektefellen din etter hvert vil få kjennskap til at du har kommet med kjærlighetserklæring til din kollega. Det baller på seg.

Jeg tror at årsaken til at du tenker på å fortelle om følelsene er at du gjerne så at de ble gjengjeldt. Kan for øvrig ikke fatte at det ikke går an å snakke normalt sammen som kolleger selv om du er "betatt". Dere er voksne, går jeg ut fra. Det at du stenger henne ute virker imidlertid mer som "teater" for virkelig å demonstrere at noe er på gang. Du håper kanskje at hun kommer til deg for å spørre direkte? Da får du anledningen til å fortelle servert på et sølvfat.

Har du igjen følelser for konen din, så søk deg en annen jobb hvis dette er så uoverkommelig. Eventuelt at du jobber et annet sted i bedriften enn i nærheten av kollegaen. Vær i hvert fall såpass anstendig at du separerer deg fra konen din før du er utro.

Anonymkode: d76b2...d73

Enig. Her er jeg sikker på at mannen min hadde fortalt om en kvinnelig kollega hadde fortalt han at hun var forelska i han. Samme motsatt, jeg hadde sagt det til mannen min tvert. 

Anonymkode: 48076...ae1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...