Gå til innhold

Kvinner sikter oppover ved dating

Fremhevede innlegg

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Menn sikter også oppover.

Jeg snakker av erfaring...

Hilsen kvinnelig leder med god økonomi og pent utseende. 

Anonymkode: de5ff...818

Burde ikke ledere forstå hvordan statistikk fungerer?

Anonymkode: 6d605...1bc

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Norge som i andre land søker kvinner oppover, men først of fremst med tanke på utseende. I andre land er økonomi viktigere, her til lands klarer kvinner seg selv eller får penger av staten. Da blir utseende mye viktigere

Anonymkode: dc500...39b

Skrevet

Det handler om at like barn leker best. Er selv en høyutdannet kvinne med en krevende jobb, og ser at jeg rett og slett får for lite til felles med en håndtverker eller andre uten særlig utdanning, men også med høytutdannede i helt ulik bransje. Det handler om forståelse for hverandres hverdag, omtrent lik arbeidstid, ha noe å snakke om, felles interesser.

Menn derimot er ofte mest interessert i et ungt og pent utseende.

Anonymkode: 92b69...b51

• Liker 2
Skrevet

Det gjør da menn også?

Jeg gjør det, i hvert fall.

Anonymkode: 39076...04b

• Liker 1
Skrevet

Istedet for å inngå offerrollen og sutre slik norske menn har gjort til nå, burde de jo kaste seg rundt og skaffe seg høyere utdanning. Det norske samfunnet er ganske enkelt slik da høy utdanning = godt betalt jobb. Og høy utdanning er, i motsetning til andre land, faktisk gratis i Norge. Hva venter de på? 

Kvinner har siktet etter ressurssterke kvalitetsmenn siden tidenes morgen og kommer til å fortsette med det så lenge kvinner er de som får barn. Vi hadde vært på apestadiet om kvinner ikke var seksuelt selektive. Dere må lese biologi! 

Anonymkode: 6fad8...fac

• Liker 5
Skrevet

Er ikke så opptatt av utdanningen hans, egentlig. Han kan ha lav utdanning men likevel være ressurssterk, kunnskapsrik og interessant.

Anonymkode: b37be...041

• Liker 6
Skrevet

Det finnes mange mannlige golddiggere. Problemet er at de ikke får sjansen til å grave etter gull, siden rike kvinner ikke vil ha dem, uansett hvor kjekke de er og hvor langt de villig til å gå for å tilfredstille henne seksuelt.

Anonymkode: 87639...b04

• Liker 2
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som det står i artikkelen er ikke norske kvinner golddiggere og mange norske kvinner har ikke på lista si bra jobb.  

De få jeg kjenner som har der er damer som har valgt yrke ut fra status og inntekt selv, fordi de alltid har vært ambisiøse og målrettet for en økonomisk uavhengig fremtid.  På samme måte som Hr.Aktiv i tråden her utelukket og ser ned på en kvinne som bare tok strøjobber så vil heller ikke ambisiøse kvinner finansiere en mann som droppet ut av skolen og som sitter hjemme å spiller playstation som 30 åring heller. Like barn leker best og en som går for et økonomisk uavhengig liv søker en med høyere inntekt for at de sammen kan investere og bli uavhengige pga begges kapital. 

Kvinner som vil ha barn er også nødt til å sikte på menn med god jobb og inntekt fordi barnetrygden er lav, og de taper pensjonspoeng. Om man ikke liker at kvinner søker oppover er det viktig å bruke sin politiske makt til å stemme for økning av velferdsstønadene, og i mot privatisering som gjør barnehager og sfo dyrere, altså ikke stemme høyresiden. 

Det sagt så sier jeg som det står i artikkelen at mange kvinner sier: jeg kjenner meg ikke igjen, og har hatt arbeidsløse kjærester også. Yrket har aldri hatt noe å si i hvordan jeg vurderer de, men nå som det er aktuelt med barn og jeg ser hvor mye jeg som kvinne taper på det så er fast jobb og god inntekt helt klart et pluss i boka.  Det er ikke fordi jeg vil ha gratis silikon pupper eller lambourghini og gucci veske, jeg har valgt bort et par menn som kunne gitt meg det. Men fordi jeg vil ha et likestilt forhold hvor det å få barn ikke skal gå utover min økonomi og pensjon,  mannen må da kompensere dette tapet, hjelpe barnet å spare opp egenkapital for å hjelpe det å komme seg tidlig ut på boligmarkedet og fordi jeg vil at barnet skal få en god oppvekst og dra på ferie og se verden, noe som er dyrere med tre enn med to eller en. Barn er dyrt å ha så om mannen vil ha barn forventer jeg at han har en god nok inntekt til det uten at barnet trenger å være den som må ha klær fra fretex og aldri få spille en sport fordi vi ikke har råd til å finansiere hobbyer og utstyr.  

Anonymkode: f3658...6bb

Leste du i det hele tatt artikkelen? Du sier jo nøyaktig det motsatte av det som står i artikkelen. Der står det svart på hvitt at norske damer tar feil når de mener at de ikke er gold diggere, fordi de faktiske bevisene i hvem de gifter seg med forteller den motsatte historien. Damer velger generelt i aller høyeste grad en mann som er over seg i status!

Til slutt runder du av med at du ikke vil ha en mann som ikke kan forsørge deg. Altså er du NØYAKTIG som artikkelen hevder! Først sier du damer IKKE er gold diggere, før du sier at du selv er det.

Norske kvinner fortjener medalje i selvforherligende selvbedrag. 🥉 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke skjønt noen ting eller lest artikkelen eller? Det handler ikke om "status" i seg selv på den måten noen menn tror at vi liksom syns dere er kulere eller mer attraktive og kjekke med god jobb. 

Men at økonomi er viktig særlig iforhold til familiestiftelse fordi det ikke er forsvarlig eller ønskelig å sette et barn til verden i fattigdom eller på bekostning av mindre økonomisk livsutfoldelse og trygghet enn om man hadde vært barnløs. Også at ambisjon og lidenskap er tiltrekkende,  ikke "status". En mann som har vunnet i Lotto med god økonomi men opprinnelig søppeltømmer er like bra som en advokat. Det handler ikke om statusen.  En mann som viser lidenskap for frivillig arbeid er like lidenskapelig som en lege som har lidenskap for sin jobb.  Status meg i ræva, vi vil bare at barna våre skal ha det godt, og ikke måtte forsørge en lattsabb som droppa ut av skolen for å sitte på internettforumer hele dagen. 

Hva i alle dager er det du her egentlig prøver å si? Du motsier deg selv på absolutt alle punkter! 😂

Skrevet

Jeg er kvinne og jeg går kun etter utseende (og personlighet, da). Bryr meg ikke engang om fyren har jobb, så lenge han kan gi barna mine fine gener. Jeg klarer meg alltid økonomisk, selv om jeg heller ikke har utdanning. Vi bor tross alt i velferdsstaten.

Anonymkode: 0ae8a...4c9

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hva som ikke er bra nok med yrkesutdanning sett bort fra status. Her jeg bor på bygda er det mange yrkesutdannede menn og de har kone, barn, bra hus og hele pakka. Økonomisk sett så ligger vel de tekniske yrkesutdanningene greit lønnsmessig. Det er kanskje et byfenomen dette med jobbstatus, skal alle være ledere, mellomledere og tjene 2-3 mill i året? Dette kanskje pga det er en større konsentrasjon der av kvinner med høyere utdanning enn bachelor som da skal ha en mann på «samme nivå».

Anonymkode: 0faf7...231

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er heller ikke snakk om å finne en millionær. Det eneste det står er at noen kvinner sikter oppover. Typiske kvinneyrker er jo lavstatus så da vil f.eks en håndverker med yrkesutdanning også være oppover. 

Denne greia med at kvinner bare søker steinrike menn med høy status er noe som evig single menn innbiller seg fordi de må ha noe å skylde på istedet for å erkjenne at de ikke blir valgt fordi oppførselen eller kvinnesynet deres suger. 

Her må vi rydde litt. 

For det første er status mer enn inntekt, selv om inntekt er svært viktig for status. Kvinner har ingen biologiske mekanismer som tenner på inntekt i seg selv. Det kvinnen leter etter, underbevisst og evolusjonært, er trygghet og stabilitet for sitt avkom, og en mann som gjør at avkommet ikke faller for langt ned på rangstigen. Hierarki er følsomt. Vi maksimerer det utgangspunktet vi tar. Alle vil ha den beste partneren de kan få. Det er veldig få menn som velger seg en tjukk dundre på hundre fremfor en modellpen 10'er, eller kvinner som velger seg en snekker når hun samtidig hadde sjans på Petter Stordalen. Alle forsøk på å si noe annet er I utgangspunktet oftest løgn - med høyde for enkelte anekdoiske unntak (fordi mennesker er rare og gale). 

Tingen med yrkesfag er at det er lavt i status pga. historiske bånd til lav lønn og hardt arbeid med dårlig helse. Knær og rygg som går, tidlig død, kreft og andre helsemessige utfordringer. Men status er så mye mer enn lønn alene! Hva med kultur? Snekkeren går ikke på opera. Hva kan han lære barna dine om FN og UD? Hva kan han om ex.phil? Antakeligvis lite. Svært mye mindre enn en mann på kontor. Status er mer enn lønn og penger.

Bor du på bygda har du kanskje 600.000 i lønnsinntekt. Greit nok, ikke så ulikt folk i byen. Men du har lavere egenkapital totalt sett fordi huset ditt er mindre verdt. Det blir mindre verdt over tid sammenliknet med hus i byene som øker i verdi. Folk i byen får, over lengre periode, betydelig mer penger å rutte med enn yrkesfaglige ansatte på bygda. Unntakene er nettopp dét - unntak. Derfor er det høyere status å være kontormann i byen. Pakken status er mer sammensatt. 

Capishe? 

Mon tro hvor mange av dere jeg må forklare dette for fremover i tråden. Dere skjønner jo ingenting. 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke skjønt noen ting eller lest artikkelen eller? Det handler ikke om "status" i seg selv på den måten noen menn tror at vi liksom syns dere er kulere eller mer attraktive og kjekke med god jobb. 

Men at økonomi er viktig særlig iforhold til familiestiftelse fordi det ikke er forsvarlig eller ønskelig å sette et barn til verden i fattigdom eller på bekostning av mindre økonomisk livsutfoldelse og trygghet enn om man hadde vært barnløs. Også at ambisjon og lidenskap er tiltrekkende,  ikke "status". En mann som har vunnet i Lotto med god økonomi men opprinnelig søppeltømmer er like bra som en advokat. Det handler ikke om statusen.  En mann som viser lidenskap for frivillig arbeid er like lidenskapelig som en lege som har lidenskap for sin jobb.  Status meg i ræva, vi vil bare at barna våre skal ha det godt, og ikke måtte forsørge en lattsabb som droppa ut av skolen for å sitte på internettforumer hele dagen. 

Rart at du velger å uttale deg på vegne av kvinner generelt, men om du leser artikkelen vil du se at økonomi er en av faktorene som utgjør og påvirker statusen, og absolutt en viktig del av denne. Jeg vet ikke hvorfor du skriver som om noen har påstått noe annet, men økonomi er altså en av flere faktorer. I tillegg må en nok ta innover seg at ikke alle slike preferanser er så gjennomtenkte eller kalkulerte, noe som er mye av grunnen til at "statussymboler" ofte virker tiltrekkende. 

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, DHG skrev:

Her må vi rydde litt. 

For det første er status mer enn inntekt, selv om inntekt er svært viktig for status. Kvinner har ingen biologiske mekanismer som tenner på inntekt i seg selv. Det kvinnen leter etter, underbevisst og evolusjonært, er trygghet og stabilitet for sitt avkom, og en mann som gjør at avkommet ikke faller for langt ned på rangstigen. Hierarki er følsomt. Vi maksimerer det utgangspunktet vi tar. Alle vil ha den beste partneren de kan få. Det er veldig få menn som velger seg en tjukk dundre på hundre fremfor en modellpen 10'er, eller kvinner som velger seg en snekker når hun samtidig hadde sjans på Petter Stordalen. Alle forsøk på å si noe annet er I utgangspunktet oftest løgn - med høyde for enkelte anekdoiske unntak (fordi mennesker er rare og gale). 

Tingen med yrkesfag er at det er lavt i status pga. historiske bånd til lav lønn og hardt arbeid med dårlig helse. Knær og rygg som går, tidlig død, kreft og andre helsemessige utfordringer. Men status er så mye mer enn lønn alene! Hva med kultur? Snekkeren går ikke på opera. Hva kan han lære barna dine om FN og UD? Hva kan han om ex.phil? Antakeligvis lite. Svært mye mindre enn en mann på kontor. Status er mer enn lønn og penger.

Bor du på bygda har du kanskje 600.000 i lønnsinntekt. Greit nok, ikke så ulikt folk i byen. Men du har lavere egenkapital totalt sett fordi huset ditt er mindre verdt. Det blir mindre verdt over tid sammenliknet med hus i byene som øker i verdi. Folk i byen får, over lengre periode, betydelig mer penger å rutte med enn yrkesfaglige ansatte på bygda. Unntakene er nettopp dét - unntak. Derfor er det høyere status å være kontormann i byen. Pakken status er mer sammensatt. 

Capishe? 

Mon tro hvor mange av dere jeg må forklare dette for fremover i tråden. Dere skjønner jo ingenting. 

Så snodig omgangskrets jeg har. Der er det snekkere med abonnement i operaen, elektrikere som har betraktelig mye bedre innsikt i Norsk utenrikspolitikk (inkl UD og FN), som evner å bedrive filosofiske diskusjoner uten å ha gått 1. året på uni., og som har bedre kunnskap og forståelse for nasjonal og internasjonal økonomi enn den jevne kontormann.

Og har jeg ikke blingset så tror jeg jammen jeg har sett en og annen frimurer ring blant disse karene også.

Stakkars deg som øyensynlig går i et svært smalt sosialt lag.

Anonymkode: a5ddc...51b

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er en mye bedre idé at mennene begynner å utdanne seg. Det løser jo alle problemer. Damene ser opp til dem og de får langt flere å velge mellom.

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om at like barn leker best. Er selv en høyutdannet kvinne med en krevende jobb, og ser at jeg rett og slett får for lite til felles med en håndtverker eller andre uten særlig utdanning, men også med høytutdannede i helt ulik bransje. Det handler om forståelse for hverandres hverdag, omtrent lik arbeidstid, ha noe å snakke om, felles interesser.

Menn derimot er ofte mest interessert i et ungt og pent utseende.

Anonymkode: 92b69...b51

Usj! For en simpel holdning ! Ville aldri kunne omgåes noen som setter jobb og IQ i sammenheng med hverandre. Jeg tror på kjærligheten jeg og heldigvis så finne det andre som gjør det og. Som gir beng i status, yrke og penger. 

Anonymkode: cb51c...d60

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så snodig omgangskrets jeg har. Der er det snekkere med abonnement i operaen, elektrikere som har betraktelig mye bedre innsikt i Norsk utenrikspolitikk (inkl UD og FN), som evner å bedrive filosofiske diskusjoner uten å ha gått 1. året på uni., og som har bedre kunnskap og forståelse for nasjonal og internasjonal økonomi enn den jevne kontormann.

Og har jeg ikke blingset så tror jeg jammen jeg har sett en og annen frimurer ring blant disse karene også.

Stakkars deg som øyensynlig går i et svært smalt sosialt lag.

Jada. Du har en onkel som er snekker, statsminister og milliardær. Kjempefint. Du har bevist absolutt Ingenting. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Istedet for å inngå offerrollen og sutre slik norske menn har gjort til nå, burde de jo kaste seg rundt og skaffe seg høyere utdanning. Det norske samfunnet er ganske enkelt slik da høy utdanning = godt betalt jobb. Og høy utdanning er, i motsetning til andre land, faktisk gratis i Norge. Hva venter de på? 

Kvinner har siktet etter ressurssterke kvalitetsmenn siden tidenes morgen og kommer til å fortsette med det så lenge kvinner er de som får barn. Vi hadde vært på apestadiet om kvinner ikke var seksuelt selektive. Dere må lese biologi! 

Dette. 

Det er så rart med disse mennene som klager og klager. De sitter heller og syter enn å ta tak og gjøre noe for å forandre en trist situasjon. De mangler jo helt selvoppholdelsesdrift og driv. Er det den norske mannens lave testosteronnivå som gjør seg gjeldende, tro? 

• Liker 4
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen krise, du kan få baby i Danmark.

Anonymkode: 9d2af...85f

Man kan ikke få barn uten å være gift da, har du ikke lest Bibelen?

Jeg vil bare ha en mann som ligner på Pablo Escobar (men er høyere enn 1.74 cm) og har bart. Så er jeg fornøyd. Også må han snakke spansk, like taco og meksikanske tv-serier/filmer. Syns ikke det er så kravstort jeg ass. 

Anonymkode: e5db2...ab5

Skrevet
17 minutter siden, youcancallmejune skrev:

Dette. 

Det er så rart med disse mennene som klager og klager. De sitter heller og syter enn å ta tak og gjøre noe for å forandre en trist situasjon. De mangler jo helt selvoppholdelsesdrift og driv. Er det den norske mannens lave testosteronnivå som gjør seg gjeldende, tro? 

Jeg tror du har rett. De mangler totalt drivkraft og det må komme fra et sted. Historien er jo full at menn med drivkraft, men slike ser det ikke ut til å finnes mer. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, DHG skrev:

Jada. Du har en onkel som er snekker, statsminister og milliardær. Kjempefint. Du har bevist absolutt Ingenting. 

Bevise noe? Det trenger jeg ikke. Jeg bare minner om at verden ikke er like svart/hvit som du 'beskrev' i 'avhandlingen din'.

Det skuffer deg? Så trist. Det anbefales å utvide omgangskretsen din slik at du ikke bare omgås gamle studiekamerater.

Folk (inkludert menn) er mye mer variert enn det synes som du tror. Det er ingen naturgitt sammenheng mellom universitetsutdannelse og sans for opera, det er ikke nødvendig å ha eksamen fra NHH for å ha en genuin interesse for både klassisk og moderne kunst, det kreves ikke juridikum for å abonnere på (og faktisk forstå) innholdet i Kapital.

Det er ikke et max. IQ krav for å bli en drivende dyktig håndverker. Men, det er visse krav for å kunne bære de ringene jeg observerer i omgangskretsen ;) 

Omgangskretsen nevnt er langt fra internt i slekten.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...