Gå til innhold

Kvinner sikter oppover ved dating

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kvinner sikter oppover

Hvis dama eier en leilighet og tjener så og så mye, så må jeg matche henne med en fyr som er minst på samme nivå - eller høyere. Så finnes det jo ulik kapital. Hvis han ikke har leilighet, for eksempel, så har han kanskje hytte eller bil. Eller en kjendisfaktor,

I dag er det flere kvinner enn menn som tar høyere utdanning. Så dersom alle disse skal matches oppover, så vil det ikke være nok menn til alle.

Kvinner går dermed i en vanskelig fremtid hvis alle skal ha en mann som har samme status eller en høyere status enn seg selv. Kanskje det er på tide å endre statusen på yrkesfagene til høyere utdannelse slik at kvinner kan begynne å sette mer pris på dem som blir tømrere, mekanikere, elektrikere osv? 

Tatt fra:

https://www.nettavisen.no/livsstil/ekspertpanelet-med-oppfordring-til-single-damer---mange-star-i-fare-for-a-ikke-finne-en-kjaereste/3423915694.html

Anonymkode: 41e6d...921

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

I dag er det flere kvinner enn menn som tar høyere utdanning. Så dersom alle disse skal matches oppover, så vil det ikke være nok menn til alle.

Det er nok menn, fordi de beste mennene deles på. Enten ved at man er sammen med dem på tur, eller har dem som elskere etc. Alle får sin bit

Anonymkode: dc500...39b

• Liker 8
Skrevet

Ingen krise, du kan få baby i Danmark.

Anonymkode: 9d2af...85f

• Liker 4
Skrevet

Menn sikter også oppover.

Jeg snakker av erfaring...

Hilsen kvinnelig leder med god økonomi og pent utseende. 

Anonymkode: de5ff...818

• Liker 4
Skrevet

Menn sikter oppover. Menn som er 2/10 eller 7/10 går etter damer som er 10/10 og ignorerer oss andre.

Jeg blir nesten deprimert av hvor kravstore menn er og har egentlig gitt opp litt. Jeg er jo bare god nok for ff eller noe sånt uansett fordi jeg ikke er pen nok for forhold.

Tør ikke å date pga dette.

Anonymkode: 0cce5...bc5

• Liker 13
Skrevet

Har datet damer der jeg fant raskt ut at her er det bare å komme seg bort og det faderlig fort. 

Jeg spurte ei hva hun så etter i en mann? Jo det var en som hadde en god jobb og gjerne jobbet lenge for hun hadde behov for alenetid. Så spurte jeg om hva hun jobbet som da? Nei hun hadde ingen jobb. Tok bare noen strøjobber innimellom hvis det passet slik. 

Ok tenkte jeg og fikk frysninger nedover ryggen. Jeg har ikke tenkt å finasiere hennes utroskap ihvertfall. 

• Liker 10
Skrevet

Når både menn og kvinner sikter oppover, menn i vurdering av utseende og kvinner i vurdering av status, - hvor bærer det da?  Svar:  Den veien høna sparker!

Anonymkode: b5841...330

• Liker 4
Skrevet

Selvfølgelig sikter kvinner oppover. De er primært opptatt av økonomisk sikkerhet for seg og avkommet.

Det er derfor at overklassekvinner ofte er single. Det er ingen over dem.

Sånn er det bare.

• Liker 5
Skrevet

Dette hadde vært et problem for 40 år siden, men ikke i dag.

I dag er dating globalt. Og er det ikke nok kvalitetsmenn i Norge er det bare å se til utlandet. Det er mer enn nok gode menn til høyt utdannede og suksessfulle kvinner.

Anonymkode: 87639...b04

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, DominantHr skrev:

Selvfølgelig sikter kvinner oppover. De er primært opptatt av økonomisk sikkerhet for seg og avkommet.

Det er derfor at overklassekvinner ofte er single. Det er ingen over dem.

Sånn er det bare.

Overklassekvinnene er vel de heldige som endelig ble enke, etter den gamle grisen de giftet seg med til slutt tok kvelden. 🤣 Da er jo spillet vunnet for deres del.

Men Celina Midelfart er vel unntaket her. Hun har vel hatt 5-6 milliardær kjærester, deriblant Trump og Røkke, pluss en kongelig. Hun klarte virkelig å skaffe seg noen på sitt eget nivå. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Castor Troy said:

Men Celina Midelfart er vel unntaket her. Hun har vel hatt 5-6 milliardær kjærester, deriblant Trump og Røkke, pluss en kongelig. Hun klarte virkelig å skaffe seg noen på sitt eget nivå. 

Sant, men prisen hun betalte var jo å ta "hva som helst" så lenge de hadde penger eller var kongelige. Trump er jo 30 år eldre enn henne og har en personlighet mange vil finne ufyselig. 

Det er svært få milliardærer så om man kun skal date slike menn så må man ofte fire på alle andre krav. "Ambisiøs mann" går som regel hånd i hånd med å være gift med jobben.

Anonymkode: a7692...6f1

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sant, men prisen hun betalte var jo å ta "hva som helst" så lenge de hadde penger eller var kongelige. Trump er jo 30 år eldre enn henne og har en personlighet mange vil finne ufyselig. 

Det er svært få milliardærer så om man kun skal date slike menn så må man ofte fire på alle andre krav. "Ambisiøs mann" går som regel hånd i hånd med å være gift med jobben.

Anonymkode: a7692...6f1

Hadde ikke Trump dumpet Celina for Melania på 90 tallet ville Celina vært first lady nå. Det må vel være vanskelig å kommer over for en ambisiøs dame som henne. 

Hans personlighet er vel ikke så farlig, hvis man skal følge stereotypien gifter damene seg så rikt som mulig med hva som helst, bare han har puls. Menn derimot bryr seg ikke om damene går på NAV eller er milliardærer bare de er så unge og vakre som mulig. 

• Liker 2
Skrevet

Og menn sikter nesten alltid yngre, om de kan.

Anonymkode: 3485f...97c

• Liker 7
Skrevet

Altså, kanskje de ikke kan noe for det, men synes det er drøyt med menn som ikke tillater kvinner å aldre normalt engang, uten at de skal klage på det.

• Liker 7
Skrevet

Hva skal en kvinne gjøre med det liksom? Stoppe tiden på magisk sett? 🤨 Slik at man er 20 år for alltid? Jess, det er jo  fullt mulig.

• Liker 3
Skrevet

Som det står i artikkelen er ikke norske kvinner golddiggere og mange norske kvinner har ikke på lista si bra jobb.  

De få jeg kjenner som har der er damer som har valgt yrke ut fra status og inntekt selv, fordi de alltid har vært ambisiøse og målrettet for en økonomisk uavhengig fremtid.  På samme måte som Hr.Aktiv i tråden her utelukket og ser ned på en kvinne som bare tok strøjobber så vil heller ikke ambisiøse kvinner finansiere en mann som droppet ut av skolen og som sitter hjemme å spiller playstation som 30 åring heller. Like barn leker best og en som går for et økonomisk uavhengig liv søker en med høyere inntekt for at de sammen kan investere og bli uavhengige pga begges kapital. 

Kvinner som vil ha barn er også nødt til å sikte på menn med god jobb og inntekt fordi barnetrygden er lav, og de taper pensjonspoeng. Om man ikke liker at kvinner søker oppover er det viktig å bruke sin politiske makt til å stemme for økning av velferdsstønadene, og i mot privatisering som gjør barnehager og sfo dyrere, altså ikke stemme høyresiden. 

Det sagt så sier jeg som det står i artikkelen at mange kvinner sier: jeg kjenner meg ikke igjen, og har hatt arbeidsløse kjærester også. Yrket har aldri hatt noe å si i hvordan jeg vurderer de, men nå som det er aktuelt med barn og jeg ser hvor mye jeg som kvinne taper på det så er fast jobb og god inntekt helt klart et pluss i boka.  Det er ikke fordi jeg vil ha gratis silikon pupper eller lambourghini og gucci veske, jeg har valgt bort et par menn som kunne gitt meg det. Men fordi jeg vil ha et likestilt forhold hvor det å få barn ikke skal gå utover min økonomi og pensjon,  mannen må da kompensere dette tapet, hjelpe barnet å spare opp egenkapital for å hjelpe det å komme seg tidlig ut på boligmarkedet og fordi jeg vil at barnet skal få en god oppvekst og dra på ferie og se verden, noe som er dyrere med tre enn med to eller en. Barn er dyrt å ha så om mannen vil ha barn forventer jeg at han har en god nok inntekt til det uten at barnet trenger å være den som må ha klær fra fretex og aldri få spille en sport fordi vi ikke har råd til å finansiere hobbyer og utstyr.  

Anonymkode: f3658...6bb

• Liker 8
Skrevet

Jeg tenker at viktigheten av status for menns attraktivitet i det minste er noe det er greit å være bevisst på, ikke minst for unge menn som skal velge seg en vei i livet. Samtidig er det viktig å huske, slik det påpekes i artikkelen, at det her gjerne ikke dreier seg om bevisste og kyniske valg, men at en rent instinktivt finner noe attraktivt. Det er med andre ord ikke snakk om å være "gold digger", men å synes at status er tiltrekkende. 

Så blir spørsmålet hvilke konsekvenser dette får i et samfunn der kvinner i større grad enn menn tar høyere utdanning. En av konsekvensene er at vi ser at kvinner med høyere utdannelse får færre barn, og i en del tilfeller virker å slite med å finne menn som "når opp". Samtidig får vi en gruppe menn med lav status som ikke "når opp" og forblir enslige og barnløse. Jeg tror en av konsekvensene blir flere enslige, og ensomme, mennesker i samfunnet. En annen kan bli at flere kvinner blir avhengige av indirekte overføringer fra menn, og at flere barn vokser opp uten eller med en fraværende far. Samtidig virker det sannsynlig i en stadig mer globalisert verden at norske menn som ikke når opp vil se utenfor Norge, til land der de har høy status og sånn sett lettere for å finne noen. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, herzeleid skrev:

Jeg tenker at viktigheten av status for menns attraktivitet i det minste er noe det er greit å være bevisst på, ikke minst for unge menn som skal velge seg en vei i livet. Samtidig er det viktig å huske, slik det påpekes i artikkelen, at det her gjerne ikke dreier seg om bevisste og kyniske valg, men at en rent instinktivt finner noe attraktivt. Det er med andre ord ikke snakk om å være "gold digger", men å synes at status er tiltrekkende. 

Så blir spørsmålet hvilke konsekvenser dette får i et samfunn der kvinner i større grad enn menn tar høyere utdanning. En av konsekvensene er at vi ser at kvinner med høyere utdannelse får færre barn, og i en del tilfeller virker å slite med å finne menn som "når opp". Samtidig får vi en gruppe menn med lav status som ikke "når opp" og forblir enslige og barnløse. Jeg tror en av konsekvensene blir flere enslige, og ensomme, mennesker i samfunnet. En annen kan bli at flere kvinner blir avhengige av indirekte overføringer fra menn, og at flere barn vokser opp uten eller med en fraværende far. Samtidig virker det sannsynlig i en stadig mer globalisert verden at norske menn som ikke når opp vil se utenfor Norge, til land der de har høy status og sånn sett lettere for å finne noen. 

Du har ikke skjønt noen ting eller lest artikkelen eller? Det handler ikke om "status" i seg selv på den måten noen menn tror at vi liksom syns dere er kulere eller mer attraktive og kjekke med god jobb. 

Men at økonomi er viktig særlig iforhold til familiestiftelse fordi det ikke er forsvarlig eller ønskelig å sette et barn til verden i fattigdom eller på bekostning av mindre økonomisk livsutfoldelse og trygghet enn om man hadde vært barnløs. Også at ambisjon og lidenskap er tiltrekkende,  ikke "status". En mann som har vunnet i Lotto med god økonomi men opprinnelig søppeltømmer er like bra som en advokat. Det handler ikke om statusen.  En mann som viser lidenskap for frivillig arbeid er like lidenskapelig som en lege som har lidenskap for sin jobb.  Status meg i ræva, vi vil bare at barna våre skal ha det godt, og ikke måtte forsørge en lattsabb som droppa ut av skolen for å sitte på internettforumer hele dagen. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som ikke er bra nok med yrkesutdanning sett bort fra status. Her jeg bor på bygda er det mange yrkesutdannede menn og de har kone, barn, bra hus og hele pakka. Økonomisk sett så ligger vel de tekniske yrkesutdanningene greit lønnsmessig. Det er kanskje et byfenomen dette med jobbstatus, skal alle være ledere, mellomledere og tjene 2-3 mill i året? Dette kanskje pga det er en større konsentrasjon der av kvinner med høyere utdanning enn bachelor som da skal ha en mann på «samme nivå».

Anonymkode: 0faf7...231

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hva som ikke er bra nok med yrkesutdanning sett bort fra status. Her jeg bor på bygda er det mange yrkesutdannede menn og de har kone, barn, bra hus og hele pakka. Økonomisk sett så ligger vel de tekniske yrkesutdanningene greit lønnsmessig. Det er kanskje et byfenomen dette med jobbstatus, skal alle være ledere, mellomledere og tjene 2-3 mill i året? Dette kanskje pga det er en større konsentrasjon der av kvinner med høyere utdanning enn bachelor som da skal ha en mann på «samme nivå».

Anonymkode: 0faf7...231

Det er heller ikke snakk om å finne en millionær. Det eneste det står er at noen kvinner sikter oppover. Typiske kvinneyrker er jo lavstatus så da vil f.eks en håndverker med yrkesutdanning også være oppover. 

Denne greia med at kvinner bare søker steinrike menn med høy status er noe som evig single menn innbiller seg fordi de må ha noe å skylde på istedet for å erkjenne at de ikke blir valgt fordi oppførselen eller kvinnesynet deres suger. 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...