miss77 Skrevet 30. juli 2006 Forfatter #321 Del Skrevet 30. juli 2006 Så har jeg kommet igang med talen da - ikke lett dette..... Bare så vidt kommet til mannens del av talen, og vet ikke hlet om jeg er så fornøyd med familiens del heller. Tilbakemeldinger mottas med takk Kjære familie og venner, og ikke minst kjære mannen min. Ja, du har jo faktisk blitt det nå. Det er jo i utgangspunktet ingen tradisjon at bruden skal holde tale, men så har nå x kommet på at det er noe som heter likestilling. Det han glemte når han ga meg taleplikt, er at jeg har en tendens til å skravle mye når jeg først setter igang. Jeg håper derfor at dere har fulle glass ;-) Først vil jeg gjerne få lov til å rette en takk til den nye delen av familien, kjære x, xxx og xxx, takk for at dere har bidratt til at X har blitt verdens beste mann, og ikke minst takk for at dere har tatt så godt i mot meg. Så vil jeg gjerne få lov til å si noen ord til familien min. Først vil jeg gjerne rette litt oppmerksomhet mot en meget spesiell dame, som betyr mye for meg. Kjære bestemor, du er ei flott dame, og en person jeg virkelig ser opp til. Du har levd et langt liv som har gitt deg både glede og sorger, men uansett medgang eller motgang så er du alltid like blid og omsorgsfull. Du har bidratt til at jeg har hatt en utrolig god oppvekst, og som nærmeste nabo har du alltid vært der både for meg og alle andre av oss barna. Jeg beundrer din evne til å ta vare på og ha omsorg for andre, og jeg håper at jeg også skal klare å være det for mine som du har vært for dine. Jeg er utrolig glad i deg bestemor. Så var det denne oppveksten min da. Jeg har hatt en veldig god og trygg oppvekst, med ikke bare mamma og pappa som tok vare på meg, men også en snill og god storebror. Selv om det ikke opplevdes sånn for meg, så har jeg vel en viss anelse om at det ikke alltid måtte være like gøy å drasse rundt på en 5 år yngre søster. Uansett så fikk jeg nå være med bort til både bestekompisen Jostein og på fiske- og pilketurer. Du er vel også en av årsakene til at jeg var kjapt ute med å lese og skrive. For om jeg ikke husker feil, så hang jeg vel over skolebøkene dine og leste opp ned når du gjorde lekser. Til slutt vil jeg få takke for at du sa ja til å følge meg opp kirkegulvet. Det var godt å ha en trygg og god arm der. Mamma og pappa ja. Dere var gift i nesten 25 år, før pappa ble borte. Men dere fikk 25 gode år. Jeg husker du sa til meg den ene natta vi lå på sykehuset at én ting skulle jeg vite, og det var at du og pappa hadde hatt det godt sammen. Slik opplevde jeg det også, og jeg håper at x og jeg kan ta med oss noe av det inn i vårt ekteskap. Jeg skal ikke drodle alt for mye ved barndomsminnene mine, men når jeg satt og tenkte tilbake på gamledager, så var det særlig noe som ramlet ned i hodet på meg. Jeg minnes camping i Fredrikstad hver eneste sommer med dagsturer med Silverpilen, mating av ender, minigolf og bading på Kongsten og Hvaler. Jeg husker sene ettermiddager på fjorden med grilling og kos, laksefisking i Surna og ikke minst lørdagskvelder med god mat og kos i kjellerstua. En annen ting som også sitter er handleturer til X på lørdager med innkjøp av frøloff, kokt skinke og rekesalat. Ja, det er de gode tingene jeg husker, nettopp fordi det var en god tid. Takk mamma, for at du alltid har vært der for meg, jeg er veldig glad i dag. Dagen i dag er en stor dag for meg. Dessverre så er det jo slik at pappa ikke fikk oppleve denne dagen. Han vil allikevel alltid være en del av meg, og selv om x dessverre aldri fikk møte denne gode pappaen min, så tror jeg du har fått lære han å kjenne gjennom bilder, film og historier. Men en du har fått møte er jo x, som kom inn i livet vårt for 8 år siden. Jeg vet jeg har sagt det før, men jeg sier det igjen. Du har funnet deg en flott mann mamma, og jeg er utrolig takknemlig for måten du har tatt imot meg og broren min på X. Du har bidratt til at vi igjen er en hel familie. Ja, jeg tror jeg snakker for flere her, når jeg sier at du betyr mye for oss. Så da, kjære mannen min. Vi har allerde levd sammen som samboere i snart 4 år. Ja, det gikk jo rimelig fort i svingene når vi først skjønte at vi ikke bare hadde vennskaplige følelser for hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla27 Skrevet 31. juli 2006 #322 Del Skrevet 31. juli 2006 for en flott tale du har hittil, virkelig rørende! Og med noen fine morsomheter innimellom Leser gjerne mer jeg Tøff, som tør å holde tale du. Sånt klarer ikke jeg, så her får det holde med en sang Syntes den "ting som må gjøres" lista di var liten ja, så nå må jeg sette meg ned med min litt. For har en følelse av at den er litt lengre Er effektiv du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss77 Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #323 Del Skrevet 31. juli 2006 for en flott tale du har hittil, virkelig rørende! Og med noen fine morsomheter innimellom Leser gjerne mer jeg Tøff, som tør å holde tale du. Sånt klarer ikke jeg, så her får det holde med en sang Syntes den "ting som må gjøres" lista di var liten ja, så nå må jeg sette meg ned med min litt. For har en følelse av at den er litt lengre Er effektiv du ← Talen er sabla lang hittil, og litt mer sentimental enn det jeg hadde håpet å få til, skal se om vi ikke får redigert den litt. Skal legge ut mannens del av talen også når jeg kommer så langt.... Effektiv og effektiv fru Blom, syns ikke det går så fort i svingene jeg, men begynner å få ordnings på en del ting. Tror jeg må sette opp ei liste over hva som er ok også, så jeg får oversikt over om det er noe som er glemt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minnimy Skrevet 31. juli 2006 #324 Del Skrevet 31. juli 2006 hei første gang hos deg.veldig fin tale blir det... ang den delen med faren din,når du forteller som han så kan jo du også tenne ett lys for han på bordet,hvis ikke din kjære sitter på samme tanken....,jeg vet om en som gjorde det og det var veldig rørende. bare ett forslag du er flink Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss77 Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #325 Del Skrevet 31. juli 2006 hei første gang hos deg.veldig fin tale blir det... ang den delen med faren din,når du forteller som han så kan jo du også tenne ett lys for han på bordet,hvis ikke din kjære sitter på samme tanken....,jeg vet om en som gjorde det og det var veldig rørende. bare ett forslag du er flink ← Takk for besøk og oppmuntring, Minnimy Det trengs, for jeg har fått litt skrivesperre..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss77 Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #326 Del Skrevet 31. juli 2006 Hva er ordnet-lista: - Lokale - Kirka - Prest, organist og tekstleser (mangler solist, men det dropper vi) - Vin til maten og alkohol i baren - Blandevann og isbiter- noe er kjøpt inn, brodern fikser resten - Mat er bestilt - Klær til oss begge inkl. tilbehør (mansjettknapper, strømper, undertøy, smykker etc) - Brudepikekjoler - Bil - Frisør og sminkør (nødvendig medbrakt sminke er kjøpt inn) - Brudebukett og annen blomsterpynt - Toastmaster - Serverings- og ryddepersonale - Hotellrom - Bordkort - Bryllupskake og andre kaker - Servietter, sugerør og andre nødvendigheter til baren - Fotograf - Program for dagen - Toastmaster - Bryllupsreise - Gaveoppakkere - Sjenkebevilling - Prøvingsattest - Band - Kirkeprogram (må godkjennes av presten først) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss77 Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #327 Del Skrevet 31. juli 2006 Så var det mannens del av talen da, uff så vanskelig Så da, kjære mannen min, så var det oss. Ting gikk utrolig fort, eller det var kanskje det det ikke gjorde ;-) Vi møttes jo faktisk første gang våren 2000, men det var først på nachspiel hjemme hos meg i 2002 at vi ble kjent. Ikke hadde du vett til å gå hjem heller, selv om sola hadde stått opp for lengst, men tonen fant vi og skravla gikk, men så er det vel ingen av oss som er kjent for å være så fryktelig stille av oss heller. Etter denne kvelden ble det hyppig farting på puben, det vil si X, hva ellers? Venner og bekjente trakk, etter hva jeg har fått med, sine slutninger, men det tok jo faktisk 1 ½ mnd. før det gikk opp for meg at jeg faktisk hadde forelska meg i deg. Mye takket være en halvgammel fyllik på puben, som påsto at han så oss sammen i astrologien ;-) Kjærester har vi nå vært i omtrent på dagen 4 år, og samboere nesten like lenge. Det har vært 4 fantastiske år, mannen min. X (bestekompis til mannen) spurte i romjula, hva i alleste dager jeg så i deg, muligens på spøk, men det lar vi være usagt ;-). ”Ikke er’n praktisk anlagt, ikke kan han åpne vinflasker, magen er mere i nærheten av vaskeball enn brett og ikke kjøper’n blomster”. Jeg tror aldri jeg fikk svart ordentlig på spørsmålet, og syns dette var den rette anledningen til å gjøre noe med det idag. For meg er du alt, kjære. Praktisk anlagt er du om du vil, men denne tolmodigheten kan det være verre med. Åpne vinflasker kan du også, men det er jo ikke alltid like lett å la være å grise til andre når man dytter vinkorken nedi flaska. For meg som elsker blomster, skulle jeg vel ønske at du hadde vært litt mer ivrig på å besøke blomsterbutikken, men romantikken tar du igjen på andre måter. Beklager å måtte avsløre kjære, men jeg minnes fortsatt at denne gode mannen min vekket meg med ett nuss på kinnet og ”good morning my love” på CD spilleren. Når jeg har vært trist og lei har du klemt meg og sagt, vent litt, tuslet bort til CD spilleren og satt på ”Ingen er så nydelig som du”. Hvem savner blomster da? Vi har hatt noen flotte turer sammen. Men i fjor skremte du jo vettet av meg når vi var på ferie. Livredd for at du skulle bli borte igjen lå jeg inntil den varme kroppen din og lyttet til hjertet ditt som slo. Tankene surret gjennom hodet i timesvis, tankene om deg og meg, hvor utrolig høyt jeg elsker deg, og at du gjør meg til en hel og lykkelig person. Det går ikke en dag uten at jeg savner deg når du ikke er nær. Vi kan bare være stille sammen, men alikevel føle nærheten, vi kan le og diskutere. Diskusjonene kan innimellom være riktig så irriterede, for det er vel ingen som er så flinke til å kverullere som deg, men så er vel ikke temperamentet mitt helt borte heller, impulsitiviteten din som plutselig finner på at vi skal sitte oppe halve natta og se på dårlige tv-serier og drikke rødvin (og da helst søndag natt før jobb), den dårlige taperen som er blidere enn noen annen jeg kjenner når han vinner og han som kan glede seg som en unge over en 80-talls film av Oddvar Bull Tuhus. Jeg virkelig koser meg sammen med deg, kjære. Du, min beste venn og kjæreste, du får meg til å smile, du gjør hverdagen min til en lek, er det rart jeg elsker deg? Det er vi to nå kjære, det er jo det du også sier: ”Det er vi to nå jenta mi”. Som de fleste, så kan vel heller ikke vi forvente bare gode dager. Men jeg tror vi to har det som trengs for å holde ut i både gode og onde dager, for vi har kjærligheten. Jeg sier det igjen og igjen, jeg elsker deg. Å få sagt hvor mye i ord er komplett umulig, så jeg forsøker med ett dikt tilslutt: (må finne et passende dikt først ;-)) Jeg elsker deg, X Skål for brudgommen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla27 Skrevet 31. juli 2006 #328 Del Skrevet 31. juli 2006 Blir spennende å lese mannens del, blir nok litt rørt da også jeg. Kjenner at tårene kommer litt oftere om dagen Ååh, tenk om litt over tre uker, så er vi gift!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla27 Skrevet 31. juli 2006 #329 Del Skrevet 31. juli 2006 og der var mannen sin del ja Rett og slett helt nydelig! Når det gjelder dikt, så mener jeg at jeg så et her inne på forumet et sted... og det var veldig fint. Skal se om jeg husker hvor det var. Kan jo hende du har sett det selv også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss77 Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #330 Del Skrevet 31. juli 2006 Har sett ett ja, og tenkte jeg skulle spørre pent om å få stjele Skal rote litt på nettet og se om jeg finner det, så slipper jeg å stjele det herfra Mannen min er en ordentlig going Har verdens beste mann som alle andre her inne Vet ikke om jeg kommer til å få sagt ett ord i bryllupet da, har jo vært en smule sentimental i de to bryllupene jeg har vært i i sommer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minnimy Skrevet 31. juli 2006 #331 Del Skrevet 31. juli 2006 du trenger ikke være i tvil om den talen faller i smak,det gjør den GARANTERT jeg ble rørt ja,flink du...... gruer meg også til tale grine grine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla27 Skrevet 31. juli 2006 #332 Del Skrevet 31. juli 2006 He he, ja det er litt av noen fantastiske menn vi har Og jeg kan tenke meg at det blir mye følelser i sving for både deg og gjestene under talen din Hva heter det diktet du tenker på? Evig din, eller noe sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss77 Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #333 Del Skrevet 31. juli 2006 He he, ja det er litt av noen fantastiske menn vi har Og jeg kan tenke meg at det blir mye følelser i sving for både deg og gjestene under talen din Hva heter det diktet du tenker på? Evig din, eller noe sånt? ← Vet ikke hva det heter, og jeg husker ikke helt hvor jeg så det her inne heller - sitter og leter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla27 Skrevet 31. juli 2006 #334 Del Skrevet 31. juli 2006 He he, kan jo håpe at det er det jeg tenker på da... så bare søk på evig din Leter jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss77 Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #335 Del Skrevet 31. juli 2006 He he, kan jo håpe at det er det jeg tenker på da... så bare søk på evig din Leter jeg også ← her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla27 Skrevet 31. juli 2006 #336 Del Skrevet 31. juli 2006 du er et lete geni!! Det var den jeg tenkte på ja... du er en knupp! Var det den du lette etter også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss77 Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #337 Del Skrevet 31. juli 2006 du er et lete geni!! Det var den jeg tenkte på ja... du er en knupp! Var det den du lette etter også? ← Ja, også hadde jeg ett liggende som jeg sendte deg på PM. Vurderer ett av de to. Får ikke bestemt meg for hvem som er finest.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss77 Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #338 Del Skrevet 31. juli 2006 du trenger ikke være i tvil om den talen faller i smak,det gjør den GARANTERT jeg ble rørt ja,flink du...... gruer meg også til tale grine grine ← Snillingen, du Vil du komme i bryllupet og holde meg i hånda under talen? Trenger litt psykisk støtte får å ikke ha all mascaraen nedover kinnene er jeg redd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla27 Skrevet 31. juli 2006 #339 Del Skrevet 31. juli 2006 Det du sendte meg på PM var faktisk ennå finere syntes jeg... tror jeg... skal lese begge noen ganger til utover kvelden jeg Ååh, flodhestene hopper og tramper i magen min!!! Litt overfølsom om dagen jeg... neida Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss77 Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #340 Del Skrevet 31. juli 2006 Syns også det siste er veldig fint, men har ikke helt bestemt meg. Er jo fortsatt litt tid igjen Men som sagt, fytt i rakkern hvor fort tida går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå