AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #101 Skrevet 10. desember 2023 -Sykelige behov for selvhevdelse -Herseteknikker Anonymkode: 33d89...951 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #102 Skrevet 10. desember 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er helt enig, og det handler om manglende evne og vilje til grensesetting. Husk at du har krav på fritid og bruk arbeidsavtalen for alt det er verdt. Organiser deg om du ikke har gjort det allerede. Jeg har ikke barn selv men har likevel behov for å eie min egen fritid. Dere med barn må rett og slett være strenge med arbeidsgiver. Anonymkode: 0e08c...e83 Meg du siterte. Helt enig med deg og ville bare presisere at jeg selvsagt skjønner at også dere uten barn har behov for fritid. Anonymkode: 6e72f...c86
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #103 Skrevet 10. september 2024 Folk som bråker i det åpne kontorlandskapet. Folk som gjør samme feil igjen og igjen. Alle kan gjøre feil, men man bør lære av feilene og man bør være ekstra påpasselig på å gjøre det rett etter man har fått beskjed om å rette feilen. Anonymkode: 6e72f...c86 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #104 Skrevet 10. september 2024 Negativt kroppsspråk. Da blir det ikke kjekt å være rundt meg 😅 da blir det drama! Anonymkode: 507df...421
AnonymBruker Skrevet 24. juni #105 Skrevet 24. juni Jeg jobber i åpent kontorlandskap. Jeg sliter med migrene og irriterer meg veldig når folk "bråker" ved å drive med småprat eller tar telefoner her inne. Jeg er ikke ekstremt rigid, om noen tar 2 minutter med småprat når de kommer på jobb så er det greit. Men enkelte skal prate hele tiden og de slutter heller ikke etter å ha blitt spurt om de kan ta samtalene på gangen eller i et grupperom. Det ender også med at det er vi som ønsker å ha det stile når vi jobber som tar grupperommene for å få ro. Men det er begrenset med grupperom så det er en svært lite effektiv bruk av rommene. For meg og for en del andre så hjelper det heller ikke å høre på musikk på hodetelefoner. Jeg trenger å ha det relativt stille. Igjen, jeg er ikke ekstremt rigid. Jeg takler litt støy så lenge det er kortvarig. Anonymkode: da3f9...d25 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #106 Skrevet 24. juni Når de som har ansvaret for noe har dratt på ferie uten at det er noen som har tatt over ansvaret deres, eventuelt at den som har fått tatt over ansvaret ikke skjønner hva hun skal gjøre. Det er selvsagt først et problem om f.eks en kunde spør etter noe og man ikke kan gi kunden det hun vil ha fordi den som vet hvordan tingene fungerer har ferie. Anonymkode: da3f9...d25
AnonymBruker Skrevet 24. juni #107 Skrevet 24. juni Sitter og ser på han nå. Sitter typ 10 meter foran meg. Går under navnet fartman og eeelsker å slippe en promp i tide og utide. Senest nå for 30 min siden. Hørte brakeren helt hit. Og så ler han etterpå, og andre ler med. Men inni meg koker jeg. Synes det er uhøflig å sitte å prompe slik på jobb. Anonymkode: 9c5c7...5d4
AnonymBruker Skrevet 24. juni #108 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg jobber i åpent kontorlandskap. Jeg sliter med migrene og irriterer meg veldig når folk "bråker" ved å drive med småprat eller tar telefoner her inne. Jeg er ikke ekstremt rigid, om noen tar 2 minutter med småprat når de kommer på jobb så er det greit. Men enkelte skal prate hele tiden og de slutter heller ikke etter å ha blitt spurt om de kan ta samtalene på gangen eller i et grupperom. Det ender også med at det er vi som ønsker å ha det stile når vi jobber som tar grupperommene for å få ro. Men det er begrenset med grupperom så det er en svært lite effektiv bruk av rommene. For meg og for en del andre så hjelper det heller ikke å høre på musikk på hodetelefoner. Jeg trenger å ha det relativt stille. Igjen, jeg er ikke ekstremt rigid. Jeg takler litt støy så lenge det er kortvarig. Anonymkode: da3f9...d25 Edit: Mange av de på kontoret bruker hodetelefoner, men her er også problemet at en del av de da ender med å ikke merke hvor høy stemme de har om de tar en telefon med disse hodetelefonene på. Anonymkode: da3f9...d25 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #109 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sitter og ser på han nå. Sitter typ 10 meter foran meg. Går under navnet fartman og eeelsker å slippe en promp i tide og utide. Senest nå for 30 min siden. Hørte brakeren helt hit. Og så ler han etterpå, og andre ler med. Men inni meg koker jeg. Synes det er uhøflig å sitte å prompe slik på jobb. Anonymkode: 9c5c7...5d4 Enig, skjønner ikke at de andre ler. Anonymkode: da3f9...d25
AnonymBruker Skrevet 24. juni #110 Skrevet 24. juni Spillelista som går kontinuerlig på pcen til kollegaen på nabokontoret. De samme låtene oppatt og oppatt og oppatt. Føler for å slenge pcen ut av vinduet. Anonymkode: 6403c...4a3
AnonymBruker Skrevet 24. juni #111 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Sitter og ser på han nå. Sitter typ 10 meter foran meg. Går under navnet fartman og eeelsker å slippe en promp i tide og utide. Senest nå for 30 min siden. Hørte brakeren helt hit. Og så ler han etterpå, og andre ler med. Men inni meg koker jeg. Synes det er uhøflig å sitte å prompe slik på jobb. Anonymkode: 9c5c7...5d4 Nasty. Høres ikke ut som en trivelig plass å jobbe, sånn gjør man bare ikke på jobb med mindre man er skikkelig dårlig og har et svært sjeldent uhell. Men man ler jo i alle fall ikke etterpå. Hadde jeg uforvarende sluppet en på jobb hadde jeg blitt flau. Anonymkode: 8ddde...e12
AnonymBruker Skrevet 24. juni #112 Skrevet 24. juni Folk som skravler. Folk som kommer på jobb med forkjølelse. Anonymkode: a4013...8bd
AnonymBruker Skrevet 24. juni #113 Skrevet 24. juni Folk som ikke lukker dører Folk som skal ha det likt som i "alle år"og ikke er åpen for forandring eller forbedring. Anonymkode: 76e2e...8a1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #114 Skrevet 24. juni Åpent kontorlandskap, med mennesker som er sin egen fortellerstemme og snakker om hva de ser på skjermer, hva de tenker om det, hvilke vurderinger de gjør, stiller spørsmål som de svarer på selv. Anonymkode: f5fd6...202
AnonymBruker Skrevet 24. juni #115 Skrevet 24. juni I bedriften jeg jobber har vi en sjef som har ansvaret for å effektivisere bedriften. Problemet er at hun har ansvaret for å effektivisere HELE bedriften og selvsagt ikke har noe kompetanse til gi konkrete råd når de ulike delene av bedriften har så ulike oppgaver. Det blir kun svada-beskjeder hun kommer med som ikke hjelper noe som helst. I tillegg ender vi med å kaste bort tid fordi hun skal ha møter hvor hun snakker om effektivisering eller at hun skal observere oss jobbe uten å egentlig skjønne hva vi gjør eller hvorfor vi gjør det og derfor ikke kan se om ting burde gjøres annerledes. Anonymkode: da3f9...d25 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #116 Skrevet 24. juni Kollegaer som nesten daglig gjør private ærend i arbeidstiden...uten å avspasere. Det er urettferdig...jeg får meg ikke til å gjør det samme. Anonymkode: aa549...e57 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #117 Skrevet 24. juni Jeg irriterer meg over kollegaer som legger seg opp i for eks. mine timelister og annet de vitterlig ikke har noe med. Anonymkode: da2a4...ce8
AnonymBruker Skrevet 29. juli #118 Skrevet 29. juli Jeg har faktisk en kollega som hele forbanna tiden skal prate om ett eller annet svada som overhodet ikke er "relevant" for noe som helst. Men utelukkende gjør dette for å vinkle en sak til å handle om ham selv. For eksempel når en annen kollega hadde vært i Trondheim, sammen med familien sin, for å besøke noen slektninger. Så forsøker den irriterende kollegaen å vri dette over til at han faktisk hadde vært i Trøndelag for mange herrens år siden for å kjøpe bil. Men han hadde ikke en gang vært innom selve Trondheim den gangen. Men han fortsetter likevel å gnåle på om denne bilen sin, og hver eneste EU-kontroll han noensinne hadde vært gjennom med den bilen, alle problemer han mente at bilen hadde i årens løp, og så videre og så videre, og så videre. Plent umulig for noen andre å komme med noen spørsmål eller kommentarer, selv om de ffaktisk hadde vært interessert i historiene hans. Dette handler jo utelukkende om at han ønsker å snakke om seg selv, hele forbanna tiden. Dersom noen andre for eksempel ønsker å diskutere fotball. Så kan du banne på at han kommer til å sutre og klage i det uendelige over at fotball er alt for kjedelig. Vel, han kunne jo selvfølgelig bare valgt å pelle seg til Helvete vekk hvis han ikke ønsker å diskutere fotball. Når det faktisk er flere andre kollegaer som ønsker å diskutere fotball, så burde de vel få lov til dette. I stedet for å bare høre på ham som klager og sutrer i det uendelige over at fotball visstnok er alt for kjedelig. 😁 Dersom noen diskuterer hva de skal gjøre neste helg (eller noen spør hva en eller annen gjorde forrige helg) og noen planlegger å reise på en konsert / teater, eller noe. Eller at de planlegger en fjelltur, eller what ever, sammen med familien deres en helg. Så nevner en person at det var meldt temmelig dårlig vær i det området noen planlegger å reise til. Da kan den irriterende kollegaen selvfølgelig finne på å søke opp forskjellige vær-tjenester (som yr.no eller storm.no og så videre) for å sjekke været. Men ikke bare i det området som faktisk er aktuelt (og som noen faktisk planlegger å reise til snart!) han fortsetter også med surfing på disse vær-tjenestene for å sjekke været på hundre og ørten andre ssteder også! Dersom noen for eksempel planlegger å reise til innlandet / Valdres. Men han fortsetter å gnål om sånn er været i Hammerfest, på Slemmestad, i Kirkenes og i Stavanger, og alle mulige andre steder. Forbanna dritt som overhodet ikke er "relevante" for noe som helst. Men når noen spør om han faktisk planlegger å reise til noen av disse stedene selv, så sier han selvfølgelig NEI til dette. Så hvorfor gidder du egentlig å søke opp alle disse forskjellige stedene da?? Men da bare ler han, og fortsetter med det endeløse gnålet sitt. Anonymkode: 2fe0e...1c6 4
katties Skrevet 29. juli #119 Skrevet 29. juli (endret) Når noe må gjøres med ting og folk driver og diskuterer hva som må gjøres i stedet for å bare PRØVE et eller annet... Skriv noe! Test! Ikke bare sitt der og tenk på hvordan det teoretisk kunne ha blitt, for det er MYE enklere å se om det funker eller ikke når man har noe konkret å se på 😤 Når man ikke har noe konkret så diskuteres de samme tingene om, og om, og om igjen utallige ganger - det sløser SÅ MYE TID! I tillegg så koster det normalt absolutt ingenting annet enn å bruke hodet litt og få ting ned i et Word-dokument. Jeg HATER møter det det bare klages og ikke tenkes og gjøres - da sløser folk bare min tid. Kunne heller ha tatt ferie i de timene, så kunne de henta meg inn når de faktisk er klare til å gjøre noe. Endret 29. juli av katties
AnonymBruker Skrevet 29. juli #120 Skrevet 29. juli - At vold blir legitimert på grunnlag av at elevene er usikre/har diagnoser/dårlig relasjon til lærer. Det er som regel lærers feil at volden skjer. - Mangelen på ressurser og kompetanse - At ledelsen ikke følger opp det de gjør. Vi kan diskutere og innføre nye tiltak mot f.eks mobbing i begynnelsen av skoleåret. Noen måneder senere dabber interessen og tiltakene av. Ingen evaluerer tiltakene. - Hvis jeg blir slått, trakassert eller skadet i en situasjon der jeg forhindrer vold, så er det ene og alene min feil. Blir jeg hardt skadet i en slik situasjon må jeg ta det på egen kappe. - Vi har en del møter ukentlig, mye av informasjonen i de møtene kunne ha blitt sendt på e-post, men vi må å ha fysiske møter. - Ting skurer og går til de eskalerer. Ledelsen tar ikke tak før det virkelig brenner. - Vi får ikke lov til å politianmelde grov vold, knivstikking og drapstrusler. Må ta denne som anonym, men dere kan gjette hva jeg driver med til daglig. Anonymkode: fd56d...79b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå