Gå til innhold

Ting som irriterer deg på arbeidsplassen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At de ikke betaler meg.

Praktikant, mindre sykefravær, mer kompatanse og mer innsats enn mange ordinære ansatte, men "vi har dessverre ikke lønnsmidler". Føles ganske bitter når de sitter der og snakker om pengebruk i lunsjen, eller når jeg må stå over lønningspilsen fordi jeg ikke har råd.

Anonymkode: 005ce...7ad

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Generelt i arbeidslivet har jeg erfart:

Kolleger som spør om ting som finnes enkelt dokumentert (og gjerne flere ganger om den samme tingen fordi de ikke tar seg bryet med å notere ned eller sjekke dokumentasjonen).

Enkelte som bare gjør oppgaver som er "gøy", men som ignorerer andre og mer kjedelige ting som må gjøres. 

Ujevn fordeling av arbeidsoppgaver (Noen står på veldig mye, mens andre lite).

Som regel de samme som kommer sent og går tidlig. 

Tilfeldig lønnsdannelse (Om man tilfeldigvis jobber mye sammen med de som kan påvirke dette eller ikke.). 

Pluss en hel del annet. Men dette er kanskje det jeg husker best. 

 

Anonymkode: 8ddde...e12

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på sykehus hvor medisinrommet er vegg i vegg med toalettene. Hører stadig vekk folk som trekker ned i do, for så å låse opp døren å gå ut- uten å vaske hendene. Det er også mange som slår på vasken og lar vannet renne, uten å vaske hendene. 
Har blitt såpass oppmerksom på det at uansett hvor jeg er, og noen er på do, så er jeg oppmerksom på om de vasker hendene (hjemme, på besøk hos andre, på jobb, på senter ol.) 

Vi jobber i pleien, og syns det er ekkelt at folk ikke vasker hendene etter dobesøk. Vi hjelper pasienter med å smøre mat, børster håret dems og vasker dem i ansiktet. 
 

Må sies at jeg har skrevet et generelt avvik på dårlig håndhygiene på avdelingen. 

Anonymkode: 96cff...5eb

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollegar som er på meg i det jeg kommer inn døra. La meg for faen ta en kaffe, nå bort til plassen min og logge meg på først, da! Det er selvsagt de som er på jobb før 7 som er verstingene. 

På 2.2.2020 den 12.38, PepsiFlax skrev:

- Kopper som blir satt i vasken istedet for oppvaskmaskina.... 

En liten "bonus" er når de i tillegg har latt en slump være igjen i koppen, og ikke en gang gidder å slå ut. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. FEIGE uærlige rævkyssere som sier en ting til deg og en helt annen ting til sjefen.

2. Rasistiske sjefer med tydelig rasistiske holdninger som får herje som de ønsker.

3. Arrogante sjefer som gjør så godt de kan for å få deg til å føle deg mindreverdig (selv om forsøket er totalt mislykket og har motsatt effekt)

4. Negative folk som klager hele tiden og får en til å føle negativitet.

5. Unnasluntrere.

 

Anonymkode: a1c82...d15

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Folk som yter sånn ca ingenting på jobb og dømmer frå sidelinja. Syter og syter over kor slitne dei er konstant, men greier ikkje å forstå at vi andre også er slitne. Det er ikkje ekstraordinært.

2. Folk som er ekstremt mykje borte frå jobb.

3. Konstant underbemanning

Anonymkode: 781dd...adc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker said:

1. Folk som yter sånn ca ingenting på jobb og dømmer frå sidelinja. Syter og syter over kor slitne dei er konstant, men greier ikkje å forstå at vi andre også er slitne. Det er ikkje ekstraordinært.

2. Folk som er ekstremt mykje borte frå jobb.

3. Konstant underbemanning

Anonymkode: 781dd...adc

Helt enig! Late unnasluntrere som er syke for den minste ting irriterer livet av meg. Sure kolleger som ikke er rause med hverandre. Klagere som er så slitne og misliker jobben så mye at de blir "syke" av den. Skaff dere en annen jobb heller, da. Det skal jeg gjøre, for jeg er lei av de late, sure, svake trynene deres.

Anonymkode: b644a...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som kommer på jobb når de åpenbart er syke. Bli hjemme og drit i å smitte alle oss andre!! 

Anonymkode: bdcd9...d9f

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk som kommer på jobb når de åpenbart er syke. Bli hjemme og drit i å smitte alle oss andre!! 

Anonymkode: bdcd9...d9f

Sjefen kom innom jobb medbarnebarnet sitt som hadde øyebetennelse. Jeg måtte passe dette barnet for hun måtte bare gjøre et par ting. Jeg satt i resepsjonen og hadde igrunn ikke mulighet for å passe barn i tillegg. Sprita av alt jeg kunne så godt jeg kunne etter de hadde reist. Men både jeg og barnet mitt fikk øyebetennelse rett etterpå. Og sjefen ble selvsagt lettere irritert over at jeg måtte reise til legen for øyedråper.

Ja..så enig! Ikke kom på jobb syk eller med smittsomme ting takk!

Anonymkode: 07ee9...fed

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjefen kom innom jobb medbarnebarnet sitt som hadde øyebetennelse. Jeg måtte passe dette barnet for hun måtte bare gjøre et par ting. Jeg satt i resepsjonen og hadde igrunn ikke mulighet for å passe barn i tillegg. Sprita av alt jeg kunne så godt jeg kunne etter de hadde reist. Men både jeg og barnet mitt fikk øyebetennelse rett etterpå. Og sjefen ble selvsagt lettere irritert over at jeg måtte reise til legen for øyedråper.

Ja..så enig! Ikke kom på jobb syk eller med smittsomme ting takk!

Anonymkode: 07ee9...fed

Vel, dessverre har man på noen arbeidsplasser ikke noe valg. Mange er dårlig bemannet, og i noen tilfeller kun en person som gjør visse arbeidsoppgaver. Da kan man i praksis ikke være syk og må dra seg på jobb med mindre det er veldig alvorlig eller man kan jobbe hjemmefra. 

Anonymkode: 8ddde...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, dessverre har man på noen arbeidsplasser ikke noe valg. Mange er dårlig bemannet, og i noen tilfeller kun en person som gjør visse arbeidsoppgaver. Da kan man i praksis ikke være syk og må dra seg på jobb med mindre det er veldig alvorlig eller man kan jobbe hjemmefra. 

Anonymkode: 8ddde...e12

Sjefen klarer ikke la være å detaljstyre sine ansatte og takler ikke å være borte fra klinikken i tilfelle vi har det litt for trivelig uten henne. Sa hun bare var bare innom for å hente noe men detaljstyringa tok over. Det passer ikke med små barn på vår jobb. Ikke syke heller. Siden vi jobber innen helse. Det er tredje gang på ett år sjefen gjør noe lignende. Komme selv uten grunn, mens hun er syk. Så blir alle andre syke og ho mangler til slutt både tannleger og sekretærer, og gjett hvem som får høre det da. 

Anonymkode: 07ee9...fed

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig økonomi i firmaet og konstant trussel om konkurs el.

Kollega som aldri lar meg få arbeidsro, er arbeidssky og kan snakke om alt og ingenting i timesvis slik at JEG som har det travelt ikke får gjort jobben min. I tillegg må hun ha andres mening (som regel min) om absolutt alt hun skal gjøre, bare for å sjekke at jeg er enig i måten å gjøre det på. Og konfliktsky leder som aldri er tilstede slik at hun SER dette og prøver i stedet å få dette problemet over på MEG, og mener jeg er så sensitiv for lyd...

En annen kollega som tydelig er på ‘spekteret’, forstår ofte ikke de enkleste ting, kommer i konflikt med ‘alle’, er overbevist om at hun alltid har rett, og godtar aldri at man ikke orker å diskutere...

En tredje kollega som gjør masse feil, mye fravær men når sjefen endelig er der skryter hun ekstremt av seg selv, og snakker som om det omtrent er hun som har grunnlagt hele firmaet og er totalt uunnværlig. Noe som burde være motbevist da hun til stadig har lange sykemeldinger og da får jeg hennes jobb i tillegg til min, noe som går fint...

Alt dette ble forverret da vi måtte bytte kontorer fra et stort område med egne kontorer til et lite område med åpent landskap - kun oss 4 så vi kom mye ‘tettere’ og den hypersosiale kollegaen min fikk mange færre å ‘spille på’. Samtidig som leder ‘aldri’ er der.

Ja kan jo legge til tilbakevendende sykemeldinger (sjelden velbegrunnede) fra kollegaene slik at jeg som aldri er verken syk eller ‘syk’ blir sittende med 3-4 jobber midt i den travleste tiden på året. Men lite fravær de siste månedene før lønnsoppgjøret selvfølgelig, slik at leder da har ‘glemt’ dette.

Leder som er humørsyk, urettferdig, forutinntatt, og tydelig sliter med psyken.

Jeg bestemte meg akkurat nå for å sjekke Finn... 

Anonymkode: d2b02...465

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.2.2020 den 13.30, youcancallmejune skrev:

 

Folk som har arbeidspraksis via NAV. De har vanligvis null interesse av å jobbe og en av staben må følge dem hele tiden for å motivere dem til å holde ut dagen. La dem få trygden sin. De får den jo uansett snart.

Har selv vært i praksis via NAV og det er søren meg ikke rart at folk viser null interesse når man kanskje jobber like mye som de andre og tjener 250 kr om dagen eller hvor mye det er. Når bedrifter utnytter NAV for å få gratis arbeidsressurs.

Jeg jobbet hardt og viste interesse i håp om å få meg noe ordentlig jobb der, men fikk kun praksis-kontrakten forlenget hver 3. måned eller noe, men at jeg må fortsette for "plutselig har vi en ordentlig jobb til deg".

Jeg slutta. Har respekt for de som holder ut i praksis og tjener like mye på 8 timer enn det de ansatte får på 1 time.

Skjønner godt at de ikke viser interesse.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, kenpet skrev:

Har selv vært i praksis via NAV og det er søren meg ikke rart at folk viser null interesse når man kanskje jobber like mye som de andre og tjener 250 kr om dagen eller hvor mye det er. Når bedrifter utnytter NAV for å få gratis arbeidsressurs.

Jeg jobbet hardt og viste interesse i håp om å få meg noe ordentlig jobb der, men fikk kun praksis-kontrakten forlenget hver 3. måned eller noe, men at jeg må fortsette for "plutselig har vi en ordentlig jobb til deg".

Jeg slutta. Har respekt for de som holder ut i praksis og tjener like mye på 8 timer enn det de ansatte får på 1 time.

Skjønner godt at de ikke viser interesse.

Hvis det ikke er bra nok å få beholde trygden og samtidig ha mulighet til å vise seg som dyktige potensielle ansatte er det best om de gjør som deg og slutter, eller aller helst takker nei i utgangspunktet, for det blir en belastning for resten av staben å fungere som motivatorer og veiledere og i tillegg være nødt til å ta over oppgaver praktikanten skulle gjort.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Dårlig og inkompetent lederskap! 
- "Meg'ere" (med egoistisk og nærmest narsissistisk oppførsel). Som rævslikkere og unnasluntrere som tar på seg æren for alt, og som har et sykelig behov for å bli sett og hørt.
- Gamle og sure med 30-40 års erfaring som tror dem eier arbeidsplassen og rutinene (alle arbeidsplasser har minst en slik)
- Dårlig oppførsel som syting, klaging, negativitet og støy som smitter over på andre.
- Lønnsforskjeller og forskjellsbehandling. 
- Bedriftens syn på sykemeldte! Bedriften skviser dem ut, nekter tilrettelegging og tar ikke ansvar. Uten at en kjeft bryr seg, annet enn meg, fordi dette er en sak som kan ramme hvem som helst, når som helst, da når man er på sitt aller sårbare i livet! 

Anonymkode: ac150...7b8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest LaptopPute

Det irriterer meg at vi jobber i et åpent kontorlandskap. Det er så bråkete, og jeg legger merke til alles uvaner. Veldig mange promper. Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått den klassiske i teamet:

ung, overivrig type med spisse albuer som åpenbart vil opp og frem, men helst ikke skal ha noe ansvar som vedkommende kan holdes opp mot - men helst all heder og ære underveis. Som tydelig smiler deg i ansiktet, men stikker deg gjerne i ryggen på vei mot toppen.

Anonymkode: 8fbe4...068

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dere ikke forstår er at på andre kjenner man seg selv. Hehe. Den ble for dyp for 99% av kg folket.

Anonymkode: 7f69d...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått ny sjef på avdelingen der jeg jobber. Sender ut fellesmail kanskje 3 ganger i uken med «ny regel». I stedenfor å prøve å løse en utfordring, se på en bakenforliggende årsak, så bare forbyr vedkommende det. Og da skal det gjelde alle, selv om det er en kollega som har gjort noe feil. 

I tillegg får vi flere og flere oppgaver, men har fortsatt den samme travle tiden vi skal gjøre alt på. 

 

 

Anonymkode: 08bd4...fae

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...