Gå til innhold

Ting som irriterer deg på arbeidsplassen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det? Kan være hva som helst, der du kjenner at irritasjonen vokser innvendig. 

 

Første jeg kommer på er kollegaer som ikke rydder opp etter seg i åpent kontorlandskap hvor vi ikke har fast PC. Kan komme på jobb neste dag, sette meg med en PC og må rydde rundt meg med en gang. Det står brukte kaffekopper, lapper med sensitive opplysninger slengt rundt om, diverse papir. 

 

Anonymkode: 08bd4...fae

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk som prater mye unødvendig og i tillegg forstyrrer andre på åpen kontorlandskap!

  • Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som skravler, ikke gjør oppgavene sine og at de ringer meg kl.08.30 på fridagen min. 

Anonymkode: 525ca...b24

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unødvendig prat

Folk som er i permisjon og kommer med ungene sine. Gå på pauserommet.

Folk som er sterkt forkjølet og ikke engang gidder bruke papir, men snufser hele dagen. Bli hjemme.

 

Anonymkode: 51501...781

  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke rydder etter seg eller setter på plass ting. Dette er blitt tatt opp sikkert 100 ganger, men folk fortsetter.

Klaging og syting over at andre gjør feil. Det er tydeligvis bedre å klage i det uendelige enn å gå til vedkommende det gjelder og løse saken. Dette har heldigvis bedret seg etter at leder tok noen grep.

At folk er veldig opptatt av å finne en syndebukk. "Det var ikke meg, det var x". Noen ganger må man finne ut hvem som har gjort en feil og det er greit selfølgelig, men det blir ofte så unødvendig og det er kun for å ha noe å klage på.

At folk ofte ikke hjelper hverandre når de kan, men bare går rett forbi eller står og skravler irriterer meg også til tider.

Anonymkode: 2ca04...868

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unødvendig og høy prating, det er fryktelig irriterende. At ingen tar ansvar, men dytter det bare over på den de kan. 

Anonymkode: ba165...cc1

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kollegaer ikke sjekker dokumentasjonssystemet, prosedyrer eller kollegaer som jobber med saken for svar på det de lurer på først, men ringer rett til den som tilfeldigvis har telefonvakten den dagen - slik at den må slå det opp. 

Anonymkode: 8ea6f...848

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir fryktelig irritert over de som bare klager, men ikke ønsker å bidra til endring eller bedring.
 

Spesielt fordi ting som er tatt opp tidligere, er blitt veldig mye bedre, gjennom arbeid fra AMU, verneombud og ledelsen. Hadde det ikke ledet til noe før, skjønner jeg at folk vegrer seg for å ta opp saker, men de benytter seg ikke av muligheten til å få det bedre. Bare opptatt av å klage. Blir så nedbrutt av å høre på det!

Anonymkode: 7d59a...bb0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet noen år sammen med en gjeng småbarnsmødre, og da holdt jeg på å bli gal. De brukte vel omtrent halvparten av arbeidstida på å oppdatere hverandre om alt med barna. Sjefen legger merke til det, men er for konfliktsky til å ta det opp med den enkelte. Det blir bare sånne generelle påminnelser om at det ikke skal skravles så mye, men det er det ingen som tar til seg. 

Når jeg hadde små barn syntes jeg det var deilig å komme på jobb og kunne snakke om noe annet jeg da 😄

Anonymkode: f1994...774

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Folk som syter og klager, og debatterer og svartmaler, endringer som er vedtatt og innført. En ting er å være negativ til ting, og ikke alltid omfavne alle endringer, men i dagens arbeidsliv er endringer påregnelig, og er det bestemt, så er det bestemt. Og da er det litt enklere å få det til, dersom ikke samme gjengen skal sabotere med negativitet og demonstrering gang på gang. Det løser ingenting, og gjør heller ikke sjansen for suksess noe større. 

2: Folk som ikke er rause med kollegene sine, og som hele tida skal hevde seg selv på bekostning av andre. Snakker ned andre og ser ut til å tro at deres oppfatning og væremåte er perfekt, og en gullstandard vi alle burde rette oss etter. Gi gjerne tilbakemeldinger, men gjør det til den det gjelder i stedet for å baksnakke og spre giftig negativitet, som ikke tjener verken produksjonen eller arbeidsmiljøet.

3: Folk som skravler og forstyrrer, og kupper alle samtaler, og alltid skal være best. Sånne som vrir alle pausesamtaler over til seg selv, og aldri lar folk fullføre ei setning. 

4: Folk som ikke tar hensyn, være seg angående rydding, å ta sin del av fellesoppgavene, sånne som gjerne spør om hjelp men aldri hjelper tilbake. 

Anonymkode: a8ac6...2d4

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Klaging og syting

-Roting 

-Unnasluntring 

-Folk som stadig skal fremheve seg selv 

-Bedrevitere som vet best (men aldri har utført det i praksis!)

-Mislykkede hersketeknikker 

Arbeider som sjef, de tre øverste punktene er fra ansatte under meg, og de tre nederste fra andre sjefer på samme nivå som meg. 

Anonymkode: 9d4b6...5ee

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som småprater om ingenting og gjerne ha lyst til det i 15 + min kun for å slippe unna arbeid

Folk som søler kaffe overalt og ikke gidder å tørke opp etter seg og forventer at renholdere skal gjøre alt

Folk som drar tidligere fra jobb og etterlater masse ekstra arbeid for andre kollegaer dagen etterpå 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvutnevnte sjefer som tror de har rett til å diktere andres arbeidsdag.

Ofte de som har jobbet der litt for lenge, men aldri faktisk søkte på en lederjobb. Sorry, men jeg gir faktisk blaffen i hvordan du mener jeg burde jobbe eller hva du mener jeg burde jobbe med. Min faktiske leder har bedt meg om å gjøre det slik. 

Det er også de samme som blir hysteriske om noen prøver å kommentere deres egen måte å jobbe på. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lista begynner dessverre å bli lang men her er noen "høydepunkter"

- Kolleger som krever at vi andre skal jobbe overtid på deres premisser av "sosiale hensyn". Enda verre er at at en konfliktsky sjef dilter med og pålegger oss dette. Altså, det er alltid lov til å spørre men fritid er ikke en del av arbeidsforholdet og jobben min er ikke å underholde deg fordi du kjeder deg i livet ditt. 

- Som som prater og jabber i et åpent kontorlandskap om alt som ikke har noe med jobben å gjøre. Kroppen sin, tannlegetimen sin, svigermor og hva naboen har hatt på grillen. Vi bryr oss faktisk ikke. 

- Lavt utdannede kolleger med mindreverdighetskompleks. Det er ikke vår feil at du tar kritikk personlig. 

- Kollegere, ledere og sjefer som blander privatliv med arbeidsliv og fritid med arbeidstid. Jeg syns det er skrekkelig uprofesjonelt. Hvorfor har vi arbeidsavtaler og arbeidsmiljølov? 

- Smatting, private telefonsamtaler, kroppslyder og annet har ikke et liv i et åpent kontorlandskap. 

Sånn, det var godt å få det ut :)

Anonymkode: 0e08c...e83

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Baksnakking.

At de med sterkest mening som skaper dårlig stemning hvis de ikke blir hørt. De snakker sjeldent for de fleste, men blir hørt fordi de er så dominerende.

Smiskerne. Eeelsker liksom sjefen foran sjefen, baksnakker sjefen hele tiden.

Folk som fremhever seg selv på bekostning av andre.

Negative folk som klager hvert gjøremål. Det er jobben din.

Folk som alltid er syke og ikke gidder å gjøre jobben sin. 

Anonymkode: 7170a...60e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen som fjerter. Han går rundt i det åpne kontorlandskapet og slipper noen høye brakere han åpenbart har samlet opp. Etterpå ler han høyt av prompen sin og forventer at vi andre også skal le. 
Her en dag tok jeg heisen med sjefen etter lunsj. Hvorpå han slapp en kjempefis inni heisen. Det luktet ille, han lo, og skyldte på pastaen han hadde spist. Nasty!

Anonymkode: b131e...333

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utydelige folk. Sånne som skriver en lang mail, helst uten å bruke punktum eller komma, og forventer at du skal skjønne hvilken av de fem foreslåtte ideene som faktisk skal utføres. 

Alt skal gå så fort bestandig. Ta tre minutter og les gjennom det du har skrevet før du sender det! 

Anonymkode: a305b...5d9

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småprat. Har praktisk yrke hvor man ofte har dødtid. "Når skal dere forlove dere, a? Når kommer det barn? Når kommer det flere barn? Kommer dere til å kjøpe større bolig eller?" Oooosv. 

Anonymkode: d9c4f...735

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...