Jump to content
AnonymBruker

Ting som irriterer deg på arbeidsplassen

Recommended Posts

AnonymBruker

Hva er det? Kan være hva som helst, der du kjenner at irritasjonen vokser innvendig. 

 

Første jeg kommer på er kollegaer som ikke rydder opp etter seg i åpent kontorlandskap hvor vi ikke har fast PC. Kan komme på jobb neste dag, sette meg med en PC og må rydde rundt meg med en gang. Det står brukte kaffekopper, lapper med sensitive opplysninger slengt rundt om, diverse papir. 

 

Anonymkode: 08bd4...fae

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

PepsiFlax

- Kopper som blir satt i vasken istedet for oppvaskmaskina.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sosialt

Folk som prater mye unødvendig og i tillegg forstyrrer andre på åpen kontorlandskap!

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Folk som skravler, ikke gjør oppgavene sine og at de ringer meg kl.08.30 på fridagen min. 

Anonymkode: 525ca...b24

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Unødvendig prat

Folk som er i permisjon og kommer med ungene sine. Gå på pauserommet.

Folk som er sterkt forkjølet og ikke engang gidder bruke papir, men snufser hele dagen. Bli hjemme.

 

Anonymkode: 51501...781

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Folk som ikke rydder etter seg eller setter på plass ting. Dette er blitt tatt opp sikkert 100 ganger, men folk fortsetter.

Klaging og syting over at andre gjør feil. Det er tydeligvis bedre å klage i det uendelige enn å gå til vedkommende det gjelder og løse saken. Dette har heldigvis bedret seg etter at leder tok noen grep.

At folk er veldig opptatt av å finne en syndebukk. "Det var ikke meg, det var x". Noen ganger må man finne ut hvem som har gjort en feil og det er greit selfølgelig, men det blir ofte så unødvendig og det er kun for å ha noe å klage på.

At folk ofte ikke hjelper hverandre når de kan, men bare går rett forbi eller står og skravler irriterer meg også til tider.

Anonymkode: 2ca04...868

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

AnonymBruker

Unødvendig og høy prating, det er fryktelig irriterende. At ingen tar ansvar, men dytter det bare over på den de kan. 

Anonymkode: ba165...cc1

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

At kollegaer ikke sjekker dokumentasjonssystemet, prosedyrer eller kollegaer som jobber med saken for svar på det de lurer på først, men ringer rett til den som tilfeldigvis har telefonvakten den dagen - slik at den må slå det opp. 

Anonymkode: 8ea6f...848

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Jeg blir fryktelig irritert over de som bare klager, men ikke ønsker å bidra til endring eller bedring.
 

Spesielt fordi ting som er tatt opp tidligere, er blitt veldig mye bedre, gjennom arbeid fra AMU, verneombud og ledelsen. Hadde det ikke ledet til noe før, skjønner jeg at folk vegrer seg for å ta opp saker, men de benytter seg ikke av muligheten til å få det bedre. Bare opptatt av å klage. Blir så nedbrutt av å høre på det!

Anonymkode: 7d59a...bb0

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Jeg jobbet noen år sammen med en gjeng småbarnsmødre, og da holdt jeg på å bli gal. De brukte vel omtrent halvparten av arbeidstida på å oppdatere hverandre om alt med barna. Sjefen legger merke til det, men er for konfliktsky til å ta det opp med den enkelte. Det blir bare sånne generelle påminnelser om at det ikke skal skravles så mye, men det er det ingen som tar til seg. 

Når jeg hadde små barn syntes jeg det var deilig å komme på jobb og kunne snakke om noe annet jeg da 😄

Anonymkode: f1994...774

Share this post


Link to post
Share on other sites
LittDiva

De som bruker mer energi på og sluntre unna arbeid, enn å faktisk jobbe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

1: Folk som syter og klager, og debatterer og svartmaler, endringer som er vedtatt og innført. En ting er å være negativ til ting, og ikke alltid omfavne alle endringer, men i dagens arbeidsliv er endringer påregnelig, og er det bestemt, så er det bestemt. Og da er det litt enklere å få det til, dersom ikke samme gjengen skal sabotere med negativitet og demonstrering gang på gang. Det løser ingenting, og gjør heller ikke sjansen for suksess noe større. 

2: Folk som ikke er rause med kollegene sine, og som hele tida skal hevde seg selv på bekostning av andre. Snakker ned andre og ser ut til å tro at deres oppfatning og væremåte er perfekt, og en gullstandard vi alle burde rette oss etter. Gi gjerne tilbakemeldinger, men gjør det til den det gjelder i stedet for å baksnakke og spre giftig negativitet, som ikke tjener verken produksjonen eller arbeidsmiljøet.

3: Folk som skravler og forstyrrer, og kupper alle samtaler, og alltid skal være best. Sånne som vrir alle pausesamtaler over til seg selv, og aldri lar folk fullføre ei setning. 

4: Folk som ikke tar hensyn, være seg angående rydding, å ta sin del av fellesoppgavene, sånne som gjerne spør om hjelp men aldri hjelper tilbake. 

Anonymkode: a8ac6...2d4

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

-Klaging og syting

-Roting 

-Unnasluntring 

-Folk som stadig skal fremheve seg selv 

-Bedrevitere som vet best (men aldri har utført det i praksis!)

-Mislykkede hersketeknikker 

Arbeider som sjef, de tre øverste punktene er fra ansatte under meg, og de tre nederste fra andre sjefer på samme nivå som meg. 

Anonymkode: 9d4b6...5ee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

mummitroll1

Folk som småprater om ingenting og gjerne ha lyst til det i 15 + min kun for å slippe unna arbeid

Folk som søler kaffe overalt og ikke gidder å tørke opp etter seg og forventer at renholdere skal gjøre alt

Folk som drar tidligere fra jobb og etterlater masse ekstra arbeid for andre kollegaer dagen etterpå 

Share this post


Link to post
Share on other sites
altflyter

Selvutnevnte sjefer som tror de har rett til å diktere andres arbeidsdag.

Ofte de som har jobbet der litt for lenge, men aldri faktisk søkte på en lederjobb. Sorry, men jeg gir faktisk blaffen i hvordan du mener jeg burde jobbe eller hva du mener jeg burde jobbe med. Min faktiske leder har bedt meg om å gjøre det slik. 

Det er også de samme som blir hysteriske om noen prøver å kommentere deres egen måte å jobbe på. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Den lista begynner dessverre å bli lang men her er noen "høydepunkter"

- Kolleger som krever at vi andre skal jobbe overtid på deres premisser av "sosiale hensyn". Enda verre er at at en konfliktsky sjef dilter med og pålegger oss dette. Altså, det er alltid lov til å spørre men fritid er ikke en del av arbeidsforholdet og jobben min er ikke å underholde deg fordi du kjeder deg i livet ditt. 

- Som som prater og jabber i et åpent kontorlandskap om alt som ikke har noe med jobben å gjøre. Kroppen sin, tannlegetimen sin, svigermor og hva naboen har hatt på grillen. Vi bryr oss faktisk ikke. 

- Lavt utdannede kolleger med mindreverdighetskompleks. Det er ikke vår feil at du tar kritikk personlig. 

- Kollegere, ledere og sjefer som blander privatliv med arbeidsliv og fritid med arbeidstid. Jeg syns det er skrekkelig uprofesjonelt. Hvorfor har vi arbeidsavtaler og arbeidsmiljølov? 

- Smatting, private telefonsamtaler, kroppslyder og annet har ikke et liv i et åpent kontorlandskap. 

Sånn, det var godt å få det ut :)

Anonymkode: 0e08c...e83

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Baksnakking.

At de med sterkest mening som skaper dårlig stemning hvis de ikke blir hørt. De snakker sjeldent for de fleste, men blir hørt fordi de er så dominerende.

Smiskerne. Eeelsker liksom sjefen foran sjefen, baksnakker sjefen hele tiden.

Folk som fremhever seg selv på bekostning av andre.

Negative folk som klager hvert gjøremål. Det er jobben din.

Folk som alltid er syke og ikke gidder å gjøre jobben sin. 

Anonymkode: 7170a...60e

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Sjefen som fjerter. Han går rundt i det åpne kontorlandskapet og slipper noen høye brakere han åpenbart har samlet opp. Etterpå ler han høyt av prompen sin og forventer at vi andre også skal le. 
Her en dag tok jeg heisen med sjefen etter lunsj. Hvorpå han slapp en kjempefis inni heisen. Det luktet ille, han lo, og skyldte på pastaen han hadde spist. Nasty!

Anonymkode: b131e...333

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Folk som prater og prater og prater og prater og prater og prater og prater. Ja, de prater virkelig i det uendelige! 

Og folk prater om all mulig dritt som overhodet ikke er "relevant" for noe som helst. De følger for eksempel med på en blogg, og begynner de å lese HØYT hver eneste setning som står i ett eller annet blogg-innlegg. Eller de finner en artikkel fra en eller annen nettavis, og så leser de rubbel og bit fra hver eneste forbanna artikkel de kommer over! Bla bla bla bla bla bla bla. Folk klarer tydeligvis aldri å holde kjeften sin i mer enn kanskje 10 sekunder, før de begynner å prate om noe dritt igjen. 

Selvfølgelig er det fullstendig håpløst å få folk til å holde kjeften deres heller. Sier noen for eksempel at Kan du være stille litt? Jeg forsøker å konsentrere meg her. Så gir de tydeligvis blanke pokker, og begynner umiddelbart med ett eller annet pisspreik igjen. 

Anonymkode: 52ae6...a7c

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Utydelige folk. Sånne som skriver en lang mail, helst uten å bruke punktum eller komma, og forventer at du skal skjønne hvilken av de fem foreslåtte ideene som faktisk skal utføres. 

Alt skal gå så fort bestandig. Ta tre minutter og les gjennom det du har skrevet før du sender det! 

Anonymkode: a305b...5d9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Artikler fra forsiden

×
×
  • Create New...