Gå til innhold

Ting som irriterer deg på arbeidsplassen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk som prater for mye og folk som ofte forstyrrer andre med ting som godt kan vente.

Folk som ikke klarer å jobbe selvstendig og stadig spør om ting de bør kunne selv.

Folk som leter med lupe etter ting å kritisere kolleger for og sprer denne dritten til alle rundt seg.

Folk som har arbeidspraksis via NAV. De har vanligvis null interesse av å jobbe og en av staben må følge dem hele tiden for å motivere dem til å holde ut dagen. La dem få trygden sin. De får den jo uansett snart.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var det mye gjenkjennbart. 

Andre ting: 

Å skulle skrive ut en pasient som du ikke står i teamet til, for å oppdage at de som har stått på vedkommende den siste uken ikke har gjort halvparten av det de skal gjøre mtp dokumentasjon, kontakt med oppfølgende instanser, videre avtaler osv. Sånt gjør meg forbanna. 

En annen ting, som ikke bare gjelder i arbeidslivet men livet generelt. Er når andre folk har «oppdaget» noe som er allmennkunnskap, og skal fortelle eller lære det bort til andre. VI VET DET ALLEREDE! 

Eller folk som tar røykepauser ekstremt mange ganger. Jeg bryr meg ikke om at folk stikker ut en tur eller to, men når det er snakk om hver time over flere minutter osv.. 

Anonymkode: 08bd4...fae

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sjefen som fjerter. Han går rundt i det åpne kontorlandskapet og slipper noen høye brakere han åpenbart har samlet opp. Etterpå ler han høyt av prompen sin og forventer at vi andre også skal le. 
Her en dag tok jeg heisen med sjefen etter lunsj. Hvorpå han slapp en kjempefis inni heisen. Det luktet ille, han lo, og skyldte på pastaen han hadde spist. Nasty!

Anonymkode: b131e...333

Herlighet, så ekkelt! Beklager at jeg ler, det høres fælt ut.

Anonymkode: f1189...a47

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som legger seg opp i hvordan jeg utfører mine arbeidsoppgaver. Jeg er innleid for å gjøre bestemte oppgaver. Hvilken rekkefølge jeg gjør oppgavene i har ingen betydning for resultatet.
En dag i uka er jeg avhengig av at alle de andre har utført sine oppgaver før jeg får gjort mine. Det er alltid en eller annen som ikke klarer det. Og som oftest en av dem som har jobbet der lengst og vet at jeg skal inn og gjøre noe akkurat den dagen. Og akkurat disse oppgavene må være ferdige innen et bestemt klokkeslett.

Anonymkode: e8772...e4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som har bodd i 5+ år i Norge og fremdeles ikke kan snakke seg forståelig.

Folk som går utifra at du ikke forstår oppgaven, selv om du prøver å fortelle dem at du forstår godt oppgaven, men de fortsetter å belære deg. 

Ellers lar jeg omtrent aldri andre irritere meg, fordi det hjelper ikke meg å være irritert. 

Anonymkode: 7f69d...146

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At jeg sjelden vet før dagen før eller samme dag at jeg skal jobbe .. 

Anonymkode: ecd8d...961

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De under 30 som ikke evner å rydde etter seg på kjøkkenet (og ellers, men kjøkkenet er verst). Det er bomba flere ganger i uka med smuler, kaffigrut og skitne tallerkner og kopper. Jeg spiser ofte på kontoret. 

Sjefens høylytte smatting, slurping og generelle munnlyder. Mister matlysten. Spiser ofte på kontoret av denne grunnen også. 

Kolleger som aldri gidder å lære seg interne rutiner. Jeg nekter å hjelpe dem mer. 

Anonymkode: 9c9b9...e1a

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg alltid er forsein (oppholdt) til pausen, og dermed blir det kjempekort tid å spise på. - Og idet jeg har tatt en tygge av brødskiva, kommer gjerne en av kollegaene mine og henter meg, fordi noen av elevene mine må snakke med meg. 

Helt ok å være tilgjengelig, har betalt pause... men jeg skulle så gjerne ha spist litt i løpet av dagen, ikke kun etter klokka 14.00. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som alltid gjør minst mulig men nok til at de ikke kan "tas" på det. Feks, jobber i en travel spesialavdeling i helsevesenet. Noen ganger går vi til hånde for de andre og noen av oss freser rundt for å hjelpe flest mulig, rydder, fikser og ordner, mens andre tar livet veeeeldig med ro for å slippe å hjelpe til overalt.

De som aldri tømmer søpla eller vasker koppen sin (har ikke oppvaskmaskin). 

 

Anonymkode: b78d2...27a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Mange møter. Får ikke tid til det jeg egentlig skal gjøre.

- Papirer, rapporter og alt av skriftlige "tiltak" - og de som tror at dette løser alt. 

- Folk som prater og prater og prater, når jeg har det travelt.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite som irriterer meg i grunn. Det eneste må være en kollega som alltid avbryter meg når jeg gir rapport. Hun stiller spørsmål før jeg har rukket å fortelle alt. Krass i kommentarene er hun også hvis noe blir litt utydelig, noe det av og til blir fordi hun avbryter meg. Jeg blir ofte usikker og satt ut av henne

Anonymkode: 56685...c71

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du får beskjed om å utføre en oppgave og bruker lang tid bare for å finne ut at du ikke kan gjøre det da det allerede har blitt gjort. Og så blir kollegaen, som ba deg gjøre det, sur fordi du brukte så lang tid. 

 

Når du jobber fast i avdelingen for de store og må ta over for noen i avdelingen for de små, også får de ansatte (inkludert vikaren) i denne avdelingen gå tidlig fordi det ingen andre barn, mens du må også til stor avdeling igjen.

 

Anonymkode: b9a8e...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grupperinger som skal prøve å gjøre jobbhverdagen jævlig for andre. Som skal prøve å få noe å ta dem på og ødelegge for dem. Det misliker jeg. Har dessverre en sånn gjeng på min arbeidsplass. Med damer fra 30-årene til 50+. Man skulle egentlig ikke tro det var mulig.

Anonymkode: 0c09d...a31

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den sure kantinedama. Kokkeyrket bringer ikke fram det beste i folk, har jeg inntrykk av.

Anonymkode: 6628e...fa4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk som skravler, ikke gjør oppgavene sine og at de ringer meg kl.08.30 på fridagen min. 

Anonymkode: 525ca...b24

Ehm.... er du meg??? Det skjer meg ofte!

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lite som irriterer meg i grunn. Det eneste må være en kollega som alltid avbryter meg når jeg gir rapport. Hun stiller spørsmål før jeg har rukket å fortelle alt. Krass i kommentarene er hun også hvis noe blir litt utydelig, noe det av og til blir fordi hun avbryter meg. Jeg blir ofte usikker og satt ut av henne

Anonymkode: 56685...c71

Du må og jobbe på samme plass som meg. 

Anonymkode: 4ce7e...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ringer inn " syk" eller ikke dukker opp til skift! Vi vet at du ikke er syk! 

Og ledelsen gjør ingenting...En har ikke dukket opp på sine skift syv-7(!)- ganger på under fire måneder! Mistet han jobben? 

Nei, han fikk flere skift...

Anonymkode: 3f926...a80

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- dårlig bemanning HVER dag

- aldri så mye som et «bra jobba» av sjefen, enda så mye vi jobber rævva av oss 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...