Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

At det er press for å ta egenmelding/sykemelding for bagateller. Jeg mister f.eks. ofte stemmen hvis jeg er forkjøla. Har da full arbeidskapasitet, men siden jeg ikke kan ta telefonen da (jeg gjør det tilsammen tjue ganger i året) er det liksom bedre å sitte hjemme og ikke jobbe.

Anonymkode: 6604c...255

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle de middelmådige latsabbene som rævpuler mellomledere uten integritet.

Anonymkode: 35c4a...d0b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde faktisk en kollega som ofte stjal ting fra andre. Ikke særlig verdifulle ting altså. Men temmelig irriterende oppførsel uansett. (heldigvis på tidligere arbeidsplass, så slipper å møte den brødgjøken igjen håper jeg!)

Men for eksempel når Europris selger tre / fire / fem plater med sjokolade for åtti kroner / nitti kroner / hundre kroner (eller hva det nå var) så hendte det at noen stakk dit for å kjøpe noen sånne plater med sjokolade. Så lå dette i håndvesken deres frem til arbeidsdagen var ferdig, og de endelig kunne reise hjem. Men hvis denne kjærringa la merke til at noen hadde sjokolade, så rappet hun dem hvis hun fikk muligheten. Selvfølgelig spiste hun opp alle sammen før de som kjøpte denne sjokoladen la merke til at de faktisk var stjålet. 

Samme kjærring kunne også finne på å kjøpe en pakke smultringer eller kjeks (eller noe annet søtsaker) men enten spiste opp alt sammen selv, eller bare dele med noen få utvalgte personer som hun likte. Så hun kunne selvfølgelig sitte der og godte seg over at hun selv, og de få personene hun kom greit overens med på jobb, fikk spiste søtsaker. Samtidig som ingen andre fikk noe som helst fra henne. Det å spise ett eller annet bakverk eller noe, samtidig som hun visste at ingen andre fikk noe som helst, det var jo minst like viktig som selve godsakene.                

Anonymkode: cfb76...f6b

AnonymBruker
Skrevet

Utrolig korte frister! Og særlig når jeg ser at oppdraget har ligget en stund hos den som sender det til meg, og jeg da får en unødvendig kort frist. 

Ellers all tvangssosialiseringen vi har. Jeg vil jobbe i arbeidstiden og heller bruke fritiden min med familien min. Når vi skal sosialisere i arbeidstiden blir jeg hengde etter med arbeidsoppgavene, og må da jobbe ekstra for å få ting ferdig som går utover familien. 

Anonymkode: 3c16c...39e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det som irriterer meg aller mest, er når rutiner og prosedyrer ikke er gode nok til å forhindre alvorlig skade på personal.

Anonymkode: 0e344...95c

AnonymBruker
Skrevet

Utenomsnakk er ofte irriterende hvis man ikke er interessert i temaet selv, om man har mye å gjøre så det forstyrrer og eller/om det trekker ut i tid. Har en kollega som stadig holder på å bestille småting på nett eller selge ting på Finn etc. Stadig vekk så sier vedkommende, ut i rommet, så 3-4 andre hører det (skal høre det, antar jeg...) at "nå er pakkken min kommet til pakkesentral Oslo"  -"nå har den kommet til Stockholm"... "da kan jeg vel hente den i kveld.... ". Slik har det pågått i flere måneder. Jeg gir da totalt blaffen i hvor vedkommenes pakker befinner seg til enhver tid. 

Anonymkode: 086ae...b23

AnonymBruker
Skrevet

Leder som feiger ut ............  vi har diskutert ting i ledergruppen - at det skal strammes inn på f..eks. hjemmkontor, folk tar for lange lunsjpauser (et reelt problem når det slikr ut fra 30 min og noen tar nesten en time...) etc. Dette sier da vedkommende at han skal ta opp, men så kommer det til fellesmøte, og så blir det nesten motsatt - det er fint å ta lange lunsjpauser, vel fortjent etc. Er jo bare helt komisk. Som mellomleder er det også vanskelig, for jeg vil jo ikke at det skal være strengere regler for mine folk enn andre i selskapet. 

Anonymkode: 086ae...b23

AnonymBruker
Skrevet

- folk som ikke gjør jobben sin, så det blir mer å gjøre for oss andre. Og man tar det opp med de, uten at det hjelper.

-sjef som ikke ser sine ansatte.

-folk som jobber ovetid, men trenger ikke betaling for det nei(setter oss andre i dårlig lys fordi vi står på våre krav)

-når enkelte avdelinger blir nedprioriterte stadig vekk

-sjefen har favoritter blandt de ansatte

-sjefen bruker en fryktkultur når han leder

(ja er på tur vekk fra denne jobben)

Anonymkode: 282aa...2bf

Skrevet

Dårlig kommunikasjon

AnonymBruker
Skrevet

– Når folk som roper høyest, er den som blir hørt. (konfliktsky ledelse)

– Når jeg må dekke over for andres slurv fordi “det er lettere sånn”. (Konfliktsky ledelse)

– Når ledelsen sender ut fem motstridende beskjeder og forventer at vi skal lese tankene deres. (Resultat av konfliktsky og uklar ledelse)

– Når folk ikke tør å ta en samtale direkte, men heller lar frustrasjonen sive ut i små stikk og sarkasme. (Tillates som en følge av en konfliktsky ledelse).

Oppsummert:

Konfliktsky ledelse

Anonymkode: 3eed1...31e

AnonymBruker
Skrevet

Kollegaer som overdriver og hysterisk går til sjefen for hver minste lille ting. Som ikke ser muligheter,bare hindringer. Og som faktisk får sjefen med seg fordi de alltid roper høyest....

Anonymkode: b03df...8c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kollegaer som sluntrer unna og får samme lønn. 

Anonymkode: e5d5f...bb8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk som lukter fælt og ikke har hygiene. 

Anonymkode: 62752...b0f

• Liker 1
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Å ta over arbeidsoppgaver fra andre som er på ferie.  Problemet er ikke å gjøre andres oppgaver. Problemet er at oppgavene alltid er mer komplisert enn det jeg blir forklart før de reiser på ferie og jeg derfor ender opp med å bruke enormt mye tid på å prøve å finne ut hvordan oppgavene skal gjøres. Så selv ting som kan ta 2 minutter for den som normalt gjør oppgaven, kan ta enormt lang tid for meg.

Det er alltid ett eller annet som personen på ferie ikke har fortalt om.  Jeg har også en jobb hvor ingen kan andres oppgaver, så jeg kan heller ikke spørre andre på arbeidsplassen.  I tillegg til at kundene begynner å mase for å få det personen på ferie har lovet dem. 

Anonymkode: da3f9...d25

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er faglærer på en barneskole.

Kontaktlærere med rotete klasserom. Folk gjør som dem vil, men vi er faktisk flere lærere som underviser i disse rommene, og det kan da heller ikke være så bra for elevene. Samme med de som ikke rydder etter seg på fellesrom som bibliotek og naturfagsal.

Folk som låner utstyr fra utstyrslager også glemmer det resten av skoleåret. Selv om folk maser om at folk må levere tilbake spesifike ting flere ganger, så dukker det aldri opp. 

Kontaktlærere som ikke informerer meg om avtaler med klassen eller elever. Jeg fikk plutselig en dag klage fra noen foreldre fordi JEG ikke fulgte planen som var satt for deres autistiske barn. Jeg holdt på å klikke, ingen hadde informert meg om dette. 

Når printeren streiker. Det gjør den alltid. 

Elever som kommer for seint. Vi har låste ytterdører på skolen, så det fører bare med seg ekstra styr midt i timen. 

Sånne foreldre som kommer trampende bortover fra parkeringsplassen, kommer seg uanmeldt inn på skolen, opp til gangen der kontorene er eller klasserommet til barnet deres og er fly forbanna for ett eller annet helt normalt. Ja, det er normalt at barn krangler. Eller de som står og venter på læreren til barnet deres på parkeringsplassen etter skoletid og gir læreren huden full der. Det går an å ta opp ting på en ordentlig måte. Heldigvis ikke skjedd meg, men jeg syns det ser så komisk ut når det skjer og jeg blir så flau på deres vegne 🙈. Tør nesten ikke gå forbi. 

Praksiselever som bare sitter og taster på mobilen.

Ppt som ikke skjønner noenting. 

Anonymkode: d0b04...799

AnonymBruker
Skrevet

- De to som smatter og griser når de spiser. Unngår lunsjen så langt det lar seg gjøre og jeg vet flere gjør det samme. Han ene er så ille at det ser ut som om det har sittet en ettåring og spist det etter han er ferdig. Han tørker heller ikke opp etter seg og bare ler når andre påpeker det. Leder er feig og sier ikke ifra. Denne personen er også en som alle prøver å unngå på julebord, sommerfest og diverse sosiale arrangement. Utelukkende pga. hvordan personen er når han spiser. At han fortsatt er gift er for meg en gåte. 

- Ledelse som ikke har forståelse for mitt fagfelt. Han er kun opptatt av faktureringsgrad og høye timerater, men forstår ikke at bransjen jeg jobber i ikke funker på den måten. Vi kan ikke vinne jobber med timepriser til 1700kr/timen når alle konkurrenter vinner oppdragene med 1200kr/timen. Dette går ikke inn uansett hvor mange som prøver å si det. Jeg er endelig på vei inn i ny jobb og det forsto han heller ikke noe av «Du må bare ringe til nok folk så får du oppdrag». Som om det er min jobb å forsvare de høye timeprisene våre til potensielle nye kunder. 

Anonymkode: 9c9b9...e1a

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jobber ved universitetet hvor de stadig forbigår de sterkeste jobbsøkerne som den sakkyndige kommisjonen setter først. De velger heller bekjente og lokale helter med lavere kvalifikasjoner. Kjører sitt eget show, på siden av seriøs tilsettingspraksis. Folk som har sykdommer blir ikke reengasjert. Dette er et av de nye fler-campus universitetene. Har pågått i alle år. Vi blir bunntunge med få med toppkompetanse. At ikke staten griper inn er utrolig!

Anonymkode: 077e1...659

• Hjerte 1
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.8.2025 den 0.09):

Jobber ved universitetet hvor de stadig forbigår de sterkeste jobbsøkerne som den sakkyndige kommisjonen setter først. De velger heller bekjente og lokale helter med lavere kvalifikasjoner. Kjører sitt eget show, på siden av seriøs tilsettingspraksis. Folk som har sykdommer blir ikke reengasjert. Dette er et av de nye fler-campus universitetene. Har pågått i alle år. Vi blir bunntunge med få med toppkompetanse. At ikke staten griper inn er utrolig!

Anonymkode: 077e1...659

Staten griper ikke inn fordi de som kunne grepet inn selv ønsker muligheten til å kunne ansette venner så de ønsker  ikke å endre på systemet. 

Anonymkode: da3f9...d25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...