Gå til innhold

Ikke billig

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå har melken jeg pleier å kjøpe gått opp seks kroner siden jula i fjor. Da kostet den 29 nå koster den 35.

Dette er ikke normalt. Bare grådig; de selger like mye som før. Maten er dyr i Norge. 

Butikk: Rema

Melk: Alpro sjokolade

Den kostet 27 i fjor. 23 i 2015 på Rema.

Endret av LittleBabyNothing
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig, her jeg bor er det kun coop marked. De plasserer coop marked (coops dyreste kjede) på øde steder med vilje for vi har da ikke noen alternativer og må handle dyr mat. 

Anonymkode: 1fb40...b33

• Liker 5
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig, her jeg bor er det kun coop marked. De plasserer coop marked (coops dyreste kjede) på øde steder med vilje for vi har da ikke noen alternativer og må handle dyr mat. 

Hele konseptet bak billigbutikker, enten det dreier seg om mat, møbler eller klær, er jo at salgsvolumet er ekstremt stort. Marginene er lave, og hvis volumet ikke er stort nok, er ikke butikken levedyktig.

Salgsvolumet på et øde sted er så lite at alternativet til den dyre butikken du klager på, er at du ikke har tilgang på en butikk i det hele tatt. Hadde det vært noe bedre, synes du? 🙄

(Om du ikke forstod det: Coop prøver ikke å være slemme med dere som bor øde - men skal det være mulig å drive butikk i det hele tatt må marginene på solgte varer være høyere ettersom det er så få kunder og lite salgsvolum. Det gir høyere priser. Du kan sammenligne det med IKEA og Fagmøbler, om du vil; førstnevnte selger så mye at de kan tjene veldig lite pr. produkt og dermed har de lavere priser enn Fagmøbler, som er en mye mindre kjede som selger færre varer enn IKEA og derfor må ha høyere priser for å kunne klare seg.)

Anonymkode: 98384...a15

• Liker 13
Skrevet (endret)

Jeg bor ikke øde og dette var en Rema butikk. Den ligger sentralt og sliter ikke på noe vis. Er folk der helt til det stenges.

• Liker 1
Skrevet
På 1.2.2020 den 20.23, LittleBabyNothing skrev:

Dette er ikke normalt.

Er det normalt å drikke brystmelk fra ei ku? 

Anonymkode: 6291e...19a

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det normalt å drikke brystmelk fra ei ku? 

Anonymkode: 6291e...19a

Alpro 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, LittleBabyNothing skrev:

Alpro 

Ingen trenger vegansk sjokomelk. Om Ts ikke tåler kumelk så koster en havredrikk på Coop obs 18 kr literen 

Anonymkode: 13345...a57

• Liker 4
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen trenger vegansk sjokomelk. Om Ts ikke tåler kumelk så koster en havredrikk på Coop obs 18 kr literen 

jeg drikker den også. ingen trenger hvitost eller egg. folk liker forskjellig ting. dette handler om pris ikke hva man trenger. 

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre deg om hva det er jeg eller vi egentlig trenger? Det er et oppriktig spørsmål. Jeg er laktoseintolerant som 75 prosent av menneskeheten.

Skrevet
17 timer siden, LittleBabyNothing skrev:

Jeg bor ikke øde og dette var en Rema butikk. Den ligger sentralt og sliter ikke på noe vis. Er folk der helt til det stenges.

Konseptet blir det samme for varer som selger lite. Alternativet til høy pris er å ta ut varen fra sortimentet.

• Liker 2
Skrevet

Det finnes da utrolig mye annet å drikke selv om du ikke tåler melk, vann f.eks.

Anonymkode: cb7b5...f28

• Liker 2
Skrevet

Altså, at varer har prisstigning er en fact vi må akseptere. Jeg husker når melka kosta 8 kr, men jeg kan ikke forvente at melka holder samme pris som på 90tallet.

Jeg la også merke til at ET kinderegg koster 18kroner nå, og en trepak rundt 40 kr. Har ikke kjøpt kinderegg på mange år, og sist kosta de 5-6 kr stykk. Men jeg kan ikke klage over det. Det er konsumprisindex.

• Liker 2
Skrevet
På 2.2.2020 den 4.06, AnonymBruker skrev:

Hele konseptet bak billigbutikker, enten det dreier seg om mat, møbler eller klær, er jo at salgsvolumet er ekstremt stort. Marginene er lave, og hvis volumet ikke er stort nok, er ikke butikken levedyktig.

Salgsvolumet på et øde sted er så lite at alternativet til den dyre butikken du klager på, er at du ikke har tilgang på en butikk i det hele tatt. Hadde det vært noe bedre, synes du? 🙄

(Om du ikke forstod det: Coop prøver ikke å være slemme med dere som bor øde - men skal det være mulig å drive butikk i det hele tatt må marginene på solgte varer være høyere ettersom det er så få kunder og lite salgsvolum. Det gir høyere priser. Du kan sammenligne det med IKEA og Fagmøbler, om du vil; førstnevnte selger så mye at de kan tjene veldig lite pr. produkt og dermed har de lavere priser enn Fagmøbler, som er en mye mindre kjede som selger færre varer enn IKEA og derfor må ha høyere priser for å kunne klare seg.)

Anonymkode: 98384...a15

Så rart da at bygder i nærheten har joker og spar. Og de butikkene går så det suser. 

Hvorfor er det så selektivt og gjelder bare enkeltsteder? 

Det er myyye billigere på joker og spar, hvorfor kan de ta lav pris men ikke coop som er en større kjede som selger mer og til dyrere priser? 

Skrevet

Men herregud, hvem skal ellers betale for privatflyet til Reitan, ekskona og boligene? Varmekablene i asfalten koster. 

Anonymkode: 4681c...57f

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Altså, at varer har prisstigning er en fact vi må akseptere. Jeg husker når melka kosta 8 kr, men jeg kan ikke forvente at melka holder samme pris som på 90tallet.

Jeg la også merke til at ET kinderegg koster 18kroner nå, og en trepak rundt 40 kr. Har ikke kjøpt kinderegg på mange år, og sist kosta de 5-6 kr stykk. Men jeg kan ikke klage over det. Det er konsumprisindex.

Prisstigning ja det er greit, men da må nesten lønninger, og sosialstønad, trygd, barnetrygd og bidrag, samt andre ytelser faktisk følge samme kurve. 

• Liker 3
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånne holdninger er grunnen til at mange foretak går konkurs. 

Skrevet
14 hours ago, LittleBabyNothing said:

Kan jeg spørre deg om hva det er jeg eller vi egentlig trenger? Det er et oppriktig spørsmål. Jeg er laktoseintolerant som 75 prosent av menneskeheten.

75% av mennesker på jorden er laktoseintolerante?

• Liker 4
Skrevet

De derre Alpro-folka er noen luringer. Samme soyamelk koster 20 kr. I Sverige. Maila dem for å klage, og da hevda de d var råvarekostnader. Bare tull.

Anonymkode: 8f09a...94c

Skrevet
14 timer siden, LittleBabyNothing skrev:

Om du lurer på hva du trenger av ernæring så kan du sjekke helsedirektoratets kostanbefalinger. For de som tåler melk er det veldig bra fordi det er en god kilde til vitaminer og proteiner som er veldig bra for kroppen vår. Det er ikke mange ting i planteriket som er så næringsrikt i forhold til mengde. 

Anonymkode: 081ed...454

Skrevet (endret)

Kan noen svare meg på spørsmålet mitt? Hva er det man trenger?

Vann har ikke kalorier. Jeg liker å spise det samme. Og jeg sliter med å få i meg kalorier. Til middag liker jeg nesten kun poteter, ris, pasta, tomatsaus og eller laks.

Jeg liker ikke egg og det er høyt kolesterol i familien vår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...