Gå til innhold

Makse lånet og kjøpe med utleiedel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er så usikre på hva som er lurt, står mellom to hus, et billigere uten utleiedel, og et dyrere med. Ellers er de ganske like. Har alltid tenkt at det er lurt å ikke makse lånet og ha litt å «gå på», men banken mener jo at vi kan betjene dette lånet med en renteoppgang helt alene, og med en utleiedel vil det bli en grei månedssum å håndtere uansett. Huset er bygget i 2016, så  vi regner med det ikke er store oppussingsutgifter som venter oss rett rundt hjørnet. 
 

ps. Huset ligger relativt sentralt til i Oslo, så å få leid ut bør ikke være et problem. 

Anonymkode: 1d7c2...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

greia blir om du ønsker å ha noen andre i huset ditt, vil du det så er det bare å kjøre på

Anonymkode: cb1a1...153

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt med utleiedel. Skattefri inntekt som betaler ned deres lån, og at det bor noen i huset er ikke alltid en ulempe. Kan også være greit å ha om au pair er aktuelt.

Anonymkode: cf734...17e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt med utleiedel!

 

Inntekten deres kommer til å øke med årene, selv om det kanskje blir stramt de første årene. Sånn har vi hatt det. Og siden sist har lønningene våre gått opp siden vi kjøpte huset for 5år siden. 

Vi bor sentralt i Oslo og det var ikke vanskelig å leie ut. 

 

Anonymkode: 44ac5...64f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er noe av poenget med eget hus borte dersom det skal bo noen andre der i tillegg og kanskje spesielt hvis man er avhengig av utleie for å få økonomien til å gå rundt. Det er også en del ansvar og arbeid forbundet med utleie og det er heller ikke gitt at man får leietakere man trives med. At det er lett å få inn leietakere betyr ikke dermed sagt at det er like enkelt å få dem ut. 

Jeg ville med andre ord helt klart ha valgt et hus uten utleiedel og i hvert fall hvis jeg var helt avhengig av å måtte leie ut. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Hadde aldri kjøpt hus med utleiedel, skal jeg først bo i et hus, skal jeg jammen ha huset for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Definitivt med utleiedel!

 

Inntekten deres kommer til å øke med årene, selv om det kanskje blir stramt de første årene. Sånn har vi hatt det. Og siden sist har lønningene våre gått opp siden vi kjøpte huset for 5år siden. 

Vi bor sentralt i Oslo og det var ikke vanskelig å leie ut. 

 

Anonymkode: 44ac5...64f

Tilleggsinfo.

 

Utleiedelen er bygget slik at vi ikke hører dem uansett om de har fest eller om de er oppe og gamer om natta. Vi har hatt forskjellige leietakere og har per nå ikke hatt problemer med de. I tillegg er det alltids noen som er hjemme når vi reiser og er borte lenge om gangen. Det er måkt om vinteren og posten er tatt inn. Betryggende for oss siden området er attraktivt for innbruddstyver. I tillegg kortes betalingstiden på boliglånet. 
 

Så det er ikke bare negativt å ha leietakere. Lykke til med valget☺️

 

Anonymkode: 44ac5...64f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg ville kjøpt med utleiedel. Skattefri inntekt som betaler ned deres lån,

Anonymkode: cf734...17e

+1

Anonymkode: 2205a...789

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...